Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Ostatnio odcinki po 200km dzien po dniu .

Jakies 80km wczesniej byla akcja sterownika =wypalanie DPF.

Jeden dzien 200km i czesc trasy na S (zmiana wtrakcie jazdy),5 bieg okolo 120-130km/h ,obroty kolo 3000 spalanie 7.3 po calosci .

Kolejny dzien samo D ,200km ,spalanie 6.7 .Pod koniec trasy akcja sterownika .

 

I udalo sie zrobic 485km od wczesniejszej akcji wypalania DPF .

Widze ze czesciowa jazda z obrotami w okolicach 3000 pomaga zrobic wiecej km pomiedzy kolejnymi akcjami sterownika .Normalnie czysci ten filtr jak sie czesc trasy jedzie z obrotami w bliskich okolicach 3000 obrotow.

 

Jadac na D na 4 ,5 tez mozna wylapac ze sie zaczelo ,bo nie redukuje biegow tak jak normalnie gdy cofa sie noge z gazu ,tylko trzyma ten sam bieg i obroty .

 

Bardzo pomocne jest to ze mozna wtrakcie jazdy zmieniac z D na S i +/- .

Normalnie kiedy akcja sie zacznie na D to na 3 trzyma do 2400-2500 i zmienia na 4 .

A tak mozna zmienic na S lub +/- i podtrzymac wieksze obroty .

 

Z obserwacji wynika ze kiedy akcja sie zaczyna ,to wtedy lepiej +/- (na S moze zmienic bieg) trzymac obroty od 2800 do 3000 . Czyli 3 bieg i jakies 70-80km/h ,wtedy akcja trwa przez odcinek drogi ~ 8 lub 10km i koniec .

 

A smigajac po miescie i jakichs tam drogach ,bez sporych obrotow ,akcja po 200km moze sie zaczynac .

 

Chyba wreszcie ogarnolem temat i wiem co robic jak sie to zaczyna .Wielce pomocna okazala sie wiedza ,ze mozna wczasie jazdy z D na s i +/- . Co daje mozliwosc podtrzymania (zapewnienia idealnych warunkow ) odpowiednich obrotow dla wypalenia DPF-a ,a co na D jest nie osiagalne.

 

Chetnie bym vagiem sprawdzil po takiej akcji sterownika ,oraz (+/- , 3 , okolice 3000 obrotow) jakie wtedy jest zapelnienie DPF-a ,ale narazie nie kupilem fejsa . No i w czasie jazdy na S bym tez zobaczyl jak to tam gwizda w DPF-a i w jakim tepie redukuje sie zapelnienie .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szary moim zdaniem masz coś nie tak w aucie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
szary moim zdaniem masz coś nie tak w aucie...

 

A jasniej mozesz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAS bez problemu podal poziom zapchania DPF w moim CR, jest 0.00. Czemu VCDS ma z tm problemy? Czzby przewaga VAS nad VCDS ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
VAS bez problemu podal poziom zapchania DPF w moim CR, jest 0.00. Czemu VCDS ma z tm problemy? Czzby przewaga VAS nad VCDS ?

 

Widze kolego ze ogarnoles temat wreszcie , zapelnienie 0.00 a masa sadzy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o fakt czemu VAS bez problemu odcztuje zapelnienie DPF a VCDS nie jest w stanie tego zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Chodzi o fakt czemu VAS bez problemu odcztuje zapelnienie DPF a VCDS nie jest w stanie tego zrobic?

 

A tego to ja nie wiem ,nie znam sie na tyle .

 

Powiedz pamietasz moze ,przy odczycie na jaki poziomie miales mase sadzy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VAS bez problemu podal poziom zapchania DPF w moim CR, jest 0.00. Czemu VCDS ma z tm problemy? Czzby przewaga VAS nad VCDS ?
Nie wiesz gdzie go szukać w VCDS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Nie wiesz gdzie go szukać w VCDS

 

Kolega MrZi szuka takich inf. juz od dawna ,chyba ponad miesiac temu pisal tu i tam na forum (pisal i domnie ). Ale nikt nie podal konkretow ,dopiero teraz ruszylo cos z miejsca . Jak wiesz to napisz mu gdzie bo chlopak sie morduje od dawna w temacie . Na wlasnosc ma VCDS i pewnie chcialby sam wiedziec gdzie to w tym sprzecie sie sprawdza .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grupa 108.1 - stopień zaolejenia DPF (oszacowany)

108.2 - masa popiołu (wymagana)

108.3 - masa popiołu (rzeczywista) - i o tą tu chodzi. wartosć w gramach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zapytalem o DPF to pokazal mi w VAS ze poziom zapchania jest 0.00 i ze teoretycznie przypada dopiero na 175 000km. Zanieczyszczenie moze byc wg VAS max chyba 250ml

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

59257701.jpg

 

Grupa 108.1 - stopień zaolejenia DPF (oszacowany)

108.2 - masa popiołu (wymagana)

108.3 - masa popiołu (rzeczywista) - i o tą tu chodzi. wartosć w gramach.

 

Czyli wedle tego stopien zaolejenia jest 0ml czyli OK. A masa popiolu wymagana 15gr i 15gr rzeczywista to duzo czy malo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wartości żądana i wymagana są zgodne, to czego jeszcze więcej chcieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przy okazji innych problemów z autem i konieczności użycia VAG odczytałem ( wg. porad z forum) informacje o moim DPFie i ilości płynu w zbiorniku.

Nie rozumiem tylko o co w nich chodzi :niekumam były tylko poniższe dane ;

***kanał 68 poz.1 - 0%

*** poz.2 -0248

Mam niemiecką instrukcję ( z tego wątku ) i to do B6 chyba .....

 

068,1,Beladungs-,koeffizient,Sollwert: 45.0...75.0 %\n\nAb 45.0 % Regeneration im Fahrbetrieb.\nÜber 75.0 % darf NICHT regeneriert werden - Brandgefahr! 068.1, loading, coefficient, value: 45.0 ... 75.0% \ n \ nab 45.0% regeneration while driving. \ NÜber 75.0% should NOT be regenerated - fire hazard!

068,2,Aschemasse,,Sollwert: max. 068.2, ash weight, value: max. 150 g (bei ca. 90.000 km Laufleistung) 150 g (about 90,000 km mileage)

 

Niezbyt rozumiem

 

 

Sprawdziłem także ilość płynu ;

***kanał 72 - poz.3- 4,71

 

072,3,Gesamtverbrauch,Additiv,Einheit: l (Liter) 072.3, total consumption, additive, unit: l (liters)

 

Niemieckiego nie znam a to co wychodzi z translatora to :zeco

 

Proszę o pomoc bardziej kumatych kolegów .....

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem także ilość płynu ;

***kanał 72 - poz.3- 4,71

 

Według mnie nie jest to aktualna ilość płynu tylko całkowita ilość zużyta od początku użytkowania samochodu.

Sprawdzaj co jakiś czas, a zauważysz że ta wartość wzrasta.

Nie wiem czy tą wartość da się kasować i jeśli u ciebie niebyła kasowana to wynika, że masz przebieg około 150000tys. - coś mało jak na ten rocznik.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przebieg 170tyś ... i że tak powiem " taki jest faktycznie " ...

przy 155 ( wymiana rozrządu) mechanik zapewniał ,że płynu jest full ...ale człek niewierny jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Thenewman

Witam wszystkich

Czy ktoś mógłby podać jak wpisać za pomoca VCDS wartośc dopasowania DPF w polu MVB 68.3. Moim zdaniem wartośc dopasowania ma wpływ na pojawiające się kontrolki.

 

Może udałoby się zrobic mapę pracy czujnika ciśnienia różnicowego DPF.

Proszę więc wszystkich zainteresowanych o podanie nastepujących wartości:

 

Stopień zapełnienia filtra MVB 75.3=XX %

Obroty silnika Wartość ciśnienia MVB=67.3

600 XX

1000 XX

2000 XX

3000 XX

4000 XX

.... XX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwracam się z pytaniem skanując VCDSem passat B6 odczytalem w kanale:

 

MVB 070,1: Regeneracja Status ( xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja) tylko w moim przypadku 1 była na 3 miejscu od końca czyli mialem xxxxx100 co to oznacza

Zapełnienie wynosi 23%

Prosze o ocene tej wartości

Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ledwo nabyłem Passata B6 i po przeczytaniu tego wątku zacząłem wyrywać włosy z głowy, gdyż moja jazda najczęściej odbywa się w cyklu miejskim, a co za tym idzie częste zapychanie się tego FAP/DPF co by to nie oznaczało. Doszedłem też do kilku wniosków chcąc jeździć autem, a nie siedzieć na garnuszku ASO i co kilka dni u nich czyścić ten przeklęty wynalazek:

1. muszę kupić jakiś VAG, VDS, VCDS(i nie wiem co jeszcze i ile to będzie kosztowało)

2. muszę kupić jakiegoś laptopa żeby na czymś oglądać te parametry z VAG-ów i innych VCDS-sów(przecież PC-ta nie zabiorę do samochodu)

A najgorsze w tym wszystkim jest to, że wszystko w tych programach jest w obcym dla mnie języku i obawiam się, że chcąc cokolwiek zrobić w moim aucie(np skasować błędy) mogę zrobić więcej szkody niż sobie pomóc.

Albo znów inwestować ok 1500 PLN w wywalenie tego dziadostwa.

Zastanawiam się czy nie zamienić auta na inne mniej kłopotliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tragedii. Jeśli nie ma informacji o błędzie (kontrolka) uważam, nie ma podstaw do obaw. Warto tylko zaopatrzyć się w kabel diagnostyczny i w razie konieczności i na podstawie ewentualnych błędów jakie się zapiszą w sterowniku silnika podjąć ewentualną decyzję o wypalaniu filtru FAP/DPF. A najlepiej pozbyć się, znaczy podjechać do tunera na wycięcie i zapominasz o kłopocie.

 

Co do interfejsu, mam taki fajny wątek:http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3825

Polecam również do kabla jakiegoś netbooka 10", poręczny, świetnie się sprawdza. Jakiś tam najprostszy Samsung to jakieś 700 zł brutto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności