Jump to content

nTomek

Moderator
  • Content Count

    2,694
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    45

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About nTomek

  • Birthday 04/25/1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Podkarpacie

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
  • Rok produkcji
    2012

Recent Profile Visitors

3,941 profile views
  1. Jeśli faktycznie ten przewód jest uszkodzony to ja bym wydarł całą wiązkę i oglądnął pozostałe kable bo może to być kwestią czasu gdy kolejne zaczną szwakować. Rozpiąć tę gumową harmonijkę. Wypatroszyć wiązkę na zewnątrz ile się da i wyooglądać. Tam są jednokolorowe kable czarne albo białe. Ten od silnika ma przekrój 1mm2, masowy ma 2.5mm2, a reszta 0.5mm2. Kable są typu FLYR-B do kupienia na metry. Taśma izolacyjna jakaś tesa parciana.
  2. Ze wszystkimy stykami ma się rozumieć, bo chyba sam plastik nie był zgnity? Teraz to brzmi jak problem z mikrostykiem w klamce. Te służą do zezwolenia na otwarcie bagażnika gdy centralny zamek jest zamknięty, ale nie mają spowodować zadziałania siłownika w klapie. Od tego jest klamka. Ruszałeś wtedy klapą? A co z ewentualnym zwarciem pomiędzy kablami? Zdarza się, że pęka tylko izolacja. Oczywiście. To jest mikrostyk (a nawet 2: F256 Main Latch i Pre-Latch) w samym zamku. Zamknij klapę to zwarcie zniknie. Tak ma być. Ten pin jest podłączony do silniczka 12V w zamku. Napięcie pojawia się tam gdy silniczek ma zadziałać, czyli przy otwieraniu zamka.
  3. Nie widzę tu takich oznak. Po pierwsze masz błąd 02483 który jest związany z obwodem siłownika zamka a nie mikrostykiem. Może to siłownik a może kable, albo ta niebieska kostka nie ma dobrego kontaktu? Jeśli za każdym razem i w każdej pozycji klapy, gdy naciskasz klamkę wartość w VCDS 'Rear Lid Handle' zmienia się to znaczy, że mikrostyk jest dobry. Jeśli test siłownika raz działa a raz nie, i być może zależy to od pozycji klapy to problemu bym szukał w instalacji pomiędzy modułem komfortu a siłownikiem zamka, a szczególnie w miejscach gdzie te kable wyginają się gdy klapa zmienia pozycję. Moduł komfortu jest tu blokiem pośredniczącym, do którego przychodzą sygnały z mikrostyku klamki E234, mikrostyków zamka F256, a wychodzi sygnał sterowania/zasilania siłownika V53.
  4. Zacznijmy od testu nr 1 (V53). Powtórz go przy otwartej klapie. Klapa nadal była otwarta?
  5. Nie w kodowaniu tylko w testach elementów wykonawczych. Poniżej masz zaznaczone na przykładowym zdjęciu.
  6. Albo w wiązce na przegubie, np. pęknięty przewód zasilający "silnik elektrycznego otwierania tylnej pokrywy". Może też być problem w samym wspomnianym silniku. Robiłeś test o którym pisałem?
  7. Tutaj masz poprawną numerację kostki, pasującą do opisu Roberta: Opis jest do wersji variant, a zdjęcie pochodzi pewnie z sedana.
  8. Szukasz tam schematu do B7 "Wyposażenie podstawowe" a w nim kostka T10h.
  9. Tak. Podłącz do auta VCDS. Sprawdź czy są jakieś błędy w module komfortu (adres 46). Wejdź w pomiary i sprawdź stan sygnałów jak poniżej - stan przy zamkniętej klapie: 1. to chyba przycisk na pilocie (nie testowałem). 2. to przycisk w klapie (klamka). Powinien się zmieniać gdy będziesz naciskał. 3 i 4 to mikrostyki w zamku. Gdy otworzysz klapę, oba mają zmienić się na "otwarty". Dodatkowo w "Testach elementów" jest możliwość wymuszenia zadziałania siłownika zamka w klapie. Powinno go być słychać.
  10. Jeżeli po wymianie bezpiecznika nadal będzie problem to tak.
  11. Nawet na allegro. Wpisz sobie frazę "bezpiecznik polimerowy 1206" i wybierz wartość bliską 300mA. Może być 350, albo nawet 500mA.
  12. Masz na myśli kalibrację położenia końcowego? Kręcisz w lewo do oporu, trzymasz, gong, potem w prawo to samo? Zrób krótką jazdę, pokasuj wszystkie błedy. Spróbuj zrobić tę kalibrację. Zrób ponownie autoscan. Daj znać...
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy