Skocz do zawartości
fialson

Montaż Tempomatu Passat B6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest ktoś z podlaskiego kto ogarnie montaż tempomatu w b6? 1.9 tdi bkc 2005r sedan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Koledzy posiadam Passata CC 2009 model 2010 2.0 TD CR 170KM CBBB. Chcę doposażyć go w tempomat i teraz kwestia manetki. Jak dobrać prawidłową manetkę tempomatu? Są jakieś kryteria? Wiadomo mi jedynie, że nie może być z opcją ustawiania dystansu bo u mnie występuje opcja jedynie zwykłego tempomatu. Z ASO mam info że numer zestawu do montażu nosi numer 3AA 054 690B, ale cena we Wrocławiu 1100 zł*:D :D :D dlatego szukam na własną rękę. Ewentualnie chętnie zlecę komuś z Wrocławia montaż. Czy ma ktoś jakiś namiar na magika od takich rzeczy, który podejmie się tematu? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie o to mi chodzi

 

e9a887066933e1441a4817f3fb84afc1.jpg

 

Jest jakaś różnica pomiędzy tdi a fsi czy koleś nie ma pojęcia o czym pisze.

 

koledzy gdzie moge zakupic takie piny bo znalazlem tylko u chinoli i nie usmiecha mi sie czekac 3-4 tygodnie zeby uruchomic tempomat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy gdzie moge zakupic takie piny bo znalazlem tylko u chinoli i nie usmiecha mi sie czekac 3-4 tygodnie zeby uruchomic tempomat

 

Bez kombinowania ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest różnica pomiędzy benzyną a diesel-em. Różnią się tylko pinem który idzie do ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy piny zakupiłem w ASO trzeba było dzeń poczekać bo tego do ECU nie mieli na stanie. Koszt kompletu to 52 zł. Piny sprzedają razem z kabelkiem który mierzy 60 cm i jest zakończony z obu stron pinem.

podaje nr części może komuś na przyszłość się przydadzą

pin ECU do Diesla 000 979 166 E

pin do kostki 16 pin 000 979 009 EA

Jeśli ktoś potrzebuje zestawu do diesla i jest z moich okolic (otwock garwolin mińsk maz) to mogę odstąpić gotowy kabelek za czteropak złocistego napoju :)

Wszystko pospinałem (64 pin w kostce 94 i 5 w kostce 16) zrobiłem kodowanie ale tempomat nie działa po przestawieniu manetki na FISie zamiast przebiegu wyświetla sie ikonka tempomatu z wykrzyknikiem ,kontrolka na liczniku martwa. Źle podłączyłem piny czy coś z kodowaniem nie tak? Macie jakieś sugestje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytam bo sam nie wiem. Od tego właśnie jest forum chyba nie? Odstawić auto do ASO i wyrzygać 500 za 2 godziny roboty to mi się nie uśmiecha lub znaleźć kogoś z forum i zasuwać 100 lub 200 km w jedna stronę to też mi nie na rękę , tym bardziej że przy odrobinie konsultacji jestem w stanie własnymi rękami to ogarnąć

 

Dokładnie od tego jest forum, Ja ci nie pomogę bo nie ogarniam tego, dałem Ci najlepszą rade, aso tego ci nie zrobi, nie chce ci się jechać 200km to w pewnym momencie pojedziesz bo będziesz miał dość. Chciałem Ci podpowiedzieć ale jak wiesz lepiej to życzę Ci milej zabawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zainstalowaną manetkę, odpowiedni sterownik, przewód i zrobione kodowanie. Tempomat działa, tylko nie działa wspomaganie, świeci się kontrolka kierownicy i wspomagania trakcji oraz czujnika ciśnienia opon, przy uruchomieniu info o błędzie start/stop i dalej błąd systemu kontroli trakcji (ESC). Mam jechać do ASO na adaptacje, ale może jest jakieś inne rozwiązanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd ja to znam:D

Miałem podobny problem,ale został już ogarnięty.

W moim przypadku jeszcze raz ustawiłem taśmę zwijaka i po kodowaniu wszystko zagrało:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam zrób adaptacje czujnika kata skrętu, przy zakładaniu multi miałem to samo.

opis adaptacji skopiowany od api13

Uruchamiasz kodowaniem tryb uczenia się przez wspomaganie gdzie jest środek (kierownica na wprost) właśnie w tym celu opisane jest że jedziesz 20km/h kilkadziesiąt/set metrów.

Ja robię po około 20m.

Po tym sterownik wspomagania wie gdzie mamy środek więc zatrzymujemy się i ustalamy zakresy skrętu i w tym czasie w zasadzie nie działa wspomaganie.

Kręcąc w jedną i na końcu przytrzymujemy kierownice by zaakcentować koniec.

Teraz kręcimy w drugą podobnie na końcu akcentujemy.

Prostujemy i gasimy silnik

Koniec.

Ale by wszystko chciało się zapisać w pamięci sterownika musimy włączyć tryb uczenia.

[select]

[03 - Brake Electronics]

[security Access - 16]

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 060

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 2 should say "OK".

 

które piny w ECU i zwijaku połączyłeś kablem od tempomatu? bo u mnie wyskakuje błąd tempomatu i chyba źle połączyłem w kostce zwijaka. U mnie powinno być tak samo jak u Ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Celin - niestety nie wiem, bo dałem to do założenia - zresztą z takim warunkiem, że pewnie będę musiał jechać na adaptacje do ASO.

Sama próba adaptacji czujnika skrętu nie przynosi żadnego rezultatu, a VCDSa do tego samochodu nie posiadam.

Znacie kogoś w W-wie lub okolicach kto może to ogarnąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja adaptacje robiłem 3 razy i za ostatnim razem się udało. Ja mieszkam w okolicach Otwocka kabel mam tylko z czasem u mnie rożnie śle w tygodniu po 19 jestem wolny. Możesz podpytać tego swojego mechanika co Ci tempomat zakładał które piny łączył ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CeliN, dzięki, jak będę u nich to się podpytam. Co do konfiguracji to dzisiaj byłem w ASO i przeprowadzili mi adaptacje - podobno wymagana była z poziomu VCDSa. Co w rzeczywistości zrobili to nie wiem, ale wszystko działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam na początek chce wszystkich serdecznie przywitać jako że stałem się nowym użytkownikiem tego forum jak i posiadaczem Passata B6.

 

Podpinam się pod temat montażu tempomatu otóż, jak że mój Passat go nie posiada i chciałbym go dołożyć. Znalazłem Passata do rozbiórki na części który posiada tempomat i do was jest pytanie co z niego wykręcić aby u mnie hulało.

 

Passat mój posiada kierownicę multi-funkcyjną, Radio RNS510, Klimę automatyczną, i duży wyświetlacz który pokazuje także strzałkę nawigacji itp. Podaję to dlatego żebyście mi podpowiedzieli czy potrzebuje nowy sterownik itp.

 

Czytałem że trzeba pociągnąć jakiś kabelek do ECU jednak jestem ciekaw czy nie lepiej całą wiązkę wymontować fabryczną ? co sądzicie ? czy gra warta świeczki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz manetki i zwijak. Wydaje mi się że całość musi być od takiej samej kierownicy jaką posiadasz w aucie czyli jeżeli masz multifunkcje 12 przycisków to w aucie do rozbiórki też taka musi być. Nie opłaca się ciągnąć nowej wiązki bo potrzebujesz tylko 1 nowy kabelek i odpowiednie piny do połączenia ECU ze zwijakiem w kierownicy. Ta operacja z pociągnięciem kabelka zajmie Ci ok 30 min a prucie całej wiązki i prowadzenie drugiej ori to pewnie cały dzień zajmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam moduł nr 3C0953549A. Z tego co mi wychodzi to jest midline. Chce zamontowac tempomat u siebie wiec tutaj mam pytanie czego konkretnie potrzebuje bo nie znalazlem odpowiedzi.

Jaki nr manetki potrzebuje ( Czy mozna dolozyc sama manetke czy trzeba kupic calego pajaka)

Czy moj modul obsluzy tempomat czy musze wymienic na jakis inny?

Edytowane przez martinek09
blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat również przymierzam się do dołożenia tempomatu. Wcześniej ktoś napisał, że jego passat obsługuje zwykły tempomat a nie ten co ma dodatkowo ustawianie dystansu. Stąd moje pytanie w jaki sposób mogę zidentyfikować jaki rodzaj tempomatu będize pasował/odpowiedni do mojego auta? Czy jest ktoś kto by mi taką rzecz stwierdził na podstawie VIN?

Generalnie przełącznik zespolony w moim aucie wygląda jak ten tutaj:

3C9953502B 9B9  nowy1.jpg

ale oczywiście bez tempomatu.

Oznaczenie tego całego przełącznika zespolonego to 3C9953502B 9B9

Tylko nie wiem czy mogę się sugerować podobieństwem pozostałych przełączników aby stwierdzić, że ten z obrazka będize odpowiedni do mojego auta chyba, że lepiej dokupić sam moduł tempomatu i dołożyć go do mojego obecnego?

przełącznik zespolony.jpg

3C9953502B 9B9.jpg

3C9953502B 9B9 nowy.jpg

Edytowane przez Patyk0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten przełącznik jest od samochodu ze zwykłym tempomatem. Z regulacją dystansu masz jeszcze dodatkowy przełącznik taki, jak od regulacji wycieraczek. Nim właśnie ustalasz żądaną odległość od poprzedzającego pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do ASO i gość w dziale sprzedaży powiedział, że będą pasować dwa rodzaje tempomatu zwykły i ten z regulacją dystansu. Niestety nie sprzedają samego modułu dystansu tylko cały krzyżak/przełącznik zespolony. Za wersję ze zwykłym tempomatem 450zł a z regulacją dystansu 380zł. Nie mam pojęcia dlaczego zwykły jest droższy. Nie wiem od czego w takim razie zależy czy ktoś ma zwykły czy z dystansem czy to po prostu opcja jaką sie bierze przy wyborze tempomatu przy zakupie auta czy może od któregoś rocznika dawano dany rodzaj, a jeżeli tak to który tempomat jest nowszym typem i który polecacie bardziej?

Co ciekawe po VIN wyszło, że mój samochód ma tempomat :) a mam oryginalną ofertę na skompletowanie wyposażenia mojego auta i tam nie ma nic o tempomacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym różni się manetka/moduł tempomatu oprócz różnic z malowaniu oznaczeń:

f1edd375a44e2025m.jpg 04429786775d4791m.jpg

 

W moim aucie manetki wyglądają tak:

403c39905de59711m.jpg 91f991176d6c76bam.jpg be35e0e19085c985m.jpg

 

Czy mam kupić przełącznik zespolony z dokładnie takim samym "malunkiem" jak moje obecne bo tamte mogą nie zadziałać bo nadmienię, że wszystkie pokazane tutaj zdjęcia pochodzą z passata B6. Kurczę już głupieję od tego wszystkiego.

Jeszcze jest tempomat z funkcją dystansu:

f39494b9450593cd5bc98b7d41bb.jpg

Ale nie mam za pierona pojęcia czy pasowałby do mojego auta i co najważniejsze czy wszystkie jego funkcje działały by poprawnie. Nie wiem czy auto do dystansu z tempomatem musi mieć coś extra.

 

Znalazłem tutorial montażu tempomatu do B6 https://modyfikacje-vw.blogspot.com/2013/06/tempomat.html#comment-form ale nawet tam nie jest wyjaśniona sprawa różnych manetek/modułów tempomatów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności