Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

ciekawa sprawa bo u mnie między turbiną a kolektorem wydechowym nie było żadnej uszczelki :dolamam:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czysciłem parę turbin w AFNach i zawsze były nr uszczelek Elringa 703.980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te uszczelki zmienia się zawsze przy wyjęciu turbiny

-Uszczelka spływu oleju nr 028145757 cena 8 zł

-Uszczelka turbo-układ wydechowy nr 3A0253115 cena 12 zł

 

Czasami gdy rurka zasilania olejem nie chce się odkręcić od turbo trzeba ją demontować w całości i odkręcać uchwyty rurki olejowej przy kolektorze i przy Vacu pompie i odkręcać rurkę przy podstawie filtra oleju.

 

wtedy trzeba zmienić:

-2 podkładki uszczelniające nr N 0138128 wymiar A12x15x1,5mm cena 3zł/szt

 

dodatkowo przy czyszczeniu turbo warto wyczyścić zawór EGR i kolektor ssący a co za tym idzie trzeba wymienić:

 

-uszczelka kolektor wydechowy-rurka EGR nr 038131547A cena 16zł

-uszczelka rurka EGR-zawór EGR nr 069131547D cena 15zł

-oring uszczelniający EGR-Kolektor ssący nr N 90927301 wymiar 62x3mm cena 6zł

-uszczelka kolktora ssącego nr 028129717D cena 25zł

-uszczelka kolektora wydechowego nr 037253039D cena 23zł

 

Odnośnie montowania starych uszczelek -> Czy też Zakładasz używaną prezerwatywę? :ocochodzi

ceny podałem z mojego katalogu z moimi zniżkami wiec nie sugeruj się bo mogą się różnic.

 

No to fajnie, muszę się dowiedzieć ile tutaj kosztują te uszczelki w Niemczech... ;/ A warsztacie samochodowym zapewne sobie pociągną za to ;x

 

8 i 12 zł... tutaj pewnie będzie 16 i 24 euro. -.- Ah te niemcy drogie.

 

Co do prezerwatyw to nie porównanie, jeśli uszczelka jest w b. dobrym stanie to co za problem. ;p Pogadam z Ojcem, on kiedyś jak się bawił z silnikami to sam uszczelki robił, miał jakiś papier czy co to było (nie wiem mały byłem ;p), wycinał na wzór i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to fajnie, muszę się dowiedzieć ile tutaj kosztują te uszczelki w Niemczech... ;/ A warsztacie samochodowym zapewne sobie pociągną za to ;x

 

8 i 12 zł... tutaj pewnie będzie 16 i 24 euro. -.- Ah te niemcy drogie.

 

Co do prezerwatyw to nie porównanie, jeśli uszczelka jest w b. dobrym stanie to co za problem. ;p Pogadam z Ojcem, on kiedyś jak się bawił z silnikami to sam uszczelki robił, miał jakiś papier czy co to było (nie wiem mały byłem ;p), wycinał na wzór i tyle.

Ten papier nazywa się kryngielit i jest parę rodzaji w zależności od grubosci czy ma być olejo odporny odporny na temperaturę. Kiedyś dorabiałem uszczelki w moto z kryngielitu jak coś to posiadam kryngielit zielony grubość ok1-1,5mm odporny na temp do 400C i odporny na oleje i smary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze :P złożyłem bez uszczelki i lata :) ale to nic bo niebawem będę wymieniał rozrząd to i uszczelkę założę pod turbinę :)

dzięki wielkie za nr uszczelki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawa sprawa bo u mnie między turbiną a kolektorem wydechowym nie było żadnej uszczelki
Czysciłem parę turbin w AFNach i zawsze były nr uszczelek Elringa 703.980

 

Najciekawsze jest to, że w starszych silnikach AAZ, AHU, 1Z, AFN uszczelka występuje.

w przypadku AVB, AWX i AVF już jej nie ma.

 

W Etce nie występuje.

 

Robiłem u siebie w AWX uszczelki nie było, u ojca w salonowym od nowości AVB i uszczelki nie było, Koledze Matekpl demontowałem Turbo w AVF i też tej uszczelki nie było.

 

No to fajnie, muszę się dowiedzieć ile tutaj kosztują te uszczelki w Niemczech... ;/ A warsztacie samochodowym zapewne sobie pociągną za to ;x

 

8 i 12 zł... tutaj pewnie będzie 16 i 24 euro. -.- Ah te niemcy drogie.

 

Podałem Ci numery katalogowe -> np http://sklep.intercars.com.pl lub http://katalog.fota.pl/Katalog/ i sprawdź sobie ceny dla detalistów. W ASO bez zniżek będą sporo kosztowały tym bardziej w Niemczech.

Szukaj uszczelek Elring lub Goetze bo to praktycznie orginał bez znaczka VW OOOO

 

 

Co do prezerwatyw to nie porównanie, jeśli uszczelka jest w b. dobrym stanie to co za problem. ;p Pogadam z Ojcem, on kiedyś jak się bawił z silnikami to sam uszczelki robił, miał jakiś papier czy co to było (nie wiem mały byłem ;p), wycinał na wzór i tyle.

 

To jest bardzo dobre porównanie. Uszczelka raz zamontowana jest elementem eksploatacyjnym i pasuje ją wymienić. Czyli jak prezerwatywa czy strzykawka do zastrzyków -> Jednorazówka.

Na te uszczelki działają naprawdę ekstremalne warunki (Nacisk, temperatura, spaliny, odczyn itp)

Uszczelka może ładnie wyglądać ale jest już ściśnięta a później będzie tam się lał olej lub uciekały spaliny.

Zresztą -> Twój wybór Twoje Auto Twoje pieniądze.

Nikomu nie siedzę w portfelu wiec nie namawiam Zrobisz jak uważasz. A stare przysłowie pszczół mówi "Chytry Traci 2 razy"

 

Mi by się nie chciało docinać uszczelek które nie będą miały tych właściwości co Orginał lub zamiennik oraz nie będą takie same nawet z wyglądu. Szkoda czasu i nerwów. Zauważ, że niektóre uszczelki to blaszka o grubości około 0,5-0,9mm z przetłoczeniem uszczelniającym. :fajny

W każdym razie Powodzenia :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to w moim przypadku dziwna sprawa z tą uszczelką. Chyba że było coś już kombinowane...no i w ogóle nie ma śladu żeby kiedykolwiek tam była

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy w AHU moim czyści się turbo po gdzieś wyczytałem że tylko od 110 koni wzwyż?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Czy w AHU moim czyści się turbo po gdzieś wyczytałem że tylko od 110 koni wzwyż?

 

W Twoim AHU masz zwykłe turbo z WG (Waste Gate czyli zawór upustowy) nie ma tam kierownic spalin ze zmienną geometrią.

U Ciebie teoretycznie nie ma się co zapiec jedynie sztanga od WG która jest dostępna bez rozbierania turbo.

Wiec czyszczenie u Ciebie raczej mija się z celem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że moc nie jest tu wyznacznikiem, bo AHH miał 90KM i turbinę VNT, no i pompę 11mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam tylko, że moc nie jest tu wyznacznikiem, bo AHH miał 90KM i turbinę VNT, no i pompę 11mm.

No fakt zapomniałem o tym wspomnieć. Turbo z AHH jest takie samo jak w AFN i AJM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takie małe pytanko, czy turbina moze być odpowiedzialna za ciężkie odpalanie i czy usunięcie katalizatora ma wpływ na szybsze zawalenie turbiny, bo czyszcze ją juz piąty raz, a robie bardzo mało kilometrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MARGORZ jesteś moim BOGIEM ! Od kilku dni mam ten sam problem ;/ w weekend VAG i jak coś korzystam z instrukcji ;)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj poskładałem golfa tescia robiłem jeszcze parę innych pierdół wymieniłem cały ukłd wydechowy itd. Ale wczoraj był jazda testowa to normalnie na 1 i 2 biegu pali kapcia :-D .Teraz zapie.... aż miło nic nie cieknie i się nie poci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W Twoim AHU masz zwykłe turbo z WG (Waste Gate czyli zawór upustowy) nie ma tam kierownic spalin ze zmienną geometrią.

U Ciebie teoretycznie nie ma się co zapiec jedynie sztanga od WG która jest dostępna bez rozbierania turbo.

Wiec czyszczenie u Ciebie raczej mija się z celem.

 

Czyli nie trzeba czyścić więc co do utraty mocy i wyskakującego błędu 00575 będzie prawdopodobnie uszkodzony zawór N75 albo węże podciśnieniowe do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyszcze ją juz piąty raz, a robie bardzo mało kilometrów.

 

może źle ją czyscisz ? zwróć uwage na montaż pierscienia przy kierownicach, mozna go założyć odwrotnie

dziwne też ze w pompowtrysku zapiekaja ci się łopatki, jakoś rzadko się to zdarza w PD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli nie trzeba czyścić więc co do utraty mocy i wyskakującego błędu 00575 będzie prawdopodobnie uszkodzony zawór N75 albo węże podciśnieniowe do wymiany?

 

Tak dokładnie. Możliwą przyczyna może być uszkodzony N75 lub nieszczelne wężyki.

dla turbin z WG wystarczy zmostkować wężyk niebieski z czerwonym.

Jeżeli wężyki są szczelne to będziecie wiedzieć , czy to jest wina zaworków , czy nie

 

Sprawdź też czy sztanga turbo działa normalnie tzn kawałek wężyka zakładasz na gruszkę od turbo a do drugiego końca wężyka podłączasz dużą strzykawkę i nią zasysasz powietrze. wytworzone podciśnienie powinno bez problemu ruszać sztangą od turbo.

ewentualnie VAG -> Silnik -> BS -> grupa 011 i obserwować czy sztanga od turbo się rusza w całym zakresie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość damski88

witam podepnę się pod temat bo też mam problem z turbiną. Zaczęła mi się wieszać turbina. Opiszę to tak jak jest zimny silnik pragnę dynamicznie przyspieszyć to turbina się zawiesi i samochodzik jedzie bez turbiny jest totalnym mułem i przyspieszając słyszę takie jakby przytarcie i turbina stanie. zgaszę silnik i odpalę i turbo znów jest. jak się silnik rozgrzeje to turbina się nie wiesza ale auto nie ma pełnej mocy jakby turbo już padało. Stojąc na N (automat) przy gazuję np na 4 tyś to z tłumika wywali lekko czarnym osadem Z tąd moje pytanko jak poznać padającą turbinę. jak sprawdzić węże podciśnieniowe i n75, proszę o pomoc

 

---------- Dodano o 01:12 ---------- Poprzednia wiadomość o 01:00 ----------

 

witam podepnę się pod temat bo też mam problem z turbiną. Zaczęła mi się wieszać turbina. Opiszę to tak jak jest zimny silnik pragnę dynamicznie przyspieszyć to turbina się zawiesi i samochodzik jedzie bez turbiny jest totalnym mułem i przyspieszając słyszę takie jakby przytarcie i turbina stanie. zgaszę silnik i odpalę i turbo znów jest. jak się silnik rozgrzeje to turbina się nie wiesza ale auto nie ma pełnej mocy jakby turbo już padało. Stojąc na N (automat) przy gazuję np na 4 tyś to z tłumika wywali lekko czarnym osadem Z tąd moje pytanko jak poznać padającą turbinę. jak sprawdzić węże podciśnieniowe i n75, proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam podepnę się pod temat bo też mam problem z turbiną. Zaczęła mi się wieszać turbina. Opiszę to tak jak jest zimny silnik pragnę dynamicznie przyspieszyć to turbina się zawiesi i samochodzik jedzie bez turbiny jest totalnym mułem i przyspieszając słyszę takie jakby przytarcie i turbina stanie. zgaszę silnik i odpalę i turbo znów jest. jak się silnik rozgrzeje to turbina się nie wiesza ale auto nie ma pełnej mocy jakby turbo już padało. Stojąc na N (automat) przy gazuję np na 4 tyś to z tłumika wywali lekko czarnym osadem Z tąd moje pytanko jak poznać padającą turbinę. jak sprawdzić węże podciśnieniowe i n75, proszę o pomoc

 

Twój opis sugeruje że może to być usterka spowodowana układem doładowania czyli np. zapieczone kierownice spalin, uszkodzony N75 lub wężyki podciśnieniowe ewentualnie rozlatujące się turbo.

Równie dobrze usterka moze byc spowodowana nieszczelnością po stronie intercoolera i/lub czujnika ciśnienia w dolocie.

Jednak w pierwszej kolejności pasowałoby podpiąć samochód pod VAG i sprawdzić ewentualne błędy oraz wykonać logi statyczne i dynamiczne.

 

U mnie padające turbo dawało nastepujące objawy:

- Notlaufy (przeładowanie) -> jadę 80 kmh chcę przyśpieszyć i auto ciągnie dobrze i po przekroczeniu około 100kmh zapala się zółta kontrolka na liczniku i gwałtowny spadek mocy. Zatrzymanie, gasze silnik odpalam i jest ok do ponownego przekroczenia 100kmh przy przyśpieszaniu.

 

- Zwiększone zużycie oleju i dymki przy ostrym deptaniu.

- Przy prze gazowaniu pod 4000obr na postoju i puszczeniu gazu tak aby silnik zszedł na wolne obroty słychać było terkotanie i dziwne wibracje. Wirnik w turbo miał duże luzy i obcierał o obudowę i wpadał w rezonans.

 

Sprawdzenie n75:

dla VNT wystarczy podmienić n75 z n18

dla turbin z westgate zmostkować wężyk niebieski z czerwonym

jeżeli wężyki są szczelne to będziecie wiedzieć , czy to jest wina zaworków , czy nie

kolejna sprawa podciśnienie w układzie - jeżeli macie klapy gaszące to niech ktoś zgasi silnik, a Wy spójrzcie , czy klapa się zamyka

następnie ( o ile sztanga turbiny się porusza/ nie jest zapieczona) wejdźcie na vagu w BS grupa 011 i obserwujcie , czy sztanga zostaje wciągnięta i wypchana

 

Ale na początek VAG to podstawa !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może źle ją czyscisz ? zwróć uwage na montaż pierscienia przy kierownicach, mozna go założyć odwrotnie

dziwne też ze w pompowtrysku zapiekaja ci się łopatki, jakoś rzadko się to zdarza w PD

Nie ma znaczenia jak założe pierscien jest symetryczny po obu stronach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności