Skocz do zawartości
Barth

Dziwny objaw podczas st jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm wytarty wałek rozrządu jedynie mi się nasuwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wynik DALEJ NA PIERWSZYM CZYLINDRZE WARTOSCI UJEMNE;-( a na drugim wszystko w porządku!

Wartości ujemne w grupie 013 świadczą o tym że dany cylinder wykazuje wysoką sprawność w stosunku do pozostałych (czyli dobra kompresja i dobre rozpylenie paliwa przez pompkę) i żeby utrzymać równe obroty biegu jałowego ECU zmniejsza dawkę w tym cylindrze ;) Podsumowując wyrzuciłeś kase na niepotrzebną regenerację...

 

Wracając do tematu dołączam do grona - tez mi silnik poszarpuje w przedziale ok. 1800-2300 przy statycznej jeździe. Odpinałem przepływke, N75, EGR cały czas odłączony i nic. Myślę trochę o napinaczu paska alternatora bo zaczyna mi popiskiwać....

Pompowtryski wymienione wszystkie 4 na regenerowane (po wymianie odzyskał kilka koni, spadło nieco spalanie i zmniejszyły się korekcje w grupie 013 więc myślę że są ok). I tez już nie wiem co robić dalej.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez biedroneczka_d

Wynik DALEJ NA PIERWSZYM CZYLINDRZE WARTOSCI UJEMNE;-( a na drugim wszystko w porządku!

Wartości ujemne w grupie 013 świadczą o tym że dany cylinder wykazuje wysoką sprawność w stosunku do pozostałych (czyli dobra kompresja i dobre rozpylenie paliwa przez pompkę) i żeby utrzymać równe obroty biegu jałowego ECU zmniejsza dawkę w tym cylindrze Podsumowując wyrzuciłeś kase na niepotrzebną regenerację...

to czyli gdzie tkwi problem ???? jak nie na pierwszym cylindrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to czyli gdzie tkwi problem ???? jak nie na pierwszym cylindrze

Dlaczego od razu problem?;) To że niektóre cylindry maja wartości dodatnie a inne ujemne to nie oznacza problemu pod warunkiem że różnice w wartościach nie są znaczne i nie przekraczają dopuszczalnych norm. Po prostu jeden cylinder/pompowrtyskiwacz zużył sie bardziej i dostaje większą dawkę bo jest słabszy (wartość dodatnia na VAGu) a inny mniej i dostaje mniejszą dawkę (wartość ujemna) bo jest mocniejszy. Wszytko po to żeby moc na poszczególnych cylindrach była jednakowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm wytarty wałek rozrządu jedynie mi się nasuwa.

mój mechanik tez obstawia że może być wytarta krzywka na pierwszym cylindrze... ale już sam nie wiem bo "Przemo286" trochu mi zamieszał i się pogubiłem :)

jak by ktoś maił jakieś sugestie to pisać !!:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę jeden sposób - obejrzeć wałek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Konektory we wtyczkach pompek do podgięcia.

 

Jeśli nikt przed tobą nic nie dłubał przy pompkach to znaczy że masz jeszcze uszczelkę ori dokręconą.

W takim przypadku powinna być ona w stanie idealnym. Mega ważne jest tylko to aby po ponownym jej użyciu śruby pokrywy dokręcić z identyczną siłą (kluczem dynamometrycznym, max. 12Nm).

 

Podoginaj konektory we wtyczkach pompek i nic więcej nie kombinuj.

 

Tak też obstawiałem po objawach i lekturze tego wątku :) co w konsekwencji się potwierdziło.

Bałem się sam za to brać tym bardziej nie mając klucza dynamometrycznego. Ale kosztowało mnie to 120 zł z fakturą i diagnostyką po zabiegu, więc uważam że było warto :D szczególnie czytając co już niektórzy wymienili i dalej walczą z objawami szarpania ;)

Także trzymam kciuki, że będzie teraz dobrze już na dłużej :ok

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieńcie filtr paliwa na boscha i zaworek ja tak wymienilem za filtr dalem 80 a za zaworek 40 i autko cud malina jak dojerzdzam do swiatel to myslalem ze zgasl mi silnik .... pierwsze wrazenia po wymianie.....:P cicha praca i autko slychac ze lzej pracuje. dodam ze po wymianie dwumasy na luka myslalem jak wszyscy ze problem tkwi gdzies glembiej a tu zapomnialem ze przed dwumasa rozwalona wymienilem filtr paliwa z ktorego cieklo paliwo. no i po problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miewam od czasu do czasu objawy poszarpywania przy jednostajnej jeździe np. 30kmh na 2 biegu. Jazda wygląda wówczas jakbym bawił sie gazem. Dodam jeszcze, że przy jeździe z tempomatem dzieje się jeszcze kolejna rzecz. Gdy wcisnę Cancel (wyłączenie tempomatu) - co jest równoznaczne z tym, jakbym puscił ga, auto dziwnie szarpnie raz, a nieraz nie ma tej dolegliwości. Dodam, że na zimnym zdarza mu się drgać troszkę na biegu jałowym, mimo że wszystko jest w porządku, niedawno robiłem logi. Błędów jakichkolwiek brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również dołączyłem do grona osób mających problem z szarpaniem przy stałej jeździe. Mechanik stwierdził, że siada pompa paliwa i czeka mnie regeneracja Moje pytanie do was brzmi: Czy ktoś uporał się w konkretny sposób z falującymi obrotami i jednoczesnym szarpaniem oraz czy przy siadającej pompie szarpanie nie powinno być również przy przyspieszaniu? Czytałem, że jednym z powodów może być przepływomierz i można go sprawdzić odłączając czujnik i zrobić przejażdżkę, u mnie nie było pogorszenia samochód zachowywał się tak samo, czy może być ona winna szarpaniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro po odpięciu przepływomierza różnicy nie masz,to odpowiedź masz.Podepnij wóż pod VAG,a nie wróż z fusów Kolego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik podłączał pod qmpa i twierdził, że nie ma żadnych błędów, dlatego zastanawiam się czy napewno przepływomierz. Że pompa do regeneracji to się zgodzę, bo rano jest czasem problem z odpaleniem (szczególnie jeśli stoję pod górkę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik podłączał pod qmpa i twierdził, że nie ma żadnych błędów, dlatego zastanawiam się czy napewno przepływomierz. Że pompa do regeneracji to się zgodzę, bo rano jest czasem problem z odpaleniem (szczególnie jeśli stoję pod górkę).

Zrób logowanie dynamiczne (jest odpowiedni dział w tym forum) i wrzuć tam wyniki.

 

Co do głównego wątku w tym temacie, to u mnie (mam co prawda passka b6, ale też silnik PD - 2.0 tdi) występuje poszarpywanie i to tylko prz statycznej jeździe.

Objawia się to także zwiększonym spalaniem.

W aucie zrobiłem:

-czyszczenie egr i przepustnicy,

-nowe wtryskiwacze (sprawdzone ponownie w ASO),

-synchronizacja rozrządu po wymianie (jakby mniej szarpie),

-wymieniony filtr paliwa i powietrza.

 

Z opcji jakie mi pozostały: podmienić z kimś na chwilę przepływomierz oraz wgrać oryginalne oprogramowanie (ecu po małych modyfikacjach).

 

Dodam tylko, że mam inny komputer niż pozostali, więc niekoniecznie to wina softu...

Edytowane przez Marecki78s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldi leszno

Witam wszystkich. Wiele rodzai tego szarpania na forum. Mam b6 z 2006r. 170 KM mój szarpie tylko na 1 i 2 biegu jadąc równą prędkością. Przy przyspieszaniu lub jeździe bez gazu problemu nie ma. Szarpanie jest bardzo mocne skacze jak żaba i można sobie głowę o kierownice rozwalić . Jazda w korku to tragedia i zostaje jazda na pół sprzęgle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jednym z aut u mechanika była podobna przypadłość i rozwiązali ją wymieniając uszczelkę pod EGR-em.

Co prawda miałem czyszczony egr w ASO, ale na wszelki wypadek sprawdzę ową uszczelkę.

Z kolei na forum angielskim vw mieli podobne problemy i wszystkie były przez EGR i/lub jego uszczelnienie/wadliwą pracę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam szarpanie. wyminilem egr ale dalej szarpie przy statycznym jezdzeniu przy 1800-2000 obrotow. Jak odlacze przeplywke to nie szarpie I wydaje mi sie ze lepiej sie zbiera. Czy to moze oznaczac walnieta przeplywke? Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy koledze powyżej, po wymianie przepływomierza ustąpiło poszarpywanie?

Edytowane przez Marecki78s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy mam paska b5 1.9tdi ahu 90hp i mam takie same objawy czyli szarpie tylko przy rownej jezdzie na 3 i 4 biegu jak i przy ruszaniu jak lekko dodam gazu bo bez gazu nie szarpie dodam ze wtryski dalem do sprawdzenia i wyregulowania niby bylo oki czyscilem zaworki n75 n108 i wszystko co mi wpadlo pod raczki nastawnik wyczyszczony nawet byl czysty w srodki 1 maly opilek dawka 3.4 przeplywka podmieniona skrzynia biegow tez jest inna bo juz nie mialem pomyslu przeguby ok wewnetrzne jak i zewnetrzne lozyska tez dodam ze podczas szarpania skacze napiecie na nastawniku o okolo 0.2-0.4V nie mam pomyslu co to nawet kola podmienialem i to samo. Przy ruszaniu jest efekt jak by chodzil na 3 gary a komprecha 32 31.5 32 32 pomocy chlopaki moge dac logi co tylko chcecie tylko blagam pomozcie bo mam juz dosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy i pisze z telefonu właśnie przypadek wyleczył mojego pasata z poszarpywanie przy stalej

Predkosci .czekalem aż cos padnie do końca i padło .

Mianowicie wianek na łożyska tylnego lewego koła od absu i ASP po wymianie Piast pasek nie szarpie przy stalej predkosci , mam nadIeje ze pomogłem . Ps mój nowy problem to delikatne bujanie przy ostrym przyspieszaniu tak jakby brakowało mocy na umarł sekundy pomocy !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od dwóch dni jeżdżę autem, które nie szarpie !

Zacznę od początku:

 

Zimno na dworze: nie szarpie ani grama, odpala bardzo szybko.

Problemowe warunki pogodowe: ciepło (22 st. C) i szarpanie autem przy statycznej jeździe...

 

Odwiedziłem ASO...

Po dogłębnym sprawdzeniu wszystkiego co może wpływać na szarpanie (wtryski, rozrząd, filtr paliwa, przeguby, łożyska przy abs, przepływka, sonda lambda itd.)...

 

Stwierdzili uszkodzenie czujnika położenia wału korobowego.

Fizycznie błędu nie było, ale...

 

3 razy ustawiali rozrząd na blokadach i pomimo tego nie był ustawiony na '0'.

Co prawda mieścił się w tolerancji, ale zawsze były małe odchyłki.

Postawili na czujnik wału korbowego (z jakimś łożyskiem ślizgowym-stwierdzili wytarcie jego powierzchni).

Po wymianie auto odzyskało wigor, nie szarpie, zbiera się lepiej od dołu, dużo szybciej odpala...

Jednym słowem rozwiązałem problem :-)

 

Wymienione części:

 

038103171S - Kołnierz uszczelniający z pierścieniem nadajnika impulsów (strona koła zamachowego)

 

Nie obyło się bez ściągania skrzyni biegów...

 

Pozdrawiam i życzę innym szczęścia przy szukaniu rozwiązania.

Edytowane przez Marecki78s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności