Skocz do zawartości
brysio76

Brak mocy. Czy to turbina?

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj!

Najprawdopodobniej masz dziurę w dolocie, może spadł wąż od IC. Otwórz maskę i obejrzyj dobrze wszyskie połączenia węży do turbo.

 

Potwierdzam przypuszczenia kolegi, przeładowała turbinka i rozszczelnił się układ - spadł któryś wąż lub po prostu go rozerwało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u nie objaw taki:

w poniedziałek postawiłem auto na parkingu około 16.00 (tego dnia trochę padało), nazajutrz o godz. 16 wsiadam do auta odpalam, chodzi równo, cofam, ruszam do przodu i.... muł, przy około 3000obr/min zapaliła sie lampka świec żarowych muł jak diabli, wyłączyłem silnik, odpaliłem i znów to samo, do 3000 obr/min. ciągnie jak muł max 120km/h. za trzecim razem prócz kontrolki świec załączyła sie kontrolka silnika i nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu. Silnik na normalnych obrotach pracuje równo jak do tąd, więc na pewno to nie pompo-wtrysk, prawdopodobnie sprężarka.... tylko co? nie byłem jeszcze na vagu. może któryś z czujników sprężarki? A w ogóle jak dobrać się do tej cholery? czekam na pomoc.

Dodam, że rzadko jeżdżę na obrotach powyżej 3000obr/min. a z tego co wiem to czasem tym turbinkom ze zmienna geometrią łopatek trzeba wstawić w pi****dę. może się zapiekła?

Edytowane przez Fikanoteran11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podłącz pod kompa i sprawdź błędy . Wszystko będzie jasne . Sterownik na pewno zapisał błędy . Inaczej to tylko będą przypuszczenia .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie przepływomierz, odpiąłem go wczoraj i pomogło, dziś jadę na kompa wyniki przekażę ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem na kompie, przepływka oki, podejrzenia padły na zawór turbiny N-75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy auto ma DPFa? Bo jak piszesz że rzadko przekraczasz 3000 obr/min to może się zapchał, gdyż nie ma okazji na samooczyszczenie. Kontrolkami dał znaką że trzeba to zrobić już serwisowo.

Chociaż objawy "muła" mogłyby wskazywać na N75, ale dziwnie w tej sytuacji było że nie mogłeś go zgasić z kluczyka :|

Podłącz pod VAGa i bedzie wsio jasno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nie mam DPFa,

Radoslav'ie nie miałem problemów ze zgaszeniem silnika, napisałem tylko, że po zgaszeniu silnika i ponownym włączeniu go kontrolka silnika nie gasła, kolego wykasował błędy i kontrolki juz się nie palą.

Wczoraj odpiąłem N-75 i efekt jest taki sam jak z podpiętym więc na pewno to N-75 (moim zdaniem), przeczyściłem go przedmuchałem ale nie pomogło. Koszt zaworu 120 zł na Allegro (nowy) w sklepie w mojej mieścinie 180 zł. Wymiana we własnym zakresie. Przy okazji pomierzyłem wartości na pompkach wszystkie w granicach 0,18-0,35 czyli oki.

Edytowane przez Fikanoteran11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha ...jakoś tak to "i nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu" zrozumiałem, że chodzi o silnik :hehe

Ale w tej sytuacji istotnie powodem może być N75. Może jeszcze zanim kupisz umów się z kimś z forum od kogo na chwilę pożyczysz sprawny żeby utwierdzić się w przekonaniu o jego usterce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radoslav pomysł prima sort, ale w mojej okolicy zarejestrowana na forum jest tylko moja "Bisex" czyt. b6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie .

Podłączam się pod temat , od wczoraj i ja ujeżdżam muła.

Po podłączeniu kompa okazało sie ze turbina przeładowuje /cokolwiek to znaczy/

Mechanik podpiął kompa 2 razy pierwszy raz na wyłączonym silniku i ponownie na uruchomionym i znajdującym się w trybie awaryjnym

Pokazały się 2 błędy .

Przepływka : 1. niewiarygodny odczyt

2. odczyt niewłaściwy

Drugi wentylator : 1.Zablokowany

2.brak błędu

Jutro chce wymienić przepływkę a Pan mechanik polecił mi wyczyścić turbinkę .

Niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz mianowicie bardzo gorące spaliny pewnie olej spala się w wydechu .

Mam nadzieję że wymiana przepływomierza podziała.

 

 

Niestety płonne to były nadzieje.Problem nie ustąpił ,ciekawą rzecz powiedział mi pewien podobno doświadczony mechanik że problem przepływki nie powoduje wprowadzenia auta w stan awaryjny ciekaw jestem czy to prawda

Edytowane przez SAITO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro odbieram zawór N-75 włożę pokasuję błędy i zobaczę, o wynikach poinformuje na łamach forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

u mnie był taki przypadek jadę obwodnicą trójmiasta i przy 140 km/h auto straciło moc zjechałem na pobocze zgasł i nie chciał odpalić. VAG wskazał, że turbina kupiłem nową i jest ok. dziwnie się zachował, że nie odpalił ale jest już ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie był lużny środek katalizatora i przytykał wydech przez to wchodził w tryb awaryjny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zawór n-75 trochę pomogło ale nadal go muli i wchodzi w tryb awaryjny, jako, że nie przekraczałem zbyt często 3000 obr/min mogły zapiec się łopatki turbiny, dobrze kombinuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam podobny problem co kolega wyżej ;/ najpierw miałem tak że jak podciągnąłem autko ponad 3000 obr to zapalała mi sie kontrolka swiec żarowych spiralka i tryb awaryjny...po zgaszeniu i zapaleniu ok. Ale wczoraj już miałem tak że auto nagle straciło moc bez żadnych kontrolek i po zgaszeniu i zapaleniu świeci cały czas kontrolka silnika...i cały czas muł ;/ co to może być? pomocy bo do potrzebuje auta jak najszybciej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie dzisiaj okazało się, że walnął przewód powietrza, który idzie do Gruszki na sprężarce, wymieniłem i oki, komputer pokazywał bład niedoładowania, to mechanik wsadził rękę za silnik i wyjął uwalony przewód, a juz miałem sprężarkę wyciągać i dawać do regeneracji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Ja mam podobny problem co kolega wyżej ;/ najpierw miałem tak że jak podciągnąłem autko ponad 3000 obr to zapalała mi sie kontrolka swiec żarowych spiralka i tryb awaryjny...po zgaszeniu i zapaleniu ok. Ale wczoraj już miałem tak że auto nagle straciło moc bez żadnych kontrolek i po zgaszeniu i zapaleniu świeci cały czas kontrolka silnika...i cały czas muł ;/ co to może być? pomocy bo do potrzebuje auta jak najszybciej...
zacznij od podpiecia pod komputer bo tak to mozna powiedziec ze cos sie zepsulo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem już na kompie wczoraj ;) i co sie okazało było nie prawidłowe ciśnienie doładowania...więc mechanik stwierdził że to zabrudzona turbina i oczywiście blokujące sie łopatki ;) wystarczyło że ruszył delikatnie reką dzwigienke zmiany kąta łopatek i już ustąpiło i śmiga ;) ale jednakj trzeba wymontować i przeczyścić jak należy ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie mozesz sprobowac jeszcze jezdzic u mnie nie w pasku byly problemy pare razy ruszalem lopatkami jak i rano tak i po powrocie z pracy i nie ma problemu teraz sporadycznie przy sprawdzaniu poziomu oleju poruszam nimi i mam spokuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności