Skocz do zawartości
Barth

Dziwny objaw podczas st jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Identyczny problem występuje w silnikach diesel'a opartych na pompie.

Wtedy za szarpanie odpowiedzialny jest nastawnik pompy wtryskowej.

 

 

 

- Pytanie co wykonuje funkcje nastawnika dawki w silniku z pompowtryskami?

- Czy zużyta vacum pompa może powodować takie wahania dawki?

 

 

a powiedz mi kolego w takim razie jak zdiagnozować ten nastawnik i w jakich kosztach oscyluje naprawa?

 

Ja już sprawdzałem pare tematów i dlatego pytałem kolegi żeby podał objawy, bo moze pokrywają się z moimi, a autka mamy te same praktycznie.

 

Ja dodam ze miałem pompę w regeneracji w uznanym zakładzie dokładnie rok temu i po regeneracji też miałem drgania, myślisz że mogli czegoś nie dopatrzeć, bo jak tak to uderzam do nich puki jeszcze mam gwarancję (do początku lipca) ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie co wykonuje funkcje nastawnika dawki w silniku z pompowtryskami?

Sterowanie dawki jest realizowane przez sterownik czasem otwarcia iglicy elektrozaworu w pompowtryskiwaczu - zamknięcie elektrozaworu powoduje zamknięcie dopływu paliwa do komory wysokiego ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja dodam ze miałem pompę w regeneracji w uznanym zakładzie dokładnie rok temu i po regeneracji też miałem drgania, myślisz że mogli czegoś nie dopatrzeć, bo jak tak to uderzam do nich puki jeszcze mam gwarancję (do początku lipca) ?

 

Warto podjechać i pokazać, że było robione i jeszcze dobrze

nie jest.

 

Ja niestety nie bardzo znam się na pompach wtryskowych.

Wiem tylko, że czasem psuje się zawór N108 w tych pompach

co może objawiać się m.in poszarpywaniem.

 

 

Dziś rozmawiałem z mechanikiem na temat problemu

poszarpywania w silnikach PD i powiedział, że jeśli nie dwumasa

to mogą to być - przypchane końcówki wtryskiwaczy.

Zalecił czyszczenie ultradźwiękami, ale zaznaczył też, że jeśli

to jedyna przypadłość silnika to lepiej się nie bawić w takie

zabiegi bo jednemu po czyszczeniu się poprawi, a kilku innym pogorszy

i gwarancji żadnej niestety nie ma, że będzie O.K.

 

 

Pompę vacum raczej odrzucił mówiąc, że dawałaby

jeszcze inne wyraźne sygnały gdyby była na wykończeniu.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ;)

 

Niestety dziś tez wyczułem poszarpywanie w moim pasku, ale u mnie jest trochę dziwny temat zważając na to ze nie jestem zbyt biegły w mechanice chciałbym zasięgnąć waszej porady już trochę poczytałem i myślę ze to raczej dwu-masa ale możne wy myślicie inaczej.

Wygląda to tak poszarpywanie pomiędzy 2000/3000rpm, oczywiście jak u większości 3/4 bieg,

Tylko że u mnie wyglądało to tak ze jechałem z weekendu załadowany siedzenia złożone worek drzewa kosiarka 2 torby podróżne pies itd wiec mocno obciążony był, ale zaraz po tym jak dojechałem do domu i się rozpakowałem przejechałem sie po trasie na pusto i jest tak szarpnięcia występują ale jednorazowo i bardzo delikatnie, wiec mogły być juz wcześniej ale mogłem ich nie wyczuć bo nie zwrócił bym na coś takiego uwagi bo to jest wyczuwalne porównywalnie do nierówności na jezdni.

Co o tym myślicie ??????? :niekumam:niekumam:niekumam:niekumam:niekumam:niekumam:niekumam:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szarpnięcia występują, ale jednorazowo i bardzo delikatnie (...) to jest porównywalnie do nierówności na jezdni.

 

 

Wiesz, u większości jest to szarpanie występujące tylko

podczas równej jazdy w okolicach 2000obr/min.

Są to ciągłe poszarpywania podobne właśnie

do jazdy po nierównościach na drodze.

 

 

Podczas przyspieszania tego szarpania nie ma.

Ewentualnie u mnie dodatkowo wystąpiły identyczne szarpnięcia

przy hamowaniu silnikiem z trochę wyższych obrotów.

Ale nie wiem jak u innych także głównym objawem jest szarpanie

przy statycznej jeździe.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Niestety dziś tez wyczułem poszarpywanie w moim pasku, ale u mnie jest trochę dziwny temat zważając na to ze nie jestem zbyt biegły w mechanice chciałbym zasięgnąć waszej porady już trochę poczytałem i myślę ze to raczej dwu-masa ale możne wy myślicie inaczej.

Wygląda to tak poszarpywanie pomiędzy 2000/3000rpm, oczywiście jak u większości 3/4 bieg,

Tylko że u mnie wyglądało to tak ze jechałem z weekendu załadowany siedzenia złożone worek drzewa kosiarka 2 torby podróżne pies itd wiec mocno obciążony był, ale zaraz po tym jak dojechałem do domu i się rozpakowałem przejechałem sie po trasie na pusto i jest tak szarpnięcia występują ale jednorazowo i bardzo delikatnie, wiec mogły być juz wcześniej ale mogłem ich nie wyczuć bo nie zwrócił bym na coś takiego uwagi bo to jest wyczuwalne porównywalnie do nierówności na jezdni.

Co o tym myślicie ??????? k umam

 

U mnie skończyło się to przeczyszczeniem styków kabli zasilających pompo-wtryskiwacze po czym problem z pojedynczymi szarpnięciami ustał. Jest to innego typu poszarpywanie niż opisujemy powyżej. Temat złączy wiązki zasilającej pompo-wtryskiwacze był już wielokrotnie poruszany na tym forum , włącznie z opisem jak je przeczyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale zapomniałem dodać najważniejszego u mnie te szarpania występują podczas ostrego przyspieszania przy wolnym i spokojnym przyśpieszaniu brak szarpania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
te szarpania występują podczas ostrego przyspieszania

 

Czyli dokładnie to co napisał Vodzu.

To jest inny problem i inna przyczyna.

 

 

Nie będę już tutaj wklejał linków bo jest tego na prawdę

sporo na forum - o szarpaniu wywołanym poluzowanymi wtyczkami wtrysków.

 

W wyszukiwarce spokojnie odnajdziesz odpowiednie wątki.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli według was od czego zacząć poszukiwanie usterki ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli według was od czego zacząć poszukiwanie usterki ???
Od zmiany wątku, bo temat dotyczy "Szarpie przy statycznej jeździe" Nie róbmy w jednym wątku kilku innych bo temat zaczął bocznikować na szarpanie przy przyspieszaniu oraz na silniki benzynowe. Tak swoją drogą to wnoszę o zmianę nazwy wątku na bardziej szczegółowy np. Szarpie przy statycznej jeździe - Passat TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przetestuj sobie kolego czy te wibracje są przy określonych obrotach silnika a nie przy okreslonej prędkości?

 

Obstawiam, że drgania masz największe na 3, 4 i 5 biegu.

 

Daj znać dokładniej jak się auto zachowuje i wtedy pogadamy...

 

Nie kolego mylisz się co do obrotów, gdyż przy tych obrotach na innych biegach nie trzęsie a tak jak pisałem tylko przy prędkości 50-70 km/h.Mało tego trzęsie także na luzie w tych prędkościach, czyli mój wniosek opony, felgi a może zawieszenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mało tego trzęsie także na luzie w tych prędkościach

 

wiec masz inny objaw Kolego niż my, nam na luzie nic nie trzęsie ......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nowe wieści...

 

Wreszcie znalazłem czas i oddałem samochód do mechanika.

Zostało wyczyszczone turbo i wymieniony napinacz paska alternatora wraz

ze sprzęgłem jednokierunkowym.

 

Wnioski:

Czyszczenie nic nie zmieniło - szarpie dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam "świeżego" Passata B5, po zakupie zauważyłem pewną prawidłowość - na biegach takich jak 1 czy 2 przy jałowej jeździe (podjeżdżanie, parkowanie i inne) auto pomimo stabilnego trzymania gazu na jednym poziomie nie potrafi utrzymać stałych obrotów (100 w górę / dół). Sprawdzałem zarówno "ręcznie" trzymając go na 2000 obr. jak i tempomatem - w obu przypadkach ta prawidłowosć występuje.

 

Dlaczego napisałem tutaj? ano... auto w wyniku takiej niestabilnej pracy też drga, delikatnie szarpie.

 

Co najlepsze - biegi 3,4,5 już nie mają tego problemu. Gdzie szukać problemu? Skrzynia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli według was od czego zacząć poszukiwanie usterki ???

 

a niby nie ma głupich pytań ... gdybyśmy to wiedzieli wątek był by dawno zamknięty

 

---------- Post added at 10:56 ---------- Previous post was at 10:52 ----------

 

Czyszczenie nic nie zmieniło

 

że to nie turbo to już od dawna wiem ... przeraża mnie myśl tej dwumasy ...

podejżewam sprawy softowe lub prędzej coś z jakimś mniej ważnym czujniczkiem, który daje "nie halo"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie pod temat. Tez 1,9 TDI 131 KM i tez AVF, 1700-2000 obrotów przy jednostajnej jezdzie wystepuja pojedyncze szarpniecia, jak spie przyspiesza czy jedzie jednostajnie na wyzszych obrotach jest cisza i spokuj. Dorzuce pewne info moze okaze sie przydatne. Jakis czas temu swiezo po zakupie wozu padla mi przeplywka, dostalem od kumpla nowa nie zakladana przeplywke ale kupiona za 100zl na allegro(tanie mieso psy jedza). Zalozylem, po odpaleniu co 3-4 sekundy nastepywalo przyduszanie sie silnika i ostre drgania na napinaczu, w czasie jazdzy identyczne szarpanie jak w temacie postu opisane. Kupilem inna z czujnikiem niby Boscha ale za 300zl (kolega kupil za 650zl wiec pewnie taki jak powinien byc a nie bubel jakis) chodzi rowno ale zdaje mi sie ze po tej zmianie dostal takich cyrkow na obrotach 1600-2000. Gdzies cos wyczytalem na temat takich drgan i szarpniec ale nie mialem kiedy sego obadac, pisali cos o wlasnie przeplywomierzu, o mikropeknieciu w "dolocie" i o wymianie pompowtryskow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie zadam pytanie :

 

KTO z Was (do tych co mają objawy jak ja z Barthem) wymieniał zawór N75 ???

kojarzę, że przed wymianą nie miałem takich cyrków ...

 

i pytanie drugie:

pamiętam, że kupiłem z siwym wykończeniem góry a oryginalnie był cały czarny ... ma to jakieś znaczenie ?

wiem, że w passku sa dwa takie zawroy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały czarny jest od zaworu EGR, siwy lub biały od turbiny. Wymienili Ci nie ten co trzeba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cały czarny jest od zaworu EGR, siwy lub biały od turbiny. Wymienili Ci nie ten co trzeba?

 

sam taki kupiłem na allegro nie zwróciwszy uwagi na kolor

a różnią się te zaworki czymś prócz koloru ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności