Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Proste, zalać od góry ile się da i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tez zrobię zaleje jeśli to się okaże turbo dziś będę mądrzejszy bo przyszedł kabel. Ty Adams i te twoje doświadczenia!! :-)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy mam taki problem dwa miesiące temu sam czyscilem turbo w swoim afn (zapieczone kierownice)przeczytalem wszystkie posty zwiazane z tym tematem wszystko poszlo super, po czyszczeniu bylo ok do wczoraj jadac tradycyjnie na 3 biegu przy ok. 3500 obr/min wpadl w not laufa zatrzymalem sie i wylaczylem silnik. Po ruszeniu szedł jak wariat bez not laufa do odciecia . Nie wiem co jest grane:(. Jakis tydzien temu wyczyscilem EGR (czyscilem przy okazji)bo wymienialem przewod zasilajacy turbo olejem.

Juz nie wiem co to moze byc moze jeszcze kolektor dolotowy jest zasyfiony:(??? Prosze pomóżcie. Zaraz jeszcze pojde do auta i go podepne pod vaga jaki bład zostal w kompie:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, turbo czyszczone, kolektor też, a czasem 2-3 razy na rok łapie notlauf. Przyczyna nieznana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze czasami tak ze czuje jak nie zbiera sie tak szybko a nie raz to ma kopa tak jak trzeba:( nie wiem o co chodzi

moze jeszcze gruszka sterujaca???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak poruszam sztangą od kierowniczek, to czuje bardzo duży opór, a zakres ruchu wynosi mniej jak pół cm, po puszczeniu sztanga wraca na swoje miejsce wcześniejsze. To oznacza zapieczone łopatki? Czy może coś z gruszką nie tak? Można sprawdzić samą gruszkę bez wyciągania turba? A jeśli nie, to czy beż kanału można wykręcić i założyć później spokojnie dmuchawkę? Posiadam jedynie "koziołki", na które mogę przód postawić. Silnik nie łapie trybów awaryjntch, na niższych biegach kręci się do 4,500 obr, ale v-max to 170 i to to przy dluuugiej prostej. Spalanie w normie, nie kopci. Komp pokazuje za niskie ciśnienie w całym zakresie. wszystkie węże i wezyki szczelne, przeplywka ok, nowe n75, ic ok, dolot i egr wyczyszczony, filtry nowe, olej na czas. Przebieg 375tys realny. Moc seryjna.

Edytowane przez triku88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można sprawdzić samą gruszkę bez wyciągania turba?

Kup około 1m odpowiedniego przewodu i podłącz bezpośrednio pomiędzy pompę podciśnienia a gruszkę. Wtedy podciśnienie nie jest sterowane przez zawór i jest dużo większe, wtedy zobaczysz czy gruszka / sztanga / łopatki w turbinie działają. Inna metoda to uchwycić w jakiś sposób sztangę i próbować poruszać, tyle tylko, że gruszka stawia pewien opór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak poruszam sztangą od kierowniczek, to czuje bardzo duży opór, a zakres ruchu wynosi mniej jak pół cm, po puszczeniu sztanga wraca na swoje miejsce wcześniejsze. To oznacza zapieczone łopatki? Czy może coś z gruszką nie tak? Można sprawdzić samą gruszkę bez wyciągania turba? A jeśli nie, to czy beż kanału można wykręcić i założyć później spokojnie dmuchawkę? Posiadam jedynie "koziołki", na które mogę przód postawić. Silnik nie łapie trybów awaryjntch, na niższych biegach kręci się do 4,500 obr, ale v-max to 170 i to to przy dluuugiej prostej. Spalanie w normie, nie kopci. Komp pokazuje za niskie ciśnienie w całym zakresie. wszystkie węże i wezyki szczelne, przeplywka ok, nowe n75, ic ok, dolot i egr wyczyszczony, filtry nowe, olej na czas. Przebieg 375tys realny. Moc seryjna.
odłącz gruszkę i sprawdź wtedy czy też wraca na swoje miejsce jeśli tak to turbo do czyszczenia a co do wyjęcia turba to myślę ze z "koziołkami" dasz rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

próbowałem na wiele sposobów rozruszać, ale nic to nie daje. Efekt ciągle taki j.w. napisałem, a gruszkę odkręcić i wtedy ją sprawdzić? Nie wiem czy jest tam dojście do śruby od sztangi. Bo jak wężyk wyciągnę, to też wraca.

Edytowane przez triku88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
próbowałem na wiele sposobów rozruszać, ale nic to nie daje. Efekt ciągle taki j.w. napisałem, a gruszkę odkręcić i wtedy ją sprawdzić? Nie wiem czy jest tam dojście do śruby od sztangi. Bo jak wężyk wyciągnę, to też wraca.
czyki kierownice turbo zablokowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy jest tam dojście do śruby od sztangi.

Śruby sztangi nie ruszaj. O ile pamiętam to trzeba zdjąć zawleczkę na dźwigience przy turbo i zdjąć sztangę. W AFN na silniku nie do zrobienia, nie wiem jak u ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to szykuje się cale popołudnie i wieczór roboty... pytanie: trzeba jakieś uszczelki ew. czy inne rzeczy kupować i założyć nowe przez zmontowaniem i założeniem jej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka katalizatora (wydechu) najlepiej nowa, podobnie jak uszczelka kolektora wydechowego. To zaledwie kilka złotych a problemów mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki! Dam znać jak sprawa się będzie miała po zabiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpiołem go dzis pod kompa i wyszedl blad 575 :( .Sprawdzalem prace gruszki i sztangi i wszystko ok chodzi tak jak ma chodzic . Turbo czyszczone wiec OK tylko teraz z kad ten bład ?? Czujnik n75 sprawdzalem przed czyszczeniem turba (zamienialem z n18 ) i bylo tak samo ale byly łopatki zapieczone. Czyżby to czujnik ?? POMOCY:(:(

 

---------- Post added at 12:45 ---------- Previous post was at 12:43 ----------

 

Jeszcze mam czasami tak że jak przyspieszam to czuje takie małe przerwy w przyspieszeniu tak jakbym na sprężynie przyspieszał Prosze o Pomoc:(:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc :(:((:(:( napewno sie odwdziecze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest sens "ostrzyć" łopatki wirników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIE !! a wogole po co? łopatki sa wywazane a poza tym ich naostrzenie czyli scieniowanie spowoduje ich szybsze zuzycie krawedzi!!!

 

jestem na NIE jakby to powiedział wojewodzki.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.dziś rano odpaliłem swojego paska 1.8T przy -15 zapaliła się kontrolka płynu chłodzącego,podniosłem maskę okazało się że turbina jest gorąca wszystko to trwało jakieś 20 sekund od uruchomienia silnika, poczym kontrolka zgasła rozpocząłem jazde po ok 200 metrach drogi zaczeło śmierdzieć rozgrzanym metalem zatrzymałem auto sprawdziłem turbinę była gorąca jak rozgrzane żelazko ,no i oczywiście mnóstwo białego dymu wokół mojego auta, co mogło się stać i dlaczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.dziś rano odpaliłem swojego paska 1.8T przy -15 zapaliła się kontrolka płynu chłodzącego,podniosłem maskę okazało się że turbina jest gorąca wszystko to trwało jakieś 20 sekund od uruchomienia silnika, poczym kontrolka zgasła rozpocząłem jazde po ok 200 metrach drogi zaczeło śmierdzieć rozgrzanym metalem zatrzymałem auto sprawdziłem turbinę była gorąca jak rozgrzane żelazko ,no i oczywiście mnóstwo białego dymu wokół mojego auta, co mogło się stać i dlaczego?
nie dostała oleju który chłodzi i smaruje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności