Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Są to dane dla modelu przed czy po lifcie? Bo między nimi też jest różnica wynikająca z większej masy polifta.

 

Pozdrawiam :)

 

PS: nie czepiam się - po prostu też jestem ciekaw sprawdzonych danych katalogowych bo gdzie się nie spojrzy to są rozbieżności :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Beny2.8 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są do dane z oryginalnej książki z mojego autka ;) Czyli przed liftem. Jeżeli ktoś ma dane do FL'a to niech poda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się nieuniknione (chyba każdy silnik V6 z naszych Passatów to czeka) - wywaliło wewnętrzne uszczelki (uszczelki świec) pod pokrywami zaworów. Wyjmuję kabel zapłonowy a tam świeca pływa :)

 

Z tego co kojarzę dzieje się to przez dupną odmę a dokładnie ten śmieszny trójnik (ezektor czy jak się on nazywa).

 

I teraz pytanie... Czy jest on w tym silniku potrzebny do szczęścia czy mogę odpowiednio poprzerabiać/pozaślepiać przewody i pozbyć się tego jakże dorodnego owocu germańskiej techniki?

 

Pytanie następne... zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić uszczelniaczy zaworów jeśli i tak będę miał zdjęte pokrywy. Bo z tego co pamiętam, da się to zrobić bez zdejmowania głowic?

 

No i pytanie kolejne... podczas pracy na wolnych obrotach słyszę z silnika odgłos kojarzący się z klekotaniem. Nie jest to jakieś głośne zjawisko ale jednak. Gdzieś kiedyś się natknąłem na info że jest to wina zużytych napinaczy łańcuszków rozrządu, inni twierdzą że złego oleju (zalewam 10W40) - podobno na pełnym syntetyku te zjawisko nie występuje.

 

Jeśli ktoś z Was przerabiał opisane powyżej problemy, proszę o porady :)

 

Z góry dzięki za pomoc :)

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ezektor kosztuje zdaje się mniej niż 100 pln -- chyba nie ma sensu się bawić w półśrodki.

 

Odnośnie uszczelniaczy to jedni mówią że się da inni że problem -- może wreszcie ktoś powie jak ;)

 

To klekotanie to i słyszę ale nijak nie dochodzi od łańcuchów , co ciekawe jak jest włączona klima to nie ma , bez klimy jest , leję 5w40 motula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niby nie ma co się bawić w kombinacje dla zaoszczędzenia 100zł ale nie w tym rzecz. Chodzi mi raczej o poprawienie fabryki a nie powielanie jej błędów. Wstawię nowy ezektor który po pewnym czasie znów się wysra i znów będzie zabawa z uszczelkami itd.

 

Ok, widzę że najbliższe dni będą polegały na wertowaniu neta i szukaniu odpowiedzi na moje pytania :)

 

Jak czegoś się dowiem albo ogarnę to wszystko to na pewno nastukam "trochę" fot i opiszę to wszystko podobnie jak kiedyś zrobiłem z wymianą rozrządu.

 

W międzyczasie czekam na porady :)

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz ile twój ezektor wytrzymał . Nie doczekasz kiedy się nowy popsuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lubię mieć długo swoje samochody - poprzednim przejechałem między 100 a 200tys km (dokładnie nie pamiętam a nie chcę skłamać) tak więc kto wie? ;)

 

Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz - uszczelki napinaczy łańcuszków. Jakiejś wielkiej filozofii chyba nie ma jeśli chodzi o ich wymianę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lubię mieć długo swoje samochody - poprzednim przejechałem między 100 a 200tys km (dokładnie nie pamiętam a nie chcę skłamać) tak więc kto wie? ;)

 

Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz - uszczelki napinaczy łańcuszków. Jakiejś wielkiej filozofii chyba nie ma jeśli chodzi o ich wymianę?

ogólnie czeka cię trochę roboty jak sciągniesz pokrywy to organoleptycznie można sprawidzić hydronapinacze są dostępne uszczelki pod nie z elringa koszt coś ok40zł i potrzebujesz przyżad vas 3366 jak coś to pisz na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie następne... zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić uszczelniaczy zaworów jeśli i tak będę miał zdjęte pokrywy. Bo z tego co pamiętam, da się to zrobić bez zdejmowania głowic?

 

No i pytanie kolejne... podczas pracy na wolnych obrotach słyszę z silnika odgłos kojarzący się z klekotaniem. Nie jest to jakieś głośne zjawisko ale jednak. Gdzieś kiedyś się natknąłem na info że jest to wina zużytych napinaczy łańcuszków rozrządu, inni twierdzą że złego oleju (zalewam 10W40) - podobno na pełnym syntetyku te zjawisko nie występuje.

 

Jeśli ktoś z Was przerabiał opisane powyżej problemy, proszę o porady

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Pozdrawiam

Na pewno da się zmienic bez zdejmowania głowic.Mi wymieniał znajomy mechanik,troche sie naprodukował ale dał radę.Wiem,że sam sobie dorobił taki przyrząd (to chyba ten vas3366?) i wiem,że miał też kompresor podpięty do silnika.

Co do napinaczy to u mnie tez słychac to klekotanie,niestety cena nowego to łohoho:( także wymieniłem tylko uszczelki pod nimi (efekt w sumie żaden) leje olej 5w\30 wiec to nie olej.U mnie słychac hałas w prawej głowicy i rzeczywiście tam napinacz jest bardziej wyrobiony od drugiego.

Pozdrawiam!

Edytowane przez luk88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy ezektor (rurka odpowietrzająca ) w silniku AMX ma postać tzw grzybka ?? a nie tak jak w większości rurke Y??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na pewno da się zmienic bez zdejmowania głowic.Mi wymieniał znajomy mechanik,troche sie naprodukował ale dał radę.Wiem,że sam sobie dorobił taki przyrząd (to chyba ten vas3366?) i wiem,że miał też kompresor podpięty do silnika.

Co do napinaczy to u mnie tez słychac to klekotanie,niestety cena nowego to łohoho:( także wymieniłem tylko uszczelki pod nimi (efekt w sumie żaden) leje olej 5w\30 wiec to nie olej.U mnie słychac hałas w prawej głowicy i rzeczywiście tam napinacz jest bardziej wyrobiony od drugiego.

Pozdrawiam!

 

Troszkę się zorientowałem w temacie i wymianę uszczelniaczy zaworów sobie odpuszczam - za dużo zabawy i za mało sprzętu potrzebnego do ich wymiany. W sumie silnik nie zużywa mi dużo oleju więc nie ma konieczności. No chyba że można byłoby to zrobić łatwiej to wtedy pewnie bym wymienił.

 

A co do klekotania to jak zdejmę pokrywy to obadam napinacze łańcuszków. Z tym że ich cena skutecznie odstrasza. No chyba ze wyjąć z jakiegoś rozbitka po udokumentowanym niskim przebiegu.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

koledzy czy nasze pasaty maja coś takiego ze jak się spali żarówka dajmy na to postojowa to czy powinno się coś zapali co by mnie o tym poinformowało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

koledzy czy nasze pasaty maja coś takiego ze jak się spali żarówka dajmy na to postojowa to czy powinno się coś zapali co by mnie o tym poinformowało

 

tak, policja za brak oświetlenia :) wydaje mi się, że dopiero auta z dużym fisem mają ten bajer ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info pytam bo jak płyn sie kończy w spryskiwaczach to zapala sie na fis info o spryskiwaczach wiec myślałem ze jak sie jakaś żarówka spali to tez coś pokarze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jaką pompę paliwa kupić do mojego paska, ponieważ czasami z okolicy baku słychać dziwne buczenie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A ja podzilę się z wami tym iż po 3 m-cach walki z wyciekiem oleju z pod pokryw udało mi się uszczelnić silnik i teraz jest sucho i nie śmierdzi olejem. Winowajcą mej męczarni był uszkodzony zaworek miedzy ezektorem a rurą do przepustnicy, ogólnie odma na postoju radziła sobie z odprowadzeniem powietrza natomiast przy bardziej dynamicznej jeździe zaworek zamiast otworzyć się i pobrać powietrze z przepustnicy niestety tego nie robił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz , pompa raczej tylko oryginał , no chyba że chcesz robić co roku to możesz zaryzykować chińczyka. VDO-Siemens kosztuje 430 pln (jest człowiek na allegro z pod Białegostoku co ma wszystkie pompy w dobrych cenach).

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz , pompa raczej tylko oryginał , no chyba że chcesz robić co roku to możesz zaryzykować chińczyka. VDO-Siemens kosztuje 430 pln (jest człowiek na allegro z pod Białegostoku co ma wszystkie pompy w dobrych cenach).

 

Pozdr

 

Dzięki wielkie za pomoc mógł bym prosić o przesłanie na pw namiarów na tego gościa, a tak przy okazji czy to normalne że w naszych paskach poziom paliwa szaleje, tzn czasami wskazuje full a czasem ciągle rezerwę pomimo tego że w baku jest na pewno około połowy paliwa? i jak sobie z tym poradzić?

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to może być problem z pływakiem w zbiorniku - bynajmniej takie zachowanie nie jest normalne. Będziesz wymieniał pompę to sprawdź -- pływak jest dziurze po stronie kierowcy , pompa po stronie pasażera.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności