Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Moje pytanie Panowie mam przejechane 220 tyś będę za 20 tyś wymieniał rozrząd i moje pytanie czy powinienem też wymienić wałek rozrządu bo ktoś mi nagadał, że w Passatach jest z tym problem. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje pytanie Panowie mam przejechane 220 tyś będę za 20 tyś wymieniał rozrząd i moje pytanie czy powinienem też wymienić wałek rozrządu bo ktoś mi nagadał, że w Passatach jest z tym problem. Pozdro

 

pozdrów tego kogoś :)

 

rozrząd kompletny wymień i ciesz się dalej jazdą ;)

 

ew przy okazji można powymieniać uszczelki napinacza łąńcucha rozrządu.

 

---------- Dodano o 14:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:41 ----------

 

witam,

 

Sprzedałem niedawno swojego V6 z 98r. i szukam takiego samego tylko młodszego :P

 

Piszę w tym wątku który dotyczy tego modelu:

Więc doradźcie co wybrać:

1. Passat kombi 2.8 V6 Tiptronic z 2003r.

2. Passat kombi 2.8 V6 manual z 2003r.

Przebiegi obydwu około 210 tys. km., ceny podobne, oczywiście myślę o założeniu instalacji LPG.

 

Doradźcie pchać się w automat czy zostać przy manualu (tyle się naczytałem o plusach i minusach Tiptronika że sam nie wiem co wybrać :hehe

Proszę o opinie (no bo reszta kosztów będzie taka sama-tylko ta skrzynia, no ale z drugiej strony automat kusi::-))

pozdro

 

jeżeli automat jest okej to tylko i wyłącznie. manuala sam mam i brakuje mi wolnej lewej nogi i tempomatu ;)

tiptronic ładnie pracuje jak jest sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje pytanie Panowie mam przejechane 220 tyś będę za 20 tyś wymieniał rozrząd i moje pytanie czy powinienem też wymienić wałek rozrządu bo ktoś mi nagadał, że w Passatach jest z tym problem. Pozdro

 

Ktoś coś słyszał ale nie słyszał do końca - problem z wycierającymi się wałkami mają silniki V6 ale 2.5 TDi.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w poniedziałem wymieniam w swoim AXM rozrząd z simmeringami postaram się zrobić foto story już posiadam wszystkie blokady tylko hmm nie wiem czy uda się odkręcić śrubę dolnego koła rozrządu.Ale w poniedziałek się okaże :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w poniedziałem wymieniam w swoim AXM rozrząd z simmeringami postaram się zrobić foto story już posiadam wszystkie blokady tylko hmm nie wiem czy uda się odkręcić śrubę dolnego koła rozrządu.Ale w poniedziałek się okaże :-D

 

z tego co się orientuję, to luzuje się śruby dwóch górnych kół rozrząu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne koło jakie odkręcasz na wale to kółko od paska wieloklinowego, które mocowane jest (o ile mnie pamięć nie myli) na ośmiu torxach. Jeśli już chcesz bawić się z blokadami wałków to jedyne kółka rozrządu jakie będziesz musiał poluzować to kółka na wałkach rozrządu (mocowane są one na stożkach).

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kwestii adaptacji przepustnicy w AMX to jednak widzę, że nikt nie chce pomoc. Sądziłem, że m.in. do tego służy to forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W kwestii adaptacji przepustnicy w AMX to jednak widzę, że nikt nie chce pomoc. Sądziłem, że m.in. do tego służy to forum.

wchodzisz w silnik 01 poźniej adaptacja chyba blok 060.Musiał bym zobaczyć w rozpisce bo niestety nie pamiętam wszystkich bloków.W sumie zależy czym będziesz robić w VASie masz w funkcjach prowadzących a w VCDSie(vag-com itd) musisz klepać z ręki.Jak masz blisko do Wrocka to zapraszam.

 

---------- Dodano o 15:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:29 ----------

 

Jedyne koło jakie odkręcasz na wale to kółko od paska wieloklinowego, które mocowane jest (o ile mnie pamięć nie myli) na ośmiu torxach. Jeśli już chcesz bawić się z blokadami wałków to jedyne kółka rozrządu jakie będziesz musiał poluzować to kółka na wałkach rozrządu (mocowane są one na stożkach).

 

Pozdrawiam :)

 

ogolnie w ori rozpisce wymiany rozrządu jest wspomniane o luzowaniu kół rozrządu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie macie Vaga , to adaptację przepustnicy można zrobić bez : po podłączeniu wszystkiego przekręcamy kluczyk na zapłon i zostawiamy w takim stanie na 2 minuty , nie dotykając niczego. Po dwóch minutach odpalamy i wszystko powinno grać. Sprawdzałem tą opcję u siebie i działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pacjent AMX po wymianie rozrządu z zimmeringami i resztą pierdółek dla chętnych mogę wysłać fotki co i jak jakie blokady gdzie je umieścić i filmiki.Jak coś pisać na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W niedzielę miałem akcję że autko strzeliło focha nie chciało odpalić - rozrusznik kręcił ochoczo ale silnik nie odpalał. Podociskałem pod maską wszystkie kostki przy silniku które mogłyby mieć jakikolwiek z tym związek i... oczywiście nic to nie dało. Poczekałem 5 minut i odpalił jakby nigdy nic.

 

Przed chwilą jednak zadzwoniła do mnie żona że postawiła na mieście samochód na 10 minut, przyszła i nie odpala. Kręci ale nie odpala. Powiedziałem żeby poczekała z 5 minut. Odpalił bez problemu.

 

No i teraz zastanawiam się co może być problemem, bo wszystko wskazuje że nie była to jednorazowa akcja i znając życie, problem będzie się powtarzał aż w ogóle nie odpali.

 

Spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem? Co może być przyczyną?

 

Ogólnie, logicznie myśląc, auto nie odpala gdy brakuje mu albo paliwa albo iskry. Więc albo pompa paliwowa albo coś z zapłonem (cewka, czujnik położenia wału). Wieczorem podepnę pod VAGa ale znając życie, będzie odpalał i nie wykaże żadnych błędów.

 

Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek pomysły :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się, że jest to sprawa czujnika położenia wału, miałem tak w poprzednim samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą VAG pokazał błąd

 

16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal

P0322 - 35-10 - - - Intermittent

 

Z tego co zdążyłem wygrzebać to właśnie chodzi o czujnik położenia wału.

 

Jeśli ktoś jest pewny że znalazłem poprawne info co do tego błędu, proszę o potwierdzenie :)

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak masz racje G28 to czujnik położenia wału wymiana i bedzie śmigał :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka Wszystkim

 

Chcialem cos porobic z wydechem u siebie. Plan jest taki zeby brzmial jak najbardziej rasowo. Czy juz ktos z Was cos takiego probowal robic?? Prosze o jakies ugestie i podowiedzi :)

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie, przy wyciętych katalizatorach brzmi to mniej więcej tak:

 

 

Pozdrawiam :)

 

PS: proszę nie komentować moich "driftów" - przy tak słabych oponach jest to maks jeśli chodzi o zabawę bokami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie, przy wyciętych katalizatorach brzmi to mniej więcej tak:

 

W swoim aucie masz 4 sondy? jeśli tak, to w jaki sposób rozwiązałeś problem, "oszukiwania" sterownika przy wyciętych katalizatorach?. Ja mam 4 sondy, i 4 katalizatory z tego do wymiany są te 2 bliżej wydechu. Mechanik stwierdził, żeby nie wybierać się samochodem w długie trasy, ponieważ może się to skończyć stopieniem katalizatora, i wywaleniem uszczelki pod głowicą. Dodał iż nie ma innej możliwości tylko zakup oryginalnych katalizatorów, ostatecznie zamienniki tyle, że na nich przejadę ok. 30 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie silnik ACK więc mam dwie sondy i wówczas można bezboleśnie pozbyć się katalizatorów. Jedynym minusem jest bardzo rzadkie załapywanie błędów sond. Nie wyskakuje przy tym check engine, silnik nie przełącza się w żadne tryby ani nic z tych rzeczy - jedynie po podłączeniu pod VAGa widać złapany błąd.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie niestety skończył mi sie silnik :( może któryś z was ma zapasowy ? :) pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W swoim aucie masz 4 sondy? jeśli tak, to w jaki sposób rozwiązałeś problem, "oszukiwania" sterownika przy wyciętych katalizatorach?. Ja mam 4 sondy, i 4 katalizatory z tego do wymiany są te 2 bliżej wydechu. Mechanik stwierdził, żeby nie wybierać się samochodem w długie trasy, ponieważ może się to skończyć stopieniem katalizatora, i wywaleniem uszczelki pod głowicą. Dodał iż nie ma innej możliwości tylko zakup oryginalnych katalizatorów, ostatecznie zamienniki tyle, że na nich przejadę ok. 30 tys.

Zastosuj emulatory sony jeżeli chodzi o katy te drugie i nie ma problemu. koszt z zamontowaniem poniżej 100zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności