Micharlito Zgłoś #81 Napisano 11 Czerwca 2010 Witam koledzy ponownie u mnie już wszystko mrozi dobrze wymiana opornicy pomogła ale jeszcze sobie gaz uciekł przez układ którego nie uszczelnili do końca, fachowcy w niby warsztatach są gorsi od tych co często robią coś na podwórku !! Ale do rzeczy chciałem się was spytać jak często ma się załączać drugi bieg u mnie teraz ok 30* wentylator załącza się prawie zawsze jak nie jadę w trasie tylko po mieście jak stoję w korku to chodzi cały czas na 2 biegu. Dziś rano było nawet jakieś 23* jak ruszyłem ujechałem wolno gorszą drogą kawałek i już się załączył 2 bieg, stoję później n a światłach ok 25* i po niecałej minucie znów drugi bieg wentylatora. Czy aby na pewno tak często musi on się załączać ?? Z tego co wiem ten wentylator w silnikach AJM i innych jak u mnie akurat chłodzi dodatkowo silnik więc może to też dlatego ?? Dla przykładu Seat Leon rodziców może chodzić na klimie (długo nie nabijana, słabo wieje) długi czas i się drugi bieg wentylatora nie załączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #82 Napisano 30 Czerwca 2010 http://moto.allegro.pl/item102216998...passat_b5.htmltu masz linka do opornicy na allegro Sprawdzisz tak klima na auto niska temperatura ustawienie ,załączyć samochodzik i pod autko albo z kanału drutem zmostkuj na chwilę styki E3+Az E1-pierwszy wolny bieg wiatraka a następnie E3+Az E2- drugi szybki bieg wiatraka . rozumiem że wiatrak juz sprawdziłeś i na krótko chodzi bez zająknięcia i sterowanie z przekażników też w porządku. W pierw sprawdz sam wiatrak , wtyczka znajduje się pod osłoną obok zbiorniczka wspomagania - podłącz ją na krótko z akumulatora jak zagra to sprawdz opornice Czy ktoś może pomierzył oporność między stykami lub może to zrobić.U mnie na opornicy E3+A1 do E1 jest 2,3oma a pomiędzy E3+A1 do E2 jest 2,1om.Wnioskuję iż opornica się wysypała jeśli ktoś może pomierzyć na wyłączonej stacyjce lub ma jakiś zapas w piwnicy?dzięki,pozdr. Nagroda punkt i browar na ogólnopolskim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Micharlito Zgłoś #83 Napisano 5 Lipca 2010 Z tego co mi mówił mechanik opornica stawia opór na 1 biegu na drugim całe napięcie idzie na wentylator czyli nie powinna stawiać wtedy oporu. Zobaczę może wejdę na kanał to sprawdzę dokładnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #84 Napisano 6 Lipca 2010 Ale do rzeczy chciałem się was spytać jak często ma się załączać drugi bieg u mnie teraz ok 30* wentylator załącza się prawie zawsze jak nie jadę w trasie tylko po mieście jak stoję w korku to chodzi cały czas na 2 biegu. Dziś rano było nawet jakieś 23* jak ruszyłem ujechałem wolno gorszą drogą kawałek i już się załączył 2 bieg, Kolego II bieg załącza sie wówczas kiedy wymaga tego sytuacja a wpływ na to ma jak sądze kilka czynników : -mianowicie ciśnienie w układzie klimy , ilość czynnika , jakość chłodnicy ( często są one zabite komarami i innymi stworzeniami ) ustawieniami panela sterowania itd . Generalnie podczas jazdy powiew pwietrza powinien schładzac chłodnice a wentylator w II biegu załacza sie dopiero gdy niema wogułe I biegu lub gdy temperatura i nastawy wymuszaja większą wydajnośc niż osiąga klima w danym momencie oraz gdy wiatrak wisko ten od cieczy nie wyrabia i wówczas wspomaga ten cały układ wiatrak klimy.Koniec kropka . Czy ktoś może pomierzył oporność między stykami lub może to zrobić.U mnie na opornicy E3+A1 do E1 jest 2,3oma a pomiędzy E3+A1 do E2 jest 2,1om.Wnioskuję iż opornica się wysypała jeśli ktoś może pomierzyć na wyłączonej stacyjce lub ma jakiś zapas w piwnicyniestety jak robiłem u siebie nie wpadłem nawet na ten pomysł aby fotki trzasnąć mimo że opornicę rozebrałem na częśći pierwsze z myślą o naprawie . Z pamięci podałem sposób sprawdzenia opornicy i zapewniam że jest to skuteczny sposób . a jak czcesz sie przekonać to odnituj swoją ,parametry bardzo mile widziane na forum . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuso Zgłoś #85 Napisano 19 Lipca 2010 Słuchajcie, mi po wymianie wentylatora przestał się kręcić. Okazało się, że to nie żadne opornice tylko bezpiecznik 40A pod przekaźnikami. Sprawdźcie to zanim rozłożycie całe auto na części Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #86 Napisano 20 Lipca 2010 .U mnie na opornicy E3+A1 do E1 jest 2,3oma a pomiędzy E3+A1 do E2 jest 2,1om. a ja olałem opornice i zrobilem sobie swoja zastępczą i dla pierwszego biegu mam 0,31 ohma i działa świetnie, troszke szybciej niz nominał ale daje rade. II bieg jak wiadomo jest 0,0 ohma ( te dwa kable które wchodza w styk opornicy to właśnie wejscie i wyjście) rezystorki umieściłem na radiatorze od procka celek socket 478 i umieściłem wszystko w puszcze kolo zbiornika wspomagania kiery, pod czarnym plastykiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wawrzon5 Zgłoś #87 Napisano 16 Października 2010 Witam podepnę się pod temat chociaż może nie do końca o to mi chodzi jak w temacie. Mianowicie mój passat stał około dwóch miesięcy w garażu i jakie było moje zdziwienie kiedy chciałem odpalić auto i coś byo nie tak , po kiklu próbach jednak odpaliłem swojego paska. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że przewód od aku jest po części przerwana izolacja to pewnie kuna z którą walczę. Ale moje pytanie brzmi inaczej po odpaleniu auta cały czas kręci się wentylator ( jak spojrzysz z przodu auta ten po prawej ) , proszę o odpowiedz czy ten wentylator powinie się cały czas kręcić? Lewy wentylator ( ten od klimy ) nie kręci się, trochę to dziwna sprawa dla mnie że wentylator się tręci skoro auto się nie przegrzewa. Proszę o odpowiedz. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #88 Napisano 16 Października 2010 proszę o odpowiedz czy ten wentylator powinie się cały czas kręcić? Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #89 Napisano 27 Kwietnia 2011 Witam koledzy, podepnę się pod temat bo szkoda zakładać nowy. Do rzeczy: nie działa wiatrak klimy, odłączyłem kostkę przy zbiorniczku wspomagania i na wolnych obrotach, po włączeniu klimy na auto napięcie wynosi tam 10,3 V. Tak się zastanawiam czy nie powinno być więcej, np 12 V żeby wentylator zadziałał? Spróbowałem też podłączyć wiatrak "na krótko" przez bezpiecznik 7,5 ampera. Po podłączeniu wywaliło bezpiecznik. Czy aby ten bezpiecznik nie za mały włożyłem? Nie chciałem podłączać bez bezpiecznika, bo nie znając uszkodzenia wiatraka nie chciałem robić zwarcia w instalacji? I stoję w miejscu, bo nie wiem nadal czy wentylator na krótko zadziała. Co mogę zrobić aby przekonać się czy on działa? czekam na Wasze porady, Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #90 Napisano 27 Kwietnia 2011 Hello Przemek Podłącz wentyl na krótko zobacz czy coś się dzieje Tylko uważaj na ręce... Na moje to wentylator się zajechał i dlatego nie działa i wywala bezpiecznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #91 Napisano 27 Kwietnia 2011 Tak normalnie bez żadnych bezpieczników? A jeśli w silniku wiatraka będzie zwarcie i coś mi rozpier...li w instalacji? No chyba że klemy zdejmę... A te napięcie 10,3 V na jałowym biegu to normalka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #92 Napisano 28 Kwietnia 2011 Bezpośrednio do aku dotknij czy rusza - tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #93 Napisano 28 Kwietnia 2011 a jak sprawdzić czy się włączy drugi bieg wentylatora? Pamiętam w zeszlym roku jeszcze że chyba był z tym problem. Jak można sprawdzić na krótko czy działa 2 bieg? Jak włączę klimę pierwszy bieg załącza się za każdym razem. A jeśli się nie włączy 2 bieg, to gdzie szukać usterki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #94 Napisano 28 Kwietnia 2011 Tak normalnie bez żadnych bezpieczników? A jeśli w silniku wiatraka będzie zwarcie i coś mi rozpier...li w instalacji? No chyba że klemy zdejmę... A te napięcie 10,3 V na jałowym biegu to normalka? z bezpiecznikiem ale odpowiednim, silnik jest tam 300W czyli bezpiecznik min 25A a najlepiej 30A i wszystko można sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #95 Napisano 28 Kwietnia 2011 A te napięcie 10,3 V na jałowym biegu to normalka? Drogi kolego, jak sie boisz, że masz zwarcie w silniku to wsadz po prostu ohmomierz, pownienes mieć 0,5 ohma. jak bedziesz miał 0,01 to masz zwarcie. 10,3V to norma dla I biegu klimy masz 12 i jeden rezystorek po drodze na którym masz ten spadek napięcia. wczesniej pisałem że wpiąłem opornice zastępcza, teraz ja troszke zmodyfikowałem i mam 0,6 ohma wpięte w szereg z wiatraczkiem i działa mi naprawde wysmienicie. poczekam na cieplejsze dni czy nie będzie trzeba dopiąć jakiegoś większego oporu równolegle . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piwo Zgłoś #96 Napisano 28 Kwietnia 2011 powinienem mieć jeszcze w garażu używkę wentylatora (kupiłem jako sprawny, ale w końcu nie założyłem). Jakby ktoś był zainteresowany, to piszcie. Odbiór w Wawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #97 Napisano 28 Kwietnia 2011 Witam ponownie, podpiąłem na krótko wiatrak i hula jak ta lala Skoro jest 10,3 V na kostce to powinien ruszyć. A może amperaż jest za mały? Sprawdzę jeszcze opornicę jak koledzy wyżej pisali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #98 Napisano 28 Kwietnia 2011 a co z tym drugim biegiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelo600 Zgłoś #99 Napisano 29 Kwietnia 2011 Witajcie,a miał może ktoś z Was taki problem,a mianowicie po przekręceniu zapłonu(nie odpalając auta) wentylator klimy włącza się i cały czas chodzi na II biegu,dodam ze gdy auto już jest odpalone to tez wentylator chodzi bez względu czy to jest AUTO czy ECON. Czynnik w układzie sprawdzony,wymieniona płytka która znajduje się pod podłużnica, wymieniony czujnik ciśnienia, wymieniony przekaźnik.Błędów na VAGU brak a wentylator jak chodził tak chodzi cały czas:( Może macie jakieś doświadczenia w takim przypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boguslaw Zgłoś #100 Napisano 29 Kwietnia 2011 U dołu chłodnicy wody jest czujnik do którego idą 3 kable .Odłącz tą kostkę.Jeżeli wentylator zgaśnie to winny będzie pewnie ten czujnik który zablokował się w pozycji włączonej a powinien załączać tylko gdy bardzo gorący płyn jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach