Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

to co muszę teraz naprawić czy wymienić turbinę czy coś innego pytanie jak usunąć awarię i czy mogę autem jechać ok 10 km do mechanika czy laweta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to co muszę teraz naprawić czy wymienić turbinę czy coś innego pytanie jak usunąć awarię i czy mogę autem jechać ok 10 km do mechanika czy laweta
sprawdzić dlaczego nie dostała oleju czyli węże olejowe do turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Chyba normalne ze turbina będzie gorąca zaraz po odpaleniu.

 

sprawdzić dlaczego nie dostała oleju czyli węże olejowe do turbo

 

Zerknij jeszcze raz w kule bo ta wizja jakoś malo prawdopodobna.

Edytowane przez marewel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie: czy sztanga od gruszki powinna chodzic lekko czy z bardzo duuuuzym oporem, po wyjeciu jej i odkreceniu od turbiny? Bo kierowniczki chodza leciutko, plcem sie popycha, a sztanga to zeby wcisnac 1,5 cm trzeba sie niezle nameczyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ; dużo naczytałem się o czyszczeniu turba i w końcu na wekend zdecydowałem się sam to zrobić, przyczyniło się do tego codzienny brak mocy po każdy większym depnięciu. Obyło się bez kanału choć w garażu ( za krótki kanał ), nie obyło się bez problemów wykręcenie śrub od kol - turbo przecinakiem :( .Dwa dni męczarni kilka zwątpień, kier czyste bez wżerów. Efekt na razie ok śmiga moc jest z nami :) choć obawa o przewody olejowe stare uszczelki nie moglem dostać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio tez czyscilem turbo, ale uszczelke od powrotu oleju dalem stara, wyczyscilem ja i powierzchnie styku na turbo i na przewodzie, mam nadzieje ze bedzie ok. Nowa dalem tylko na turbo-wydech. Wszystkei sruby od gory wykrecilem, tylko powrot oleju musilem od dolu wykrecac i wkrecac, a z wykrecaniem srub nie mialem problemu, turbo bylo na stole juz po 2 godznach, a w poltorej godziny wsadzilem je do auta i skrecilem wszystko. Od razu odkrylem kolejny problem, zawor do sterownia egr, ale jutro bede montowac nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość niko77

panowie napisze wam coś odnośnie nalewania oleju do kanałów olejowych turbiny , a mianowicie to co niektórzy piszą o nalewaniu oleju do układu smarowania turbiny jest operacja zbędna a nawet nie zalecaną przez producentów turbin należy tylko pamietać o jednej bardzo ważnej rzeczy zalecany poziom oleju w silniku to około 75% stan miedzy min a maximum wszelkie nalewanie oleju do kanału olejowego powoduje tylko niepotrzebne zakłócenie ciśnienia oleju nie jest ono szkodliwe ale moim zdaniem w zupełności zbyteczne

 

---------- Post added at 23:32 ---------- Previous post was at 23:28 ----------

 

jeśli chodzi o uszczelkę układu alejowego turbiny to należy ją koniecznie wymienić posiada ona przetłoczenie wzdłuż otworów które przewiduje jej użycie tylko jeden raz , a uwierzcie mi ilość oleju która może wyciec tamtym miejscem jest bardzo spora a co do wydechy nie trzeba wymieniać proponuje pastę do wydechów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez nie zalewalem olejem, w przewodach jest takie cisnienie, ze i tak zaraz po zakreceniu silnikiem olej sie do niej dostanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie.Znacie może kogoś kto wyczyści mi turbo , najprawdopodobniej mam zapieczone kierownice.Jest ktoś by mi pomógł? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewodzie cisnieniowym od turbo miałem minimalna dziurke jakby igła ja ktos zrobił. zakleiłem dobrze czarna izolacja i jest gitaraclip_image001.gif . jeżdże tak juz cała zime i nie zamula. oczywiscie trzeba auto co jakis czas przegonic panowie ja tez myslałem ze turbo do czyszczenia. popatrzyłem pogrzebałe i .... podniosłem dawke paliwa , w dobrze do ok 4-5 tys obr . mam nadzieje ze pozostanie jak jest clip_image002.gif

Edytowane przez rafalbazar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rafalbazar, edytuj post i napisz go normalnie

_niekrzycz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy i posiadam co prawda Seata Leona 1.9 TDI ASV ale mam problem z łapaniem muła po przekroczeniu pewnych obrotów chociaż nie zdarza się to zawsze. Dziś odpiąłem sztangę od turbiny i mam pytanie bo kierownice niby chodzą bardzo lekko tylko w górnym położeniu jak podciągnę palcem na maksa i później chce dac na dół to czuc lekki opór a dalej idzie lekko tak ze same opadają czy to mogą byc zatarte kierownice jak tylko w górnym położeniu czuc lekki opór. I ponadto przy tym oporze słychac taki jakby pisk. Dziękuje z góry za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie pomocy!!! mam passata b5 1,9tdi 2002r.110KM przy predkosci ok 80 m/h i obrotach ok 3000 auto zaczyna tracic na mocy... pojechalam z tym do mechanika i wymienilam filtr paliwa, majac nadzieje, ze to pomoze...jednak po podlaczeniu auta do komputera okazalo sie ze mam problem z turbina... mechanik (chlopina uczciwy) powiedzial ze za nowa zaplace ok 500-600funtow, ale skoro jade teraz autem do polski, to zebym poszukala gdzies w kraju bo moze znajde tansza opcje... no i zaczelam tak szperac po necie az trafilam na fora na ktorych jest mowa o regeneracji turbin... wiec pomocy!! dajcie mi jakies namiary na kogos rzetelnego kto mi to moze zrobic na slasku, najlepiej w okolicach katowic... pisze kogos rzetelnego poniewaz na innym forum przeczytalam, jak chlopak zregenerowal turbine bez gwarancji i po przejechaniu kilkuset km turbina mu sie rozpadla a zaklad ktory to robil wypial sie na niego... wiec panowie za jakakolwiek pomoc bardzo wam dziekuje

I serdecznie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem nowy i posiadam co prawda Seata Leona 1.9 TDI ASV ale mam problem z łapaniem muła po przekroczeniu pewnych obrotów chociaż nie zdarza się to zawsze. Dziś odpiąłem sztangę od turbiny i mam pytanie bo kierownice niby chodzą bardzo lekko tylko w górnym położeniu jak podciągnę palcem na maksa i później chce dac na dół to czuc lekki opór a dalej idzie lekko tak ze same opadają czy to mogą byc zatarte kierownice jak tylko w górnym położeniu czuc lekki opór. I ponadto przy tym oporze słychac taki jakby pisk. Dziękuje z góry za pomoc i pozdrawiam
tu to regeneracja/czyszczenie turbo powinna/o pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc dziś moja kolej - czyszczę turbo juz jest wyjęte oczywiście z kolektorem bo inaczej nie chciał jutro rozbiorę samo turbo i zdam relacje, jednak mam kilka pytan to znawców tematu otóż: sama gruszka chodzi ciężko choć płynnie czy tak ma być ??

Czy to normalne że w wężach od turbo i ic widać olej ??

czy zapieczone kierownice mogą mulic auto juz od około 1700 obrotów i nie pozwalać sie wkręcić wyżej nawet na biegu jałowym ??? Pozdrawiam Pawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleju powinno nie być a jeśli juz to delikatna mgła że prawie czysto w rurze ;)

Kierownice akurat nie powinny blokowac silnika przy wkręcaniu na obroty na biegu jałowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli co to może być ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2002r

po pierwsze Marto(z nicku wnioskuję iż masz tak na imię ) zmień rocznik auta na troszkę starszy - z tym silnikiem nie było w tych latach

.jednak po podlaczeniu auta do komputera okazalo sie ze mam problem z turbina

powiedział coś po podpięciu komputera, jakiś kod błędu? Problem to każdy ma nie koniecznie z autem;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli co to może być ??
co do gruszki to tak powinna działać co do kierownic to mogą mulić auto od tych obrotów jak są fest zawalone co do oleju to pewnie EGR do czyszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielke Się jutro robi :P kierowniczki są naprawdę mocno zapieczone muszę naprawed mocno przycisnąć żeby się ruszyły a co do oleju trochę mnie uspokoiłeś bo już myślałem że silnik się żegna :) co myślicie żeby zaślepić egr wiem że było 100 razy ale ja chyba zaślepię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności