sajmonito Zgłoś #181 Napisano 5 Sierpnia 2010 Czyli to moje lekkie poszarpywanie i zapalanie się ESP i ABS w trakcie szarpania ( jakieś 1-2 sec) to jest błąd fabryczny ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #182 Napisano 5 Sierpnia 2010 Czyli to moje lekkie poszarpywanie i zapalanie się ESP i ABS w trakcie szarpania ( jakieś 1-2 sec) to jest błąd fabryczny ?? prawdopodobnie poluzowały się wtyczki na pompkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #183 Napisano 5 Sierpnia 2010 Czyli to moje lekkie poszarpywanie i zapalanie się ESP i ABS w trakcie szarpania ( jakieś 1-2 sec) to jest błąd fabryczny ? Te objawy, tak jak napisał MAXDAX świadczą o innej "usterce". W naszym przypadku nie zapalają się kontrolki ESP i ABS no i szarpanie występuję tylko w jednym określonym przypadku - równa jazda bez przyspiaszania. Także u Ciebie to inny problem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #184 Napisano 5 Sierpnia 2010 prawdopodobnie poluzowały się wtyczki na pompkach. czy w takim przypadku zostanie zapisany jakiś błąd w sterowniku silnika ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #185 Napisano 5 Sierpnia 2010 (edytowane) Czyli to moje lekkie poszarpywanie i zapalanie się ESP i ABS w trakcie szarpania nam się nie zapala ABS, o twojej usterce czytałem gdzies na tym forum, poszukaj moze znajdziesz. Napewno nasze poszarpywanie nie ma nic wspolnego z tym ABSem :-) uupppsss, sorki, już to skomentowal kolega wyżej :-) Edytowane 5 Sierpnia 2010 przez unperson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #186 Napisano 5 Sierpnia 2010 Panowie, jeśli to wina ECU to może odłączcie AKU na noc, żeby ECU porządnie się zresetowało, może to coś da. Prosta rzecz a może coś zdziała. Ja mam autko z lutego 2001r początek produkcji i problemów z poszarpywaniem nie mam i nie miałem, tylko że ja leje olej do dwusuwów "Orlen 2T Semisynthetic" do paliwka 250ml na bak, podobno też działa cuda na układ paliwowy. Może warto podjechać gdzieś na hamownie, żeby jakiś tuner spojrzał w zawartość (wsad) ECU i zrobił jakąś korektę mapy. Myślę że przy z hamowaniu auta poszarpywanie wyjdzie. Mówicie, że to przy jednostajnej jeździe się dzieje, z tego co się orientuje to przy jednostajnej jeździe EGR się otwiera i popuszcza w dolot spaliny do ponownego przepalenia, może tu trop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #187 Napisano 5 Sierpnia 2010 ...Mówicie, że to przy jednostajnej jeździe się dzieje, z tego co się orientuje to przy jednostajnej jeździe EGR się otwiera i popuszcza w dolot spaliny do ponownego przepalenia, może tu trop. No jest to bardzo słuszny trop! Dzięki za to info odnośnie pracy EGR. Kilka postów wcześniej kolega pisał, że sam EGR jest winny, ale nie z powodu jego uszkodzenia tylko z powodu złego sterowania przez właśnie jednostkę ECU. Może zacząć od podciśnień i dobrania się do EGRu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #188 Napisano 6 Sierpnia 2010 Może filtr paliwa ?? Mój tata miał podobną przypadłość ale było to na 1 i 2 biegu takie szarpnięcia / przerwania .. po wymianie filtra paliwa wszystko ustało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #189 Napisano 6 Sierpnia 2010 Może zacząć od podciśnień i dobrania się do EGRu @Barth ... Aleś Ty uparty ... przecież ludzie to już wymieniali, czyścili i nic to nie dało ... Ale jeśli masz się dzięki temu lepiej poczuć ---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 18:38 ---------- Panowie, jeśli to wina ECU to może odłączcie AKU na noc, żeby ECU porządnie się zresetowało, może to coś da @maxdax ... to nie siena :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #190 Napisano 6 Sierpnia 2010 (edytowane) Może filtr paliwa ?? Mój tata miał podobną przypadłość ale było to na 1 i 2 biegu takie szarpnięcia / przerwania .. po wymianie filtra paliwa wszystko ustało. Dzięki za odpowiedź - filtr paliwa już wykluczyliśmy. Także niestety to nie to. Unperson z tym EGR to tak z bezsilności Edytowane 6 Sierpnia 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #191 Napisano 6 Sierpnia 2010 (edytowane) Może filtr paliwa ?? Mój tata miał podobną przypadłość ale było to na 1 i 2 biegu takie szarpnięcia / przerwania .. po wymianie filtra paliwa wszystko ustało gdyby to był zatkany filtr paliwa, to szarpało by przy każdej prędkości i niezależnie od obrotów, również na biegu jałowym przytykał by się motor. Edytowane 9 Sierpnia 2010 przez unperson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mtomczak Zgłoś #192 Napisano 6 Sierpnia 2010 Ja miałem pęknięty IC. Po wymianie skończyła się nierówna praca w zakresie 1700-2000 obr. Poprawiła się dynamika, nie dymi i mniej pali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biedroneczka_d Zgłoś #193 Napisano 8 Sierpnia 2010 Panowie 2 tygodnie temu zapaliła mi sie kontrolka od spalin pojechałem do mechanika stwierdział ze to wina zaworu EGR! po wymianie zawóru EGR kontrolka zgasła ale szarpanie pozostało.... tak że to nie wina EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #194 Napisano 9 Sierpnia 2010 Ja miałem pęknięty IC. Po wymianie skończyła się nierówna praca w zakresie 1700-2000 obr. Poprawiła się dynamika, nie dymi i mniej pali. pęknięty IC ??? nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale dla mnie IC to scalak... ... zapewne zmienili ci soft a nie IC (bo jak może pęknąć IC ??? chyba że mialeś dzwona w niego) :-) ---------- Post added at 08:18 ---------- Previous post was at 08:12 ---------- po wymianie zawóru EGR kontrolka zgasła ale szarpanie pozostało Tu macie przykład na koledze, wymiana EGR nic nie daje :-) Po analizie tego , co wymieniacie to na pewno nie dwumasa, egr, koła, itp, problem ma ponad 20 osób a nikomu nie udało się go rozwiazać poprzez wymianę ww części. ---------- Post added at 08:20 ---------- Previous post was at 08:18 ---------- z tym EGR to tak z bezsilności wiem, znam to uczucie :-) tzw "akt desperacji", ale właśnie kolega z forum go wymianił i nic to nie dało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #195 Napisano 9 Sierpnia 2010 pęknięty IC ??? nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale dla mnie IC to scalak... ... zapewne zmienili ci soft a nie IC (bo jak może pęknąć IC ??? chyba że mialeś dzwona w niego) :-) IC to intercooler Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bombelp Zgłoś #196 Napisano 9 Sierpnia 2010 Mi również samochód czasem szarpie, byłem już u kilku fachmanów, różne są diagnozy, najczesciej spotykana jest że to wina wtyczek na pompowtryskiwaczach, już nawet miałem zostawić samochód żeby to dograć, inni twierdzili że musze mieć namieszane coś w oprogramowaniu. Problemy mam w sumie od poczatku jak zakupiłem samochód czyli od listopada '09. Zdaje sie że jednak sam rozwiazałem problem i to bezkosztowo. Zastanawia mnie tylko jedno jaka jest tego przyczyna bo problem cyklicznie powraca. Jak samochód zaczyna szarpać, zazwyczaj rano na zimnym silniku. Zatrzymuję się otwieram maskę i wkładam rękę w te bebechy i odkręcam ten kurek pod filtrem paliwa. I co ciekawe. Po odkręceniu słyszę syk, przez kilka sekund. Po chwili zaczyna dopiero delikatnie kapać ropa. Zakręcam i mogę już jechać bez żadnego szarpania i tak moge zrobić kilka tyś km. Gdy zauważyłem tą zależność wymieniłem filtr paliwa, pomyslałem że to pomoże, ale się myliłem co jakiś czas muszę operację powtarzać. Po odkręceniu tego korka nie ma opcji żeby samochód odrazu szarpał - przypadek?????? Nie wiem czy to przypadek czy może gdzieć się układ zapowietrza. W książce pisze że układ paliwowy w tym silniku sam ma się odpowietrzyć, a z tego wynika że sam to się zapowietrza. Jeśli ktoś zna temat to może wskaże przyczynę. A może ktoś ma tak samo jak ja i upora się z problemem........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zadzior13 Zgłoś #197 Napisano 9 Sierpnia 2010 a czy kolego bije ci tak na pedałach, budzie i jest takie uczucie jakby to były koła? Witam! Właśnie cosik u mnie tak jest. Na 3 i 4 biegu szarpie gdy daję gazu. Do tego uczucie jakby coś z kołami było nie tak ABS/hamulce itp. Przy skręcaniu w lewo stukają przeguby - zewnętrzne wymieniłem i ....wrrrr, dalej stuka. Ostatnio jak jechałem z Wrocka, to tak szarpało, że zjechałem na "CPN-ik". Dałem na luz i gazowałem - silnik pracował jakby na 3gary. Nie wiem o co kaman. Wyczytałem, że ma cos to wspólnego z wewnetrznymi przegubami. Czy to prawda??? ---------- Post added at 20:58 ---------- Previous post was at 20:55 ---------- Witam! Właśnie cosik u mnie tak jest. Na 3 i 4 biegu szarpie gdy daję gazu. Do tego uczucie jakby coś z kołami było nie tak ABS/hamulce itp. Przy skręcaniu w lewo stukają przeguby - zewnętrzne wymieniłem i ....wrrrr, dalej stuka. Ostatnio jak jechałem z Wrocka, to tak szarpało, że zjechałem na "CPN-ik". Dałem na luz i gazowałem - silnik pracował jakby na 3gary. Nie wiem o co kaman. Wyczytałem, że ma cos to wspólnego z wewnetrznymi przegubami. Czy to prawda??? Jeszcze dodam, że dzieje sie to najczęściej w momencie przyśpieszania. Objawy jakby brakowało chwilowo paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #198 Napisano 9 Sierpnia 2010 (edytowane) Na 3 i 4 biegu szarpie gdy daję gazu. Zadzior13, podczas przyspieszania u nas objaw zanika. Mam pytanie, czy pompa paliwa przy baku chodzi cały czas podczas jazdy? Edytowane 9 Sierpnia 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zadzior13 Zgłoś #199 Napisano 9 Sierpnia 2010 Zadzior13, podczas delikatnego przyspieszania u nas objaw zanika. Mam pytanie, czy pompa paliwa przy baku chodzi cały czas podczas jazdy? U mnie tez jak delikatnie przyśpieszam to szarpanie jakby zanika. Chcę wymienić wewnętrzne przeguby, tyle się tu o nich rozpisywali, ale nie wiem czy to coś zmieni oprócz wyeliminowania rzęcholenia podczas skręcania w lewo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #200 Napisano 10 Sierpnia 2010 a co kolego wpisywać w polach dealer u którego był kupiony, dealer u którego był serwisowany i w polu przyczyna reklamacji ?? Autko kupiłem ściągane... Prawdopodobnie w moim przypadku nic z tego nie wyjdzie ale warto spróbować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach