Skocz do zawartości

sztux

  • Liczba zawartości

    42
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O sztux

  • Urodziny 18.06.1986

Informacje osobiste

  • Imię
    Sławek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Olsztyn/Stavanger, Norwegia

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Witam. W niedalekiej przyszlosci zamierzam zabrac sie za budowe buggy z silnikiem 1.9TDI 110Km i reszta napedu z paska b4. Oprocz silnika i calym osprzetem do niego zamontowanym oraz chlodnica co nalezy pobrac by silnik sprawnie pracowal w nowej ramie? Do glowy przychodzi mi na logike pobrac przekaznik swiec zarowych pewnie komputer immobilizer przekaznik do wiatrakow chlodnicy... Co jeszc5zr potrzeba by silnik odpalal prawidlowo i osiagal swoja moc w nowym " wcieleniu"? Oczywiscie chcialbym by licznik i obrotomierz rowniez dzialal
  2. Po wielu sugestiach na moje pytanie przeanalizowalem objawy i znalazlem przyczyne. Sugerujac sie zmianami w lomotaniu po dotknieciu hamulca okazalo sie ze mam luzny zacisk z prawej strony mimo ze wszystkie sruby i jarzmo jest dokrecone. A zacisk lata na boki razem z klockami. To chyba sruby/tuleje prowadzace zacisk sa wyprute ale jeszcze nie mialem czasu glebiej sie przyjrzec
  3. Panowie cos mi mluci jak jade na prosto i w lekkich lukach. Chrupotanie jak przy przegubach tylko na skreconych kolach przy starcie cisza. Mluci konkretnie czasami nie odrazu np zaczyna jak zalicze jakas nierownosc i chrupie pozniej nawet na gladziutkiej nawierzchni. Natomiast wszystko milknie jak depne w gaz albo zaczne hamowac to odrazu cisza. Jak delikatnie przyspieszam lub puszcze gaz czy nawet wyrzuce na luz mluci jak cholera. Delikatnie cichnie prz delikatnym skrecie w lewo. Czy to zewnetrzny czy wewnetrzny moze byc? Czy moze cos innego? Dodam ze gumy cale na zewnetrznych jak i na wewnetrznych
  4. Prosze o pomoc z doborem rozrzadu w raz z pompa wody. Myslalem o zakupie z firmy SKF. Sprzedawca nie mogl okreslic ani jaki napinacz czy zwykly czy hydrauliczny i jaka pompa wody gdyz katalog podawal 3 rozne modele. Moze ktos sprawdzi po nr VIN WVWZZZ3BZ3E089699 i poda numery czesci oryginalnych czesci? Jaki napinacz i jaka pompa. Rozne strony z czesciami w sieci rowniez roznie podaja.
  5. Sprowadze sobie Valvoline Durablend 5W40 5L wydaje sie byc dosc dobry wiec po wymianie jeszcze sporo na ewentualna dolewke powinno zostac
  6. Oto odpowiedz jaka uzyskalem od duzego hurtownika olei: "Polecam używanie oleju syntetycznego spełniającego normę 505.01 tak jak wymaga tego producent silnika. Jeśli chodzi o zmianę oleju z polsyntetycznego na syntetyczny niestety może to przynieść takie konsekwencje jak zwiększone wypalanie oleju lub jego wycieki,nie jest to jednak żadna reguła i zależy to jedynie od kondycji silnika i tutaj proponuję wizyte u dobrego mechanika." Wiec zmieniam i licze na dobra kondycje silnika
  7. Nie mam zamiaru oszczedzac na oliwce kupie najwysza polke tylko czy jak pisza nie rozszczelni sie silnik i nie zaleje olejem czy tez "wyplucze sielnik" jak to okreslaja i co kolwiek to znaczy jak przejde teraz na 5W40 czy EDGE 5W30. No wlasnie odpowiedzi sa rozbiezne, juz jest pora na wymiane oleju i co teraz zalac? chce zeby nie padly mi popowtryski i silnik tez sie nie rozszczelnil
  8. Kupilem Passata 1,9 TDI AVB. Wlasciciel twierdzil ze pierwsza wymiane oleju zrobil w serwisie i zalali mu Castrol Magnatec 10W40 i na taki zmienial, troche mnie to dziwi. Mam teraz dylemat co robic. Czytalem kilka postow jedni pisza by zmienic na dydykowany olej z norma 505.01 czyli 5W40. Auto sadze zrobilo z 40-50 tys km na tym 10W40. Co robic jezdzic dalej na 10W40 ryzykujac zywotnosc pompowtryskow czy zaryzykowac wymiane na 5W40 i byc moze rozszczelnic silnik? Auto w tej chwili ma niby 237tys km. Znalazlem tez stara kartke ze przy 211 tys zalano Castrola 10W40. Wiem ze duzo o tym bylo ale nigdzie nie powiedziano konkretnie tak lub nie. Pomozcie
  9. Swiece byly zmieniane okolo 2 lata temu i takie mechanik wlozyl. Dwa tygodnie temu pojawil sie check engine i vag pokazal blad swiecy pierwszego cylindra, po zbadaniu miernikiem okazalo sie ze faktycznie jest spalona, pozostale jeszcze grzeja, komplet swiec czeka na wymiane tylko watpliwosc czy wlazyc te co mam, NGK D-POWER 52, CZ104 7V, ale z tego co wyczytalem takie wlasnie w tym modelu ida do pierwszego montazu. Mozliwe to by w takiej sytuacji 5V wytrwaly okolo 2 lata?
  10. Witam, mam problem a nigdzie nie znalazlem rozwiazania, moze ktos podpowie? Wymieniam swiece w pasku i znalazlem info ze ida swiece 4,4V lub 7V (rozeznanie wsrod swiec NGK). Znalazlem w katalogach w sieci ze do silnika BMP idzie NGK CZ104 7V wiec takie sprowadzilem i do wymiany, po wyjeciu starej swiecy okazuje sie ze siedzi tam BERU GE100 5V. Co teraz? Jaka to powinna byc swieca? Czy moge wlozyc 7V jak byly 5V? Wiem ze jak sie wlozy zamiast 7V te 4,4V to sie pala po paru dniach. Wydalem troche kasy na te swiece i wywiozlem za granice a tu sie okazuje taka niespodzianka
  11. sztux

    Bagnet i tuleja

    dokladnie, tuleja sie zatrzaskuje w srodku, wystarczy ze ja pociagniesz do gory i powinna wyskoczyc bez problemu, ja zaplacilem za nowa 3,5zl i wymienilem sam bez problemu w minute moze nawet niecala, zwroc tylko uwage na mocowanie jak wyglada na tej rurce i jak wyglada gniazdo gdzie masz ja wsadzic i bedzie ok. ja zlamalem tuleje podczas odkrecania obudowy filtru oleju:)
  12. sztux

    ABS+ASR

    podepne sie pod watek, ogladalem na allegro czujniki abs-u i w niektorych widac bylo 3 wtyczki 2 razem i 1 odchodzaca kabelkiem na bok, czy to jest moze kabel do czujnika zuzycia klockow hamulcowych? bo u mnie byly zmienione klocki hamulcowe na klocki bez czujnikow i swiecila sie caly czas kontrolka zuzycia klockow, pozniej jakis fachowiec zmosktowal te dwie zworki w tej (tak sadze) trzeciej wtyczce idacej do klockow i od jakiegos czasu przy dohamowywaniu zalacza mi sie abs. mniej wiecej przy predkosci miedzy 0-10km/h. czy to moze byc przyczyna? przykladowo wzorowalem sie na zdjeciu czujnika z allegro: http://allegro.pl/nowy-czujnik-abs-vw-passat-b5-audi-a4-skoda-superb-i2419237835.html
  13. a nie masz problemu z ESP jak jedziesz prosto a kierownica "patrzy krzywo"? ja mam ten problem od momentu wymiany maglownicy, za kazdym razem jak odpale silnik i rozpedzam auto zalacza sie ESP i zapala kontrolka i tak juz swieci do momentu zgaszenia silnika. jak to ogarnac? po wymianie magla z takim samym ustawieniem koncowek mialem wiekszy skret w prawo niz w lewo wiec przelozylem krzyzak od kierownicy o jeden obrot na zlaczu z przekladnia a reszte wyregulowalem na koncowkach. czy to moze byc zle zlozona maglownica? byla kupiona swiezo po regeneracji
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności