Skocz do zawartości
fialson

Montaż Tempomatu Passat B6

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz nasuwa mi się kolejne pytanie, czy da rade zmienić te kodowanie VCDS 12.12? Czy samochód jest zbyt nowy na tą wersję? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że jest trochę stara bo brakuje plików *.rod do twojego silnika, ale samo kodowanie powinno dać się zmienić tą wersją. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przy próbie zmiany kodowania wywaliło mi: 

Coding rejected. Error 31: request out of range. 

Czy to może być braku wklepania kodu do security access ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za racji, że nie pamiętam jakoby trzeba było wpisywać jakiś kod, oraz:

W dniu 8.10.2019 o 19:42, turosgt napisał:

w Passatach B7 nie ma dostępnego CODING II (przez protokół UDS) - i nie trzeba aktywować tempomatu poprzez wpisywanie kodu 11463. Po prostu wchodzi się w kodowanie (07) i tam należy wybrać z rozwijanej listy 20 - Cruise Control Installed

...chyba jednak musisz szukać nowszego kabla. A może próbujesz zakodować to w zły sposób? Wklejasz to całe kodowanie 00190012042401080000 w pole "new coding"? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam je dokładnie tutaj: (grafika z neta)

coding-long.png

 

Po czym wyrzuca mi info ze cos tam jest nieobsługiwane i mam do wyboru YES, NO, CANCEL. 

przy wyborze yes zwraca: Coding rejected. Error 31: request out of range. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze zmienić sobie ustawienia VCDS'a wpisując w zaznaczone pola wartości inne niż same zera - mogą być takie jak na obrazku. Potem powtórz kodowanie. 

IMG_20200304_153303.png.3294687a5294611211f19579371269cf.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, udało się zmienić kodowanie :)

Jednak nadal cos jest nie tak, wraz ze zmianą kodowania na 00 19 00 12 04 24 01 08 00 00 pojawiła się pomarańczowa kontrola tempomatu i błąd w silniku

1 Fault Found:

4481 - ROD - Unknown Error Code

I tempomat nadal nie działa :(

Po zmianie kodowania z powrotem z 24 na 04 błąd znika czyżby to jednak nie wartość 24 była poprawną wartością?

 

Znalezione w google:

 

Address 01: Engine (J623-CLCB) Labels: None

Part No SW: 03L 906 018 EK HW: 03L 906 018 BR

Component: R4 2,0L EDC H22 6821

Revision: 42H22--- Serial number:

Coding: 00190012042700080000

Shop #: WSC 33361 790 00999

ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018EK 003005

ROD: EV_ECM20TDI01103L906018EK.rod

VCID: 77F713EE7AE8

1 Fault Found:

4481 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal

P0568 00 [039] - Upper Limit Exceeded

Edytowane przez sjr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, sjr napisał:

Po zmianie kodowania z powrotem z 24 na 04 błąd znika

Prawidłowo, a błąd wskazuje na źle wykonane połączenie między ECU i modułem kierownicy piny 64<>5, albo uszkodzeniem w jednym z tych modułów (mało prawdopodobne). Numer błędu opisany jest na poprzedniej stronie. Osobiście sprawdziłbym raz jeszcze stan konektora we wtyczce 94pinowej przy ECU. Miałem taki problem u siebie - trzeba go (konektor) dobrze "dopchać".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możliwe że za duzy przekrój kabla był dany? zamiast 0,35 dałem 0,5mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie. Przekrój może być dowolny, no chyba, że on jest tak gruby, że może być przyczyną niedociśnięcia konektora w kostce przy ECU ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to bardzo możliwe :) jutro będę znów kopał w takim razie z cieńszym przewodem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak właściwie to nie ma wielkiej różnicy między 0.35 a 0.5mm2 jeśli mówimy o przewodach do instalacji samochodowych, typu FLRY-B z cienką izolacją na 30V. Co innego kabel 0.5mm2 na 600V (typowy z marketu budowlanego) - przekrój miedzi ten sam, ale opona jest dużo grubsza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszło, okazało że że opona była za gruba i pin nie doszedł do ECU. Teraz wszystko działa.

Dziękuję za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chce do Passata b7 dołożyć tempomat nr. modułu jaki posiadam to: 5k0.953.569.R. Muszę go wymieniać czy wystarczy tylko wymiana manetki i kabel od ecu do modułu? Na allegro znalazłem moduł z tym samym nr co mój z manetką od tempomatu. https://allegro.pl/oferta/golf-vi-tiguan-tasma-zwijak-5k0953569r-8566955908

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz. Manetki, kabel do ecu i dolna osłona kolumny kierownicy bo wycięcie po lewej stronie jest większe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest to możliwe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej będzie wymienić manetkę wycieraczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego one służą ale jak dobrze pamiętam to puściłem kabelek przez dekiel pod wycieraczkami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności