Skocz do zawartości
brysio76

Brak mocy. Czy to turbina?

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki kolego Michal,sprawdze jutro jak mowisz...ale opisze co dzis zdiagnozowal nie zalezny warsztat...Mnianowicie sprawdzili szczelnosci w przewodach i intercoller...jest ok,wszystko szczelne sprawdzone na jakims przyzadzie BOSH...stwierdzili ze zaciera lub staje walek w turbinie,wlali mi preparat do paliwa,zeby przeciscic turbine...hmm nie wiem jak to dziala,ale niech im bedzie....Po odebraniu auta dlugo sie nie cieszylem z mocy,znow tryb awaryjny a potem check engine...fuck

chodza pogloski ze moze to byc cos z okablowaniem,brak masy lub tym podobne...do czego daze,skoro wyskukuje mi blad 00257 i chce go wykasowac pzez skaner nie robi tego dopiero po jakims czasie....

Moja cierpliwosc juz sie konczy,musze do VW service garage odwiedzic,prawdopodobnie do 100.000mil wymniana turba za darmo...

napisze co sie dzialo z moim autem,jak tylko sie z tym uporam

pozdrawiam Mario

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Potrzebuję kogoś z komputerem do B6 z Poznania lub okolic Murowanej Gośliny do zdiagnozowania auta.

Albo wtryski się kończą albo turbo pada :dodupy

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość danni

Poprosze o komentarze do zalaczanych logow. Czy to zawor N75log2.jpg

 

1 Fault Found:

000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 4

Mileage: 234325 km

Time Indication: 0

Date: 2013.03.22

Time: 12:26:21

 

Freeze Frame:

RPM: 2520 /min

Speed: 89.0 km/h

Load: 80.0 %

Voltage: 14.59 V

Bin. Bits: 00001000

Absolute Pres.: 2101.2 mbar

Absolute Pres.: 2570.4 mbar

Log1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy egr ma wplyw na doladowanie jak jest zabrudzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. W trasie podczas jazdy powyżej 100 km/h dodając pedał gazu (nie jest to przy każdym przyspieszaniu) zapala mi się spiralka od świec żarowych, auto traci moc i wchodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Podpinałem pod kompa i pokazywało błąd P0299 (ciśnienie doładowania poniżej zakresu). Turbina została wyczyszczona z nagaru, ale problem powrócił przy kolejnej podróży w trasie. Mogę prosić o pomoc, gdzie dalej szukać usterki. Dzwoniłem do kolejnego mechanika, który polecił aby wskoczyć na autostradę i przegnić autko, ale nie wiem czy to coś da skoro w trasie mi się zdarza opisana awaria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzwoniłem do kolejnego mechanika, który polecił aby wskoczyć na autostradę i przegnić autko, ale nie wiem czy to coś da skoro w trasie mi się zdarza opisana awaria.

:wmorde zmień mechanika

W trasie podczas jazdy powyżej 100 km/h dodając pedał gazu (nie jest to przy każdym przyspieszaniu) zapala mi się spiralka od świec żarowych, auto traci moc i wchodzi w tryb awaryjny.

Najprawdopodobniej grucha przy turbo. To dosyć częsta przypadłość w tych silnikach. Niestety trochę cię to trąci, z wymianą koło 700. Kup nową w serwisie - poprawili konstrukcję dodając dodatkowy stalowy kołnierz, który chroni membranę przed temperaturą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc mkpol. Mam jeszcze jedno pytanie. zauważyłem, że mam późny moment obrotowy. Według mnie powinien być już dostępny od około 1800-2000 obrotów, a u mnie jest od około 2500. Czy jest to może związane z tak zwaną gruszką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak zwana gruszka tylko po prostu gruszka.

Jak najbardziej może to być przyczyną, ponieważ ona odpowiada za zmianę geometrię łopatek turbiny od momentu włączenia się turbo aż do momentu jak łopatki będą całkowicie otwarte. Jesteś z Gliwic więc proponuję żebyś podjechał do "skoda serwis kolasińscy" vis a vis tesco i poprosił o diagnozę gruchy

 

mk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marcinrz7463. bezpośrednio nie ale pośrednio tak ponieważ niedopalone spaliny wracają do kolektora ssącego a jak EGR będzie niesprawny to samochód wejdzie w tryb awaryjny i po jeździe poczytaj http://forum.vw-passat.pl/threads/76560-EGR-w-B6-schemat-rozlaczenie-zaslepienie/page3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczne objawy. Wymiana EGR sprawiła, że Paszczak śmiga jak złoto :mniam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie powinno byc wlasciwe cisnienie doladowania turbo boost

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek w CR-kach nie było dotąd większych problemów z EGR-em. Jeśli więc padł u ciebie to daj znać, będzie nowe doświadczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podłączam się pod wątek. Czy ktoś wymieniał w passacie b6 z 2008 roku 2,0 TDI, typ CBAB gruszkę? Jaki to koszt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ori 750 z wymianą.

O samą gruszkę popytaj może na forum w dziale ogłoszeń komercyjnych. Na wymianę tak jak ci pisałem wcześniej jedź do Kolasińskich.

 

A już wiesz na 100% że to grucha?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ori 750 z wymianą.

O samą gruszkę popytaj może na forum w dziale ogłoszeń komercyjnych. Na wymianę tak jak ci pisałem wcześniej jedź do Kolasińskich.

 

A już wiesz na 100% że to grucha?

 

Tak wiem, byłem u nich. 700 zł grucha + 280 zł wymiana. Trochę daje po kieszeni i szukam, gdzieś taniej. Dobre i 200 zł jak zaoszczędzę:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast pojawił się inny problem- Silnik czasem nie ciągnie od dołu (brak reakcji na wciśnięcie pedału gazu) po powtórnym odpaleniu. Dziś tez wskoczył w tryb awaryjny przy gwałtownym przyspieszeniu, po powtórnym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Nie obejdzie się bez odczytania błędów (wg. informacji znalezionych na forum) ale obstawiałbym na filtr paliwa (oby). Mam też pytanie, co to za czujnik, który znajduje się zaraz za filtrem powietrza, odczytałem numer - IJO 973 999 A (CODE B) i czy może mieć coś wspólnego z występującym problemem.

Edytowane przez Darek Zw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nową gruszkę kupiłem za 610 zł. Wymiana 70 zł. Auto ciągnie jak nie wiem :). W końcu przyspiesza jak należy. Sama wymiana trwała niecałą godzinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po wizycie na hamowni okazało się, że mój Passat ma raptem 81km zamiast 110km (2009, przebieg 172tys).

Auto wg mnie jedzie normalnie, nie pojawiają się żadne problemy w czasie jazdy.

Po modyfikacji softu udało się wyciągnąć raptem 102km. Wykres zaczyna się prawidłowo, a gwałtownie zaczyna brakować momentu od ok 2300 obr/min.

20140530_183010 v2.jpg

Po podpięciu pod komputer absolutnie żadnych błędów, turbina sprawdzona ok, wymieniony filtr paliwa, przepływomierz i dalej nic. "Fachowcy" od hamowni chcą się poddać.

Miał ktoś może podobną przypadłość, albo chociaż pomysł co może być walnięte?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności