Skocz do zawartości
Barth

Dziwny objaw podczas st jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

To ja się również podepnę pod temat i dorzucę kolejny ewentualny objaw który może pomoże w diagnozie:)

Czy ktoś z Was zauważył różnicę w spalaniu, odkąd się ten problem pojawił (poszarpywania w okolicach 2000rpm)? U mnie skoczyło o około 1-1,5L/100 - zwykle miałem średnią w okolicach 6 - 6,8 a teraz zdarza się że powyżej 8 pokaże. Zaznaczam, że tym autem jeżdżę już 4-ty rok więc pogodę, krótkie trasy i temu podobne argumenty nie są zasadne. Jeżeli chodzi o kable, to wyskoczył mi błąd ESP, styki przeczyściłem i dogiąłem,pomierzyłem i teraz nie przerywa. Jednak jak tu wcześniej wspomniano, nie ma to raczej związku z "poszarpywaniem".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie moje spostrzeżenia są takie same:

Passat pali mi ostatnio ok. 1L więcej.

 

Cały czas tankuje to samo paliwo na jednej stacji.

Sprawdzę jeszcze klocki hamulcowe czy się nie blokują,

ale felga nie grzeje się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzic czujnik predkosci obrotowej skrzyni biegow - znajduje sie on z lewej strony skrzyni biegow w okolicach "dyfra"

W moim przypadku byl on uszkodzony mechanicznie (przetarty) i zawyzal wartosci. Mozna go smialo odlaczyc i wykonac probe drogowa ;)

Naturalnie po podlaczeniu nalezy wykasowac blad. Dodam ze warto profilaktycznie wymienic wszystkie wezyki od podcisnien poniewaz spotkalem sie tez z przypadkiem ze gdy robilo sie podcisnienie wciagalo wezyk i zamykalo przeplyw.

Moj pasior to 1.8T ale mysle ze zasada dzialania i objawy usterki takie same - poszarpywanie przy 2000-3000 rpm.

Po wymianie czujnika (Hella koszt ok 80pln) poszarpywanie ustapilo i spalanie wrocilo do normy.

002d610.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Pozdrawiam:fajny

Edytowane przez machu8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

"Moj pasior to 1.8T ale mysle ze zasada dzialania i objawy usterki takie same - poszarpywanie przy 2000-3000 rpm.

Po wymianie czujnika (Hella koszt ok 80pln) poszarpywanie ustapilo i spalanie wrocilo do normy."

 

Machu8: mam takie same objawy, tzn. przy statycznej jeździe ok 2000-3000rpm całe auto lekko drga. Wymieniłem póki co dwie cewki, bo tyle miałem w bagażniku, ale jeszcze kupie na dniach dwie. Silnik mam prawie taki sam AWT 1.8T, i drganie jest irytujące.

 

Co do wymiany czujnika "hella", czy halla? bo nie wiem czy dobrze napisałeś.

 

Gdzie się on znajduje i czy sam go wymienię. Spalanie u mnie raczej jest OK, ale jest w gazie i oscyluje w granicach 9,4-10,5l lpg, bo na benzynie nie mam pojęcia ile pali, więc nie wiem czy to dużo czy to mało, a jeżdżę różnie. Od 90-110kmh codziennie, do tego miasto tak z 1/5, a czasami przy powrocie z pracy wracam 140-160kmh.

 

Dzięki za odp. / Gregor

Edytowane przez ideally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś z Was zauważył różnicę w spalaniu

 

dokładnie tak, wydaje mi się, że chlapie ok litra więcej ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również się podepnę - mam ten sam objaw. Dokładnie wygląda to tak jakby na dosłownie ułamek sekundy odcinało paliwo w okolicach 2000 rpm. Kiedy jadę ze stałą prędkością lub przyspieszam, ale w miarę spokojnie szarpania nie czuć. Czuć jak ostrzej butuje i najbardziej na niskich biegach. Mam też wrażenie jakby silnik miał lekką "dziurę" w przedziale 1900-2000 rpm. Gdzieś na tym forum czytałem inny wątek z tym samym problemem i okazało się że objaw ustąpił po odłączeniu zaworu EGR :hmm U mnie EGR jest dość mocno spocony, pewnie w środku nie jest za czysto - sprawdzę to.

 

A czy duże jest prawdopodobieństwo padającej powoli turbiny przy prawdziwym przebiegu 140 tys.?? Ubytków oleju nie stwierdzam i dymków też nie puszcza. Na brak mocy również nie narzekam oprócz tego szarpnięcia przy 1900-2000 i lekkiej krótkiej dziury w tym przedziale (na tyle lekkiej i krótkiej że prawie nie odczuwalnej na niskich biegach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A objawem czego mogą być pojedyńcze szarpniecia podczas przyspieszania na 3 biegu w okolicach 2500-3000 obrotów?? Czasami czuć takie cos na 4 biegu. Układ paliwowy raczej odrzucam bo objaw jest taki sam zarówno na benzynie jak i na gazie. Na postoju czuć takie delikatne zadławnięcia, szarpniecia silnika. Komputer nie pokazuje żadnych błedów. Przewody mam nowe, świece około 10tys zrobione. Przebieg auta to 130tys, zrobione przy spokojnej jeździe, więc nie sądzę aby dwumasa mogła paść. Silnik to 2.0 8V AZM. Macie jakieś pomysły??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że pojawia się kilka nowych wątków jednak

temat dotyczy szarpania tylko w czasie statycznej jazdy.

 

 

Przy przyspieszaniu nie ma żadnych przerwań ani drgań

- tylko statyczna jazda.

 

Efekt występuje tak na prawdę w chwili, gdy silnik

pracuje na minimalnym obciążeniu - tylko podtrzymuje stałą prędkość.

Pod obciążeniem wszystko jest już ok.

 

I pytanie odnośnie czujnika Halla: Czy w diesel'u ten czujnik w ogóle występuje?

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I pytanie odnośnie czujnika Halla: Czy w diesel'u ten czujnik w ogóle występuje?

 

1. @Barth - ... no właśnie ??? ...

 

2. @SlawekS - oraz komentarz do silnika 2.0 Benzyna ... cyt."Układ paliwowy raczej odrzucam bo objaw jest taki sam zarówno na benzynie jak i na gazie" - sądziłem, że problem dotyczy wyłącznie diesli bo jesli nie, to chyba należy wykluczyć turbawkę ???

Edytowane przez unperson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o czujnik w skrzyni biegow firmy Hella ;) - ma bezposredni wplyw na prace silnika czy to diesel czy benzyna. Komputer widzi chwilami predkosc powyzej 250km/h przy ktorej jest odciecie zaplonu. Jest on umiejscowiony z lewej story skrzyni biegow w okolicach dyfra - po wykreceniu zbiorniczka wyrownawczego smialo mozna go wydobyc/odlaczyc bez kanalu.

Ja osobiscie szukalem przyczyny rok ;) Przekladalem cewki, zaworki N75 i inne wymienialem wezyki, czujniki temp, swiece itd itd...

 

W skrocie - sprawdzenie gora 20min pracy.

Pozdrawiam

 

etkaa.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez machu8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Machu8 - dzięki za ciekawy trop.

 

U mnie niestety to raczej nie będzie to.

Poszarpywanie jest tylko w małym zakresie obrotów (w okolicach 2000obr.)

podczas statycznej jazdy.

Nie ma problemu z poszarpywaniem podczas przyspieszania powyżej 2000obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem u siebie podobny problem. Podczas delikatnego przyspieszania w okolicach 30-40km/h pojawiało sie poszarpywanie, nie było to nic mocnego i gwałtownego ale było wyczuwalne. Nie miało to miejsca podczas bardziej energicznego przyspieszania. Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności ale to szarpanie zniknęło po zaślepieniu zaworu EGR.

Może warto spróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czujnik w skrzyni biegow firmy Hella

 

@machu8 dzięki za wyjaśnienie, muszę tylko coś koledze sprostować

 

otóż czujnik HALL`a to nazwa od nazwiska wynalazcy a nie nazwa firmy (produkować może go wiele firm) :-)

 

poza tym dzieki za info.

 

---------- Post added at 08:29 ---------- Previous post was at 08:16 ----------

 

U mnie niestety to raczej nie będzie to

 

@Barth ja jednak stawiam na ten czujnik, i że kolega @machu8 może mieć rację.

Wkońcu walczył z tym rok.

Po wypłacie kupuję ten czujnik i wymieniam (100zł nie kaska, za taką niedogodność) Najwyżej pasio dostanie nowy organ ;)

Kiedyś w sienie też mi padł czujnik Halla (czujnik predkości walu korbowego) auto paliło losowo, gdy nagrzane to coraz gorzej. Walczyłem z tym 2 lata wymieniając po drodze wszystko, co paluchem pokazali mechaniorzy (wtedy łączny koszt jak podliczałem wyszedł grubo ponad 1500zł a powinien tylko 80zł)

Edytowane przez unperson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Unperson gdyby udało Ci się w najbliższym czasie

zmienić ten czujnik to koniecznie daj znać.

Byłoby super jeśli okaże się to rozwiązaniem problemu.

 

 

Ja we wtorek oddaje turbo do czyszczenia ze względu

na przycinające się kierownice - przy okazji zobaczę

czy to wpływa na poszarpywanie i oczywiście dam znać.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi o czujnik w skrzyni biegow firmy Hella - ma bezposredni wplyw na prace silnika czy to diesel czy benzyna. Komputer widzi chwilami predkosc powyzej 250km/h przy ktorej jest odciecie zaplonu.

 

Skoro komputer miał by dostawać od czasu do czasu 250km/h , czy nie można tej prędkości zalogować na vagu? Spróbuję, aczkolwiek jest to zbyt wysoka częstotliwość drgań jak na odcięcia dopływu paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koniecznie daj znać

 

no raczej :)

 

Ty także daj znaka jak po czyszczeniu turbawki :)

 

---------- Post added at 22:01 ---------- Previous post was at 22:00 ----------

 

250km/h

 

tu być może bardziej chodzi o przerwę w impulsie, i reszta wtedy nie wie co zrobić (np skrzynia) - tak to widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba od razu wymieniac czujnika w ciemno - nie na tym polega diagnozowanie usterki i jej usowanie;)

Mozna sprawdzic ten czujnik na conajmniej 3 sposoby:

 

1. Poprostu go odlaczyc i sie przejechac - licznik nie bedzie pokazywal predkosci ale nie nalezy sie tym przejmowac;) Naturalnie po probie drogowej i podlaczeniu czujnika ponownie nalezy wykasowac bledy na vag'u.

 

2. Poprosic kogos, posadzic go na prawym fotelu z laptopem, odpalic vaga, bloki pomiarowe silnika i na ktoryms kanale jest predkosc w km/h. Przejechac sie a pasazer niech kontroluje predkosc pokazywana na vagu czy nie pokazuje glupot jak to bylo w moim przypadku.

 

3. Naj mniej pewny: Wyjac go i dokonac ogledzin zewnetrznych - w moim przypadku byl on uszkodzony mechanicznie (przytarty)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie trzeba od razu wymieniac czujnika w ciemno - nie na tym polega diagnozowanie usterki i jej usowanie

Mozna sprawdzic ten czujnik na conajmniej 3 sposoby:

 

1. Poprostu go odlaczyc i sie przejechac - licznik nie bedzie pokazywal predkosci ale nie nalezy sie tym przejmowac Naturalnie po probie drogowej i podlaczeniu czujnika ponownie nalezy wykasowac bledy na vag'u.

 

2. Poprosic kogos, posadzic go na prawym fotelu z laptopem, odpalic vaga, bloki pomiarowe silnika i na ktoryms kanale jest predkosc w km/h. Przejechac sie a pasazer niech kontroluje predkosc pokazywana na vagu czy nie pokazuje glupot jak to bylo w moim przypadku.

 

3. Naj mniej pewny: Wyjac go i dokonac ogledzin zewnetrznych - w moim przypadku byl on uszkodzony mechanicznie (przytarty)

 

no mini manual super :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy brudny EGR nie spowoduje takich objawów? W końcu działa on tylko przy jednostajnych obrotach a jak wciśnie się pedał to wtedy zaciągane jest czyste powietrze - stąd mógłby być brak objawów przy przyspieszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności