Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Robiłeś logi i sprawdzałeś czy ci nie przeładowuje turbina?

Gdzie się poci turbo?

Sprawdzałeś luzy na wirniku (poprzeczne i wzdłużne)?

Może czyszczenie wystarczy' date=' bo u mnie luzy były nieznaczne ->klik

 

damn... to jest mały luzik :D ciekawe jak moja wygląda :P

Robiłeś logi i sprawdzałeś czy ci nie przeładowuje turbina?

logi... raczej nie ale jak sprawdzałem co jest przyczyną spadku mocy po wymianie przepływki to coś tam było sprawdzane i nic złego się nie działo...

 

Gdzie się poci turbo?

leci w dół :P

luzy... ja turbo jeszcze nie wyjmowałem :)

 

pzdr

Edytowane przez marcinL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
luzy... ja turbo jeszcze nie wyjmowałem

Jak zdejmiesz gumową rurę idącą od filtra powietrza do turbiny to możesz złapać za wirnik i sprawdzić luzy.

 

U mnie przez ostatni rok zaczął się bardziej pocić cały dolot, rurka od odmy i korek wlewu oleju.

To chyba dlatego, że było zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej i więcej oleju leciało do turbiny.

Na razie jest sucho. Pojeżdżę to zobaczymy czy tego była przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie, poniewaz na poczatku mojej przygody z brakiem mocy komp pokazal ze to wina przeplywki. Niestety problem nie ustapil. Jeździlem tak jakies 400km az znalazł sie czas na poszukanie przycyzny. W moim przypadku byla to wina wężyka doprowadzającego ciśnienie do n75. Nastepnie skoro juz siedzialem przy silniku zaślepiłem egr, z ktorego trochę leci ale to przeżyje.

Problem teraz tkwi w tym, że auto nie zbiera sie jak wcześniej (albo to moje tylko odczucie), w każdym razie turbo poci się bardziej niż wcześniej. O wiele bardziej, a przyczyna? No właśnie, jaka? Wspomne jeszcze że czasami od rana jak zapalam auto nie kopci przez pierwsze kilka sekund nastepnie przez powiedzmy 5 sekund kopci ni to na czarno ni to na biało...

Czy jest to wina zaślepienia egr, czy może dystansu jakiego pokonałem bez ciśnienia przez co mogły sie tam porządnie łopatki zabrudzić?

 

1. Przepływka sprawdzona pod kątem właściwego pomiaru (logi statyczne i dynamiczne) ?

wymieniona na nową czy używaną ?

Przy AVB były 3 typy przepływomierza Boscha HFM5 dobiera sie po numerze orginału lub po numerze nadwozia.

sprawdź też czy jest własciwie zamontowany (kierunek przepływu powietrza zgodnie ze strzałką na obudowie)

niewłaściwy dobór przpływomierza powoduje ograniczenie mocy silnika.

 

2. Zaślepienie EGR w tych silnikach może powodować brak mocy ze względu, że EGR jest poniekąd sterowany na podstawie pomiarów masy powietrza z przepływomierza.

Druga kwestia zaślepienia EGR w silnikach na PD to dłuższe nagrzewanie się silnika do temperatury roboczej.

W Zimie zauważysz, że silnik się będzie wyraźnie dłużej nagrzewał.

 

czy przy zaślepianiu EGR zawór był czyszczony ?

to samo tyczy się kolektora ssącego.

Zaślepienie EGR bez czyszczenia dolotu będzie powodowało kopcenie.

 

3. Zawory N75 i N18 sprawdzone ?

 

Wrzuć jakieś logi stat i dyn to wtedy można poszukac przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przez ostatni rok zaczął się bardziej pocić cały dolot' date=' rurka od odmy i korek wlewu oleju.

To chyba dlatego, że było zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej i więcej oleju leciało do turbiny.

[/quote']

 

Jak sobie poradziłeś z tym ciśnieniem w skrzyni ? Dużo cię to kosztowało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jakże i jestem posiadaczem passata z jednostką wolnossącą to ten temat nie powinien mnie dotyczyć :) ale posiada drugi samochód tylko spod marki AUDI ze słynnym silnik 1.9 TDI 130 KM o symbolu ASZ. Mam z nim problem i ten problem wiąże sie z tym tematem.

TURBO które łapie notlaufa. Jasniej: po uruchomieniu silnika i podczas jazdy smiga az miło do momentu gdy sie zatrzymam do 0 a potem turbiny juz nie ma. Na VAGu pokazuje bład

 

17564 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Sprawdziłem cały układ dolotowy czy nie łapie lewego powietrza, zawór 75 tez rozebrałem i wyczyściłem i dobrze funkcjonuje lecz nadal problem jest. Dodam tez ze po wyłaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu turbiny nadal brak dopiero jak chwile odstoi to działa.

 

 

A3 8L 2002r

silnik 1.9 TDI ASZ

 

Spotkał sie ktos juz z taką usterką?? albo jest ktos kto zna przyczyne?

 

Na forum A3 do tej pory nikt mi odpowiedział na ten problem wiec postanowiłem skierowac się do Was bo problem wam napewno znany jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na rurach dolotowych pomiędzy turbo a kolektorem masz gdzieś czujnik ciśnienia. Nawet VAG wykazał ci jego błąd. Sprawdź kabelki do niego i podmień czujnik jak da radę od kogoś. Qzyn miał taki problem w VW T4 (ACV), że niemiecki serwis wskazał na turbinę. Dopiero jeden z kumatych mechaników doszedł VAG'em i logami co jest walnięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na rurach dolotowych pomiędzy turbo a kolektorem masz gdzieś czujnik ciśnienia. Nawet VAG wykazał ci jego błąd. Sprawdź kabelki do niego i podmień czujnik jak da radę od kogoś. Qzyn miał taki problem w VW T4 (ACV), że niemiecki serwis wskazał na turbinę. Dopiero jeden z kumatych mechaników doszedł VAG'em i logami co jest walnięte.

 

wyciagałem sprawdzić czy nie jest jakis zanieczyszczony i przy okazji wtyczke tez sprawdziłem i wszystko jest ok, zostało mi podmienienie na inny by sprawdzić czy to jego wina, ale podejrzewam na zapieczone kierownice w turbinie lub walnieta gruszka bo sztanga ciezko chodzi :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co ? Na podmienionym czujniku G71 nadal objawy trybu awaryjnego i ten sam błąd wyskakuje ? Wtyczka czujnika może i wyglądać normalnie ale można zawsze spryskać w niej (jak i w samym czujniku) piny środkiem do czyszczenia i konserwacji styków np. Kontaktspray. Dodatkowo proponuję sprawdzić stan izolacji wiązki idącej do czujnika od sterownika silnika. Podejrzewasz zacinanie się zmiennej geometrii do wykonaj log dynamiczny grupy 011 ale wtedy jeśli uprzednio skasujesz błąd czujnika ciśnienia i na dzień dobry auto będzie miało prawidłową dynamikę a nie jak znowu złapie tryb awaryjny. Czujnik zawsze będzie zachlapany olejem bo olej w dolocie to rzecz normalna (zwłaszcza jak odma silnika nie była ruszana i jest nadal fabrycznie wprowadzona do dolotu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Działanie sterowania tak na szybko sprawdź zdejmując wężyk podciśnienia z gruszki. Jeśli opada i podnosi się płynnie w całym zakresie (około 1,5cm) to można wstępnie przyjąć, że jest OK. Rozumiem, że czujnika ciśnienia jeszcze nie podmieniałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sobie poradziłeś z tym ciśnieniem w skrzyni ? Dużo cię to kosztowało

Dlaczego miałem więcej oleju w dolocie to opisałem w 698 poście.

Jak turbina przeładowuje to wtedy mamy zwiększone ciśnienie, a jak bardzo... to zależy od przeładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie. ukręcił mi się przewód olejowy idący do turbiny w passacie B5fl z silnikiem BGW. nie wiecie od jakiego innego modelu silnika pasuje...???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ajm, atj, avb, avf, awx, bhw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki kolego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej hlopaki ja jestem tutaj nowy i prosze was o szybka pomoc w ostatnim czasie wyczyscilem turbine i co sie okazalo ta blaszka co jest pokazane na zdjeciu jest luzna nie jest pzymocowana. i mam pytanko jak ja sie mocuje albo jak powinna byc mocowana itd. prosze was o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostanie sama dociśnięta do prawidłowej pozycji po przykręceniu muszli gorącej turbosprężarki do korpusu. Ona tylko stanowi bufor płomienia, który chroni łożyskowanie i uszczelnienie wałka turbosprężarki przed płomieniem i wysoką temperaturą gazów wydechowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogranicza też przedostawanie się spalin do pierścienia sterującego kierownicami.

 

IMG_3156.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tan problem jest ze ta blaszka niechce sie tam czymac rozlozylem zlozylem pojezdzilem pare dni i znuw to samo poprostu ja slychac jak dzwoni idze taka blaszke nowa kupic jak tak to jak sie nazywa albo macie jakis rysunek z czesciami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tan problem jest ze ta blaszka niechce sie tam czymac rozlozylem zlozylem pojezdzilem pare dni i znuw to samo poprostu ja slychac jak dzwoni idze taka blaszke nowa kupic jak tak to jak sie nazywa albo macie jakis rysunek z czesciami

 

Bardzo proszę Napisz jeszcze raz bo nic z tego nie rozumiem. Użyj jakiegoś słownika i kilku przecinków i kropek.

Czytając Twoją odpowiedź dochodzę do wniosku, że jest to zdanie podwójnie rozdzielnie złożone w funkcji pytającej. :blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności