B_O_N_K Zgłoś #2321 Napisano 26 Lipca 2012 Są to dane dla modelu przed czy po lifcie? Bo między nimi też jest różnica wynikająca z większej masy polifta. Pozdrawiam PS: nie czepiam się - po prostu też jestem ciekaw sprawdzonych danych katalogowych bo gdzie się nie spojrzy to są rozbieżności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maro_LBN Zgłoś #2322 Napisano 26 Lipca 2012 Dzięki Beny2.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #2323 Napisano 26 Lipca 2012 Są do dane z oryginalnej książki z mojego autka Czyli przed liftem. Jeżeli ktoś ma dane do FL'a to niech poda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #2324 Napisano 26 Lipca 2012 No i stało się nieuniknione (chyba każdy silnik V6 z naszych Passatów to czeka) - wywaliło wewnętrzne uszczelki (uszczelki świec) pod pokrywami zaworów. Wyjmuję kabel zapłonowy a tam świeca pływa Z tego co kojarzę dzieje się to przez dupną odmę a dokładnie ten śmieszny trójnik (ezektor czy jak się on nazywa). I teraz pytanie... Czy jest on w tym silniku potrzebny do szczęścia czy mogę odpowiednio poprzerabiać/pozaślepiać przewody i pozbyć się tego jakże dorodnego owocu germańskiej techniki? Pytanie następne... zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić uszczelniaczy zaworów jeśli i tak będę miał zdjęte pokrywy. Bo z tego co pamiętam, da się to zrobić bez zdejmowania głowic? No i pytanie kolejne... podczas pracy na wolnych obrotach słyszę z silnika odgłos kojarzący się z klekotaniem. Nie jest to jakieś głośne zjawisko ale jednak. Gdzieś kiedyś się natknąłem na info że jest to wina zużytych napinaczy łańcuszków rozrządu, inni twierdzą że złego oleju (zalewam 10W40) - podobno na pełnym syntetyku te zjawisko nie występuje. Jeśli ktoś z Was przerabiał opisane powyżej problemy, proszę o porady Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2325 Napisano 26 Lipca 2012 Ezektor kosztuje zdaje się mniej niż 100 pln -- chyba nie ma sensu się bawić w półśrodki. Odnośnie uszczelniaczy to jedni mówią że się da inni że problem -- może wreszcie ktoś powie jak To klekotanie to i słyszę ale nijak nie dochodzi od łańcuchów , co ciekawe jak jest włączona klima to nie ma , bez klimy jest , leję 5w40 motula. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #2326 Napisano 26 Lipca 2012 No niby nie ma co się bawić w kombinacje dla zaoszczędzenia 100zł ale nie w tym rzecz. Chodzi mi raczej o poprawienie fabryki a nie powielanie jej błędów. Wstawię nowy ezektor który po pewnym czasie znów się wysra i znów będzie zabawa z uszczelkami itd. Ok, widzę że najbliższe dni będą polegały na wertowaniu neta i szukaniu odpowiedzi na moje pytania Jak czegoś się dowiem albo ogarnę to wszystko to na pewno nastukam "trochę" fot i opiszę to wszystko podobnie jak kiedyś zrobiłem z wymianą rozrządu. W międzyczasie czekam na porady Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2327 Napisano 26 Lipca 2012 Zobacz ile twój ezektor wytrzymał . Nie doczekasz kiedy się nowy popsuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #2328 Napisano 26 Lipca 2012 Lubię mieć długo swoje samochody - poprzednim przejechałem między 100 a 200tys km (dokładnie nie pamiętam a nie chcę skłamać) tak więc kto wie? Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz - uszczelki napinaczy łańcuszków. Jakiejś wielkiej filozofii chyba nie ma jeśli chodzi o ich wymianę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martyna13 Zgłoś #2329 Napisano 26 Lipca 2012 Lubię mieć długo swoje samochody - poprzednim przejechałem między 100 a 200tys km (dokładnie nie pamiętam a nie chcę skłamać) tak więc kto wie? Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz - uszczelki napinaczy łańcuszków. Jakiejś wielkiej filozofii chyba nie ma jeśli chodzi o ich wymianę? ogólnie czeka cię trochę roboty jak sciągniesz pokrywy to organoleptycznie można sprawidzić hydronapinacze są dostępne uszczelki pod nie z elringa koszt coś ok40zł i potrzebujesz przyżad vas 3366 jak coś to pisz na PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk88 Zgłoś #2330 Napisano 29 Lipca 2012 (edytowane) Pytanie następne... zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić uszczelniaczy zaworów jeśli i tak będę miał zdjęte pokrywy. Bo z tego co pamiętam, da się to zrobić bez zdejmowania głowic? No i pytanie kolejne... podczas pracy na wolnych obrotach słyszę z silnika odgłos kojarzący się z klekotaniem. Nie jest to jakieś głośne zjawisko ale jednak. Gdzieś kiedyś się natknąłem na info że jest to wina zużytych napinaczy łańcuszków rozrządu, inni twierdzą że złego oleju (zalewam 10W40) - podobno na pełnym syntetyku te zjawisko nie występuje. Jeśli ktoś z Was przerabiał opisane powyżej problemy, proszę o porady Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Na pewno da się zmienic bez zdejmowania głowic.Mi wymieniał znajomy mechanik,troche sie naprodukował ale dał radę.Wiem,że sam sobie dorobił taki przyrząd (to chyba ten vas3366?) i wiem,że miał też kompresor podpięty do silnika. Co do napinaczy to u mnie tez słychac to klekotanie,niestety cena nowego to łohoho:( także wymieniłem tylko uszczelki pod nimi (efekt w sumie żaden) leje olej 5w\30 wiec to nie olej.U mnie słychac hałas w prawej głowicy i rzeczywiście tam napinacz jest bardziej wyrobiony od drugiego. Pozdrawiam! Edytowane 29 Lipca 2012 przez luk88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #2331 Napisano 30 Lipca 2012 Witam mam pytanie czy ezektor (rurka odpowietrzająca ) w silniku AMX ma postać tzw grzybka ?? a nie tak jak w większości rurke Y?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #2332 Napisano 30 Lipca 2012 Na pewno da się zmienic bez zdejmowania głowic.Mi wymieniał znajomy mechanik,troche sie naprodukował ale dał radę.Wiem,że sam sobie dorobił taki przyrząd (to chyba ten vas3366?) i wiem,że miał też kompresor podpięty do silnika.Co do napinaczy to u mnie tez słychac to klekotanie,niestety cena nowego to łohoho:( także wymieniłem tylko uszczelki pod nimi (efekt w sumie żaden) leje olej 5w\30 wiec to nie olej.U mnie słychac hałas w prawej głowicy i rzeczywiście tam napinacz jest bardziej wyrobiony od drugiego. Pozdrawiam! Troszkę się zorientowałem w temacie i wymianę uszczelniaczy zaworów sobie odpuszczam - za dużo zabawy i za mało sprzętu potrzebnego do ich wymiany. W sumie silnik nie zużywa mi dużo oleju więc nie ma konieczności. No chyba że można byłoby to zrobić łatwiej to wtedy pewnie bym wymienił. A co do klekotania to jak zdejmę pokrywy to obadam napinacze łańcuszków. Z tym że ich cena skutecznie odstrasza. No chyba ze wyjąć z jakiegoś rozbitka po udokumentowanym niskim przebiegu. Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekzaj Zgłoś #2333 Napisano 30 Lipca 2012 Witam koledzy czy nasze pasaty maja coś takiego ze jak się spali żarówka dajmy na to postojowa to czy powinno się coś zapali co by mnie o tym poinformowało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Unknown Zgłoś #2334 Napisano 30 Lipca 2012 Witam koledzy czy nasze pasaty maja coś takiego ze jak się spali żarówka dajmy na to postojowa to czy powinno się coś zapali co by mnie o tym poinformowało tak, policja za brak oświetlenia wydaje mi się, że dopiero auta z dużym fisem mają ten bajer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekzaj Zgłoś #2335 Napisano 30 Lipca 2012 dzięki za info pytam bo jak płyn sie kończy w spryskiwaczach to zapala sie na fis info o spryskiwaczach wiec myślałem ze jak sie jakaś żarówka spali to tez coś pokarze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Plota Zgłoś #2336 Napisano 2 Sierpnia 2012 Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jaką pompę paliwa kupić do mojego paska, ponieważ czasami z okolicy baku słychać dziwne buczenie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #2337 Napisano 2 Sierpnia 2012 Witam A ja podzilę się z wami tym iż po 3 m-cach walki z wyciekiem oleju z pod pokryw udało mi się uszczelnić silnik i teraz jest sucho i nie śmierdzi olejem. Winowajcą mej męczarni był uszkodzony zaworek miedzy ezektorem a rurą do przepustnicy, ogólnie odma na postoju radziła sobie z odprowadzeniem powietrza natomiast przy bardziej dynamicznej jeździe zaworek zamiast otworzyć się i pobrać powietrze z przepustnicy niestety tego nie robił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2338 Napisano 2 Sierpnia 2012 Łukasz , pompa raczej tylko oryginał , no chyba że chcesz robić co roku to możesz zaryzykować chińczyka. VDO-Siemens kosztuje 430 pln (jest człowiek na allegro z pod Białegostoku co ma wszystkie pompy w dobrych cenach). Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Plota Zgłoś #2339 Napisano 3 Sierpnia 2012 Łukasz , pompa raczej tylko oryginał , no chyba że chcesz robić co roku to możesz zaryzykować chińczyka. VDO-Siemens kosztuje 430 pln (jest człowiek na allegro z pod Białegostoku co ma wszystkie pompy w dobrych cenach). Pozdr Dzięki wielkie za pomoc mógł bym prosić o przesłanie na pw namiarów na tego gościa, a tak przy okazji czy to normalne że w naszych paskach poziom paliwa szaleje, tzn czasami wskazuje full a czasem ciągle rezerwę pomimo tego że w baku jest na pewno około połowy paliwa? i jak sobie z tym poradzić? Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2340 Napisano 3 Sierpnia 2012 Myślę że to może być problem z pływakiem w zbiorniku - bynajmniej takie zachowanie nie jest normalne. Będziesz wymieniał pompę to sprawdź -- pływak jest dziurze po stronie kierowcy , pompa po stronie pasażera. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach