Skocz do zawartości
fialson

Montaż Tempomatu Passat B6

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba nie rozumiesz stwierdzenia "sprecyzować" - upewnić się .

Jak nie zamierzasz pomagać to się nie wcinaj w forum aby sobie bzdety pisać - czasem wystarczy odpowiedź tak, nie , nie wiem - albo wskazanie cytatem jednoznacznej odpowiedzi, jeżeli ją przeoczyłem,

dzięki za pomoc !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Czy wystarczy kupić przełącznik zespolony z tempomatem bez wiązki i można wyprowadzić kable bezpośrednio z kostki, czy wiązka dochodząca do manetki tempomatu jest niezbędna (pełno jest aukcji samych manetek, ale bez wiązek).

 

2. Czy Passat B6 1.9(BXE) TDI 2006 rocznik jest dostosowany do montażu tempomatu, czy muszę zmieniać (dokładać) jakieś moduły.

 

Wszystko jest tutaj opisane...

 

Chyba nie rozumiesz stwierdzenia "sprecyzować" - upewnić się .

 

Trochę więcej pokory,przeczytanie 97postów to chyba nie problem?

Precyzyjnie:

1.kartka i długopis

2.czytamy 97 postów

3.robimy rozpiskę części / kodowania / ew.problemów

4.jeśli czegoś nie rozumiemy podkreślamy na czerwono i szukamy odpowiedzi,czytając jeszcze raz 97 postów

 

 

Jak nie zamierzasz pomagać to się nie wcinaj w forum aby sobie bzdety pisać - czasem wystarczy odpowiedź tak, nie , nie wiem - albo wskazanie cytatem jednoznacznej odpowiedzi, jeżeli ją przeoczyłem,

dzięki za pomoc !

 

proponuję poczytać regulamin forum

jeśli czegoś nie rozumiemy:

1.kartka i długopis

2...........

 

 

Mniej spiny i więcej luzu a odpowiedź na Twoje pytania znajdziesz na forum ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie udało mi się tego zagadnienia dokładnie podanego znaleźć na forum, więc chciałem sprecyzować.

 

1. Czy wystarczy kupić przełącznik zespolony z tempomatem bez wiązki i można wyprowadzić kable bezpośrednio z kostki, czy wiązka dochodząca do manetki tempomatu jest niezbędna (pełno jest aukcji samych manetek, ale bez wiązek).

 

2. Czy Passat B6 1.9(BXE) TDI 2006 rocznik jest dostosowany do montażu tempomatu, czy muszę zmieniać (dokładać) jakieś moduły.

 

wydaje mi się, że oprócz dokupienia manetek (a właściwie manetki od tempomatu - bo można przełożyć do istniejącej, ja tak zrobiłem) oraz dolnej osłony kolumny kierowniczej (wycięcie pod lewe manetki jest szersze) nic nie musisz więcej kupować... po zamontowaniu manetek trzeba tylko przeprowadzić kabelek do ECU i to wszystko. Jaki pin do jakiego znajdziesz poniżej. Pewną trudnością była dla mnie dostanie się do ECU ponieważ zabezpieczenie było przykręcone śrubami bez łbów... ale o tym też ktoś już pisał... Generalnie chyba wszystko o tempomacie zostało już tu napisane.

 

silnik						moduł kierownicy	ECU	
					(wtyczka 20-pinowa)	(wtyczka 94-pinowa)
1.6l benzyna					pin 16			pin 69 (żółty kabel)
1.6l benzyna FSI				pin 16			pin 25
2.0l benzyna Turbo FSI				pin 16			pin 18
3.2l benzyna FSI				pin 16			pin 18
1.9l diesel TDI PD				pin 16			pin 20
2.0l diesel TDI PD				pin 16			pin 20
2.0l diesel TDI CR (m.in. CBAB, CBBB)		pin 16			pin 64

CAWB,CCTA,CCZA					pin 16			pin 45
(po listopadzie 2009 wtyczka T16o)		pin 5			pin 45 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz zagadka.

Po aktywowaniu tempomatu, wszystko działa,

ale prędkość ustalaną na wyświetlaczu pokazuje w milach a nie w kilometrach.

Jak to zmienić ???

Dodam, że jest to wersja angielska, ale licznik był już przekodowany wersję europejską

i wszystko pokazuje normalnie : kilometry, litry itp.

Dlaczego prędkość tempomatu jest w milach ?

Czy można to przekodować, jeżeli tak , to w jakim sterowniku i jakim kodem ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś powiedzieć jak dostać się do ECU w B6 z 2008 CBAB 2.0 TDI CR najlepiej jakieś zdjęcie bo ogólnie jestem zielony w temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładałem tempomat do CBAB no i największy problem to dostęp do ECU a właściwie nie tyle do samego ECU co do jego zabezpieczenia. Zabezpieczenie jest przykręcone śrubami z płaskimi łbami. Ktoś już pisał o tym w tym wątku jak sobie z tym poradzić. Sam ECU znajduje się w podszybiu, z tego co pamiętam musiałem polowe plastiku pod szybą, żeby się tam dostać...

 

Szczegółową instrukcję masz w linku poniżej...

 

http://malonetuning.com/guides/vag-mk5-mk6-v1-ecu-removal.pdf

 

w passacie jest bardzo podobnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym odświeżyć temat. Mam Passata B6 2.0 TDI CR w wersji Trendline bez MFA. Czy dołożenie tempomatu jest raczej bezproblemowe, czy trzeba kombinować np. z wymianą zegarów itp.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wymieniać licznika, prędzej manetki przy kierownicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I obudowę kierownicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dokładniej pół...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja też mam pytanie szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Mam passata B6 (Trendline z MFA(biały zegar)) z 2009 roku 1.4 TSI. Moduł pod kierownica 3C0 953 549 AT, z tego co wyczytałem z postów obsługuje tempomat, ale :

1. Czy wystarczy dokupić dowolny tempomat do B6 i wpiąć go w pająka którego już mam ??

2. Trzeba pociągnąć kabelek z 16 pinu w kierownicy, tylko nie wiem do którego pinu w ECU (nigdzie nie znalazłem opisu CAXA), jeśli któryś doświadczonych kolegów podpowie będę wdzięczny :) ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzę że kolega też czyta i ma problem.

Chce założyć tempomat i przy okazji multikiere więc:

1. Kupić pająka- manetki z tempomatem i taśmą

2. Kupić sterownik kiery z wersji highline

3. Kiera (z wiązką?)

 

Tylko teraz pytanie, ponieważ każdy pisze coś innego. Jakieś wiązki są do tego potrzebne? Jedni mówią tylko kodowanie a inny że jakieś przewody abu uruchomić tempomat. jak to w końcu jest? czy jest tutaj ktoś kto sam to montował a nie podjechał do elektryka czy elektronika i jest w stanie wytłumaczyć w sposób łopatologiczny???

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedni mówią tylko kodowanie a inny że jakieś przewody abu uruchomić tempomat. jak to w końcu jest?

 

Trzeba połączyć 1 żyłą moduł pod manetkami z komputerem w podszybiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie.

Trzeba pociągnąć kabelek z 16 pinu w kierownicy, tylko nie wiem do którego pinu w ECU (nigdzie nie znalazłem opisu CAXA), jeśli któryś doświadczonych kolegów podpowie będę wdzięczny ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek jeśli nie zapomnę to zobaczę podaj mi na pw kod skrzyni i vin oraz rocznik oki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponawiam pytanie.

Trzeba pociągnąć kabelek z 16 pinu w kierownicy, tylko nie wiem do którego pinu w ECU (nigdzie nie znalazłem opisu CAXA), jeśli któryś doświadczonych kolegów podpowie będę wdzięczny ??

 

Wtyk silnika 94 pinowy, tempomat idzie na pin 19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek masz stary typ manetek moduł od spodu czy nowy moduł w taśmie bo to różnica ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono !!

 

od kilku dni jestem posiadaczem Passata B6 sedan 2005 rok 2.0 TDI 140 koni silnik BKP. Przemieliłem ten wątek dotyczący tempomatu i chciałem opisać procedurę montażu krok po kroku żeby ktoś z obecnych tu doświadczonych kolegów potwierdził że dobrze wszystko zrozumiałem i niczego nie poniszczę jak będę montował tempomat u siebie. Zaznaczę że interesuje mnie tylko tempomat bez kierownicy multimedialnej więc z tego co zrozumiałem wszystkie moduły kierownicy miały funkcję tempomatu. Będę wdzięczny za potwierdzenie ewentualnie za wszystkie uwagi uzupełnienia itp.

 

1. Kluczyk do stacyjki na zapłon i odłączenie akumulatora - najpierw minus - służy to wyłączeniu blokady kierownicy i żeby poduszka nie wystrzeliła

2. kierownica w lewo o 90 stopni od standardowego położenia i odpięcie pierwszego zatrzasku poduszki - płaski krótki śrubokręt

3. kierownica w prawo o 90 stopni od standardowego położenia i odpięcie drugiego zatrzasku poduszki - płaski krótki śrubokręt

4. demontaż osłony kierownicy

5. demontaż koła kierownicy (torx 55)

6. odpięcie złączy demontaż przełączników i montaż nowych z tempomatem

7. przeciągnięcie 1 przewodu pomiędzy modułem kierownicy a ECU (znajduje się w podszybiu - komora silnika) - są dwa miejsca przejścia między kabiną a komorą silnika - oryginalne gdzie idzie wiązka oraz za obudową akumulatora gumowa zatyczka. Jakiego przewodu użyć (średnica/przekrój) - proszę o podpowiedź

8. dla mojego silnika Passata B6 sedan 2005 rok 2.0 TDI 140 koni BKP z tego co zrozumiałem w module kierownicy (kostka 20 pin) powinienem wpiąć się w pin 16 a w ECU (kostka 94 pin) powinienem wpiąć się w pin 20 - bardzo proszę o sprostowanie jeżeli źle podałem piny

9. Kodowanie modułu kierownicy oraz ECU

10. Skręcenie wszystkiego i rozumiem że koniec

 

Jeżeli na forum jest ktoś ze Szczecina lub okolic kto montował już tempomat i mógłby swoim doświadczeniem wspomóc początkującego podczas montażu to będę wdzięczny. Postawię jakieś piwko i będzie można razem założyć ten tempomat. Jak coś poproszę info na priv. Z góry dziękuję za wszelki odzew w tej sprawie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Trochę odświeżę temat , na który pin idzie tempomat w passacie b7 1.6 TDI silnik CAYC ?

Jeżeli ktoś sie orientuje to proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak dla tych którzy szukają a nie mogą znaleźć .

Piny do podpiecia tempomatu w passacie B7: Moduł kierownicy (kostka 16 pin) wpinamy się w pin piąty ( u mnie był wolny bez kabelka) ECU PIN 64 i wszystko działa . Oczywiście jeszcze kodowanie w vcds.

Edytowane przez lopezzo33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności