Skocz do zawartości
Barth

Dziwny objaw podczas st jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie mam jak zgrac z aparatu zdjęć - ale dolącze.

Pompy paliwa na 99.9999 % tam nie mam. Wtyczka jes ta 4 przewody z czego wykorzystywane są jedynie 2 - zakładam że do poziomu paliwa.

Z tej pokrywy (białej) wychodzą dwa wężyki (zasilanie i powrót), oraz jest wpięta wtyczka na dwa przewody.

wszystko wchodzi do baku do takiego stelaża który raczej nie wyjdzie przez ten otwór. Przewód ssaący wchodzi centralnie w środek moczyłem tam paluchy w ropie ale zdaje się że z żadnej strony nie ma dostępu do żadnego sitka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Codziennie rano jak ruszam samochod mi szarpie po przejechaniu kilku kilometrów szarpanie ustepuje.

 

to nie ten wątek !!! my mamy inny problem !!! czytaj uważnie

 

---------- Post added at 20:38 ---------- Previous post was at 20:36 ----------

 

nie jest to wina uszkodzenia samego zaworu egr tylko złego sterowania nim przez ecu.

Dlatego samo odpięcie sterowania daje efekt

 

bravo :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Unperson spoko nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale widzę że Ty tak skoro na 100% jesteś pewien że to na pewno nie ma wspólnego mianownika!!! Pytanie tylko po co taki znachor zadaje pytania na forum?!?!?!?!?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Unperson spoko nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale widzę że Ty tak skoro na 100% jesteś pewien że to na pewno nie ma wspólnego mianownika!!! Pytanie tylko po co taki znachor zadaje pytania na forum?!?!?!?!?!

 

 

Bombelp nie denerwuj się. Unperson tylko stara się zachować porządek w temacie

i nie są to jakieś przytyki względem Ciebie.

 

W twoim przypadku to inna usterka dlatego musisz szukać

w innym wątku lub założyć swój temat. Było już kilka razy powiedziane, że ten

temat dotyczy tylko i wyłącznie poszarpywania w trakcie statycznej jazdy

i żadnych innych objawów nasza usterka nie powoduje. Stąd zakładamy, że

twój problem jest powodowany inną usterką.

 

 

Pozdrawiam - Bartek

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wpadlem na pewien trop co do tego szarpania. Jak kupilem fure pech chcial ze na drugi dzien padl przeplywomierz. Milem dwa jeden z allegro za 100zl (po montarzu falowaly obroty ale moc odzyskal i w czasie jazdy szarpal w momencie wczesniej wspomnianego falowania obrotow) potem kupilem drozszy za 300zl (wszystko chodzilo ok) i autko zaczelo poszarpywac, nie widzialem tutaj zadnego zwiazku(przeplywka-szarpanie). Ostatnio zastanowil mnie fakt ze kumpel kupil oryginalna przeplywke ale za prawie 700zl wiec skad ta roznica? Pomyslalem ze sprobuje poczyscic stara oryginalna przeplywke choc niby tego nie powinno sie robic bo mozna calkiem zepsuc ale skoro i tak spisalem ja na straty wiec ja rozebralem i delikatnie benzynka przetarlem za pomoca pedzelka, zostawilem do wyschniecia, zlozylem i zamontowalem. Moc wrocila nawet wydaje mi sie ze ladniej pracuje niz na tym zamienniku za 300zl nie dodaje obrotow tak jak na zamienniku (czasem na biegu jalowym obroty potrafily podniesc sie do 1200/min jakby delikatnie ktos nacisnal pedal gazu i za chwile popuscil). NAJWZNIEJSZ SPOSTRZEZENIE 4 DNI JAZDY I ZERO SZARPANIA BEDACEGO GLOWNYM WATKIEM W TYM TEMACIE. Moze zmienialiscie kiedys przeplywke i moze nie dokonca ona pasuje do waszego AVF-a, czy tez poprzedni wlasciciel tak robil lub moze zaczyna cos sciemniac, nie mam pojecia ale proponuje podmienic od znajomego lub od kogos innego i sprawdzic, moze wam tez pomoze. Teraz wiem dlaczego jest taka roznica w cenie tych przeplywek(tanie mieso psy jedza). Jego kod jak sie nie myle jest taki VW 0281002461, 074906461B. Poprobujcie i dajcie znac czy pomoglo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, ale czy przed wymiana przeplywki vag pokazywal ci jej blad?? cokolwiek co sklonilo cie do jej wymiany??

u mnie to szarpanie dalej jest dzis znow podpinalem pod vag u 3go mechanika zero bledow wyczyscilismy zawor egr ktory pracuje i to tez nie to juz nei wiem co robic jaka tego przyczyna??

do barth:

poradziels synchronizacje rozrzadu, pojechalem do kolejnego mechanika ktory podpial sie vagiem i tez stwierdzil ze jest zle ustawiony ciut za wczesny,

to wszystko "mechanicy co maja kompa" stad moje pytanie do Ciebie lub kazdego kto sie na tym zna.. na kompie wyskakuje cos takiego : czas wtrysku 6.5(stopnia) KM

kat wtrysku -1,5(stopnia) KM

i koles an tej p[odstawie mowi mi ze mam o ok 7 stopni zle ustawiony rozrzad ( roznica miedzy 6,5 a -1.5, wartosci lekko sie wachaja) wiec zglupialem juz calkiem i pojechalem do 3 go magika z kompem podpina wyskakuje mu to samo i mowi ze czas i kat wtrysku to calkiem inne sprawy i ze wszystko jet ok bo gdybym mial zle ustawiony rozrzad to by mi auto tak ladnie nie palilo i ladnie nie chodzilo,

jesli jest tu ktos kto sie na tym zna to prosze o pomoc i wyjasnienie, co tu robic jak pozbyc sie tego szrpania

pozdrawiam

Edytowane przez gregoriuss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

padnięta przepływa wcale nie musi pokazywać błędu, chyba że się do końca wy...ra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do barth:

poradziels synchronizacje rozrzadu, pojechalem do kolejnego mechanika,

ktory podpial sie vagiem i tez stwierdzil ze jest zle ustawiony ciut za wczesny...

 

 

W silnikach w który zastosowane są pompowtryski (PD) ustawia się

synchronizację rozrządu. Synchronizację sprawdza się VAGiem w grupie 004

(z tego co pamiętam to ostatnie pole).

Cóż mogę powiedzieć, należy sprawdzić synchronizację i ją ustawić

jeśli wskazania są zbyt daleko od "0".

 

 

 

 

Moc wrocila nawet wydaje mi sie ze ladniej pracuje niz na tym zamienniku za 300zl nie dodaje obrotow tak jak na zamienniku (czasem na biegu jalowym obroty potrafily podniesc sie do 1200/min jakby delikatnie ktos nacisnal pedal gazu i za chwile popuscil)

 

Niestety u nas nie ma problemów z mocą, wskazania przepływki są w normie

i nie falują obroty.

 

Powiedz, czy poszarpywanie było tylko przy statycznej jeździe bez przyspieszania

w okolicach 2000obr/min? Bo jeśli tak to na pewno cenna uwaga.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Barth dokladnie tak i ja wcale nie odbieglem od tematu tylko opowiedzialem historie jak sie zaczelo szarpanie przy statycznej jezdzie w okolicach 2000 obrotow, po wymianie czego i po jakiej czynnosci zniknelo, juz 5 dni smigam i odpukac ani razu nie szarpnal. tak jak maxdax mowi przeplywka nie musi pokazywac bledu ale mi padla juz calkiem i dlatego zabraklo mocy i na kompie pokazalo jej blad i zanizone parametry mniej wiecej o polow. Coz nie wiem co wam doradzic, bo czyszczenie przeplywki moze jeszcze bardziej ja spsuc wiec nie namawiam do tego, ja poczyscilem bo i tak spisalem ja na straty a tu masz... cud :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bombelp nie denerwuj się. Unperson tylko stara się zachować porządek w temacie

i nie są to jakieś przytyki względem Ciebie.

 

THX @Barth :-) nie wszyscy potrafią dokładnie czytać wątki, nie wspomnę już o rozróżnianiu usterek. Nie ważne ...

... ale fakt @bombelp to nic osobistego, chodziło mi jedynie o porządek :-)

Edytowane przez unperson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, źle ustawiony rozrząd mocno wpływa na pracę i moc silnika.

Niezależnie od objawów i tak musisz jechać na synchronizację.

 

Zawsze po wymianie paska rozrządu ustawia się synch. VAGiem.

 

 

Koszt ustawienia synchronizacji w innym warsztacie niż był robiony rozrząd

to ok. 150zł... ale jeśli ten mechanik nie ma nawet VAG'a to odpuść sobie reklamacje,

bo tylko zrobi gorzej.

 

 

Szarpanie o którym mowa w tym wątku jest raczej niewielkie, ale dosyć uciążliwe.

 

A czy w przypadku mojego autka po wymianie rozrządu też ustawia się na kompie czy nie trzeba??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odłączyłem sterowanie EGR. Szarpanie jest trochę mniejsze,

ale nie wiem czy to nie jest kwestia sugestii.

 

Jak potestuje dłużej to dam znać.

Trochę mnie denerwuje błąd emisji spalin, który ECU wywala

w związku z odłączeniem EGR.

 

 

Da się jakoś "znieczulić" ECU, żeby nie wyrzucało błędu?

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem po łbie w tym wątku bo nie zawsze samochód mi szarpał jak wam. Pozwolę się podzielić moim przypadkiem.

Czyszczenie wtyczek nic nie dało macherzy od komputera też nie wiedzieli co jest. Po przemyśleniach postanowiłem zaglądnąć do pompowtrysków, bo doczytałem że zdarza się że uszczelki na nich padają i układ paliwowy się zapowietrza.

Oto co zobaczyłem: (nie jeden a wszystkie 4 w takim stanie)

Jeśli nie na temat proszę o usunięcie postu.

IMG_0305.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyszczenie wtyczek nic nie dało macherzy od komputera też nie wiedzieli co jest. Po przemyśleniach postanowiłem zaglądnąć do pompowtrysków, bo doczytałem że zdarza się że uszczelki na nich padają i układ paliwowy się zapowietrza.

 

Ops...

Ja niedługo będę robił rozrząd i wtedy zajrzę do wtrysków - aż się boje heh

 

 

Jeśli nie na temat proszę o usunięcie postu.

 

Spokojnie bombelp :ok

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oto co zobaczyłem: (nie jeden a wszystkie 4 w takim stanie)

 

Qrcze też mi szczena opadła :-((( wtryski nie są tanie, a używki nie ma co kupować bo też można trafic bubla. Fotka extra :-) <piwo>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potestowałem trochę i bez EGR u mnie mniej szarpało.

 

 

W skali od 1 do 10 - oceniłbym to szarpanie na 3.

Jakbyście mogli sprawdzić jak jest u Was z tym odłączeniem EGR...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja odłączyłem EGR i nic szarpie jak szarpało:( w środe byłem u nastepnego mechanika i ten stwierdził że przyczyna tego szarpania moze być przegub wewnetrzny albo dwumasa "opisał" to tak jak By coś było skrzywione i drgało szarpało.... ehh..:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ostatnio zauwazylem u siebie poszarpywanie ale tylko na zimnym silniku tak jak by nie dostawal paliwa tylko przez chwile w okolicach 2tys/obr.pozniej spokoj przy wiekszych predkosciach brak tego objawu,dzisiaj znalazlem usterke przetarty wezyk podcisnienia zaworu egr ,ale egr mam zaslepiony wkrecony wkret w wezyk i dziurka zrobila sie przed tym wkretem ale bledow zero na vag-u. Moglo byc to przyczyna tego poszarpywania jezeli egr sie nie otwiera?Jutro zobacze na zimnym silniku czy cos pomoglo.

 

 

Niestety nic nie pomoglo wydaje mi sie ze gdzies sie zapowietrza uklad paliwowy bo jak auto postoi ze 4 godz to po przejechaniu okolo 500m poszarpuje dzieje sie tak przez 5s do 10s pozniej spokoj

Edytowane przez fredi1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiazany luzna wtyczka na pierwszym pompowtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zawor egr zaślep

ja tak mialem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności