Skocz do zawartości
adamq

4motion - wibracje podczas gwałtownego przyspieszania / informacje od VW

Rekomendowane odpowiedzi

jestem po wymianie tłumika drgań skrętnych, teraz jest cisza cisza cisza zero drgań :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no coz po początkowych sukcesach z uruchomieniem tego tlumika zdecydowalem sie wymienic go na calkiem nowy; starczylo to na jakis czas po czym 3 dni temu rozlecial mi sie na autostradzie tylny most; przyczyna --> znow zatarty tlumik drgan skretnych; dZieki Bogu nie wyladowalem gdzies w rowie albo nie zderzylem sie z nikim; lomot i turbulecje auta pomimo blyskawicznego wcisniecia pedalu sprzegla sa nie do opisania ;

od chwili zauwazenia halasow z tylu auta do momentu awarii przejechalem moze 1 tys. km. ten zas....y patent jest dalej stosowany w autach szmelcwagena; jak dla mnie po prawie 20 latach uzywania tylko i wylacznie passatow (byly naprawde niezle) KONIEC z ta przereklamowana marka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniłes tłumik to trzeba było zdjąć wał i dać do wyrażenia lub doważenia. Ja tak robię i nie mam żadnych reklamacji na drgania auta czy na tłumiki. Coś podobnego jak przy zmianie opon, cały kpl trzeba ważyć. Ale zanim mechanicy w Pl ogarną takie napędy to podejrzewam że minie to tysiąclecie.

Aha, nie narzekaj na marke. Ja jeżdżę od zawsze Vw i nie mam większych problemów. Jak się dba tak się ma... Albo zmień mechanika....

Edytowane przez popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popiolek4 gdzie doważałeś wał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja działam na terenie Norwegii, także pewnie info dla was nie istotne. Ale raz miałem wał z sobą w Pl i ważyli mi w Kielcach. Polecam, nawet umalowali, wyglądał jak nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może jest ktoś w stanie mi pomóc. Mam problem z Haldexem przynajmniej tak stwierdzono w aso. Czasami przy przyśpieszaniu odczuwam delikatne drgania gorzej jest kiedy odpuszczę gaz auto zaczyna drżeć jak bym jechał po kamieniach. po dłuższej jeździe czyli przejechaniu około 70 km problem znikał, ale gdy tylko auto wystygło problem wracał. Wymieniłem więc olej i pompę ciśnienia. Zmiana jest taka że wcześniej cały czas szarpało dopóki samochód się nie rozgrzał teraz np. odpale zimne auto przejadę 10km cały czas szarpie zatrzymam samochód zgaszę auto odpalam nie szarpie. Rano odpalam zimny jadę niby jest ok przejade jakieś 6 do 10 km zaczyna szarpie. Może miał ktos podobny problem lub się na tym zna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nikogo madrego na forum ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ma do tego haldex. Podczas jazdy gdy się załącza i rozlacza to i tak tego się nie odczuwa. Ja bym na twoim miejscu wyjął wał. Najpierw na jazdę próbną a później ewentualnie cały wał do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed fizycznym wyjeciem walu szybciej bedzie odlaczyc haldex elektrycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wał się i tak kręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze sie kreci, w taki sposob bedzie w stanie jedynie potwierdzic czy to cos bardziej w strone haldexa czy jednak nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Może jest ktoś w stanie mi pomóc. Mam problem z Haldexem przynajmniej tak stwierdzono w aso. Czasami przy przyśpieszaniu odczuwam delikatne drgania gorzej jest kiedy odpuszczę gaz auto zaczyna drżeć jak bym jechał po kamieniach. po dłuższej jeździe czyli przejechaniu około 70 km problem znikał, ale gdy tylko auto wystygło problem wracał. Wymieniłem więc olej i pompę ciśnienia. Zmiana jest taka że wcześniej cały czas szarpało dopóki samochód się nie rozgrzał teraz np. odpale zimne auto przejadę 10km cały czas szarpie zatrzymam samochód zgaszę auto odpalam nie szarpie. Rano odpalam zimny jadę niby jest ok przejade jakieś 6 do 10 km zaczyna szarpie. Może miał ktos podobny problem lub się na tym zna

 

 

 

Zobacz czy przy skrzyni biegów masz olej w " przekładni kątowej" Mi jak olej się skończył to miałem właśnie takie objawy.

Regeneracja przekładni kosztowała mnie 2300 a w serwisie wołali 9000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobacz czy przy skrzyni biegów masz olej w " przekładni kątowej" Mi jak olej się skończył to miałem właśnie takie objawy.

Regeneracja przekładni kosztowała mnie 2300 a w serwisie wołali 9000.

 

Dzis zadzwonie do serwisu i powiem im to zeby sprawdzili, samochod stoi już tam 5 dzien i nie potrafia dojsc co mu jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hilfe......

kod na padnietym dyferencjale jest 01z525010h i tyle wiem; wiem tez z serwisu ze mozna zastosowac jako zamiennik (nowsza nieco wersja) 01z525010k ale....oprocz tego numeru pojawia sie dodatkowo kod typu JUX lub KJR ; co on oznacza ? innymi slowy czy moge do mojego auta kupic uzywany most tylny 01z525010h KJR lub 01z525010 JUX ? niestety ale w Polsce nie moge tego nijak znalezc i szukam zagranica ale ...jak sie okaze ze kupilem cos nie tak to bedzie duza wtopa czasowa nie mowiac o innych problemach i kosztach DHL etc....; czy moze ktos pomoc ? moj numer vin jest WWWZZZ3CZ8E107146; moze ktos wie o sprzedazy tej czesci gdzies w Polsce?

z gory dziejuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sie pochwale ze w koncu wymienilem cały wał.

 

Sam tłumik - sprzęgło nowe kosztuje ok 800 zl,

 

Ja kupilem cały wał z testowego auta za 500 :) i odbiór osobisty.

 

Nic nie wyważałem. Mial odważniki całe i wygladał jak nowy.

 

b72a5c48a2d5ccf45d9c312c54622518.jpg

 

 

Po założeniu bajka - wreszcie jak dam gaz na wysokosci 2 biegu nie ma takiego glosnego zapięcia biegu.

 

Zero wibracji przy redukcji z 6 na 5 lub z 6 na 4.

 

Rewelacja.

 

Montaż 30 min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak udało wam się zdemontować tłumik drgań bez sciągania całego wału. Mi udało się zaledwie odkręcić 3 śrubki spline. 3 śrub na klucz 16 nie udało mi się odkręcić ponieważ w pewnym momencie łeb śruby zachacza już o obudowę sprzęgła haldex i dalej nie da się odkręcić, a z przesuwaniem wału maksymalnie w stronę silnika to już wogóle klapa, wziąłem breche i udało mi się maksymalnie może o 2 mm przesunąć wał. Proszę o szczegółowe instrukcję jak się do tego zabrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W trakcie odkrecania srub pasuje przepychac auto tak zeby sie wygodnie odkrecalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W trakcie odkrecania srub pasuje przepychac auto tak zeby sie wygodnie odkrecalo.

Dobra poczyniłem postępy wziąłem breche jeszcze raz podważyłem usłyszełem głuchy strzał i teraz mogę bez większych problemów przepychać wał w stronę silnika. 2 śruby z 3 już wykręciłem na dziś dam sobie spokój. Mam jeszcze jedno pytanie czy podpora wału może się uszkodzić od przesuwania wału w stronę silnika ?

Odnośnie przepychania auta to mam jedno koło na lewarku 6 bieg i kręcąc kołem kręce wałem.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Czy taki luz na wale mieści się w normie ?

Edytowane przez darko11221

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam dokladnie ale wydaje mi sie ze luzowalem podpore walu przy tej robocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem parę instrukcji demontażu na tym forum i nikt nic nie wspominał o podporze wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności