Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć koledzy , zadam durne pytanie czy V6ki wychodziły z napędem na przód?? szukam na allegro i wszystkie są 4motion ( przyszedł czas na zmiany 1.8 trochę słabo jedzie )

 

Ale dlaczego ośka? Powyżej 150KM napęd na przód to słaba sprawa :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plotki jakieś - miałem wcześniej około 200KM na przednią ośkę i nie było tragedii ;)

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem 200 konne Audi A3 1.8T na przednią oskę i już były kłopoty z trakcją ;) teraz nie mam z tym żadnego problemu w moim Passacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no - logiczne jest że przy quattro różnica jest nieporównywalna bo przy moich wspomnianych wcześniej 200KM w ośce nawet na trzecim biegu można było mieszać kołami ale dobre opony, twardszy zawias, trochę przyzwyczajenia i bez większych problemów było można efektywnie wykorzystywać tą moc przenoszoną na jedną ośkę.

 

Poza tym nie przesadzajmy - 200KM to nie jest nie wiadomo jaka moc żeby koniecznym był napęd na cztery łapy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy, mam mały problem, a mianowicie od jakiegos czasu gdy odpalam auto jest chwilowe chrobotanie, jakby cos na sucho szlo, poczatkowo myslalem ze to bendix w rozruszniku, ale ze nie łatwo go wymienic z naszym motorem to chciałem sie upewnic czy na pewno, dolałem olej w silniku do max, i odziwo chrobotanie jest jakby krotsze. Zawsze auto zostawiam na biegu, a ostatnio zostawiłem go na recznym i po odpaleniu tego niebyło, od tego momentu cały czas tak robie i chrobotania nie ma. Czy wiecie moze co jest jego powodem ? Dodac moge jeszcze ze nawet na biegu nie zawsze ono wystepowalo. Bo gdy silnik jest goracy, ze postoj byl krotki to tego nie ma. a Gdy zimny to zawsze. Chrobotanie zaczyna sie od momentu jak auto lapie obroty, czyli dopiero po zaplonie..

 

morfeusz92

 

 

 

 

Jaki olej lejesz?

 

panowie mam mała prośbę w aucie z silnikiem AMX są cztery katalizatory różnią się czymś (sedan kombi)? może ma ktos foto?

 

 

Olej to Mobil Super-S 10w40 , przebieg ok. 272tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie chcę wymienić olej w skrzyni biegów w manualu ma ktoś może zdjęcie miejsca gdzie wlać olej i gdzie go spuścić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie mam mały problem. Auto faluje mi na niskich obrotach i czasem nawet zgaśnie. Problem pojawił się wczoraj a 2 tygodnie temu wymieniałem świece, przewody rozrząd oleje i filtry..jakieś pomysły co go może bolec ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam panowie mam mały problem. Auto faluje mi na niskich obrotach i czasem nawet zgaśnie. Problem pojawił się wczoraj a 2 tygodnie temu wymieniałem świece, przewody rozrząd oleje i filtry..jakieś pomysły co go może bolec ?

Na jakiej firmy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam koledzy, mam mały problem, a mianowicie od jakiegos czasu gdy odpalam auto jest chwilowe chrobotanie, jakby cos na sucho szlo, poczatkowo myslalem ze to bendix w rozruszniku, ale ze nie łatwo go wymienic z naszym motorem to chciałem sie upewnic czy na pewno, dolałem olej w silniku do max, i odziwo chrobotanie jest jakby krotsze.

 

tez to u mnie czasem wystepuje niestety.... ja zakladam ze to napinacz lancucha na ktorejs z glowic... niestety nie nalezy do tanich bo ok. 700zl. a sa dwa i 80 zl uszczelka pod pokrywe. ja z tym jezdze i narazie nic z tym nie robie. a szczerze to 10w40 olej jest srednim pomyslem do tego motoru.

ja leje 5w 40 castrola EDGE i jest znaczna poprawa w kulturze pracy i rzadziej slysze tez ten dzwiek zaraz po odpaleniu rano. i bieg nie ma tu nic wspolnego.

 

---------- Dodano o 22:47 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:41 ----------

 

poszukaj czy nie spadlo jakies podcisnienie.... objawy folowania i gasniecia sa czasem dla lewego powietrza. czyli motor dostaje zle proporcje paliwo/powietrze- w tym przypadku powietrza moze byc za duzo bo jest poza pomiarem.

moja sugestia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na chrobotanie mają też wpływ zaworki zwrotne. Nie trzymają oleju i zanim napompuje to chrobocze. Wymiana nie jest łatwa, siedzą sobie pod kolektorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to mi tera klina wbiles z tym zaworkiem....

w ktorym on miejscu sie znajduje?? bo zabieram sie do wymiany poduszek jeszcze pod motorem i bede mial wszystko od spodu ladnie widoczne wiec moze i jemu bym sie przyjzal....

wystepuja one jako elementy wymienne czy sa to cale "zespoly" z czyms?? ciekawe jaka sa skonstuowane?? bo jesli tak jak zawory przelewowe starego typu w pompach oleju to kwestia wymiany sprezynki...ie zaglebialem sie jeszcze w ten motor bo nie mam raczej tendencji do ruszania czegos co dobrze chodzi i pracuje.... oleju nie bierze mimo ze ma 248tys. dobrze i rowno pracuje, ladnie odpala, nie dymi na niebiesko, cos tam mocy tez, olej nie czarnieje tylko z przebiegiem robi sie bursztynowy kolor, spaliny ladnie pachna, wyciekow brak! nawet z tylu silnika! tylko ten tyrkot rano.... hydraulika to nie jest na bank wiec tylko ktorys z napinaczy puszcza olej. i mozesz miec slusznosc i dobry tor myslenia z tymi zaworkami.... kooorwa jednak wszyscy ludzie wszystko wiedza!!

n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to mi tera klina wbiles z tym zaworkiem....

w ktorym on miejscu sie znajduje?? bo zabieram sie do wymiany poduszek jeszcze pod motorem i bede mial wszystko od spodu ladnie widoczne wiec moze i jemu bym sie przyjzal....

wystepuja one jako elementy wymienne czy sa to cale "zespoly" z czyms?? ciekawe jaka sa skonstuowane?? bo jesli tak jak zawory przelewowe starego typu w pompach oleju to kwestia wymiany sprezynki...ie zaglebialem sie jeszcze w ten motor bo nie mam raczej tendencji do ruszania czegos co dobrze chodzi i pracuje.... oleju nie bierze mimo ze ma 248tys. dobrze i rowno pracuje, ladnie odpala, nie dymi na niebiesko, cos tam mocy tez, olej nie czarnieje tylko z przebiegiem robi sie bursztynowy kolor, spaliny ladnie pachna, wyciekow brak! nawet z tylu silnika! tylko ten tyrkot rano.... hydraulika to nie jest na bank wiec tylko ktorys z napinaczy puszcza olej. i mozesz miec slusznosc i dobry tor myslenia z tymi zaworkami.... kooorwa jednak wszyscy mi ludzie wszystko wiedza!!

n

 

witam pewnie jeden z hydro napinaczy puszcza mam u siebie to samo dosłownie przez sekunde strona lewa od kierowcy. Często pada uszczelka pod hydronapinaczem.Uszczelki są dostępne z elringa i potrzebny jest przyżąd vas 3366 ktory posiadam. Zrobiłem z dwa 2.8 v6 i własnie była padnięta uszczelka. Za jakiś czas będę robić własnego tylko obecnie nawał pracy z inny samochodami.Jak coś to PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy spryskiwaczy na przednie lampy;

czy Wam też pryskają za każdym razem gdy spryskujecie przednią szybę (przy włączonych światłach )

i z trochę innej beczki:czy u Was też gdy silnik jest zimny,nie zależnie od temperatury zewnętrznej zawsze po odpalaniu wskakuje na jakieś 1100\1200obr/min i powoli (około 3 min) schodzi do 600.Zawsze tak samo.Pytania banalne,ale niestety nigdy nie miałem okazji siedziec w innym 2.8 v6 żeby miec jakieś porównanie.

 

Co do chrobotania to u mnie tez trochę jakby głośniej jest pod pokrywą od strony kierowcy.W przyszłym tygodniu będę wymieniał uszczelki pod zaworami to obadamy co tam jest :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
będę wymieniał uszczelki pod zaworami to obadamy co tam jest

 

Kolego będziesz wymieniać uszczelkę pod pokrywą czy uszczelniacze na każdym zaworze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do posiadaczy spryskiwaczy na przednie lampy;

czy Wam też pryskają za każdym razem gdy spryskujecie przednią szybę (przy włączonych światłach )

i z trochę innej beczki:czy u Was też gdy silnik jest zimny,nie zależnie od temperatury zewnętrznej zawsze po odpalaniu wskakuje na jakieś 1100\1200obr/min i powoli (około 3 min) schodzi do 600.Zawsze tak samo.Pytania banalne,ale niestety nigdy nie miałem okazji siedziec w innym 2.8 v6 żeby miec jakieś porównanie.

 

Co do chrobotania to u mnie tez trochę jakby głośniej jest pod pokrywą od strony kierowcy.W przyszłym tygodniu będę wymieniał uszczelki pod zaworami to obadamy co tam jest :hmm

 

Witam

Spryskiwacze lamp zaczynają działać gdy przytrzymasz manetke do spryskiwaczy ok 2-3 s. Apropo obrotów u mnie jest tak samo po odpaleniu ale przez ok 30s do 1 minuty jest na tych obrotach potem 600

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego będziesz wymieniać uszczelkę pod pokrywą czy uszczelniacze na każdym zaworze?

Uszczelniacze na każdym zaworze,bo za dużo oleju muszę dolewac.Na 15 tys. wyszło mi z jakieś 5 litrów jak nie lepiej dolewki.2 litry bym zrozumiał,ale to już za dużo.Nawet moje wcześniejsze e39 tds nie było takie olejo-żerne:),fakt,że po wpakowaniu 6 tyś w silnik:(

Uszczelki pod pokrywami wymieniałem zaraz po zakupie,bo jak wykręciłem świece,to całe od oleju były,chociaż gościu który mi sprzedawał zarzekał się,że to wymienił niedawno,a na uszczelce data 2007:-)

 

Panowie,jeszcze chciałem zapytac jak sie ma u Was ruszanie na 1-szym biegu tzn:

czy podczas jazdy na jedynce wydobywa Wam się taki jakby tyrkot ze skrzyni,a po wrzuceniu dwójki już cisza,czy cisza na każdym biegu?

Ja już włożyłem drugą skrzynie z audi a4 2.8 nawet o innym oznaczeniu i ciągle tak samo,no może ciut ciszej.

Jak zdemontowaliśmy skrzynie to było widac takie jakby wżery na zębatkach z pierwszego biegu ( i zarazem chyba wstecznego)

Pisałem o tym w tym temacie dawno temu.Tutaj link:

http://forum.vw-passat.pl/threads/82354-Halas-terkotanie-tylko-na-pierwszym-biegu

Są tam fotki.

Nawet chciałem włożyc skrzynie 6-cio biegową z 2.5 tdi,ale po rozmowie z fachowcami od skrzyń,stwierdziłem,że to jednak chory pomysł:)

Podobno uzyskałbym duże lepsze przyśpieszenie,ale mogło by sie okazac,że samochód nie pociągnął by wiecej jak 130 km\h.Tak z grubsza,bo miałem odpowiedź na całą kartkę A4:)

 

i jeszcze miałem taki problem,że wyskakiwał mi bład katalizatorów,niewydolnośc systemu katalizatora,zawsze gdy auto było zagrzane i stało na wolnych obrotach przez 5-10 min np.pod mc donalds:) Miałem założone od stycznia tłumiki końcowe uniwersalne z Ultera.W zeszłym tyg.włożyłem z powrotem ori tłumiki i jak na razie spokój.Czy to możliwe,że cudowne,basowe,robiące niesamowity rezonans w kabinie (na piątce poniżej 3 tys.obrotów) tłumiki Ultera były winne temu?

Ale się rozpisałem:)

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

Edytowane przez luk88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na chrobotanie mają też wpływ zaworki zwrotne. Nie trzymają oleju i zanim napompuje to chrobocze. Wymiana nie jest łatwa, siedzą sobie pod kolektorem.

 

Witam

Zaworki zmieniałem z miesiąc temu i to nic nie pomogło...

Po wyciągnięciu były w b. dobrym stanie oczywiście wsadziłem nowe.

 

Jakiś czas temu rozmawiałem z kolegą który ma taki motor tylko ze w audi i mówił ze ma ogromny wpływ jaki olej się leje (chodzi mi o chrobotanie) zależy jaki olej był wcześniej lany np. gesty i później ktoś przeszedł na rzadszy ile w tym prawdy nie wiem.

 

Obstawiam napinacze choć jak zmieniałem uszczelkę pod jednym z nich przed wciśnięciem go vagiem to łańcuch wcale nie był luźny.

Nie mam pomysłu.

He a najlepsze jest to ze czasami postoi dwa i trzy dni i nic a czasami z osiem godzin i już słychać po obu stronach.

Edytowane przez tomaszekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam to samo tak jak kolega wyżej opisywał czasem 3 dni postoi i nic ale tu kolega z audi mógł mieć troche racji. Wiadomo że to chrobotanie następuje po pierwszym dłuższym postoju. Gdyu się autko zapali to słychać ,ale jak się od razu zgasi a potem znowu zapali to już nie słychac bo olej już jest rozprowadzony. Ja tak mam już ponad rok i dałem sobie spokój z tym bo silnik według mnie jest w dobrej kondycji, ale jak ktoś bedzie pewny że to napinacze to trzeba bedzie zajrzeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, potrzebuje potwierdzenia, przy hamowania słychać stukot najpierw w prawym kole potem w lewym. Stawiam na przeguby, a wy co o tym myślicie? przy mocnym hamowaniu jest stuk, stuk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności