Skocz do zawartości

nTomek

Moderator
  • Zawartość

    554
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

1 obserwujący

O nTomek

  • Urodziny 25.04.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Podkarpacie

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
  • Rok produkcji
    2012

Ostatnie wizyty

628 wyświetleń profilu
  1. Brak klimy, sprzęgło nie załącza

    Wymiana sprzęgła to godzina roboty. Cena w zamienniku 50..70zł. Wymiana ma sens gdy ośka sprężarki da się obracać w palcach. Olej w sprężarce wymienia się razem z czynnikiem/gazem. Bez profesjonalnej maszyny tego (czy ”dolał”) nie sprawdzisz.
  2. Hak holowniczy

    Kostka 6Q0972883B (bez pinów) do kupienia w ASO za ~9zł.
  3. Brak klimy, sprzęgło nie załącza

    Koła pasowego nie ściągasz. Demontujesz tylko sprzęgło! 4 śruby torx i powinno łatwo zejść.
  4. Wszystko jasne. Jest widoczna, dość znaczna korozja na scalaku od magistrali CAN - obok dwóch srebrnych kondensatorów. To może być przyczyna braku komunikacji. Pamięć EEPROM jest wewnątrz procesora (kwadratowy) - ponoć da się ją łatwo programować. Prawdopodobnie moduł da się odratować - potrzebna ręka elektronika.
  5. ...w dobie Internetu? Jak widać na fotce - pinu od lampki brak.
  6. śrubka od sprzęgła kompresora

    Sprzęgło wymienione. Klima, póki co, działa prawidłowo.
  7. A możesz wstawić zdjęcie elektroniki tego modułu - tak żeby dało się przeczytać numery na układach scalonych?
  8. Usterka ABS/ASR Passat B7

    @bigstar102001 a co tam pomiary multimetrem wykazały?
  9. Słabe radio pilota keyless

    Od zawsze tak masz, czy może po jakimś upadku kluczyka?
  10. Ogólnie moduł zgłaszał błąd pamięci wew. co jest ponoć częstą przypadłością tych sterowników. Może po zalaniu a może przypadek - w takiej sytuacji moduł raczej do wymiany, bo raczej nie masz programatora, pamięci, lutownicy itd.... Nie wiem jaki konkretnie moduł 8P podłączałeś, ale być może starszą wersję, która pracuje na innej prędkości magistrali CAN i dlatego nie było z nim komunikacji. Ciekawe dlaczego teraz nie masz komunikacji z twoim oryginalnym modułem - skoro była wcześniej? Może coś urwałeś? A te odłączanie/podłączanie modułu robiłeś tak "na żywca" czy odłączałeś aku/zapłon?
  11. Brak klimy, sprzęgło nie załącza

    Tam jest "sprzęgło zrywalne". Jeśli stoi w miejscu to znaczy, że oś sprężarki jest zablokowana, a sprzęgło zerwane. Chyba, że po prostu sprzęgło się rozleciało, a jak kompresor zwiększ obciążenie (robi to ponoć w zakresie ~2..100%) to się zatrzymuje. Sprawdź czy możesz pokręcić ośką, na wyłączonym silniku rzecz jasna Dla ciekawostki - tu masz mój przypadek.
  12. Brak klimy, sprzęgło nie załącza

    W B7 nie ma sprzęgła elektromagnetycznego. Ośka kompresora powinna się kręcić cały czas.
  13. interfejs diagnostyczny

    Nie podejdzie. W B7 masz diagnostykę po magistrali CAN, a w B5 była po K-line.
  14. Usterka ABS/ASR Passat B7

    W pomiar rezystancji czujnika aktywnego to bym nie wierzył. To jest układ scalony. Poczytaj temat: Błąd czujnika ABS - oporność czujnika, stłuczka (B6). @ANDRIUBIKER skąd taka wartość 1000..1500 ohm? Pytam z ciekawości.
  15. Usterka ABS/ASR Passat B7

    Te błędy wynikając z uszkodzonego czujnika w kole. Czujnik prawdopodobnie do wymiany, ale może się też okazać, że masz problem z kablem/wtyczką przy czujniku. Ten błąd czujnika opisany jest jako sporadyczny - więc nie jest to usterka ciągła. Na początek pooglądaj wtyczkę kable itd. Czasami w kabel wchodzi wilgoć i koroduje nie przy samych stykach tylko trochę dalej. Warto pomierzyć kable pod kątem ewentualnej przerwy w obwodzie. Poczytaj sobie też ten temat - ciekawy przypadek uszkodzenia czujnika ABS.
×