Skocz do zawartości
fialson

Montaż Tempomatu Passat B6

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, nTomek napisał:

Jest błąd w sterowniku silnika?

tak, błąd przełacznika e45

 

blad.jpg

blad2.jpg

Edytowane przez Czitos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Czitos przeniosłem twoją odpowiedź do tematu o tempomacie. Ten błąd świadczy o tym, że nie masz połączenia między modułem kierownicy i sterownikiem silnika. Jeśli nie miałeś wcześniej tempomatu to musisz wykonać połączenie kablowe z kostki 94-pinowej ECU pin 64 do kostki 16-pinowej modułu kierownicy - pin 5.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek, serdecznie dziękuję za pomoc. W takim razie muszę ogarnąć to na dniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

Wrzuciłem do Passata B6 2.0 CABB 2010 rok pająk z manetką tempomatu. Jednak nie mogę odpalić systemu. Co oprócz zmiany kodowania sterownika silnika trzeba zrobić?

połączyłem

Cytat

Pająk wtyczka 16 pin / 5 pin do sterownik silnika wtyczka 94pin / do pinu 64

Błąd jaki mi wyrzuca to: 049682 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy

U0212 - 000 - brak komunikacji

 

Da się na tym zestawie uruchomić tempomat z manetki?

 

Kierownica na chwilę obecną jest najbardziej podstawowa. Za jakiś czas jest plan by ją zmienić na multi.

92830140_522305445134914_5235693368662556672_n.jpg

91865073_223162905407802_4772090342419726336_n.jpg

92282949_643014596272554_3356616855648206848_n.jpg

85251828_215466796243783_5279755253468626944_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, adams napisał:

Co oprócz zmiany kodowania sterownika silnika trzeba zrobić?

Zmienić kodowanie sterownika kierownicy. Ale też ten sterownik musi to obsługiwać. Wymieniałeś go? Jaki ma numer?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniałem sterownika kierownicy. Kupiłem same manetki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, adams napisał:

same manetki

Jeśli wcześniej nie było tempomatu to potrzebujesz jeszcze pociągnąć pin do ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, mkpol napisał:

potrzebujesz jeszcze pociągnąć


...przecież już pociągnął ?

9 godzin temu, adams napisał:

połączyłem

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ślepym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest połączone ecu I manetki.

 

Tempomat wciąż nie działa. Czy to możliwe że muszę zmienić moduł kierownicy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z głupoty zapytam. ECU wie, że podłączyłeś tempomat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienialem kodowanie silnika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, adams napisał:

Czy to możliwe że muszę zmienić moduł kierownicy?

Na 99% tak, a jak podasz oznaczenie modułu to powiem ci na 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, adams napisał:

Zmienialem kodowanie silnika. 

Ja nie o to pytam. Samo kodowanie ECU nic nie da. Musisz zrobić reset ECU, żeby odpytał wszystkie sterowniki od nowa. Innymi słowy trzeba odłączyć aku na jakieś 20 minut

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klema odpięta na godzinę. Nic to nie dało

 

20200407_141838.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy po wykodowaniu tempomatu błąd komunikacji zniknie? Bo tak szczerze mówiąc to ten błąd bardziej wygląda na jakieś zwarcie albo przerwę. Albo walnięty sterownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Moduł kierownicy bez obsługi tempomatu ma pin nr 5 wiszący w powietrzu, co oznacza, że ECU "widzi" same zakłócenia zamiast stabilnego napięcia. 

ECU wie, że ma być tempomat bo zgłasza błąd 049682. 

Trzeba zmienić moduł kierownicy... 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod kierownicą wygląda to tak

20200408_084255.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, nTomek napisał:

Trzeba zmienić moduł kierownicy... 

A jaki był moduł montowany do kierownicy z jelcza? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, adams napisał:

Pod kierownicą wygląda to tak

Napisz co jest na tej naklejce

pod_kierownica.thumb.jpg.660ac50541ed23336a357c21d8aba106.jpg

9 minut temu, mkpol napisał:

do kierownicy z jelcza?

Zależy od rocznika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności