Gość Zgłoś #201 Napisano 28 Listopada 2010 (edytowane) Ostatnio odcinki po 200km dzien po dniu . Jakies 80km wczesniej byla akcja sterownika =wypalanie DPF. Jeden dzien 200km i czesc trasy na S (zmiana wtrakcie jazdy),5 bieg okolo 120-130km/h ,obroty kolo 3000 spalanie 7.3 po calosci . Kolejny dzien samo D ,200km ,spalanie 6.7 .Pod koniec trasy akcja sterownika . I udalo sie zrobic 485km od wczesniejszej akcji wypalania DPF . Widze ze czesciowa jazda z obrotami w okolicach 3000 pomaga zrobic wiecej km pomiedzy kolejnymi akcjami sterownika .Normalnie czysci ten filtr jak sie czesc trasy jedzie z obrotami w bliskich okolicach 3000 obrotow. Jadac na D na 4 ,5 tez mozna wylapac ze sie zaczelo ,bo nie redukuje biegow tak jak normalnie gdy cofa sie noge z gazu ,tylko trzyma ten sam bieg i obroty . Bardzo pomocne jest to ze mozna wtrakcie jazdy zmieniac z D na S i +/- . Normalnie kiedy akcja sie zacznie na D to na 3 trzyma do 2400-2500 i zmienia na 4 . A tak mozna zmienic na S lub +/- i podtrzymac wieksze obroty . Z obserwacji wynika ze kiedy akcja sie zaczyna ,to wtedy lepiej +/- (na S moze zmienic bieg) trzymac obroty od 2800 do 3000 . Czyli 3 bieg i jakies 70-80km/h ,wtedy akcja trwa przez odcinek drogi ~ 8 lub 10km i koniec . A smigajac po miescie i jakichs tam drogach ,bez sporych obrotow ,akcja po 200km moze sie zaczynac . Chyba wreszcie ogarnolem temat i wiem co robic jak sie to zaczyna .Wielce pomocna okazala sie wiedza ,ze mozna wczasie jazdy z D na s i +/- . Co daje mozliwosc podtrzymania (zapewnienia idealnych warunkow ) odpowiednich obrotow dla wypalenia DPF-a ,a co na D jest nie osiagalne. Chetnie bym vagiem sprawdzil po takiej akcji sterownika ,oraz (+/- , 3 , okolice 3000 obrotow) jakie wtedy jest zapelnienie DPF-a ,ale narazie nie kupilem fejsa . No i w czasie jazdy na S bym tez zobaczyl jak to tam gwizda w DPF-a i w jakim tepie redukuje sie zapelnienie . Edytowane 17 Lutego 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #202 Napisano 12 Grudnia 2010 szary moim zdaniem masz coś nie tak w aucie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #203 Napisano 13 Grudnia 2010 szary moim zdaniem masz coś nie tak w aucie... A jasniej mozesz . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrZi Zgłoś #204 Napisano 13 Grudnia 2010 VAS bez problemu podal poziom zapchania DPF w moim CR, jest 0.00. Czemu VCDS ma z tm problemy? Czzby przewaga VAS nad VCDS ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #205 Napisano 13 Grudnia 2010 VAS bez problemu podal poziom zapchania DPF w moim CR, jest 0.00. Czemu VCDS ma z tm problemy? Czzby przewaga VAS nad VCDS ? Widze kolego ze ogarnoles temat wreszcie , zapelnienie 0.00 a masa sadzy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrZi Zgłoś #206 Napisano 13 Grudnia 2010 Chodzi o fakt czemu VAS bez problemu odcztuje zapelnienie DPF a VCDS nie jest w stanie tego zrobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #207 Napisano 13 Grudnia 2010 Chodzi o fakt czemu VAS bez problemu odcztuje zapelnienie DPF a VCDS nie jest w stanie tego zrobic? A tego to ja nie wiem ,nie znam sie na tyle . Powiedz pamietasz moze ,przy odczycie na jaki poziomie miales mase sadzy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #208 Napisano 13 Grudnia 2010 VAS bez problemu podal poziom zapchania DPF w moim CR, jest 0.00. Czemu VCDS ma z tm problemy? Czzby przewaga VAS nad VCDS ?Nie wiesz gdzie go szukać w VCDS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #209 Napisano 13 Grudnia 2010 Nie wiesz gdzie go szukać w VCDS Kolega MrZi szuka takich inf. juz od dawna ,chyba ponad miesiac temu pisal tu i tam na forum (pisal i domnie ). Ale nikt nie podal konkretow ,dopiero teraz ruszylo cos z miejsca . Jak wiesz to napisz mu gdzie bo chlopak sie morduje od dawna w temacie . Na wlasnosc ma VCDS i pewnie chcialby sam wiedziec gdzie to w tym sprzecie sie sprawdza . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #210 Napisano 13 Grudnia 2010 Grupa 108.1 - stopień zaolejenia DPF (oszacowany) 108.2 - masa popiołu (wymagana) 108.3 - masa popiołu (rzeczywista) - i o tą tu chodzi. wartosć w gramach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrZi Zgłoś #211 Napisano 14 Grudnia 2010 Jak zapytalem o DPF to pokazal mi w VAS ze poziom zapchania jest 0.00 i ze teoretycznie przypada dopiero na 175 000km. Zanieczyszczenie moze byc wg VAS max chyba 250ml Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrZi Zgłoś #212 Napisano 16 Grudnia 2010 Grupa 108.1 - stopień zaolejenia DPF (oszacowany) 108.2 - masa popiołu (wymagana) 108.3 - masa popiołu (rzeczywista) - i o tą tu chodzi. wartosć w gramach. Czyli wedle tego stopien zaolejenia jest 0ml czyli OK. A masa popiolu wymagana 15gr i 15gr rzeczywista to duzo czy malo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #213 Napisano 16 Grudnia 2010 Jeżeli wartości żądana i wymagana są zgodne, to czego jeszcze więcej chcieć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiechu Zgłoś #214 Napisano 18 Grudnia 2010 Witam Przy okazji innych problemów z autem i konieczności użycia VAG odczytałem ( wg. porad z forum) informacje o moim DPFie i ilości płynu w zbiorniku. Nie rozumiem tylko o co w nich chodzi były tylko poniższe dane ; ***kanał 68 poz.1 - 0% *** poz.2 -0248 Mam niemiecką instrukcję ( z tego wątku ) i to do B6 chyba ..... 068,1,Beladungs-,koeffizient,Sollwert: 45.0...75.0 %\n\nAb 45.0 % Regeneration im Fahrbetrieb.\nÜber 75.0 % darf NICHT regeneriert werden - Brandgefahr! 068.1, loading, coefficient, value: 45.0 ... 75.0% \ n \ nab 45.0% regeneration while driving. \ NÜber 75.0% should NOT be regenerated - fire hazard! 068,2,Aschemasse,,Sollwert: max. 068.2, ash weight, value: max. 150 g (bei ca. 90.000 km Laufleistung) 150 g (about 90,000 km mileage) Niezbyt rozumiem Sprawdziłem także ilość płynu ; ***kanał 72 - poz.3- 4,71 072,3,Gesamtverbrauch,Additiv,Einheit: l (Liter) 072.3, total consumption, additive, unit: l (liters) Niemieckiego nie znam a to co wychodzi z translatora to Proszę o pomoc bardziej kumatych kolegów ..... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #215 Napisano 27 Grudnia 2010 Sprawdziłem także ilość płynu ;***kanał 72 - poz.3- 4,71 Według mnie nie jest to aktualna ilość płynu tylko całkowita ilość zużyta od początku użytkowania samochodu. Sprawdzaj co jakiś czas, a zauważysz że ta wartość wzrasta. Nie wiem czy tą wartość da się kasować i jeśli u ciebie niebyła kasowana to wynika, że masz przebieg około 150000tys. - coś mało jak na ten rocznik. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiechu Zgłoś #216 Napisano 28 Grudnia 2010 przebieg 170tyś ... i że tak powiem " taki jest faktycznie " ... przy 155 ( wymiana rozrządu) mechanik zapewniał ,że płynu jest full ...ale człek niewierny jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Thenewman Zgłoś #217 Napisano 29 Grudnia 2010 Witam wszystkich Czy ktoś mógłby podać jak wpisać za pomoca VCDS wartośc dopasowania DPF w polu MVB 68.3. Moim zdaniem wartośc dopasowania ma wpływ na pojawiające się kontrolki. Może udałoby się zrobic mapę pracy czujnika ciśnienia różnicowego DPF. Proszę więc wszystkich zainteresowanych o podanie nastepujących wartości: Stopień zapełnienia filtra MVB 75.3=XX % Obroty silnika Wartość ciśnienia MVB=67.3 600 XX 1000 XX 2000 XX 3000 XX 4000 XX .... XX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macientos Zgłoś #218 Napisano 5 Stycznia 2011 Zwracam się z pytaniem skanując VCDSem passat B6 odczytalem w kanale: MVB 070,1: Regeneracja Status ( xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja) tylko w moim przypadku 1 była na 3 miejscu od końca czyli mialem xxxxx100 co to oznacza Zapełnienie wynosi 23% Prosze o ocene tej wartości Dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #219 Napisano 14 Stycznia 2011 Ledwo nabyłem Passata B6 i po przeczytaniu tego wątku zacząłem wyrywać włosy z głowy, gdyż moja jazda najczęściej odbywa się w cyklu miejskim, a co za tym idzie częste zapychanie się tego FAP/DPF co by to nie oznaczało. Doszedłem też do kilku wniosków chcąc jeździć autem, a nie siedzieć na garnuszku ASO i co kilka dni u nich czyścić ten przeklęty wynalazek: 1. muszę kupić jakiś VAG, VDS, VCDS(i nie wiem co jeszcze i ile to będzie kosztowało) 2. muszę kupić jakiegoś laptopa żeby na czymś oglądać te parametry z VAG-ów i innych VCDS-sów(przecież PC-ta nie zabiorę do samochodu) A najgorsze w tym wszystkim jest to, że wszystko w tych programach jest w obcym dla mnie języku i obawiam się, że chcąc cokolwiek zrobić w moim aucie(np skasować błędy) mogę zrobić więcej szkody niż sobie pomóc. Albo znów inwestować ok 1500 PLN w wywalenie tego dziadostwa. Zastanawiam się czy nie zamienić auta na inne mniej kłopotliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #220 Napisano 14 Stycznia 2011 Nie ma tragedii. Jeśli nie ma informacji o błędzie (kontrolka) uważam, nie ma podstaw do obaw. Warto tylko zaopatrzyć się w kabel diagnostyczny i w razie konieczności i na podstawie ewentualnych błędów jakie się zapiszą w sterowniku silnika podjąć ewentualną decyzję o wypalaniu filtru FAP/DPF. A najlepiej pozbyć się, znaczy podjechać do tunera na wycięcie i zapominasz o kłopocie. Co do interfejsu, mam taki fajny wątek:http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3825 Polecam również do kabla jakiegoś netbooka 10", poręczny, świetnie się sprawdza. Jakiś tam najprostszy Samsung to jakieś 700 zł brutto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach