Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Z tą blaszką to jest dziwna sprawa.Za pierwszym razem jak czyściłem turbo to przed rozebraniem dzwoniło sobie żwawo a po złożeniu....też.Po kolejnym czyszczeniu jest absolutna cisza.Też nie wiem co miało wpływ na to że ucichła,być może bardziej się przyłożyłem i wyczyściłem dokładniej ranty i docisk do muszli przy dokręcaniu się przez to zwiększył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej slawek mam pytanko? a jak dzwonila tobie ta blaszka jak niebyla docisnieta to poczules moze ze autko jest troszke slabsze albo cos takiego ze nieciagnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pepcio23 Nic z tych rzeczy żadnej różnicy w mocy po prostu sobie tylko dzwoniła,najmocniej było to słychać na wolnych obrotach.

Edytowane przez sl@wek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat przydatny ale trzeba przeczytać od a do z

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, a właściwie prośbę o pomoc. Pacjent to 1,9 TDI AFN. Od kilku dni mam taki problem, że turbina raz działa, raz nie. Czasem po prostu zdarzy się, że w ogóle nie chodzi i dopiero po chwili auto zaczyna jechać normalnie. Czasem po dodaniu gazu nic się nie dzieje. Nie jest to jednak typowy tryb awaryjny, przeładowania nie występują a objaw występuje zupełnie losowo. Nie trzeba gasić auta żeby wszystko wróciło do normy. Turbina była czyszczona na wiosnę, od tej pory zrobione ok. 5 tys. km więc bardzo mało prawdopodobne żeby się zapiekała. Zaworki N75 i EGRu wymienione - bez zmian. Wymieniłem też jeden nieszczelny wężyk, wydawało się że pomogło, a za parę dni to samo. Mam wrażenie jakby coś się zacinało, że czasem turbo nie chodzi. Może ktoś z Was miał podobny przypadek i poratuje wskazówkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to można by podpiąć na początku tematu http://www.vag-podkarpacie.pl/viewtopic.php?t=10373 -Jak wymontować turbinę. Nie mam uprawnień do zakładania nowego wątku, więc może się przydać.

 

P. S. Poszukuje osoby z woj śląskiego kto by mi mógł wyczyścić turbinkę (Dąbrowa Górnicza, Będzin, Czeladź, Sosnowiec). jestem z Siewierza. Proszę o kontakt na prv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czystym sumieniem mogę polecić kolegę Pretor ale niestety jest on z Wodzisławia Śląskiego czyli bliżej granicy z Czechami. Robotę za to wykonuje sumiennie bo wie w czym problem. Demontuje i czyści turbo oraz poleruje bieżnię muszli gorącej po stronie wydechowej z każdego TDI (obojętnie czy silnik montowany wzdłużnie czy poprzecznie). Gdyby ktoś chciał z nim nawiązać kontakt to jest forumowiczem na http://www.a4-klub.pl i doświadczenie w tej kwestii zdobył z autopsji..(jak większość z nas, z tą różnicą, że dysponuje odpowiednim zapleczem technicznym) więc nie będzie, jak większość mechaników moczył tylko całego turbo przez 2 dni w wiadrze z naftą mówiąc, że turbo już wyczyszczone ;) Innych kolegów niestety z Twojej okolicy nie znam ale z pewnością ktoś się znajdzie.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwole sobie opisac moj problem z czyszczeniem turbiny.

Samochod lapal tryb awaryjny z powodu zapieczonych kierownic. Kierownice zostaly wyczyszczone i autko smigało jak nie wiem co...

Pojezdzilem tak z pare miesiecy i znowu to samo - zapieczone kierownice. Wymienilem turbawke na inna uzywana nieregenerowana i autko znowu smigało dobrze ale tylko jeden miesiac - diagnoza - ZNOWU zapieczone kierownice!:(

Wkurzony zabralem sie samemu za wyczyszczenie mojej oryginalnej trubiny. Turbina wyczyszczona idealnie, świeciła sie jak psu jajca. Mechanik zalozyl turbine a tu ZONK. Samochod nie ma w ogole mocy na 1 biegu, na 2 zaczyna ciagnac od jakis 2100 obr , 3 bieg ciagnie nawet dobrze, 4 bieg slabo a 5 praktycznie wcale. (auto nie wpada w tryb awaryjny)

 

Sprawdzilem sztange przy gruszcze - rusza sie idealnie po sciagnieciu i zalozeniu wezyka.

Patrzac na vagu sterownik chce np. 1500mbar a turbina daje np. 1200mbar.

Wezyki od podcisnienia raczej sa sprawne bo dzien przed zalozeniem turbiny wszystko bylo okej.

 

Czy jest mozliwosc by od jezdzenia z zapieczonymi kierownicami w turbine ulegl uszkodzeniu zawor N75? (zbieg okolicznosci?)

 

Prosze o jakies sugestie gdzie szukac bledu?

 

P.S.

Moze ktos wkoncu powiedziec jak jest naprawde z tym pierscieniem sterujacym kierownicami w turbosprezarce? (chodzi o suszarke znajdujaca sie w silniku AVB 100KM)

Wiem ze da sie go zalozyc odwrotnie ale czy to ma jakies znaczenie? Bo wedlug mnie jest on identyczny z kazdej strony! Zakladajac go na dwa rozne sposoby nie widzialem ZADNEJ roznicy w dzialaniu kierowniczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Pozwolicie że się tu przykleje. A ja mam taki problem Coś złego dzieje się z turbiną. Mianowicie autko nie dymi,pracuje równo, nic nie puka i nie syczy nigdzie powietrze a także nie ma problemów z odpalaniem tylko że zawsze gdy tak dość spokojnie się rozpędzałem to w okolicy 2200obr. było czuć że turbo zaczynało dmuchać a teraz nic, w dodatku jak go "przeciągam" na biegach to przy 3500obr. ma już mało sił Sprawdziłem wężyki od podciśnień, zawory N75 i N18 (znaczy się zdemontowałem i napsikałem tam WD40 a potem powietrzem oczyściłem)i dodam że na wolnych obrotach jak zdjołem z gruszki węrzyk to czułem lekkie ssanie więc chyba to dobrze. EGR nie jest zatkany bo czyściłem, zrobiłem mu reset gdy czyściłem dziś potszybie i miałem ponad 20min wyjęty akumulator a gruszka przy turbo z zewnatrz wygląda jakby miała ze 3miesiące,nie więcej! Teraz mija sugestia jest taka że może warto by wyjąć Turbinke, rozebrać i wyczyścić kierownice/łopaty gdyż poprzedni właściciel twierdził że jeździł spokojnie wiec może się zapiekły. Dużo czytałem o turbo na forum ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem. Niestety nie mam możliwości podłączyć się pod VAGa BŁAGAM O POMOC

Dodam jeszcze ze już kiedyś też czułem taki spadek mocy ale gdy dojechałem do celu zgasiłem auto a gdy wróciłem i ruszyłem w dalsza podruż to już tego problemu nie było. Jęśli w złym miejscu o tym piszę to proszę o przeniesienie a nie usunięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Parę miesięcy temu kupiłem passata 1.9 tdi avg 110km . z przebiegiem ok 249000km. Na początku wszystko było ok . Od razu wymieniłem olej filtry . praktycznie nie zauważyłęm żeby brał olej do przebiegu 253000 . w tym czasie zdażyło sie moze pare razy że wpadł w tryb awaryjny . No ale teraz to już coraz gorzej . wpada w tryb awaryjny przy podjazdach coraz częściej ;/ . no i zauważyłem że bierze olej :/ a dokładnie jak dzis spr poziom oleju to był na min . ( spadł z połowy do min ) . Nie kopci na niebiesko tylko przy wyrzszych obrotach obrotach puści chmure dymu czarnego . Czy to może być spowodowane że turbina się kończy?? i przez to ubyło oleju ??(bo zauwarzyłem to dopiero jak coraz czesciej włanczały mi sie tryby awaryjne. ). a jak jest już turbina nieszczelna to wyczyszczenie jej pomoże?? prosze o odp bo już idzie zgłupieć ;/ z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam jeszcze ze już kiedyś też czułem taki spadek mocy ale gdy dojechałem do celu zgasiłem auto a gdy wróciłem i ruszyłem w dalsza podruż to już tego problemu nie było. Jęśli w złym miejscu o tym piszę to proszę o przeniesienie a nie usunięcie.

 

Bo gasząc auto resetujesz tryb awaryjny. Mam to samo.

Teraz pytanie - czym się różni regeneracja od czyszczenia turbiny bo zawsze myślałem, że to to samo...

 

Kolego Adamek24 wiem, że nie pomogłem, ale razem poczekamy na odpowiedź.

Edytowane przez Bromden

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie to czyszczenie z nagaru wszystkich elementów, a regeneracja to wymiana uszkodzonych elementów na nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Bromden nie ma sprawy. mimo czekania na odpowiedź rano zabieram sie za czyszczenie turbo.

 

czyszczenie to czyszczenie z nagaru wszystkich elementów, a regeneracja to wymiana uszkodzonych elementów na nowe
SŁUSZNA RACJA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia, mniemam, iż dasz mi znać po czyszczeniu, na ile powiodła się operacja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bromdennie musiałem rozbierać turbiny:D Okazało się że miałem uszkodzony zbiorniczek od podciśnienia, czyli tą plastikową gruszke czarna koło turbiny:dodupy była pęknięta przy krućcu od węrzyka. Obciełem stary kruciec, rozwierciłem i wcisnołem nowy, potem całość trzykrounie dookoła klejem na ciepło, nowy węrzyk i turbinka pompuje jak szalona:brawo Napisałem Wam to aby się przydało przyszłym pokoleniom:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do tych co zakładali turbo brd do silnika ajm i atj czy mieliście problem z zamontowaniem kolektora wydechowego razem z turbina i czy najpierw montowaliście kolektor wydechowy a potem turbo brd bo u mnie jest taki problem ze chyba turbo piera sie o łapę silnika i brakuje mi ze 1,5 cm żeby kolektor wydechowy wszedł na szpilki chodzi o dwa pierwsze cylindy od strony lamp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam . wczoraj wykręciłem turbo no i mam problem . Jak wam się udało ściągnąć część gorąca ?? Piszą żeby obstukiwać :) ale za pierona nie chce puśćić . spsikałem ja wd 40 ale to chyba nic nie pomaga.

No i jeszcze jedno . Jak obejrzałem gruszke i sztangielke to tam na niej powinno być zaznaczone że nie była ruszana. a u mnie tego niema . i wygląda jak by było podkręcone o 1cm . Czy ta część mogłą sie poruszać w czasie pracy silnika ?? czy jednak to jest zrobione specialnie . bo możliwe że mam troszke podkręcony motor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy pomiędzy kolektorem wydechowym a turbina ma być uszczelka? W sumie może i ma jej nie być ale stanie się coś jeżeli założę tam uszczelkę??? Bo mam w zestawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki na 100% tam nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. dzisiaj wyjołem z mojego paska turbine. I mam ją zamiar oddac jutro do czyszczenia i regeneracji. i pytanie bo sprawdzałem luz wirnika i jest wzdłuzny 2mm i poprzeczny 2mm. Czy panowie w serwisie beda wymieniac wirnik? Czy jakies łozyska na wirniku? prosze o odpowiedz lub jakies sugestie. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności