Skocz do zawartości
karool

Log 2.0 TDI CBA 140 KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Prosił bym o analizę. Wywala błąd "000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 000"

 

http://vaglog.rtnet.pl/karol_t1_61913.html - Grupy 003,008,010

 

http://vaglog.rtnet.pl/karol_t1_61912.html - Grupa 011

 

Na 3 biegu, gaz do spodu silnik wchodzi w tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co to znaczyło , bo mam podobne kody. Coś pisze o turbo ale czy to dotyczy sterowania czy węży czy samej turbiny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Prosił bym o analizę. Wywala błąd "000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 000"

 

http://vaglog.rtnet.pl/karol_t1_61913.html - Grupy 003,008,010

 

http://vaglog.rtnet.pl/karol_t1_61912.html - Grupa 011

 

 

 

Na 3 biegu, gaz do spodu silnik wchodzi w tryb awaryjny.

z 011 wynika ze turbo laduje na pol gwizdka, sztanga nie pracuje w pelnym zakresie albo gdzies nieszczelny dolot. jezeli przy tescie n75 nie rusza sie sztanga to znaczy ze kierowniczki turbiny zasyfione albo gruszka uszkodzona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i zrobione. Siłownik podciśnieniowy sterowania kierowniczkami turbiny / Grucha / siedząca na turbinie padla. Membrana puściła i sztanga nie wychodziła na właściwą długość. Trudno to zaobserwować bo w CR jest to nie widoczne z góry ale można to sprawdzić domowym sposobem nabywając dużą strzykawkę ok. 2 zl. i połączyć wężykiem z gruchą . Jeśli przepuszcza powietrze to do wymiany. W starszych modelach ta część występuje jedynie w komplecie z turbiną i mocowana jest na nity. W nowszych jest przykręcana i możnają dokupić w cenie ok. 600-650 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przesadziles z ta cena za 650 to jest cala turbina regenerowana albo wklad :P taka grucha to kolo 150zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przesadziles z ta cena za 650 to jest cala turbina regenerowana albo wklad taka grucha to kolo 150zl
A widziałeś gruszkę od CR? tam jest elektroniczny czujnik położenia sztangi i taka grucha kosztuje 650zł. Położenie gruchy i poprawność wysunięcia sztangi można obserwować na kanale 120 w blokach pomiarowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jarkow napisał prawdę. koziolek7 sprawdź w serwisie czy też w intercars oczywiście mówimy o oryginale. Szczęście że nie trzeba było kupić tej gruchy w komplecie z turbiną bo od 2009 r można ją kupić oddzielnie i jest odkręcana , wcześniejsze modele miały nitowane do turbiny i występowały w kpl. z turbo . Taki komplecik to bagatela ok. 4000,- zeta i żadnej innej możliwości , chyba że używka ale żadnej gwarancji bo jest tam membrana ze specjalnego tworzywa a roboty sporo zwłaszcza z ustawieniem długości sztangi na śrubie . Każde przesunięcie o milimetr w górę lub dół powoduje niedoładowanie lub przeładowanie turbiny , a całość połączona z czujnikiem elektronicznym wychwyci błąd i znów na zegarach błąd / spirala/. Piszę o tym co sam przerobiłem a wierz mi, że próbowałem znaleźć tańsze rozwiązanie ale komputera się nie oszuka . Prawdą jest że przez jakiś czas można jeździć z uszkodzoną gruchą bo turbina i tak pracuje ale brak jest możliwości szybkiego przyspieszania zwłaszcza na wyższych biegach i przy większych prędkościach , no i zaobserwowałem w takiej jeździe mniejsze zużycie paliwa ale wątpliwe to pocieszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wcześniejsze modele miały nitowane do turbiny i występowały w kpl. z turbo

Nie. Ja mam silnik z kwietnia 2008 i grucha jest osobno. Być może to co piszesz dotyczy silników 1.6 cr.

a roboty sporo zwłaszcza z ustawieniem długości sztangi na śrubie

przecież jest idealny wzorzec w postaci uwalonej gruchy :)

no i zaobserwowałem w takiej jeździe mniejsze zużycie paliwa

Oj tak. I to prawie o litr. Ja w pierwszej chwili po wymianie gruchy chciałem jechać do mechanika reklamować część bo mi auto zaczęło palić więcej. Dodam że od zarejestrowania pierwszego błędu przez komp do zapalenia spiralki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcie0009.jpgTak wygląda ta grucha , która ma jednak czujnik elektroniczny u góry. Jest to od b6 CR 2,0 TDI

Zdjęcie0006.jpg

Zdjęcie0008.jpg

Edytowane przez Marek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.. a numer tego czujnika?

Nadal prowadzę dochodzenie w tej sprawie, ale w wątku logów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w komplecie z turbiną bo od 2009 r można ją kupić oddzielnie i jest odkręcana , wcześniejsze modele miały nitowane do turbiny i występowały w kpl. z turbo

 

Ja mam 2008 i mam odkręcaną...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a czy przy zmianie całej turbiny trzeba obić adaptację. Dodam iż jest o tych samych numerach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności