riccardoa Zgłoś #401 Napisano 31 Sierpnia 2011 Panowie dzisiaj przy przebiegu 220 tyś km zapaliła mi się kontrolka pomarańczowa DPF. Silnik 1.9 TDI. Auto nie kopci, nie straciło mocy. Ostatnio jeździłem tylko po mieście w krótkie trasy. Czy jest jakiś sposób , żeby samemu w domu go zgasić ? Mam kabel VAG K+CAN COMMANDER, można nim odczytać zapełnienie filtra w procentach? Jeżeli nie to może da się jakoś to przelatać np na autostradzie? Pierwsze słyszę żeby w tym silniku i roczniku był DPF.Chyba ,że to nie Pasek z podpisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syga19 Zgłoś #402 Napisano 31 Sierpnia 2011 To nie pasek z podpisu zmieniłem auto na nowsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #403 Napisano 1 Września 2011 To nie pasek z podpisu zmieniłem auto na nowsze. To uaktualnij profil :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #404 Napisano 7 Września 2011 Panowie dzisiaj przy przebiegu 220 tyś km zapaliła mi się kontrolka pomarańczowa DPF. Silnik 1.9 TDI. Auto nie kopci, nie straciło mocy. Ostatnio jeździłem tylko po mieście w krótkie trasy. Czy jest jakiś sposób , żeby samemu w domu go zgasić ? Mam kabel VAG K+CAN COMMANDER, można nim odczytać zapełnienie filtra w procentach? Jeżeli nie to może da się jakoś to przelatać np na autostradzie? 22 strony na temat DPFu a ty nie wiesz co zrobić... Na początek podłącz fejs i sprawdź grupę 068 i odczytaj błedy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #405 Napisano 7 Września 2011 Jedziesz na autostradę wrzucasz trzeci bieg i ciśniesz 100 na godzinę póki nie zgaśnie. Po co instrukcje są w samochodach to nie pojmuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalny Zgłoś #406 Napisano 9 Września 2011 Witam! Sałata ze mnie jest okrutnie wielka, bo dopiero wczoraj trafiłem na ten wątek i dowiedziałem się, że mój wynalazek ma DPF i co się z tym robi.O mało go nie uwaliłem, bo od maja br. robię tylko żabie skoki po mieście. Aż dziw, że do tej pory nie zapaliły się żadne kontrolki. Ale oleju trochę przybyło.Myślę, że przepalenie DPF-a pomoże. Natomiast mam pytanie, które padło już w tym wątku i pozostało bez odpowiedzi - czy przy pomocy skanera VAG 5053 (od Viakena) można sprawdzić DPF. Skaner mam dopiero od kilku dni i nie zdążyłem go jeszcze rozpracować, a instrukcja obsługi jest bardzo enigmatyczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #407 Napisano 10 Września 2011 Witam, rewelacji tym nie zrobisz ale w kanale 75 pozycja 3 możesz jedynie sprawdzić w procentach stopień nasycenia filtra pozostaje jeszcze sprawdzenie ile miligramów jest we filtrze i tu pytanie do kolegów jaki kanał i jaka pozycja ???pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalny Zgłoś #408 Napisano 11 Września 2011 Toteż nie o rewelacje mi chodziło, ale głównie o odczyt i kasowanie błędów. Do tego nadaje się idealnie. Czy kanał 75 znajdę w menu pod pozycją "bloki pomiarowe" czy gdzie indziej?. Oczywiście będę szukał, ale po co wyważać otwarte drzwi. Wdzięczny będę za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #409 Napisano 11 Września 2011 tak bloki pomiarowe potem wprowadzasz kanał jaki cię interesuje podobno sprawdza się jeszcze zapełnienie w 67 i 68 kanale ale czekam na potwierdzenie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalny Zgłoś #410 Napisano 12 Września 2011 Dzięki UNSEEN za info. Na razie jestem mocno obrażony na mojego B6 i nie mam ochoty go dopieszczać, ale postaram się zrobić to dosyć szybko i dać informację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalny Zgłoś #411 Napisano 12 Września 2011 Trochę powalczyłem ze skanerem VAG 5053 w temacie DPF. Wydaje mi się, ale głowy za to nie dam że układ kanałów jest taki sam jak w VCDS i w tej samej kolejności ustawione są pozycje. W VCDS w kanale 75 jest: 1. temperatura spalin przed turbo 2. temperatura spalin przed filtrem 3. poziom zapełnienia filtra 4. temperatura spalin za filtrem W moim skanerze jest dokładnie to samo. Natomiast w kanale 68 pozycja 1 to chyba stopień zapełnienia filtra, ale reszta to zupełnie coś innego. Stopień zaolejenia i masa popiołu w filtrze to kanał 108 w VCDS ale tego kanału skaner nie czyta. Przeleciałem w skanerze kanały od 1 do 225, ale nie znalazłem żadnej pozycji podającej wartości w gramach. To na razie tyle. Jak doszperam się do opisu kanałów i zawartych w nich pozycji (VCDS) to będę trochę bardziej oświecony w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzelsrw Zgłoś #412 Napisano 14 Września 2011 Witam, jestem nowy więc jeśli nie tu pisze to przepraszam. Mam taki problem: w moim Passacie b6 2.0 tdi 2007 r. zapaliła się kontrolka od DPFa. Poczytałem trochę w tym temacie i chciałem sprawdzić na VAGu czy jest problem z samym czujnikiem czy coś poważniejszego. Udałem się do pobliskiego warszatu jednak tam stwierdzili, że nie widzą na swoim sprzęcie żadnego błędu dotyczącego dpf, a kontrolka się Pali i wyświetla się komunikat informujący o problemie z filtrem cząsteczek i odsyłający do instrukcji... Czy jest to możliwe żeby kontrolka się paliło a komputer nie wynotował błędu? czy jeśli faktycznie to zależy od rodzaju VAGa to czy ktoś zna w Warszawie kogoś kto faktycznie by mi to zdiagnozwał? będę wdzięczny za wszelkie porady w tym zakresie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalny Zgłoś #413 Napisano 14 Września 2011 Witam, temat DPF-a zgłębiam dopiero od tygodnia i weź na to poprawkę, ale sądzę że w warsztacie mieli rację. Komputer nie zanotował żadnego błędu, bo czujniki obsługujące DPF są sprawne. Twój DPF jest już zapchany sadzą (co najmniej w 50-ciu %), wyłapał to czujnik różnicy ciśnień G450 i stąd zapalenie się kontrolki, co jest sygnałem że musisz jak najszybciej stworzyć sprzyjające warunki jazdy, aby sterownik mógł podjąć wypalanie sadzy. Jak to zrobić to bardzo dobrze opisał kolega SZARY w tym wątku w kilku postach. Nie przeciągaj sprawy z wypalaniem, bo powyżej 70% sadzy sterownik może już sobie nie poradzić i pozostanie tylko wypalanie wymuszone przy pomocy kabelka, ale nie jest to zdrowe dla filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzelsrw Zgłoś #414 Napisano 14 Września 2011 Witam ponownie. Właśnie wróciłem z nocnej przejażdżki moim paskiem S-8, oczywiście jazda w sposób wskazany przez niektórych w wątku, mający na celu oczyszczenie dpf. Wersja bez Vaga bo go nie mam. Na tempomacie ustawiłem 78km/h , 3 bieg i obroty niecałe 3.000. Po około 5 km zgasła kontrolka DPF!!!!!!!!!!! Jechałem tak jeszcze przez 3km żeby zrobić powiedzmy cały cykl. Wygląda na to, że wszystko wróciło do normy, oby tak zostało! Kowaly i Szary - Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #415 Napisano 15 Września 2011 Wartości jakie wskazuje czujnik roznicy cisnień i wartości dotyczace zapełnienia filtra sadza i nasycenia popiołem odczytuje sie w grupie 067 i 068tak naprawde to satan samego filtra tylko w tych grupach się sprawdza. W pozostałe są do kontroli czujników, lambdy i procesu wypalania :-) p.s orzelsrw prześledź moje wątki to dowiesz się jeszcze innych rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalny Zgłoś #416 Napisano 15 Września 2011 Dzięki kmink za podanie grup. Poszperam w swoim skanerze, może coś zrozumiem. Jak byś mógł jeszcze podać, co oznaczają poszczególne pozycje w grupie 067 i 068 byłbym wdzięczny. A tak przy okazji. Zdecydowałem się na ostateczne rozwiązanie kwestii DPF-a. W elektronice to albo zmiany w sterowniku albo emulator. Znam twoje zdanie o emulatorach i w pełni popieram. Tyle że rozmawiając z człowiekiem który będzie robił tę robotę usłyszałem, że wprowadzone zmiany w sterowniku po późniejszym ewentualnym podłączeniu do komputera w serwisie zostaną automatycznie zmienione na serwisowe i cala zabawa z wypalaniem DPF-u zacznie się od nowa. Prawda to czy fałsz?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #417 Napisano 15 Września 2011 kmink podziel się tymi info na temat poszczególnych pozycji w kanałach 67 i 68 ??pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalny Zgłoś #418 Napisano 15 Września 2011 Sprawdziłem te kanały na V-Scan VAG 5053. Wygląda to następująco: Kanał 67 0019 . 59 st.C 0027 . 19 st.C 00000 . 0 mbar 0295 . 00 mbr Kanał 68 0040 . 35% 122 205 14 0009 . 65% BRAK Kanał 75 0019 . 59 st.C 0017 . 79 st.C 0040 . 35% 0016 . 00 st.C To "st.C" to oczywiście stopnie Celsjusza. Pomiar przeprowadzony był na zimnym, nie pracującym silniku. Może ktoś potrafi zinterpretować powyższe dane. Dla mnie to się już raczej nie przyda, ale innym może być pomocne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #419 Napisano 15 Września 2011 kowalny w moim przypadku wyniki na takim samym wynalazku wyglądają tak silnik zimny : kanał 67 pozycja 1)30 stopni pozycja 2)18 stopni pozycja 3)113 255 12 pozycja 4)113 255 12 kanał 68 poz 1) 0.03% poz 2) 116.0 poz 3)brak poz 4)brak kanał 75 1) 30stopni 2) 18 stopni 3)0.03% 4)000000 a Ty co pozbyłeś sie filtra czy auta:) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalny Zgłoś #420 Napisano 15 Września 2011 Witaj UNSEEN. Widzę, że w tych samych kanałach w kilku analogicznych pozycjach mamy wyświetlane zupełnie inne parametry pomiarowe. Jest to prawdopodobnie spowodowane różnymi modelami samochodów, różnymi typami sterowników i różnicami w ich oprogramowaniu. Doszperałem się tej informacji w instrukcji obsługi VCDS-a w rozdziale "Bloki Pomiarowe". Wygląda na to, że różne sterowniki te same odczyty mogą mogą umieszczać w innych kanałach i na innych pozycjach. A stąd już prosty wniosek, że należy mieć wykaz kanałów(grup) i pozycji w nich pod konkretny model samochodu i zamontowanego w nim sterownika. Tak mi się wydaje. Mam nadzieję, że koledzy bardziej oblatani w temacie powyższe zweryfikują. Co do twojego pytania dot. sprzedaży samochodu to owszem, porządny sprzedałem a na jego miejsce kupiłem B6 bo żona kazała sobie automata. DPF-a wywalam w przyszłym tygodniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach