Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem, ktory opisalem juz w dziale VAG, ale tam cos mniej zagaldacie, wiec pisze tutaj:

 

Moj DPF wymieniony byl niecaly rok temu (w ASO) i ma nalatane okolo 20000km, wiec mysle, ze mozna powiedziec, ze prawie nowka.

Oczywiscie przed zakupem auta nie dowiedzialem sie, co to za gniot z tego DPF, ale to juz rozmowa na inny raz.

Do rzeczy:

Srednio co 2-3 tygodnie wlaczala mi sie kontrolka DPF, ale jadac do pracy (30km autostrady) filtr sie wypalal i kontrolka gasla.

2 tygodnie temu znowu zapalila sie kontrolka DPF. Od pracy mialem wolne, wiec tluklem sie po miescie. Na drugi dzien, jadac do pracy, nie udalo sie go wypalic (widocznie jechalem na szostym biegu 120kmh - za male obroty).

Wracajac z pracy, dodatkowo zapalila sie i zaczela migac zolta kontrolka siwec zarowych - auti przeszlo w tryb awaryjny. Zanim dojechalem do domu, DPF zgasl (swiece nadal migaly) - pod domem zgasilem auto, i po chwili odpalilem - zadna kontrolka sie nie pojawila.

Pojechalem do VW na odczyt bledow. Powiedzieli, ze byl blad zapchanego filtra i kazali go porzadnie przegonic. OK.

Mija tydzien i jade do Polski, wszystko OK. W Polsce przez 10 dni jezdze odcinki po 1-2km. Po 5 dniach pobytu, zapala sie DPF. W miedzyczasie widze biale dymienie, ale ze bylem umowiony, po dojechaniu na miejsce, zgasilem auto (mimo, ze byl w trakcie wypalania).

Sytuacja powtorzyla sie chyba jeszcze 2 razy - tzn jechalem jakis krotki dystans i widzialem dymienie, po czym silnik gasilem.

I "w nagorde" za niedopuszczenie do przepalenia, Pasek wywalil mi od razu trzy kontrolki (pomaranczowe) - DPF, siwece zarowe (migajaca) i katalizator (czy cos na jego ksztalt) no i tryb awaryjny.

Przejechalem tak 1000km wracajac z Polski, myslac, ze moze sie wypali, ale nie - wiec lipa totalna.

Podjechalem wiec znowu do VW zeby podlaczyc pod kompa i koles powiedzial, ze znowu zawalony filtr, ale bledu usunac nie moze i musze zostawic u nich auto. Na razie nie mam na to czasu, wiec pojechalem do innego mechanika.

Ten podpial kompa i stwierdzil to samo - zawalony filtr.

Kombinowal troche zeby usunac bledy, ale udalo sie tylko wylaczyc kontrolke katalizatora (ale to tez tylko do nastepnego odpalenia) i stwierdzil, ze filtr do wymiany.

Nie wiem jednak czy w ogole sprawdzal procentowe zawalenie filtra, i czy potrafil wlaczyc tryb czyszczenia z poziomu VCDSa.

Dzisiaj pojade jeszcze raz do niego, zeby odczytal mi dane DPF i ewentualnie kliknal na wypalanie serwisowe DPFu.

Tylko tu mam pytanie:

Jesli nie uda sie najpierw skasowac bledu zapchanego filztra (czyli tych trzech kontrolek) to akcja sie powiedzie?

Druga sprawa - skoro komputer auta nie zezwala juz na wypalenie filtra (bo gdyby zezwalal, to chyba by sie wypalil przz te 1000km) to przyczyna jest jego zbyt duze obciazenie (zapchanie)? I co z mozliwoscia pozaru? Jakie sa realnbe szanse, ze cos sie zapali?

I trzecia sprawa - czy w trybie awaryjnym osiagnie sie wymagane warunku do wypalenie filtra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu zaczyna się dyskusja na temat wałkowany milion razy...

 

Nie od dzisiaj wiadomo że wszystko jest TYLKO dla naszego zdrowia i bezpieczeństwa i nie ma dyskusji...my się nie znamy, jesteśmy ciemnymi debilami, i trzeba decydować za nas...

 

A że na niektórych idiotycznych wymysłach(dla naszego dobra) ktoś zarabia ogromną kasę to zupełnie inna sprawa...

 

Dla mnie osobiście DPF/FAP pełni tylko i wyłącznie funkcje estetyczną, niektórzy lubią mieć "białą rurkę"(no bo jak by wyglądała okopcona 530a czy Sklasa w oczach sąsiadów a tak myślą że pod maską V10 "w benzynie").

 

Michal1980 musisz podjechać gdzieś gdzie ktoś sprawdzi jak działała cały układ, ale nie na zasadzie sprawdzenia błędów, trzeba pojeździć tym autem albo trochę je rozebrać żeby znaleźć przyczynę problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli sie myle to mnie zje...... :) ale czy michal nie ma dpf ktory jest wypalany na zasadzie wprowadzania specjalnego plynu do niego dpf i wypalaniu go ? i on mu sie skonczyl i w tym lezy problem auto ma dosc nowe moze dlatego nie moze go wypalic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli sie myle to mnie zje...... ale czy michal nie ma dpf ktory jest wypalany na zasadzie wprowadzania specjalnego plynu do niego dpf i wypalaniu go ? i on mu sie skonczyl i w tym lezy problem auto ma dosc nowe moze dlatego nie moze go wypalic ?

 

 

"Mokre" filtry były montowane w B5fl(2.0 136KM np BGW) w B6ach były montowane tylko "suche" DPFy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie jechałem dzisiaj auto zgasło i nie da się zapalić błedy pokazuje filtr cząstek stałych rząd1 nieprawidłowe działanie co zrobić żeby zapalił ? passat b6 170km 2006r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie po odpaleniu kanału 70 mam same zera, nic się nie dzieje. Co to oznacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam pytanie jechałem dzisiaj auto zgasło i nie da się zapalić błedy pokazuje filtr cząstek stałych rząd1 nieprawidłowe działanie co zrobić żeby zapalił ? passat b6 170km 2006r

 

kolego podaj kod błędu, bo chyba coś Ci się pomyliło z tym "rząd1" ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie piszę były błędy 0471 ,2453 i 2002 filtr cząstek stałych ,rząd1 nieprawidłowe działanie a próbowałem dziś wypalić tak jak jest w 1 poście opisane wklepuje 21295 wyskakuje komunikat control module accepted the login! daje ok i jeżdżę i nic się nie dzieje w blokach 75 nie ma wiadomości o filtrze w innym programie pokazuje informacje współczynnik zapełnienia zmierzona 98,83 masa popiołu 80,86 czy da się coś z tym zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darek, a moze za krotko jezdzisz i nie spelniasz wymaganych warunkow do wypalenia?

 

Ja zamowilem w czwartek kabel u Sipowitzta i zaplacilem - list dotarl do mnie w sobote (to chyba rekord). Termin na dyskoteke na tacho i zapchany filtr mialem w VW dopiero 16. maja, ale jak codziennie jade do pracy 30km, to szlag mnie trafial jak wloczylem sie za TIRami, dlatego podjalem decyzje o sprobowaniu wypalniea przez VCDS.

Kolega Sipowitz byl bardzo pomocny na GG, bo ja troche naczytalem sie duperel, ze cos moze sie zapalic, jesli filtr bedzie mocno zapchany, a auto bedzie w trybue awarjnym, ale podjalem probe.

Przypomne, ze swiecily sie u mnie 3 kontrolki - filtr DPF, blok silnika i migajaca swieca zarowa i do tego tryb awaryjny, czyli jakies 20% mocy...

Podlaczylem VCDS (tak jak w poscie numer 1) i pokazalo blad DPF, ale numer bledu chyba inny niz w poscie pierwszym. Zapelnienie 100,6% (!!!)

Potem zaczalem jechac w kierunku autostrady, i gdy bylo juz 90 stopni, kliknalem odpowiednie przyciski, wpisalem kod, i jazda.

Nie moglem byc zawalidroga, wiec jechalem 90kmh na IV biegu (chyba niecale 3000obr) - dymu zadnego nie widzialem, ale moze dlatego ze mam siatke z tylu no i byl dosc mocny wiatr.

Po okolo 15 minutach zauwazylem, ze auto wyszlo z trybu awaryjnego (ale wszystkie kontrolki nadal sie palily), wiec dalem mu w palnik, zeby sprawdzic czy rzeczywiscie ma moc - no i mial. Po nastepnych 10 minutach i 10km gdzies, DPF zgasl. Po kolejnych 5 minutach zgasly swiece zarowe, ale znowu auto weszlo w tryb awaryjny.

Zjechalem na stacje, bo akurat bnyla obok - zgasilem auto, odpalilem ponownie, pojawila sie kontrolka bloku silnika a auto juz nie bylo w trybie awaryjnym, wiec postanowilem przepalic tego gnoja do konca.

Na odcinku 20km, dalem mu tak w pi*** ze silnik pewnie zaluje, ze nie urodzil sie jako benzynowiec:)

Pod domem podlaczylem VCDS ponownie - zapelnienie filtra - 4,7%.

A blad DPF juz spokojnie wyczyscilem VCDSem, wiec teraz wszystko gra i buczy.

Od dzis koniec ze zmienianiem biegow przy 2000 obrotow;)

Dzieki Sipowitz - pewnie kabelek juz mi sie zwrocil, bo nie sadze, zeby w ASO poradzili sobie z tym za 300 pare zlotych.

Pozdro.

 

PS1) Podczas jazdy, nie bardzo wiedzialem ktora temperatura jest ta sprzed i za turbo. Wiem ze ta pierwsza dochodzila do 800 stopni, a drugia oscylowala w okolicach 600 stopni. I co oznaczala trzecia temperatura?

 

PS2) W ktorym bloku sprawdzic wage sadzy w filtrze, i jaka wartosc jest wartoscia krytyczna?

Edytowane przez sipowitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jest u mnie tylko jeszcze wywala błąd czujnika ciśnienia spalin miałem już 3 i dalej to samo ale wracając też mam od niego kabelek i jest super a u mnie też świecą świece silnik i filtr no i jest tryb awaryjny według opisu wypalałem 2 razy po 20 min i 50 km/h ludzie na mnie trąbili :) tez nie pojawiały się dymy po wbiciu kodu i przejechaniu paru kilometrów jest moc ale po zgaszeniu dalej tryb awaryjny i komunikat engine wor.... i dpf spróbuje tak jak ty może pomoże a jechałeś cały czas te 90 np 30 min i czy po zatrzymani też wbijałeś kod czy tylko raz wbijałeś 21295?

Edytowane przez DARECKI84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

darek, w trybie awaryjnym jechalem 90-100kmh. potem juz 140kmh. temperature pokazywalo mi miedzy 500 a 750 stopni wiec w sumie nie przepisowe stale 700.

sprawdz jakie masz zapelnienie dpfu choc byl tu kolega co mial 218 procent i normalnie go wypalil.

sprobuj jeszcze raz i jak Ci zejdzie z awaryjnego to daj mu porzadnie w pedal.

jak bede w domu to zobacze jaki mialem numer bledu, moze mamy to samo.

pozniej juz wlaciwie nie patrzylem na predkosc i oborty tylko stosowalem asade "dac mu porzadnie w tyte i na piatym biegu jechalem jakos 180kmh.

 

ps. teraz doczytalem ze masz blad czunika. mozesz go vcdsem usunac? jak nie to moze rzeczywiscie czujnik jest uwalony?

 

ps2 kod wbijalem raz. po zatrzymaniu na stacji odlaczylem laptopa bo bateria padala.

Edytowane przez Michal1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik mam 3 i skasuje go ale po jakimś czasie się zapala od nowa a na jakich blokach to sprawdzałeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro po skasowaniu wyskakuje ponownie to wydaje mi sie, ze czujnik jednak do wymiany.

W B5 mialem uszkodzona pompe ABS i blad mozna bylo skasowac, ale potem znowu wracal.

Koszt czujnika do chyba 450 w ASO wiec jeszcze mozna przebolec.

 

Ja na blokach nic nie sprawdzalem - jedynie na 75 patrzylem na tenperature spalin.

 

A tu moj log zanim przystapilem do wypalania awaryjnego.

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 03G 906 021 NK HW: 03G 906 021 AB

Component: R4 2,0L EDC G000AG 9972

Revision: --H05--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000078

Shop #: WSC 24848 134 13224

VCID: 75EAE38A239B20B4

 

1 Fault Found

009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged

P242F - 000 - - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Mileage: 205169 km

Time Indication: 0

Date: 2011.04.26

Time: 14:37:24

 

Freeze Frame:

RPM: 819 /min

Speed: 0.0 km/h

(no units): 2.0

Duty Cycle: 100.6 %

(no units): 45.90

Temperature: 20.7°C

Time: 4492.8 s

 

Readiness: 1 1 0 0 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro po skasowaniu wyskakuje ponownie to wydaje mi sie, ze czujnik jednak do wymiany.

Lub zapchane sadzą przewody do czujnika, warto zdemontować i przeczyścić, choć awaria czujnika też jest możliwa. To on mierzy ciśnienia przed i za FAPem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przedmucham może najpierw przewody bo 3 czujniki żeby poszły w ciągu 2 miesięcy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
ale jak codziennie jade do pracy 30km, to szlag mnie trafial jak wloczylem sie za TIRami, dlatego podjalem decyzje o sprobowaniu wypalniea przez VCDS.

 

Do pracy masz 30km (w jedna ? ),to niezle dla DPF-a . Pisalem wczesniej co i jak robie (akcja),kiedy wiem ze chce sie wypalac ,powiem ci ze ja wtedy jade 70km/h ,a tiry lataja raczej 90km/h . Jak mam akcje to wtedy te lochy jada za mna i sie wnerwiaja (leje na to , co jakis czas moze byc odwrotnie ) .Moze to zastosuj , bo ciagle fejsem wypalanie nie bedzie zdrowe . W sytuacji 3 lampek i trybu awaryjnego ,pewnie to koniecznosc ,ale poczytaj co pisalem wczesniej .

 

---------- Post added at 01:49 ---------- Previous post was at 01:45 ----------

 

Pod domem podlaczylem VCDS ponownie - zapelnienie filtra - 4,7%.

 

Ja robiac jak robie ,sprawdzalem u kolegi po akcji i przejechanych 36km zapelnienie okolo 10%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
przedmucham może najpierw przewody bo 3 czujniki żeby poszły w ciągu 2 miesięcy ?

 

Lub zapchane sadzą przewody do czujnika, warto zdemontować i przeczyścić, choć awaria czujnika też jest możliwa. To on mierzy ciśnienia przed i za FAPem.

 

 

W ramach info ,dowiadywalem sie o rurki gumowe idace od G450 do metalowych .Tak z ciekawosci ,wrazie by ktoras sie przetarla czy uszkodzila .Nie wystepuja osobno ,gdyby trzeba je bylo wymienic to sprzedaja (ASO) w komplecie . Czyli czujnik G450 + te rurki gumowe + metalowe wkrecane w DPF-a,czy obejmy samozaciskowe sa razem te metalowe do rurek ,to tego nie wiedza .Nie wiem tez czy razem jest ten metalowy wspornik ,bo na jednej rurce jest identyczny numer co na tym wsporniku .Oczywiscie sam czujnik mozna kupic .Na gumowych sa takie napisy 5W50 i 5W47 .Cena tego kompletu to okolo 300pln.

 

STA60430.JPG

 

STA60402.JPG

 

STA60428.JPG

 

STA60427.JPG

 

Co do mojego czujnika ,lampka check engin zapalila sie tylko 2 razy i wymiana ,rurki nie byly zapchane ,normalnie lekki nalot sadzy na sciankach . Wiec nie zakladalem starego czujnika po przeczyszczeniu rurek . Coprawda nie zdejmowalem rurek calkiem ,ani nie wykrecalem tych metalowych . Stary czujnik wedle dat wytrzymal jakies 2,5 roku ,na nowym jest OK . Nawet nie zmienilo sie nic odnosnie wypalania DPF-a ,tzn bylo iles km po akcji ,miedzyczasie przed kolejna akcja wymiana czujnika na nowy . No i po wymianie i kolejnych km ,akcja zaczela sie dokladnie po takiej ilosci km jak na starym czujniku pod koniec jego dobrej sprawnosci .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szary - tak, czytalem caly watek, wiec i Twoje posty;)

Do pracy mam 30km w jedna strone, z czego 28 to autostrada.

Poprosze tylko o podsumowanie:

 

1) co ile wypala sie DPF? Co pewna ilosc kilometrow czy w momencie zapchania go w okreslonym stopniu?

 

2) czy mozna jakos ustawic, aby bylo info na MFA gdy DPF sie czysci, czy trzeba zawsze zerakc w lusterka czy sie nie dymi albo na podwyzszone spalanie i obroty?

 

3) Wg instrukcji obslugi, nalezy wtedy jechac minimum 60kmh na IV lub V biegu, Wy piszecie (wlasciwie Sipowitz w pierwszym poscie), ze predkosc miedzy 50 - 70kmh i obroty okolo 2500. Ja jednak daje tyle ile fabryka dala - ktory zatem sposob jest najskuteczniejszy, pomijajac kwestie zuzycia paliwa?

 

4) gdzie sprawdzic w VCDSie jakie jest zapelnienie (w gramach) DPFu i jaka jest gorna granica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Do pracy mam 30km w jedna strone, z czego 28 to autostrada.

 

To wrecz idealne waruny masz ,do tego by DPF oczyszczal sie regeneracja pasywna -automatyczna ,wczasie jazdy bez udzialu sterownika silnika .

 

DPF 3.jpg

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

michal 1980 czy michal 1908????

pytam bo przy 2 tys obrotow to raczej emeryci zmieniaja biegi :) :)

nie wiem jak mogles zapchac DPFa skoro codziennie robisz 60km autostrady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności