Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

 

Czytałem cały ten post i jak coś to takie prędzej https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?item=48-869-70&toc=0

 

tylko zastanawiam się czy ten INOX czy nie jest za miękki w moim linku ma twardość/wytrzymałość 8,8 ale wydaje mi sie ze powinna byc powyżej 10. Jak wam sie wydahje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytałem cały ten post i jak coś to takie prędzej https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?item=48-869-70&toc=0

 

tylko zastanawiam się czy ten INOX czy nie jest za miękki w moim linku ma twardość/wytrzymałość 8,8 ale wydaje mi sie ze powinna byc powyżej 10. Jak wam sie wydahje??

 

Może zacznę tak.

 

Nie mam dokładnej dokumentacji odnośnie momentu dokręcenia tych śrub od pierścienia VNT, ale producent zamontował tam śruby M4

 

Teraz napiszę to co wiem. Momenty dokręcania dla rozmiaru M4

Śruby z gwintem równo prasowanym

Norma Maksymalny moment dokręcania (90% wytrzymałości wg normy DIN 267)

6.9 2,6 Nm

8.8 3,05 Nm

10.9 4,3 Nm

12.9 5,15 Nm

 

Zakładam, że producent nie przekracza momentów dokręcania.

 

Inox owszem jest "miękki" ale spełnia normy dokręcania DIN 267 do tego odporny większość czynników typu temperatura, kwas, zasada, sól

Klasa Inox A2 wytrzymuje min 500 oC i jest to stal nierdzewna wytrzymująca niestężone kwasy zasady i sole.

a klasa A4 minimum 800 oC i Stężone kwasy zasady oraz sole

I zapewne obie klasy Inox tzn A2 i A4 spełniają normę DIN 267 dotyczącą momentów dokręcania.

 

Śruby z linku który podałeś to najzwyklejsze 8.8

nie martwię się tutaj o jej klasę wytrzymałości a o powłokę którą została pokryta.

jest to śruba cynkowana a we wnętrzu turbiny na 100% ta powłoka ulegnie spaleniu i kiedyś może znowu być problem z jej odkręceniem.

Dlatego ja bym zastosował śruby typu Inox A2 lub A4

Ewentualnie śruby czernione (oksydowane)

np takie http://www.tme.eu/pl/details/b4x20_bn3/sruby/bossard/1003976/# Zamiast Gniazda Torx jest Hex 3mm (Inbus) ale to raczej nie przeszkadza, bo gniazdu tupu Hex może przenosić znacznie większe momenty dokręcania i nie wyślizguje się klucz z gniazda.

a to ich charakterystyka techniczna http://www.tme.eu/dok/30_elementy_mocujace_i_dystansowe/B4X20_BN272.pdf

Edytowane przez widmoxxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na początku chciałbym przeprosić, za to że nie w tym dziale i za to że nie czytałem całego wątku :)

Temat dotyczy turbiny w AFN tylko że w B4. Mam zapieczone kierownice i trochę mnie drażni że zamiast uczyć pokory pseudo tuningowe benzyniaki z doładowaniem LPG muszę jeździć jak emeryt :(

Forum i opis dużo wniosło w temat z tym że czyszczenie wolałbym odłożyć do wiosny (jeżdżę tylko do pracy 2x8km) ale niepokoi mnie wyciek oleju ze spływu sprężarki w miejscu tego króćca na imbusy. Wyciek jest nie duży bo nie muszę dolewać oleju, ale jetem wrażliwy na takie sprawy...

Do rzeczy: czy w tym miejscu jest jakaś uszczelka czy skręcane jest to na stożek ??

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam jest uszczelka pomiędzy kołnierzem a turbo od dołu, stożek jest tylko z góry na dopływie . Ja podczas wymiany założyłem ze starą i nic nie wyciekało - na powrocie oleju ciśnienia już nie ma . A śruby to torxy nie imbusy niestety rozmiaru nie pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam jest płaska uszczelka z trzema otworami (spływ i 2 śruby). Ja kupiłem nową w ASO, 10 czy 20 złotych, drogo jak za taką pierdołkę ale zamiennika na szybko nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka w aso 8,07zl dokladnie, ja po czyszczeniu i zalozeniu starej mialem wyciek oleju, kupilem nowa i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,jestem tu nowy ale mam podobny problem z moim passkiek 1.8T 150KM.Od jakiegoś czasu wchodziła tryb awaryjny ,na vagu wyszło:

17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded

P1555 - 35-10 - - - Intermittent

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

To pierwsze to wiadomo przeładowanie ,co do drugiego błedu to nie wiem czy to ma jakies znaczenie,elektryk stwierdził że instalacja Elek. jest ok. Po czytaniu postów pomyslełem że wyczyszcze wszystkie węże i gruszki podciśnieniowe ,założe nowe opaski ewentualnie wymienie popekane węże na nowe i będzie Ok., A tu jest klapa totalna.Przed czyszczeniem tego wszystkiego auto wkręcało się do 3500 -4000 i tylke,potem strata mocy i tryp awaryjny. Po resecie na klemach akumulatora wszystko wracało do normy ale tylko do momentu nastepnego przygazowania.Ponowne uruchomianie silnika nic nie pomagało.Stąd te klemy.Zawór N75 sprawdzałem pod napieciem 12V i tykał za każdym razem,gruszki podciśnieniowe wymyłem bezyna ekstrakcyjną ,czujnik cisnienia powietrza który znajduje się koło interkulera wymonotwalem i tez go rtoszke delikatnie obmyłem.Poskladałem wszystko do kupy mysląc że będzie ok,a teraz nawet turbo się nie odezwie.Sprawdziłem manometrem i ładuje tylko 0,2-0,3 bara.Po podpieciu pod kompa teraz wyszło że jest zwarcie czujnika doładowania A do + akumulatora. Turbinke słchać ładnie jak cichutko gwiżdże ale czyżby ten czujnik blokował ? Po sprawdzeniu go czy działa mogleł go uszkodzić tymi 12 v? Sztanga pracuje w zakresie około 20mm. Czy ktoś może mi powiedzieć od czego teraz mam zacząć?

Dodam tylko że rok temu regenerowałem turbinke bo połykała olej.Do tej pory było Ok.Auto mam założony gaz LPG firmy „stag”

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded

P1555 - 35-10 - - - Intermittent

 

Turbo przeładowało -> notlauf

możliwe usterki: zapieczone kierownice lub sztanga, uszkodzony lub zatkany N75, przewody podciśnieniowe uszkodzone lub zatkane, uszkodzone przewody elektryczny od N75

 

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

 

Jak był odpinany Akku to jest to normalne, chyba ze Akku już słaby i/lub napięcie na nim spadło poniżej 10V przez około 10 sekund

 

Czyszczenie gruszek benzyną ekstrakcyjną ?! nie wiem czy to nie uszkodzi gumy.

Odpal VAG i zrób testy wykonawcze głównie N75 i N18

 

Teoretycznie nie powinieneś uszkodzić N75 gdy podpiołeś mu +12V ale w praktyce różnie bywa.

weź miernik i sprawdź oporność N75 jego typowa oporność to 14-20 Ohm

 

Sprawdź wężyki podciśnieniowe czy są właściwie podpięte, można tez na chwile zamienić N75 i N18 bo są "zamienne" ze sobą.

Sprawdzić czy gruszka na turbo jest "szczelna" podpiąć do niej wężyk i pompke podciśnienia i zobaczyć czy sztanga pracuje oraz czy przy stałym podciśnieniu gruszka nie opada.

Jeśli możesz to Logi mile widziane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem mechanika czym umyc i twierdzi że bez. Ekstrakcyjna do tego się nadaje.Wszystkie węże są ok.Sprawdziłem kabelek do kostki N75 jakieś 70 cm od niego i był Ok.,dalej już go nie widać bo jest we wiasce elektrycznej.Brat ma vaga,postram się zrobic testy wykonawcze i napisze co jest. A jeszcze jedno,gzdie znajduje się w tym silniku N 18? (1.8T 150 Km,silnik APU).Sprawdzałem oporność i miał 28 omów. To chyba za dużo troche.Sztanga pracuje na długości około 20 mm,podczas pracy silnika i zaczyna pracować przy około 3000 obr.Moze to śmieszne ale czy można ten test z gruszką zrobić za pomocą odkurzacza? Czytałem jeszcze ze można ominąć N75 spinając wezyk od gruchy z wezykiem od zimnej strony turbinki. Podobno to bezpieczne dla turba,ale boje się tego robić bez przekonania. A może jakas instrukcja jak zrobić te testy prawidłowo?

:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co sądzicie o tym

warto czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie jestem przekonany co do tego srodka,wiadomo ze koszt sporo mniejszy niz rozbieranie całej turbiny,ale gdyby ten srodek zaszkodził silnikowi to naprawa duzo wieksza niz samej turbiny. nie wiem ile krzycza za czyszczenie turbiny ale napewno nie na tysiace,poczekamy jak ktos to przetestuje i napisze czy to mogło czy zaszkodziło,a moze to jest pan doktor ktory tylko pomaga na jakis czas?:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pioterk

 

Przepraszam nie doczytałem ze chodzi o silnik 1.8T cały czas myślałem o TDI:niekumam

w tym silniku nie ma zaworu N18

 

28 Ohm to trochę sporo i gdy go wysterujesz nie otwiera się całkowicie dlatego mogą być notlaufy.

Najprościej podmienić od kogoś na chwilę i zobaczyć czy jest poprawa.

 

Odkurzacz ?!:zeco na to nie wpadłem.

Najprościej to na krocieć od gruchy załóż gumowy wężyk a do drugiego końca załóż dużą strzykawkę (minimum 100ml)

i zaciągnij tą strzykawką i zrobisz podciśnienie wtedy zobaczysz czy sztanga się rusza, a gdy bedziesz utrzymywał stałe podcisnienie sprawdzisz czy membrana w gruszce jest cała i trzyma podciśnienie.

 

Odłącz wężyk ciśnienia turbiny dla N75. grucha będzie cały czas odpowietrzona i zamkniety Waste Gate

jak uruchomisz tak silnik to na wolnych obrotach powinien się dobrze wkręcać aż do przeładowania i szarpania

tak można mniej wiecej w skrócie zdiagnozować N75

 

lancer83

ten preparat z tego filmiku to można o d... rozbić i więcej szkód narobić niż pożytku.

Jak ten preparat ma czyścić kierownice skoro jest podawany do dolotu ?!

Poza tym nagar który jest na kierownicach jest naprawdę ciężko usunąć mechanicznie a nie mówię już od czyszczeniu jakimś złotym środkiem.

Ten kto czyścił zawór EGR i kolektor ssący w TDI wie ile tego nagaru tam jest i jak ciężko się go usuwa.

Czasami moczenie w ropie lub innych preparatach po kilka(naście) godzin.

Sam u siebie czyściłem EGR Turbo i dolot z tego syfu i było naprawdę ciężko.

Wg mnie sciema i zwykły bubel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam pytanie a mianowicie kiedy odpalam całkiem zimny silnik to przez około 5 minut bardzo dymi na błękitno a później spokój ani nie par chnie. Czy to znaczy że moje turbo już umarło i bierze olej? Jeśli tak to co doradzacie chodzi mi o regeneracje który warsztat w dolnośląskim? Bardzo dziękuje z góry za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich, mam pytanie a mianowicie kiedy odpalam całkiem zimny silnik to przez około 5 minut bardzo dymi na błękitno a później spokój ani nie par chnie. Czy to znaczy że moje turbo już umarło i bierze olej? Jeśli tak to co doradzacie chodzi mi o regeneracje który warsztat w dolnośląskim? Bardzo dziękuje z góry za pomoc.
Opisywana przez Ciebie sytuacja może być spowodowana kilkoma przyczynami, nie tylko usterką turbo.

Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia sprężania w cylindrach.Na podstawie tego badania, wykonujący go doświadczony mechanik, powinien wyciagnąć wnioski dotyczące ewentualnych uszkodzeń,czy to pierścień-tuleja,czy to zawór-głowica.

Bez tej podstawowej diagnostyki możesz,możemy, tylko gdybać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam że ostatnio musiałem wymienić siatkę przed katalizatorem bo oczywiście znowu siadła i bardzo pluło przez nia olej na zewnątrz a to znaczy że turbo pije. Silnik pracuje bardzo równo, ładnie pali na mrozie, żadnych spadków mocy, kiedy osiągnie minimalna choć temperature ten niebieski dym znika i nawet jak dobrze depne do wyprzedzania to nie kopci wcale więc pozostaje tylko turbo tylko u kogo to zrobić??

Edytowane przez mariuszmk55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam że ostatnio musiałem wymienić siatkę przed katalizatorem bo oczywiście znowu siadła i bardzo pluło przez nia olej na zewnątrz a to znaczy że turbo pije. Silnik pracuje bardzo równo, ładnie pali na mrozie, żadnych spadków mocy, kiedy osiągnie minimalna choć temperature ten niebieski dym znika i nawet jak dobrze depne do wyprzedzania to nie kopci wcale więc pozostaje tylko turbo tylko u kogo to zrobić??
Tak, te dodatkowe informacje zmieniają postać rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,tak wygladaja logi dynamiczne ktore zrobilem dzis na moim pasku 1.8 T,przypomne tylko ze turbo wcale sie wlacza,tak było do czasu kiedy czysciłem wszystkie weze od turbiny.wczesniej auto wchodziło w tryb awaryjny(przeladowanie turba).podłaczałem N75 pod zasilanie 12V i działa,ale pod napieciem okolo 8V podczas rozrychu jest zupełnie martwy.kiedy dmuchałem w rurke od srtrony filtra to zawór delikatnie przepuszca,pod napieciem 12V otwiera sie na okolo 1 s. iznow sie zamyka,czy to normalne?gdy spiałem weze od gruchy z turbem,auto strasznie osłabło.grucha działa pieknie na całym zakresie,sprawdzalem wielka szczykawka,sztanga przesuwa sie na około 20 mm i słychac jak sie kierownice otwieraja i zamykają. czy to sprawka N75? on powoduje ze turbo sie nie załącza? proszę o odczyt logów jezeli są zrobione poprawnie.[ATTACH=CONFIG]71052[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj zapomniałem jeszcze zapytać jedną rzecz,a mianowicie: podpiąłem Vaga i zrobiłem pojedynczy log za kanału 118 na zgaszonym silniku a tu w okienku gdzie jest aktualne cisnienie jest wartość 990 mbar. jak to mozliwe skoro silnik nie pracuje?,skąd to ciśnienie?,moze to czujnik ktory jest odpowiedzialny za to wariuje i z tąd moje turbo sie nie załącza? moze ktos to wyjasni bo ja jestem w tym zupełnie zielony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o jakich kierownicach piszesz?przeciez 1.8T benzyna jest bez zmiennej na zwyklej klapie upustowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o jakich kierownicach piszesz?przeciez 1.8T benzyna jest bez zmiennej na zwyklej klapie upustowej.

dokładnie nie ma zmiennej geometrii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności