czarnuch Zgłoś #121 Napisano 14 Czerwca 2010 Identyczny problem występuje w silnikach diesel'a opartych na pompie.Wtedy za szarpanie odpowiedzialny jest nastawnik pompy wtryskowej. - Pytanie co wykonuje funkcje nastawnika dawki w silniku z pompowtryskami? - Czy zużyta vacum pompa może powodować takie wahania dawki? a powiedz mi kolego w takim razie jak zdiagnozować ten nastawnik i w jakich kosztach oscyluje naprawa? Ja już sprawdzałem pare tematów i dlatego pytałem kolegi żeby podał objawy, bo moze pokrywają się z moimi, a autka mamy te same praktycznie. Ja dodam ze miałem pompę w regeneracji w uznanym zakładzie dokładnie rok temu i po regeneracji też miałem drgania, myślisz że mogli czegoś nie dopatrzeć, bo jak tak to uderzam do nich puki jeszcze mam gwarancję (do początku lipca) ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #122 Napisano 14 Czerwca 2010 Pytanie co wykonuje funkcje nastawnika dawki w silniku z pompowtryskami? Sterowanie dawki jest realizowane przez sterownik czasem otwarcia iglicy elektrozaworu w pompowtryskiwaczu - zamknięcie elektrozaworu powoduje zamknięcie dopływu paliwa do komory wysokiego ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #123 Napisano 14 Czerwca 2010 (edytowane) Ja dodam ze miałem pompę w regeneracji w uznanym zakładzie dokładnie rok temu i po regeneracji też miałem drgania, myślisz że mogli czegoś nie dopatrzeć, bo jak tak to uderzam do nich puki jeszcze mam gwarancję (do początku lipca) ? Warto podjechać i pokazać, że było robione i jeszcze dobrze nie jest. Ja niestety nie bardzo znam się na pompach wtryskowych. Wiem tylko, że czasem psuje się zawór N108 w tych pompach co może objawiać się m.in poszarpywaniem. Dziś rozmawiałem z mechanikiem na temat problemu poszarpywania w silnikach PD i powiedział, że jeśli nie dwumasa to mogą to być - przypchane końcówki wtryskiwaczy. Zalecił czyszczenie ultradźwiękami, ale zaznaczył też, że jeśli to jedyna przypadłość silnika to lepiej się nie bawić w takie zabiegi bo jednemu po czyszczeniu się poprawi, a kilku innym pogorszy i gwarancji żadnej niestety nie ma, że będzie O.K. Pompę vacum raczej odrzucił mówiąc, że dawałaby jeszcze inne wyraźne sygnały gdyby była na wykończeniu. Edytowane 14 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nomad14 Zgłoś #124 Napisano 14 Czerwca 2010 Witam Niestety dziś tez wyczułem poszarpywanie w moim pasku, ale u mnie jest trochę dziwny temat zważając na to ze nie jestem zbyt biegły w mechanice chciałbym zasięgnąć waszej porady już trochę poczytałem i myślę ze to raczej dwu-masa ale możne wy myślicie inaczej. Wygląda to tak poszarpywanie pomiędzy 2000/3000rpm, oczywiście jak u większości 3/4 bieg, Tylko że u mnie wyglądało to tak ze jechałem z weekendu załadowany siedzenia złożone worek drzewa kosiarka 2 torby podróżne pies itd wiec mocno obciążony był, ale zaraz po tym jak dojechałem do domu i się rozpakowałem przejechałem sie po trasie na pusto i jest tak szarpnięcia występują ale jednorazowo i bardzo delikatnie, wiec mogły być juz wcześniej ale mogłem ich nie wyczuć bo nie zwrócił bym na coś takiego uwagi bo to jest wyczuwalne porównywalnie do nierówności na jezdni. Co o tym myślicie ??????? :niekumam:niekumam:niekumam:niekumam:niekumam:niekumam:niekumam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #125 Napisano 14 Czerwca 2010 (edytowane) Szarpnięcia występują, ale jednorazowo i bardzo delikatnie (...) to jest porównywalnie do nierówności na jezdni. Wiesz, u większości jest to szarpanie występujące tylko podczas równej jazdy w okolicach 2000obr/min. Są to ciągłe poszarpywania podobne właśnie do jazdy po nierównościach na drodze. Podczas przyspieszania tego szarpania nie ma. Ewentualnie u mnie dodatkowo wystąpiły identyczne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem z trochę wyższych obrotów. Ale nie wiem jak u innych także głównym objawem jest szarpanie przy statycznej jeździe. Edytowane 14 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vodzu413 Zgłoś #126 Napisano 14 Czerwca 2010 Witam Niestety dziś tez wyczułem poszarpywanie w moim pasku, ale u mnie jest trochę dziwny temat zważając na to ze nie jestem zbyt biegły w mechanice chciałbym zasięgnąć waszej porady już trochę poczytałem i myślę ze to raczej dwu-masa ale możne wy myślicie inaczej. Wygląda to tak poszarpywanie pomiędzy 2000/3000rpm, oczywiście jak u większości 3/4 bieg, Tylko że u mnie wyglądało to tak ze jechałem z weekendu załadowany siedzenia złożone worek drzewa kosiarka 2 torby podróżne pies itd wiec mocno obciążony był, ale zaraz po tym jak dojechałem do domu i się rozpakowałem przejechałem sie po trasie na pusto i jest tak szarpnięcia występują ale jednorazowo i bardzo delikatnie, wiec mogły być juz wcześniej ale mogłem ich nie wyczuć bo nie zwrócił bym na coś takiego uwagi bo to jest wyczuwalne porównywalnie do nierówności na jezdni. Co o tym myślicie ??????? k umam U mnie skończyło się to przeczyszczeniem styków kabli zasilających pompo-wtryskiwacze po czym problem z pojedynczymi szarpnięciami ustał. Jest to innego typu poszarpywanie niż opisujemy powyżej. Temat złączy wiązki zasilającej pompo-wtryskiwacze był już wielokrotnie poruszany na tym forum , włącznie z opisem jak je przeczyścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nomad14 Zgłoś #127 Napisano 14 Czerwca 2010 Przepraszam ale zapomniałem dodać najważniejszego u mnie te szarpania występują podczas ostrego przyspieszania przy wolnym i spokojnym przyśpieszaniu brak szarpania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #128 Napisano 14 Czerwca 2010 (edytowane) te szarpania występują podczas ostrego przyspieszania Czyli dokładnie to co napisał Vodzu. To jest inny problem i inna przyczyna. Nie będę już tutaj wklejał linków bo jest tego na prawdę sporo na forum - o szarpaniu wywołanym poluzowanymi wtyczkami wtrysków. W wyszukiwarce spokojnie odnajdziesz odpowiednie wątki. Edytowane 15 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nomad14 Zgłoś #129 Napisano 14 Czerwca 2010 czyli według was od czego zacząć poszukiwanie usterki ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #130 Napisano 15 Czerwca 2010 czyli według was od czego zacząć poszukiwanie usterki ??? Od zmiany wątku, bo temat dotyczy "Szarpie przy statycznej jeździe" Nie róbmy w jednym wątku kilku innych bo temat zaczął bocznikować na szarpanie przy przyspieszaniu oraz na silniki benzynowe. Tak swoją drogą to wnoszę o zmianę nazwy wątku na bardziej szczegółowy np. Szarpie przy statycznej jeździe - Passat TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #131 Napisano 16 Czerwca 2010 Przetestuj sobie kolego czy te wibracje są przy określonych obrotach silnika a nie przy okreslonej prędkości? Obstawiam, że drgania masz największe na 3, 4 i 5 biegu. Daj znać dokładniej jak się auto zachowuje i wtedy pogadamy... Nie kolego mylisz się co do obrotów, gdyż przy tych obrotach na innych biegach nie trzęsie a tak jak pisałem tylko przy prędkości 50-70 km/h.Mało tego trzęsie także na luzie w tych prędkościach, czyli mój wniosek opony, felgi a może zawieszenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #132 Napisano 18 Czerwca 2010 Mało tego trzęsie także na luzie w tych prędkościach wiec masz inny objaw Kolego niż my, nam na luzie nic nie trzęsie ...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #133 Napisano 20 Czerwca 2010 Mam nowe wieści... Wreszcie znalazłem czas i oddałem samochód do mechanika. Zostało wyczyszczone turbo i wymieniony napinacz paska alternatora wraz ze sprzęgłem jednokierunkowym. Wnioski: Czyszczenie nic nie zmieniło - szarpie dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BlackWeb Zgłoś #134 Napisano 21 Czerwca 2010 Mam "świeżego" Passata B5, po zakupie zauważyłem pewną prawidłowość - na biegach takich jak 1 czy 2 przy jałowej jeździe (podjeżdżanie, parkowanie i inne) auto pomimo stabilnego trzymania gazu na jednym poziomie nie potrafi utrzymać stałych obrotów (100 w górę / dół). Sprawdzałem zarówno "ręcznie" trzymając go na 2000 obr. jak i tempomatem - w obu przypadkach ta prawidłowosć występuje. Dlaczego napisałem tutaj? ano... auto w wyniku takiej niestabilnej pracy też drga, delikatnie szarpie. Co najlepsze - biegi 3,4,5 już nie mają tego problemu. Gdzie szukać problemu? Skrzynia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #135 Napisano 21 Czerwca 2010 czyli według was od czego zacząć poszukiwanie usterki ??? a niby nie ma głupich pytań ... gdybyśmy to wiedzieli wątek był by dawno zamknięty ---------- Post added at 10:56 ---------- Previous post was at 10:52 ---------- Czyszczenie nic nie zmieniło że to nie turbo to już od dawna wiem ... przeraża mnie myśl tej dwumasy ... podejżewam sprawy softowe lub prędzej coś z jakimś mniej ważnym czujniczkiem, który daje "nie halo" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sztux Zgłoś #136 Napisano 21 Czerwca 2010 Podpinam sie pod temat. Tez 1,9 TDI 131 KM i tez AVF, 1700-2000 obrotów przy jednostajnej jezdzie wystepuja pojedyncze szarpniecia, jak spie przyspiesza czy jedzie jednostajnie na wyzszych obrotach jest cisza i spokuj. Dorzuce pewne info moze okaze sie przydatne. Jakis czas temu swiezo po zakupie wozu padla mi przeplywka, dostalem od kumpla nowa nie zakladana przeplywke ale kupiona za 100zl na allegro(tanie mieso psy jedza). Zalozylem, po odpaleniu co 3-4 sekundy nastepywalo przyduszanie sie silnika i ostre drgania na napinaczu, w czasie jazdzy identyczne szarpanie jak w temacie postu opisane. Kupilem inna z czujnikiem niby Boscha ale za 300zl (kolega kupil za 650zl wiec pewnie taki jak powinien byc a nie bubel jakis) chodzi rowno ale zdaje mi sie ze po tej zmianie dostal takich cyrkow na obrotach 1600-2000. Gdzies cos wyczytalem na temat takich drgan i szarpniec ale nie mialem kiedy sego obadac, pisali cos o wlasnie przeplywomierzu, o mikropeknieciu w "dolocie" i o wymianie pompowtryskow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #137 Napisano 24 Czerwca 2010 słuchajcie zadam pytanie : KTO z Was (do tych co mają objawy jak ja z Barthem) wymieniał zawór N75 ??? kojarzę, że przed wymianą nie miałem takich cyrków ... i pytanie drugie: pamiętam, że kupiłem z siwym wykończeniem góry a oryginalnie był cały czarny ... ma to jakieś znaczenie ? wiem, że w passku sa dwa takie zawroy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #138 Napisano 24 Czerwca 2010 Cały czarny jest od zaworu EGR, siwy lub biały od turbiny. Wymienili Ci nie ten co trzeba? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #139 Napisano 24 Czerwca 2010 Cały czarny jest od zaworu EGR, siwy lub biały od turbiny. Wymienili Ci nie ten co trzeba? sam taki kupiłem na allegro nie zwróciwszy uwagi na kolor a różnią się te zaworki czymś prócz koloru ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sztux Zgłoś #140 Napisano 24 Czerwca 2010 znalazlem jeszcze ciekawy temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=423&highlight=wymiana+alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach