martinek09 Zgłoś #161 Napisano 3 Lipca 2016 Witam, jest ktoś z podlaskiego kto ogarnie montaż tempomatu w b6? 1.9 tdi bkc 2005r sedan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1303 Zgłoś #162 Napisano 16 Sierpnia 2016 Witam, Koledzy posiadam Passata CC 2009 model 2010 2.0 TD CR 170KM CBBB. Chcę doposażyć go w tempomat i teraz kwestia manetki. Jak dobrać prawidłową manetkę tempomatu? Są jakieś kryteria? Wiadomo mi jedynie, że nie może być z opcją ustawiania dystansu bo u mnie występuje opcja jedynie zwykłego tempomatu. Z ASO mam info że numer zestawu do montażu nosi numer 3AA 054 690B, ale cena we Wrocławiu 1100 zł* :D dlatego szukam na własną rękę. Ewentualnie chętnie zlecę komuś z Wrocławia montaż. Czy ma ktoś jakiś namiar na magika od takich rzeczy, który podejmie się tematu? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CeliN Zgłoś #163 Napisano 16 Sierpnia 2016 Dokładnie o to mi chodzi Jest jakaś różnica pomiędzy tdi a fsi czy koleś nie ma pojęcia o czym pisze. koledzy gdzie moge zakupic takie piny bo znalazlem tylko u chinoli i nie usmiecha mi sie czekac 3-4 tygodnie zeby uruchomic tempomat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #164 Napisano 16 Sierpnia 2016 koledzy gdzie moge zakupic takie piny bo znalazlem tylko u chinoli i nie usmiecha mi sie czekac 3-4 tygodnie zeby uruchomic tempomat Bez kombinowania ASO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #165 Napisano 16 Sierpnia 2016 Tylko jest różnica pomiędzy benzyną a diesel-em. Różnią się tylko pinem który idzie do ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CeliN Zgłoś #166 Napisano 22 Sierpnia 2016 Koledzy piny zakupiłem w ASO trzeba było dzeń poczekać bo tego do ECU nie mieli na stanie. Koszt kompletu to 52 zł. Piny sprzedają razem z kabelkiem który mierzy 60 cm i jest zakończony z obu stron pinem. podaje nr części może komuś na przyszłość się przydadzą pin ECU do Diesla 000 979 166 E pin do kostki 16 pin 000 979 009 EA Jeśli ktoś potrzebuje zestawu do diesla i jest z moich okolic (otwock garwolin mińsk maz) to mogę odstąpić gotowy kabelek za czteropak złocistego napoju Wszystko pospinałem (64 pin w kostce 94 i 5 w kostce 16) zrobiłem kodowanie ale tempomat nie działa po przestawieniu manetki na FISie zamiast przebiegu wyświetla sie ikonka tempomatu z wykrzyknikiem ,kontrolka na liczniku martwa. Źle podłączyłem piny czy coś z kodowaniem nie tak? Macie jakieś sugestje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #167 Napisano 24 Sierpnia 2016 Pytam bo sam nie wiem. Od tego właśnie jest forum chyba nie? Odstawić auto do ASO i wyrzygać 500 za 2 godziny roboty to mi się nie uśmiecha lub znaleźć kogoś z forum i zasuwać 100 lub 200 km w jedna stronę to też mi nie na rękę , tym bardziej że przy odrobinie konsultacji jestem w stanie własnymi rękami to ogarnąć Dokładnie od tego jest forum, Ja ci nie pomogę bo nie ogarniam tego, dałem Ci najlepszą rade, aso tego ci nie zrobi, nie chce ci się jechać 200km to w pewnym momencie pojedziesz bo będziesz miał dość. Chciałem Ci podpowiedzieć ale jak wiesz lepiej to życzę Ci milej zabawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robin75 Zgłoś #168 Napisano 7 Września 2016 Mam zainstalowaną manetkę, odpowiedni sterownik, przewód i zrobione kodowanie. Tempomat działa, tylko nie działa wspomaganie, świeci się kontrolka kierownicy i wspomagania trakcji oraz czujnika ciśnienia opon, przy uruchomieniu info o błędzie start/stop i dalej błąd systemu kontroli trakcji (ESC). Mam jechać do ASO na adaptacje, ale może jest jakieś inne rozwiązanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Termosik Zgłoś #169 Napisano 7 Września 2016 Skąd ja to znam:D Miałem podobny problem,ale został już ogarnięty. W moim przypadku jeszcze raz ustawiłem taśmę zwijaka i po kodowaniu wszystko zagrało:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CeliN Zgłoś #170 Napisano 7 Września 2016 sam zrób adaptacje czujnika kata skrętu, przy zakładaniu multi miałem to samo. opis adaptacji skopiowany od api13 Uruchamiasz kodowaniem tryb uczenia się przez wspomaganie gdzie jest środek (kierownica na wprost) właśnie w tym celu opisane jest że jedziesz 20km/h kilkadziesiąt/set metrów. Ja robię po około 20m. Po tym sterownik wspomagania wie gdzie mamy środek więc zatrzymujemy się i ustalamy zakresy skrętu i w tym czasie w zasadzie nie działa wspomaganie. Kręcąc w jedną i na końcu przytrzymujemy kierownice by zaakcentować koniec. Teraz kręcimy w drugą podobnie na końcu akcentujemy. Prostujemy i gasimy silnik Koniec. Ale by wszystko chciało się zapisać w pamięci sterownika musimy włączyć tryb uczenia. [select] [03 - Brake Electronics] [security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [basic Settings - 04] Group 060 [Go!] Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". które piny w ECU i zwijaku połączyłeś kablem od tempomatu? bo u mnie wyskakuje błąd tempomatu i chyba źle połączyłem w kostce zwijaka. U mnie powinno być tak samo jak u Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robin75 Zgłoś #171 Napisano 8 Września 2016 Celin - niestety nie wiem, bo dałem to do założenia - zresztą z takim warunkiem, że pewnie będę musiał jechać na adaptacje do ASO. Sama próba adaptacji czujnika skrętu nie przynosi żadnego rezultatu, a VCDSa do tego samochodu nie posiadam. Znacie kogoś w W-wie lub okolicach kto może to ogarnąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CeliN Zgłoś #172 Napisano 12 Września 2016 Ja adaptacje robiłem 3 razy i za ostatnim razem się udało. Ja mieszkam w okolicach Otwocka kabel mam tylko z czasem u mnie rożnie śle w tygodniu po 19 jestem wolny. Możesz podpytać tego swojego mechanika co Ci tempomat zakładał które piny łączył ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robin75 Zgłoś #173 Napisano 13 Września 2016 CeliN, dzięki, jak będę u nich to się podpytam. Co do konfiguracji to dzisiaj byłem w ASO i przeprowadzili mi adaptacje - podobno wymagana była z poziomu VCDSa. Co w rzeczywistości zrobili to nie wiem, ale wszystko działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gordonpl Zgłoś #174 Napisano 18 Października 2016 Witam na początek chce wszystkich serdecznie przywitać jako że stałem się nowym użytkownikiem tego forum jak i posiadaczem Passata B6. Podpinam się pod temat montażu tempomatu otóż, jak że mój Passat go nie posiada i chciałbym go dołożyć. Znalazłem Passata do rozbiórki na części który posiada tempomat i do was jest pytanie co z niego wykręcić aby u mnie hulało. Passat mój posiada kierownicę multi-funkcyjną, Radio RNS510, Klimę automatyczną, i duży wyświetlacz który pokazuje także strzałkę nawigacji itp. Podaję to dlatego żebyście mi podpowiedzieli czy potrzebuje nowy sterownik itp. Czytałem że trzeba pociągnąć jakiś kabelek do ECU jednak jestem ciekaw czy nie lepiej całą wiązkę wymontować fabryczną ? co sądzicie ? czy gra warta świeczki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CeliN Zgłoś #175 Napisano 30 Października 2016 Potrzebujesz manetki i zwijak. Wydaje mi się że całość musi być od takiej samej kierownicy jaką posiadasz w aucie czyli jeżeli masz multifunkcje 12 przycisków to w aucie do rozbiórki też taka musi być. Nie opłaca się ciągnąć nowej wiązki bo potrzebujesz tylko 1 nowy kabelek i odpowiednie piny do połączenia ECU ze zwijakiem w kierownicy. Ta operacja z pociągnięciem kabelka zajmie Ci ok 30 min a prucie całej wiązki i prowadzenie drugiej ori to pewnie cały dzień zajmie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinek09 Zgłoś #176 Napisano 14 Listopada 2016 (edytowane) Witam mam moduł nr 3C0953549A. Z tego co mi wychodzi to jest midline. Chce zamontowac tempomat u siebie wiec tutaj mam pytanie czego konkretnie potrzebuje bo nie znalazlem odpowiedzi. Jaki nr manetki potrzebuje ( Czy mozna dolozyc sama manetke czy trzeba kupic calego pajaka) Czy moj modul obsluzy tempomat czy musze wymienic na jakis inny? Edytowane 14 Listopada 2016 przez martinek09 blad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patyk0 Zgłoś #177 Napisano 11 Stycznia 2017 (edytowane) Podpinam się pod temat również przymierzam się do dołożenia tempomatu. Wcześniej ktoś napisał, że jego passat obsługuje zwykły tempomat a nie ten co ma dodatkowo ustawianie dystansu. Stąd moje pytanie w jaki sposób mogę zidentyfikować jaki rodzaj tempomatu będize pasował/odpowiedni do mojego auta? Czy jest ktoś kto by mi taką rzecz stwierdził na podstawie VIN? Generalnie przełącznik zespolony w moim aucie wygląda jak ten tutaj: ale oczywiście bez tempomatu. Oznaczenie tego całego przełącznika zespolonego to 3C9953502B 9B9 Tylko nie wiem czy mogę się sugerować podobieństwem pozostałych przełączników aby stwierdzić, że ten z obrazka będize odpowiedni do mojego auta chyba, że lepiej dokupić sam moduł tempomatu i dołożyć go do mojego obecnego? Edytowane 13 Stycznia 2017 przez Patyk0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #178 Napisano 12 Stycznia 2017 Ten przełącznik jest od samochodu ze zwykłym tempomatem. Z regulacją dystansu masz jeszcze dodatkowy przełącznik taki, jak od regulacji wycieraczek. Nim właśnie ustalasz żądaną odległość od poprzedzającego pojazdu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patyk0 Zgłoś #179 Napisano 12 Stycznia 2017 Dzwoniłem do ASO i gość w dziale sprzedaży powiedział, że będą pasować dwa rodzaje tempomatu zwykły i ten z regulacją dystansu. Niestety nie sprzedają samego modułu dystansu tylko cały krzyżak/przełącznik zespolony. Za wersję ze zwykłym tempomatem 450zł a z regulacją dystansu 380zł. Nie mam pojęcia dlaczego zwykły jest droższy. Nie wiem od czego w takim razie zależy czy ktoś ma zwykły czy z dystansem czy to po prostu opcja jaką sie bierze przy wyborze tempomatu przy zakupie auta czy może od któregoś rocznika dawano dany rodzaj, a jeżeli tak to który tempomat jest nowszym typem i który polecacie bardziej? Co ciekawe po VIN wyszło, że mój samochód ma tempomat a mam oryginalną ofertę na skompletowanie wyposażenia mojego auta i tam nie ma nic o tempomacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patyk0 Zgłoś #180 Napisano 14 Stycznia 2017 Czym różni się manetka/moduł tempomatu oprócz różnic z malowaniu oznaczeń: W moim aucie manetki wyglądają tak: Czy mam kupić przełącznik zespolony z dokładnie takim samym "malunkiem" jak moje obecne bo tamte mogą nie zadziałać bo nadmienię, że wszystkie pokazane tutaj zdjęcia pochodzą z passata B6. Kurczę już głupieję od tego wszystkiego. Jeszcze jest tempomat z funkcją dystansu: Ale nie mam za pierona pojęcia czy pasowałby do mojego auta i co najważniejsze czy wszystkie jego funkcje działały by poprawnie. Nie wiem czy auto do dystansu z tempomatem musi mieć coś extra. Znalazłem tutorial montażu tempomatu do B6 https://modyfikacje-vw.blogspot.com/2013/06/tempomat.html#comment-form ale nawet tam nie jest wyjaśniona sprawa różnych manetek/modułów tempomatów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach