Skocz do zawartości

nTomek

Moderator
  • Zawartość

    708
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

1 obserwujący

O nTomek

  • Urodziny 25.04.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Podkarpacie

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
  • Rok produkcji
    2012

Ostatnie wizyty

771 wyświetleń profilu
  1. nTomek

    Podłączenie radia

    @DaanielK Tu masz instrukcję montażu do twojego radia (strona 7, 8). Według niej wystarczy podłączyć (jak kolega @jihad pisze) te trzy przewody następująco: Philips > VW (numer pinu ISO): czarny > brązowy (7) czerwony > czerwono-niebieski (8) żółty > czerwony (3)
  2. W tym temacie znajdziesz instrukcję: Wyciek płynu spryskiwacza oraz problem z elektryką
  3. nTomek

    Hak holowniczy

    Mikrostyk w zamku pokrywy bagażnika może już nie łączyć, albo wiązka elektryczna może być "spękana" na jakimś przegubie. Ty masz zdaje się sedana, więc problem zamakającej złączki w prawym-tylnym słupku bagażnika, cię nie dotyczy 😉 Wygląda to na wariowanie sterownika haka. Te moduły wykrywają obecność przyczepy poprzez pomiar prądu żarówek jakie są dołączane do gniazda przy haku. Skoro wywala ci takie błędy to znaczy, że moduł coś tam wykrywa ale nie wiadomo dlaczego - czy gniazdo przy haku ma jakieś "lekkie zwarcie", czy po prostu moduł jest uszkodzony. Najprościej to podmienić moduł i obserwować...
  4. nTomek

    błąd po wymianie sterownika

    A ten Touran był w manualu? Chyba nie? Możesz odczytać z ciekawości bloki pomiarowe w grupach 125 i 126?
  5. Powinno dać się wyłączyć testowanie anteny i uchwytu - szukaj gdzieś w ustawieniach modułu. Nie napisałeś jaki masz ten moduł - numer? Co masz na myśli pisząc: ładowarkę?
  6. RCD300 nie ma AUX-IN. Musisz zmienić na jakieś nowsze np. RCD310.
  7. nTomek

    błąd po wymianie sterownika

    Jakie masz "kodowanie"? Może sterownik jest zakodowany na automata. Już sprawdziłem, że "kodowanie" jest takie samo dla manuala i DSG więc to nie jest przyczyną. Inna sprawa to oznaczenie sterownika. Ja mam u siebie 0BS907554C, a ten twój jest z literką D. Wpisując w googla twój numer, wychodzą same Audi Q3, więc może po prostu to nieodpowiedni sterownik. Jaki miałeś wcześniej?
  8. nTomek

    Co ile i jak wypalacie DPFa? - ankieta

    @Krawcol82 W manualu też można zgadywać po tym jak podpowiadacz zmiany biegów pozwala jeździć na wyższych obrotach. Jednak poza miastem, a w szczególności na autostradzie, gdzie jedziesz na najwyższym biegu, nic się nie da poznać, że właśnie zaczęło się wypalanie. @artmin jaki masz teraz przebieg i poziom załadowania popiołem? U mnie jest już 226kkm i ponad 60g popiołu. Limit to 70g więc teoretycznie mam już ponad 85% "zużycia". Licząc średnio ~5.5g popiołu na rok, zostało mi niespełna 2 lata, więc jestem bardzo ciekaw, jaki skutek przyniesie to czyszczenie u ciebie.
  9. A masz antenę GSM na dachu (płetwa) i uchwyt telefonu na kokpicie albo w schowku między siedzeniami?
  10. Dlaczego jedna ma 10 a druga 7? Nie wiem - może inny producent taśmy, albo jedna była skracana/naprawiana? Sprawdź, czy są sprawne elektrycznie. Jak ustawić środek? Zwiń taśmę całkowicie, w takim kierunku, żeby końcówki taśmy nie były mocno załamane, następnie odwiń ją o co najmniej 1.5 obrotu tak aby ustawić gniazdo na części ruchomej w pozycji "do założenia". Sprawdź czy taśma może się obracać +/- 1.5 obr. To wszystko. Nie masz tu czujnika kąta skrętu więc sprawa jest bardzo prosta. Jeśli dobrze pamiętam to taśma do B7 kręciła się około 4.5 obr - oczywiście od zwinięcia do rozwinięcia 😉
  11. Tego bym tak od razu nie powiedział. Może za bardzo nią kręcisz i jak rozwijasz to nie czujesz tego delikatnego momentu kiedy taśma całkowicie jest rozwinięta. Kręcąc dalej w tę samą stronę, zaczynasz ją zwijać ale już "na lewą" stronę co w sumie daje 2 razy więcej obrotów. Jakby była zerwana to kręciła by się bez końca... A próbowałeś w ogóle zmierzyć miernikiem czy mają "przejście" poszczególne nitki?
  12. Kierownica ma po 1.5 w obie strony, a zwijak ciut więcej bo ma mały zapas.
  13. nTomek

    Co ile i jak wypalacie DPFa? - ankieta

    Temat przyrdzewiał, bo faktycznie wypalanie DPF'a w B7 jest prawie niezauważalne, pod warunkiem, że robisz trasę dłuższą niż kilka km na raz. Jeśli mu raz czy dwa razy przerwiesz to wreszcie się dopali, może nie do końca ale wystarczająco tyle by sterownik silnika już odpuścił na jakiś czas. W moim CFFB dorobiłem sobie kontrolkę, która wskazuje moment regeneracji/wypalania filtra i gdyby nie to, to nawet bym nie zauważył, że on trwa. Dla ciekawostki mogę napisać, że jeżdżąc codziennie do pracy na dystansie ~30km, filtr regeneruje się co jakieś 350..450km (nie jest już nowy). Proces trwa od 6 do kilkunastu minut w zależności od tego czy jadę równo 80..100km/h czy też muszę wlec się w jakimś korku. Tak więc widać, że "wypalanie" jest szybsze gdy silnik ma wyższe obroty (1500..2000) i obciążenie. Ostatnio jechałem długą trasę ~1500km, autostrada prędkość ~140km/h, 5 osób i cały bagażnik. Regeneracja włączyła 100km od wyjechania z domu, a kolejna 930km dalej 🙂 - proces trwał dokładnie 6 minut, więc krócej się chyba już nie da. Jak widać jazda po autostradzie generuje mniej sadzy, albo ta sadza samoczynnie się wypala.
  14. @radekrp90 coś mi się wydaje, że były dwie wersje szyb do B7 varianta. Ostatnio spotkałem paska B7 z 2011 z taką szybą jak na foto. Antena zaznaczona na żółto u mnie nie istnieje, a to pewnie jest DAB?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności