Skocz do zawartości
adamq

4motion - wibracje podczas gwałtownego przyspieszania / informacje od VW

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mattyah4x4

Panowie, uprzejmie dziękuję za informacje zawarte w tym wątku - wiedza dość unikalna, na innych forach aut VAG mają o tym słabe pojęcie :wkurzony

 

(jestem posiadaczem skody octavii scout z haldexem)

 

ale do rzeczy:

 

ale do rzeczy - jestem właśnie po przeglądzie mojego tylnego "tłumika drgań skrętnych wału napędowego" i mam kilka przemyśleń, które poniżej wypunktuję (zaczynając od najważniejszej), otóż:

 

- obsługa okresowa tego tłumika to OBOWIĄZEK każdego posiadacza auta 4x4 VAG

(chyba, że woli niepotrzebnie wydawać raz na jakiś czas kwotę rzędu 1-2 tys PLN)

 

oczywiście porządna obsługa wiąże się z demontażem tego elementu i konserwacją go na stole - jest z tym trochę roboty - ale pod kryptonimem obsługa okresowa mam na myśli raczej co innego (prostszego, łatwiejszego i przyjemnego), tj.

 

dwa razy w roku (wiosną i jesienią) należy auto podnieść na podnośniku kolumnowym, wejść pod spód będąc uzbrojonym w mały młotek i spray odrdzewiająco-penetrujący jakiejś dobrej firmy (polecam coś dobrego, i nie mam tu na myśli wd-40)

 

CO ROBIMY ? ano obficie spryskujemy przestrzeń pomiędzy zewnętrznym iwewnętrznym pierścieniem tłumika drgań, pomiędzy spryskiwaniami stukamy młotkiem delikatnie w ten zewnętrzny pierścień... obracamy wał o kilkadziesiąt st, znowu spryskujemy, znowu pobijamy, i tak w kółko - nie bójmy się tego pobijania, zewnętrzny pierścień powinien się wysuwać względem środkowego spokojnie do 10 mm !!!

 

ważne! spryskujemy i pobijamy w dwóch kierunkach - zarówno od przodu auta w kierunku tyłu, jak i od tyłu do przodu...

 

jeżeli pierścień się rusza - to zrobiliśmy całkiem niezłą okresową konserwację i przedłużyliśmy życie tego elementu dość poważnie, mamy spokój na pół roku :szeroki_usmiech

 

jeżeli pierścień się nie przesuwa pomimo tych ww. opisanych czynności, to mamy problem i trzeba szybko tłumik drgań zdemontować (jest z tym trochę pierd.lenia) i próbować go rozruszać na stole przy użyciu poważniejszych narzędzi (najpewniej będzie do uratowania)

 

natomiast jak pierścień stoi na dębowo to mamy do wydania co najmniej 1.000 PLN (tyle kosztuje zamiennik lemfordera) lub 1.500 PLN (ASO) + robocizna

 

moim zdaniem lepiej zapobiegać 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w ASO i wymianie na oryginał no i shit nie pomogło... Dalej mam to rytmiczne buczenie połączone z drganiami przy 60 potem 80 i 120 km/h dziwna sprawa. Jade sprawdzić koła czy nie krzywe i nie biją i szczerze mówiąc ręce mi już opadają bo nie wiem co robić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze cos jest nie tak z samym walem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem i sugerowałem w ASO właśnie żle wyważony lub krzywy wał. Na co otrzymałem odpowiedź że to raczej niemozliwe bo by mi cąły napęd rozwaliło od razu. Jeżeli opony będą ok najprawdopodobniej dam wał do demontarzu i wyważenia. Nie wiem co jeszcze może dawać takie objawy. Pozmianie opon/kół wracam do ASO:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj wal i zrob jazde probna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczal od elektrycznego odlaczenia Haldexa, dopiero potem jak cos testowal bez walu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co da odlaczenie wtyczki jak wal i tak sie kreci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wał do demontarzu i wyważenia.

Mi się wydaje ze to jest powód wibracji

jest jeszcze taka możliwość jeżeli jest ww CC podpora walu może być zużyta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi się wydaje ze to jest powód wibracji

jest jeszcze taka możliwość jeżeli jest ww CC podpora walu może być zużyta

 

samochód ma przejechane 40.000 i już podpora był by do wymiany (jak jest montowana) ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz unieść samochód i od dołu masz takie coś

4060355461.jpg

ale do wymiany jest tylko sama guma ale nie jestem pewien na 100%

indeks.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam nowy (widziałem na podnośniku) tłumnik drgań, prościutkie i wyważone koła a buczenie dalej jest. Nie wiem co robić rozbierać przeguby i każdy z 4 napędów czyścić smarować? Ręce mi już opadają a ASO nie widzi problemu. Pomimo iż nie mogę im nic zarzucić bo Pan z którym się kontaktuje jest bardzo w porządku ale to buczenie mnie wykończy. Jak już mówiłem pojawia się przy 60 km/h potem przy 120 km/h. Po wymianie piast z przodu trochę przycichło ale ostatnio znowu sie pojawia? Nie wiem już sam co myśleć może coś z hamulcami? Nie wiem tarcze źle sie wyrobiły i są krzywe? Doradźcie coś sensownego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odlacz haldex elektrycznie i wtedy sprawdz. Jesli buczenie ustapi no to masz dalej jakis problem z tylu. Jesli nie ustapi to masz problem z przodu.

 

Oprocz tlumika drgan pozostaje jeszcze kwestia wywazenia walu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówią jeszcze że to może być coś przy skrzyni biegów... pogadam z moimi mechanikami (jeżdże do kilku:( ) i dam znać czy cos z tego wyszło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak bym zaczal od elektrycznego odlaczenia, zrobisz to z jazda testowa w 10-15 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, panowie mam podobne objawy, ale w samochodzie bez 4x4, co może być przyczyną???

Z góry dzięki.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem ten sam problem, udało mi się znaleźć oryginał lemfordera za 668 zł, podpora wału wymieniona i nic tylko cieszyć się przyjemnością z jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wajbex

VW->PASSAT Variant (3C5)->2.0 TDI 16V 4motion->Wybierz podzespół->Napęd osi / wał napędowy->Wałek wzdłużny->Przegub tarczowy->Połączenie wału wzdłużnego

Edytowane przez vocab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej,

W tej wyszukiwarce wyszukuje dwa różne przeguby jeden to na 100% jest tłumnik dgrań skrętnych ten za 600 z okładem ten drugi to ten co ma być w podporze wału????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności