Skocz do zawartości
adamq

4motion - wibracje podczas gwałtownego przyspieszania / informacje od VW

Rekomendowane odpowiedzi

Ktos podpowie jakie sa objawy konczacych sie przegubow wewnetrznych ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Widzę, że koledzy dość dobrze opanowali temat wałów w haldexach. Mam co prawda inne auto ale siedzi w nim też haldex 4gen. Jakiś czas temu ASO wymieniało mi oleje w haldexie, dwumase i sprzęgło i po złożeniu auta okazało się, że są silne wibracje z tyłu. Znalazłem ten wątek wysłałem aso na maila, poczyścili, pokręcili wałem i było ok. Teraz wibracje bardzo powoli wracają i podejrzewam ten przegub z tyłu na wale. ASO sprzedaje tylko całe wały ale znalazłem takie coś na Allegro http://allegro.pl/przegub-walu-napedowego-opel-insignia-4x4-2-0-2-8-i5575836242.html

 

To chyba ten dławik ?

Edytowane przez mavic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Widzę, że koledzy dość dobrze opanowali temat wałów w haldexach. Mam co prawda inne auto ale siedzi w nim też haldex 4gen. Jakiś czas temu ASO wymieniało mi oleje w haldexie, dwumase i sprzęgło i po złożeniu auta okazało się, że są silne wibracje z tyłu. Znalazłem ten wątek wysłałem aso na maila, poczyścili, pokręcili wałem i było ok. Teraz wibracje bardzo powoli wracają i podejrzewam ten przegub z tyłu na wale. ASO sprzedaje tylko całe wały ale znalazłem takie coś na Allegro http://allegro.pl/przegub-walu-napedowego-opel-insignia-4x4-2-0-2-8-i5575836242.html

 

 

To chyba ten dławik ?

Przy passatach tak to wygląda: http://allegro.pl/lacznik-elsatyczny-walu-przegub-vw-passat-b6-4x4-i5418177245.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój wał wygląda tak i to z Allegro jest tym elementem po lewej (bliżej tyłu) ale jest też taki dziwny walec bliżej silnika po prawej. Nikt łącznie z ASO nie ma wiedzy na temat tych wynalazków w Oplach :(

5041037489.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co Ty wkleiles to jest przegub polosi, Ty potrzebujesz przegub walu napedowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co Ty wkleiles to jest przegub polosi, Ty potrzebujesz przegub walu napedowego.

 

Piszą w aukcji, że to "Przegub wału napędowego" no i pasuje tylko do 4x4...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co Ty wkleiles to jest przegub polosi,

 

Nie mieszaj jak nie masz pojęcia co jest na zdjęciu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to jest to samo. Sam zmieniłem na LEMFÖRDER i drgania ustąpiły całkowicie, regeneracja starego nie dała za wiele.

 

Różnice:

20151225_132650.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie wibruje.... Przy redukcji takiej sredniej... Mam dsg i z 6 na 5 jak redukuje to wibruje mi tylna kanala i na suficie taka zaslepka za ktora jest gps (sedana mam).

Kolego sooper.... A jak to sie wymienia ? Ekrany trzeba sciagac ? Duzo roboty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Roboty na 1,5h jak ktoś nie ma wprawy :)

 

Krótki poradnik wymiany tłumika drgań skrętnych haldex dla paska B6 4X4 w warunkach polowych z kanałem

 

1. Opuszczenie tłumika 3 gumy (najlepiej podwiązać na końcu aby nie opadł całkiem, ja improwizowałem z kluczem)

 

772b2394_l.jpeg

cd34251f_l.jpeg

b7539836_l.jpeg

 

2. Odkręcenie wzmocnienia(czy cokolwiek to jest) oraz 2 śrub od baku

 

e7b81fb1_l.jpeg

 

3. Znakujemy wał -> haldex, opuszczany tłumik ale nie za nisko aby przy kolektorze nic się nie urwało

 

74049e89_l.jpeg

 

4. Odkręcamy śruby najpierw te 12 kątne spline (3x) potem zwykłe (3x). Wał trzeba obracać podczas odkręcania - przednie koło prawe lub pewnie lewe (mech. różnicowy) musi być w górze.

 

5. Przesuwamy wał maksymalnie w stronę silnika i starannie manewrujemy tłumikiem drgań tak aby wyszedł. Miejsca jest mało ale wyjść musi. UWAGA na oring w wale, po jego uszkodzeniu instrukcja serwisowa zaleca wymianę wału na nowy :)

d558ad27_l.jpeg

 

 

Po wyjęciu starego wyglądał tak, jednak próba reanimacji(czyszczenie wd-40, odrdzewiaczem, smarowanie itp) nie przyniosła zadowalającego efektu, no może wibrację trochę się zmniejszyły.

Duży pierścień względem małego się przesuwał, jednak sam nie wracał do swojego właściwego położenia.

f2e061b4_l.jpeg

e9c3bf9d_l.jpeg

 

Nowy jest elastyczny i dlatego drgań brak.

 

8862da32_l.jpeg

 

Instrukcja pisana z pamięci i na szybko, więc coś mogłem pominąć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy jakich przebiegach robicie te tłumiki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja juz mialem na pokladzie ten tlumik pare miechow temu... ale oddalem do sklepu... bo wyklepalem go wg Twoich Robert instrukcji....

 

ale minelo malo.. a zaczelo mi wibrowac kanapa i pod sufitem gdy przyspieszam.... a tlumiki wszystko gumy są ok... wiec obstawiam ten tłumik... moze pomoże a na pewno nie zaszkodzi :)

ja mam b7... i juz 230 tysi najechałem. ostatnie 30 to głownie miasto. pozostałe 200 to glownie trasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sporo już nalatales

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem już z wibrującym przy 141k (pewny - ASO)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dokladnie jak u Was te wibracje sie objawiają ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie chyba tez czeka wymiana :/ w trakcie przyśpieszania takiego bardziej dynamicznego niż normalnie czuć wibracje na tylnej kanapie... obecny przebieg 163k (ori)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak to jest to samo. Sam zmieniłem na LEMFÖRDER i drgania ustąpiły całkowicie, regeneracja starego nie dała za wiele.

 

Różnice:

[ATTACH=CONFIG]142855[/ATTACH]

 

przy jakiś konkretnych obrotach miałeś te wibracje ?

 

ja je najbardziej czuje przy obrotach 1800-2200 na biegu 4-6 oczywiście w trakcie przyśpieszania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności