Skocz do zawartości
fialson

Montaż Tempomatu Passat B6

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, tak, tak... 

Kabel oryginalne jest FLRY-B 0.35mm2 i 0.5mm2 bo jest łączenie - tak przynajmniej jest na schemacie, ale to nie ma znaczenia jaki użyjesz. Ważne żeby się zmieścił w kostce ECU, bo tam jest ciasno. Ja mam 0.25mm2 i też jeździ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację. Poszukam tego kabla i pinów no i będę próbował podłączyć. Dam znać jak będzie gotowe.

 

W dniu 23.04.2020 o 12:01, nTomek napisał:

W tej wersji (moduł 3C0) to nie jest pin 5 tylko 16. W silniku BKP też jest inaczej niż w silnikach Cxxx - połączenie B441. 

 

Dostęp do ECU jest po zdjęciu ramion wycieraczek i plastikowej osłony podszybia i pewnie jeszcze metalowej blokady wtyczek. 

nTomek

Dostałem się do ECU ale mam problem z pozbyciem się tych "wkrętów" mocujących blachę osłaniającą wtyki. Próbowałem je rozwiercić od strony łba lecz to nie takie proste a flexy nie posiadam. Zresztą na nią jest tam ograniczony dostęp.

Możesz doradzić jak się z tym uporałeś? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tej blachy nie było więc problem z głowy, ale w tym temacie przewija się wątek jak sobie koledzy radzili. Np tu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż będę musiał coś wymyślić. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś otrzymałem przesyłkę: kabel 0,35mm i piny (zamówione 000979009E i 000979030E). Przyglądając się im nie widzę zbytniej różnicy między nimi zwłaszcza o wielkość (długość). Czy te do ECU nie powinny być trochę większe i grubsze biorąc pod uwagę wielkość wtyczki T94? Pytam, ponieważ jak dotychczas uporałem się z usunięciem blachy zabezpieczającą wtyki przy ECU. Mam nadzieję, że otrzymałem prawidłowe piny.

20200428_160105.thumb.jpg.ee8647157a466798a14b16e1b78a7ef6.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem są bardzo podobne i takie powinny być. Ja u siebie do kostki ECU zakładałem 000979009 zamiast 000979030 i też pasowały. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Jeszcze jedno. Z której strony najprościej pociągnąć kabel od ECU?

- za akumulatorem (gumowa zaślepka) czy wzdłuż tej wiązki T94?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat puszczałem z kabiny do komory silnika nad nogami kierowcy, a potem w górę i do podszybia. Są też inne rozwiązania, które się przewijają w tym temacie. 

Zrób jak ci wygodniej... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wpiąłem się kablem między pin16 modułu kierownicy a pin20 w ECU, lecz problem jest ten sam - po włączeniu tempomatu na ON na sekundę pokazuje się na wyświetlaczu (czerwony) symbol tempomatu.

Pin we wtyku modułu kierownicy na 100% wpięty do końca.

Chyba, że pin w ECU nie wszedł do końca i nie mam pewności czy wepchnąłem go na maxa. Jak go sprawdzić lub czym go dopchąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, jsik66 napisał:

Jak go sprawdzić lub czym go dopchąć?

Możesz elektrycznie - wkładając cienki drucik (spinacz biurowy) do kostki ECU od strony ECU oczywiście i mierząc "przejście" między drucikiem i drugim końcem kabla, który dokładałeś. 

Pin w kostce powinien się zaczynać na głębokości ~3mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak jak myślałem - pin w ECU nie doszedł do samego końca więc nie było kontaktu. Trochę "zabawy" i jest już połączenie. Jak na tą chwilę załącza się tempomat na wyświetlaczu lecz brak jest zielonej kontrolki. Pozostaje sprawdzić działanie na autostradzie.

Jednakże dziękuję nTomek  ?? za każdą informację i pomoc..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Które piny mam połączyć w Passacie B7 2014 r by zadziałał tempomat?

 

Silnik 1.6 CAYC skrzynia manualna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, adams napisał:

Które piny mam połączyć

Tak jak u ciebie T94/64 - T16/5

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W każdym passacie gdzie jest dokładany tempomat trzeba ciągnąć kabelek ze sterownika do manetek?

Mam teraz do założenia tempomat w B7 2011r 2.0 CFFB 140km kombi. Czy kabelek ma połączyć te piny by ruszyło? T94/64 - T16/5

Auto posiada multifunkcyjną  kiere, mam dołożyć tylko tempomat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, adams napisał:

W każdym passacie gdzie jest dokładany tempomat trzeba ciągnąć kabelek ze sterownika do manetek?

Tak, w każdym. Jeszcze nie słyszałem o takim co miał kabel ale nie miał tempomatu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik CFFB to piny T94/64 - T16/5?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem informacji o podłączeniu do CFGC i znalazłem, że dla 2,0 TDI: CFFA, CFFB, CFGB, CFGC, CLLA jest to pin 64.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja miałem sterownik 5K0953569AR. Dzięki lekturze tego forum kupiłem sterownik 5K0953569BA z manetkami komplet. Ktoś mi to zakładał i tempomacik działa super i wszystkie inne funkcje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Przerabiałem temat tempomatu w niejednym aucie ale w obecnym mam zagwozdkę. Passat cc 2009r 1.8 tsi silnik BZB skrzynia manualna KVT. Cały cza wywala błąd braku połączenia między modułem kierownicy a sterownikiem silnika ( wykrzyknik i zegar tempomatu ). Czy ktoś może mi podpowiedzieć w jakie piny wchodzi kabel ? Bo już ręce rozkładam i brakuje mi pomysłów. Codnig II jest nieaktywne tak że nie mam możliwości wpisać kodu do aktywacji tempomatu w silniku. Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności