Skocz do zawartości
prezes2117

Wentylator od chlodnicy klimy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki MartinS:)

Zobaczymy jutro co ''splodze'' ;):D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokladnie ktore przekazniki na dolnej plycie przekaznikow zmostkowac :(??? Ale jak odpale silnik i wlacze auto to slysze 2 klikniecia od przekaznikow, wiec pierwsze 'klik' to bedzie od kompresora a drugie 'klik' pewnie od wentylatora. Sprawdzilem tez kable, ale kable dobre. Wentylator dalej sie nie kreci:confused:. Bede w niedlugim czasie inwestowac w VAG-a i wtedy bede bardziej dokladnie wiedziec co moze byc.

 

Jak na razie to zamykam temat:).

 

Dziekuje bardzo kolega za pomoc:). Pomogliscie mi bardzo, ale chyba jestem na to za glupi ;):cool:.

 

Zobaczymy jak podepne pod VAG-a (jak kupie) i wtedy zobaczymy;)

 

Jeszcze raz wielkie dzieki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego prezesie

Spróbuj jeszcze takiej wersji :

- na opornicy masz przykręcone cztery przewody , do pierwszego pinu E3+Awchodzą dwa a następne dwa E2i E3są pojedyncze - jeden od I biegu i drugi od II biegu

spróbuj na odpalonym silniku i włączonej klimie na auto założyć na chwilę mostek na opornicy na pinie z E3+AiE2 a nastepnie na E1 .

Jeśli w ten sposób Ci ruszy wentylator to masz na 100% uwaloną opornice a jeśli nie to musisz sprawdzać przewód od wtyczki do opornicy miernikiem lub żarówką

U mnie była uwalona własnie opornica tetrzy śróbki nie mogłem odkręcic niczym dopiero WD-40 i 24h czekania , po roznitowaniu okazało się że była wypalona opornica a wentylator załączał mi się i owszem ale od wysokiego ciśnienia w instalacji klimy .

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra podpowiedz (na to nie wpadlem) i napewno z niej skorzystam:). Nie dam rady w tym tygodniu dlatego rzuce sie na to w sobote w przyszlym tygodniu i dam znac ;).

Wielkie dzieki za pomysl i duzy + dla ciebie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem ten mostek tak jak mowiles (E3+A-E2-E1) i wentylator popiernicz jak cholera (mysle, ze na drugim biegu):D. Czyli ogolnie to mam uwalone opornice i dzieki koledze mieriam3 o tym wiem :(.

Wie moze ktos ile taka pornica kosztuje i czy latwo ja wymienic :confused:.

A, i czy moge jezdzic z tym mostkiem czy nie zabardzo????

Z gory dzieki;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego prezesie

Jest tak

Jeżdzić to za bardzo nie można - nie znam się tak bardzo na elektryce samochodowej ale tam idzie prąd który potrzebuje odpowiedniego wychładzania elementu

a notabene jak pamiętam to mi się przewód aż rozgrzał więc nie radzę jakiś mostków

- po drugie wentylator powinien chodzić wolniej troszkę - po to są tam dwa biegi

- po trzecie na allegro jest tego dużo - tylko nikt nie wie co to jest i jak się nazywa i do czego służy - ja wybrałem 20 potencjalnych handlarzy częściami VW passat i kolejno dzwoniłem do nich mówiąc czego szukam i co to jest a uważaj bo wielu myśli że chcesz opornice do nawiewu klimy - a to jest całkiem co innego , cena dochodzi od 50 zł do nawet 200 od Ciebie zależy ile utargujesz i czy się na konkretnego zdecydujesz .

- demontarz - cholernie tródny -no chyba że chcesz odkręcać cały przedni pas ( zderzak itd) a ja to zrobiłem tak

Wypiąłem gumowy łącznik interkulera spuściłem płyn z chłodnicy ( do powtórnego użytku ) i kluczykiem oczkowym odkręciłem przewody na opornicy ( delikatnie WD-40i powinno pójść bez obawy w środku nie ma żadnej elektroniki tylko blaszka stawiająca opór elektryczny i przylutowana do konektorków na zewnątrz . Następnie najtrudniejszy moment kluczem płaskim popuściłem dwie nakrętki , którymi opornica jest przykręcona do podłużnicy a następnie delikatnie palcami po 1/4 obrotu wykręciłem nakrętki i po półgodzinnej walce miałem to coś na wierzchu - roznitowałem i co się okazało przepalona była blaszka ( ścieszka) opornicy - nie do regeneracji .

przed przykręceniem drugiej którą kupiłem za 50 zeta podłączyłem na sucho i EUREKA wszystko chodziło pięknie więc zamontowałem i hula

Życzę powodzenia

PS miałem zrobić fotki ale byłem taki zły na moderatorów ponieważ był taki jeden który śmietnikował co drugi , lub co trzei temat mi wszystkie wyautował i zarobiłem jeszcze bonusa negatywnego a w szukajce nie zawsze wyskakiwało to o co mi chodzi

 

a tu linki http://moto.allegro.pl/item757875789_opornica_przekaznik_wentylatorow_vw_passat_b5.html

sorki był tylko jeden ale wielu z nich ma i ten element tylko trzeba dzwonić i pytać

Edytowane przez meriam3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na prawde wiejkie dzieki kolego meriam3 :D.

Bardzo duzo mi pomogles i dzieki za link :P. Juz dzwonilem i zamowilem.

Teraz tylko czekam az przyjdzie j heya:p.

Jeszcze raz dzieki i punkt dla ciebie :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cho cho prezesie - dopiero teraz zauważyłem ,że ty anglik jesteś - hiih i ta opornice nie pod kierowcą siedziala a pod pasażerem -hihi

ale tak poza tematem - u was na wyspie nie ma szrotów - może szybciej i taniej by było na miejscu wytargać , skoro wiesz co i gdzie jest to trza było zaprubować .

a A wodę z chłodnicy musisz spóścić , żeby wypiąć czujnik na dole bo przeszkadza w odkręceniu chłodnicy i uważaj z powrotnym montarzem ten czujnik jest zablokowany czymś w rodzaju agrafki jak pierścień Zenera i trzeba dokładnie włożyć żeby Ci pod ciśnieniem nie wyskoczył

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów mam pewien problem auto to jak wiadomo Passat rok 1999 silnik AJM problem leży prawdopodobnie w tej opornicy

http://picasaweb.google.pl/Micharlito/Regulator# zdjęcia

Widać że na wtyku od dołu brakuje tak jakby czynnika wypełniającego rowek tu jest cały problem - po włączeniu klimy i odczekaniu jakiegoś czasu często minuty lub więcej a zdarza się że cały czas chodzi ok więc nie ma tu reguły. Z tego styku leci dym zapachem przypomina jakby palony rezystor bo czynnik wypełniający rowek to bodajże rezystor ??

Pytanie czy to wina opornicy już w drodze mam inną ale chciałem się upewnić czy to jedyny powód i czy ktoś ma może schemat elektryczny tych połączeń ? Żeby nie było tak że przykręcę i znów się będzie dymić bo gdzieś jest zwarcie i uwalę kolejną płytkę.

Był bym wdzięczny za każdą pomoc jeśli ktoś może to proszę o kontakt przez PW lub najlepiej gg 7337893

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na forum jest sporo informacji o klimatyzacji i problemach z nia zwiazanych. Moja nie dziala od dawna i postanowilem troche pogrzebac. Pytanie, czy przy silniku 2.5 tdi v6 uklad klimatyzacji jest identyczny jak w 1.9 tdi ? Czy sa to dokladnie te same elementy ? Czy jednak sa jakies znaczace roznice?

 

pozdrawiam

lukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie czy to wina opornicy

 

Ja miałem tak że najpierw spalił mi się wentylator (przepalał się bezpiecznik), krótko po wymianie na nowy siadła opornica. Wydaje mi się że to przez stary wentylator.

Na Twoim miejscu sprawdził bym czy lekko się obraca i nie ma dużego luzu bo możliwe że wymienisz opornicę i za jakiś czas się spali. Możesz go też podłączyć na krótko pod aku (najlepiej przez bezpiecznik) i sprawdzić czy nic się nie zacznie jarać. Bezpiecznik też bym sprawdził-może ktoś wrzucił większy.

Cały schemat układu masz w poście 24 kolegi prezes2117 tego wątku.(Proponuję przeczytć cały...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Micharlito jak wiatrak ci hula na dwóch biegach to nie powinieneś mieć kłopotów w poście 43 jest jak sprawdzić czy opornica jest zła .Ponadto w opornicy nie ma żadnej płytki drukowanej tylko gruby przewód od styku do styku i odizolowany od ścianek i moze ci coś tam na kapało i dlatego się pali i swąd czuć .

A jak już będziesz miał tę nową to przed przekręceniem jej do podłużnicy sprawdzna sucho podłączając ją tylko na krótko tymi przewodami lub tak jak ja opisałem w poście

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Na forum jest sporo informacji o klimatyzacji i problemach z nia zwiazanych. Moja nie dziala od dawna i postanowilem troche pogrzebac. Pytanie, czy przy silniku 2.5 tdi v6 uklad klimatyzacji jest identyczny jak w 1.9 tdi ? Czy sa to dokladnie te same elementy ? Czy jednak sa jakies znaczace roznice?

 

pozdrawiam

lukasz

tak jest to to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylator chodzi dobrze na dwóch biegach (raz sprawdzane było w poszukiwaniu skąd leci dym klima chodziła z 10min i załączył się drugi bieg a dymu nie było, zgasiłem auto odpaliłem ponownie i po chwili już się gotowało dlaczego wcześniej się nie gotowało tylko znów po odpaleniu auta to nie wiem...)

Opornica na pewno jest do wymiany jak widać na zdjęciach dużo jest upalone tego czynnika wypełniającego rowek cała blacha mocno się nagrzewa i wręcz parzy. Wentylator nie wiem czy był wymieniany, nie znam historii tego auta.

Historia zaczęła się od uszczelnienia klimatyzacji i jej nabicia gość który to robił po włączeniu klimy zauważył dym jak chciał sprawdzić skąd się ulatnia wjechał na kanał i był spokój myślałem że może chłodnica klimatyzacji była klejona i to właśnie przez to. Pojechałem do domu na klimie ok 40km i nic kolejnego dnia rano klima na auto temp znacznie powyżej 4*C i auto zgasło mi na skrzyżowaniu jak ruszałem wydało mi się to dziwne ale znów jak ruszałem to widziałem że jakiś zamulony był na 1 biegu przecież przejechałem kawałek i znów dym więc więc włączyłem ECON bo nie miałem czasu.

U mnie jakby opornica pracowała OK wentylator klimy chodzi a klima wręcz mrozi problem tylko z tym dymem. No ale czekam na przesyłkę wymienię i zobaczymy co się będzie działo.

Jeszcze poza tematem jeśli mogę szybką odpowiedź.

Chodzi o dysze do wycieraczki tylnej, dysza jest drożna i pryska tylko ona wg mnie leje a nie rozpryskuje tak jak ma to miejsce na przodzie. Wyciągałem dysze i leje się mocno jak włączę natrysk. Pytanie czy to wina ciśnienia (jest zbyt niskie) czy dysza ma uszkodzone kanaliki i nie rozpryskuje płynu. Z dyszą natrysk jest na szybę na jakieś max 10cm po wyciągnięciu duszy płyn leci do tyłu na odległość ok 1m

Co sugerujecie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojta dzieki.

A pytanie jeszcze jedno mam :-) Czy brak czynnika chlodzacego w ukladzie (bo wcisniecie zaworka nie powoduje klasyczneko psss ;p wiec wnioskuje ze zniknal) powoduje automatycznie odciecie zalaczania wentylatora ? Zmierzylem na kostce i w kazdym wariancie jest 0.4V (nawet na wylaczonym zaplonie (?) ). W tym tygodniu podjade nabic czynnik, ale czy to spowoduje wlaczanie wiatraka ? Czy powinien on dzialac bez wzgledu na stan cisnienia czynnika ?

 

pozdrawiam

lukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojta dzieki.

A pytanie jeszcze jedno mam :-) Czy brak czynnika chlodzacego w ukladzie (bo wcisniecie zaworka nie powoduje klasyczneko psss ;p wiec wnioskuje ze zniknal) powoduje automatycznie odciecie zalaczania wentylatora ? Zmierzylem na kostce i w kazdym wariancie jest 0.4V (nawet na wylaczonym zaplonie (?) ). W tym tygodniu podjade nabic czynnik, ale czy to spowoduje wlaczanie wiatraka ? Czy powinien on dzialac bez wzgledu na stan cisnienia czynnika ?

 

pozdrawiam

lukasz

pewny na stowe nie jestem ale gdzies czytalem ze jak klima jest pusta to tak sie dzieje i po nabiciu dziala dobrze a gdzyby nie to sprobuj tego banal ale moze pomoze :)http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28164&highlight=wentylator+klimy

 

---------- Post added at 19:56 ---------- Previous post was at 19:51 ----------

 

Wentylator chodzi dobrze na dwóch biegach (raz sprawdzane było w poszukiwaniu skąd leci dym klima chodziła z 10min i załączył się drugi bieg a dymu nie było, zgasiłem auto odpaliłem ponownie i po chwili już się gotowało dlaczego wcześniej się nie gotowało tylko znów po odpaleniu auta to nie wiem...)

Opornica na pewno jest do wymiany jak widać na zdjęciach dużo jest upalone tego czynnika wypełniającego rowek cała blacha mocno się nagrzewa i wręcz parzy. Wentylator nie wiem czy był wymieniany, nie znam historii tego auta.

Historia zaczęła się od uszczelnienia klimatyzacji i jej nabicia gość który to robił po włączeniu klimy zauważył dym jak chciał sprawdzić skąd się ulatnia wjechał na kanał i był spokój myślałem że może chłodnica klimatyzacji była klejona i to właśnie przez to. Pojechałem do domu na klimie ok 40km i nic kolejnego dnia rano klima na auto temp znacznie powyżej 4*C i auto zgasło mi na skrzyżowaniu jak ruszałem wydało mi się to dziwne ale znów jak ruszałem to widziałem że jakiś zamulony był na 1 biegu przecież przejechałem kawałek i znów dym więc więc włączyłem ECON bo nie miałem czasu.

U mnie jakby opornica pracowała OK wentylator klimy chodzi a klima wręcz mrozi problem tylko z tym dymem. No ale czekam na przesyłkę wymienię i zobaczymy co się będzie działo.

Jeszcze poza tematem jeśli mogę szybką odpowiedź.

Chodzi o dysze do wycieraczki tylnej, dysza jest drożna i pryska tylko ona wg mnie leje a nie rozpryskuje tak jak ma to miejsce na przodzie. Wyciągałem dysze i leje się mocno jak włączę natrysk. Pytanie czy to wina ciśnienia (jest zbyt niskie) czy dysza ma uszkodzone kanaliki i nie rozpryskuje płynu. Z dyszą natrysk jest na szybę na jakieś max 10cm po wyciągnięciu duszy płyn leci do tyłu na odległość ok 1m

Co sugerujecie ?

co do klimy to moze kompresor masz zatarty i dymi

 

 

a co do spryskow to wydaje mi sie ze z tylu plyn leje sie po szybie z przodu jest rozprzyskiwany wez z tylu wluz szpilke do otworu i ustaw bardziej na szybe by lalo sie po niej a nie wzdloz

Edytowane przez wojta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ,ze wiatrak klimy mimo że nie ma dpowiedniego stanu czynnika to po załączeniu klimatronika na AUTO powinien sie kręcić na wolnym biegu .

jak chcesz sprawdziś wiatrak to wypnij go z kostki (pod osłoną zbiorniczka wspomagania) i podaj mu na żywca 12 v z akumulatora .Jak zakręci to albo sterowanie wiatrakiem siedzi ( sprawdzaj bezpieczniki i przekaźniki )albo jak wyżej sugerowałeś brak czynnika powodował to .

Natomiast jak wiatrak nie będzie kręcił to masz problem z szczotkami na komutatorze wiatraka - do wymiany szczotki albo cały wiatrak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na opornicy masz przykręcone cztery przewody , do pierwszego pinu E3+Awchodzą dwa a następne dwa E2i E3są pojedyncze - jeden od I biegu i drugi od II biegu

małe sprostowanie

tam gdzie wchodzą dwa przewody to jest II bieg (z pominięciem w ogole opornicy)

jeden z tych pojedynczych to jest I bieg

a drugi z pojedynczych to jest wspomaganie chłodzenia wody silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic koledzy nie jest zatarte KLIMA CHODZI i co ważne chłodzi DOBRZE. Dziś doszła opornica wymieniłem no i z nadzieją że będzie dobrze testuję ale rezultaty te same. Opiszę co i jak.

Po załączeniu klimatyzacji (bez AUTO) klimatyzacja chodzi wentylator działa wszystko działa poprawnie powietrze b zimne regulacja temp prawidłowa, regulacja siły nawiewu również poprawna.

Włączamy klimę w tryb AUTO np ustawiamy 18* i dajemy na AUTO - zaczynają się dziać cuda, opornica bardzo się nagrzewa szybki wzrost temp powoduje uwalnianie się dymu z tego gdzie są przykręcane śruby dodaje zdjęcie starej opornicy z zaznaczeniem co się pali

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/24b2f90c05a5aa45.html

Reasumując po włączeniu trybu AUTO z opornicy idzie dym, klima chodzi poprawnie coś z sterowaniem jest widać nie tak prawdopodobnie jakieś czujki ? To raczej coś grubszego do szukania i do elektryka ale chętnie wysłucham sugestii co jeszcze sprawdzić. Kable wszędzie zimne ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli opornica jest w 100% to zostaje ci tylko problem z masa opornicy, przetartymi przewodami lub przypalonym (nie przepalonym) uzwojeniem silnika wentylatora. Dobrze byloby gdybys zmierzyl prad silnika w czasie pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności