PrzemeKBC Zgłoś #121 Napisano 7 Marca 2012 http://www.youtube.com/watch?v=WSmIh9KwZpQ&feature=youtu.be Witam, Moj AJM tez bardzo dymi zaraz po odpaleniu. w pon jedzie do mechanika. Oleju ubywa ok 2litry na 5 tys km. Co ciekawe jak sie zagrzeje troche to dymienie jest duzo duzo mniejsze. Nie ma tez takiego efektu ze jak dostanie duze obroty to dym jest wiekszy. Jak sie zagrzeje to poprostuy z ryry delikatnie unosi sie maly dymek. Co o tym myslicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemeKBC Zgłoś #122 Napisano 23 Marca 2012 Witam, Dwa dni temu odebralem autko od mechanika. Troche mnie to kosztowalo ale smiga teraz ladnie. Co prawda nie mialem jeszcze mozliwosci sprawdzic go dokladnie bo silnik musi sie dotrzec ale juz widac roznice ze jest lepiej. Duzo lepiej Wszystkie bebechy nowe. Caly remont wyszedl mnie 3700 PLN z czego mechanik za robote policzyl sobie tylko 400 PLN. Szczerze mowiac mnie by sie za taka kase chyba nie chcialo. W kazdym razie szacun dla mechanika. Gdyby ktos szukal dobrego mechaniora w okolicy to polecam Marcina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #123 Napisano 26 Kwietnia 2012 Witam serdecznie, Panowie, powiedzcie mi proszę czy to wszystko ma jakiś związek: Mam problem z przeładowaniem ze względu na bardzo mały ruch sztangi w turbinie (pewnie się zapiekło - rusza się o jakieś 3-4 mm). Ostatnio zauważyłem jadąc za moim autem, że przy zmianie biegów kopci na niebiesko. Podczas jazdy jest czysto, ale jak zmienia się bieg jest taki strzał niebieskiego dymu. Czy może to być w jakiś sposób powiązane, że np turbo zbyt wolno zbija ciśnienie po odpuszczeniu gazu i jest zła mieszanka paliwowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość booster89 Zgłoś #124 Napisano 27 Kwietnia 2013 Panowie mam mały problem z pastuszkiem rano go odpalam kopci delikatnie na niebiesko problemy ma z paleniem rano tak jak jest nam in się minus 4 a oleju bierze z 200 ml na 12 tysięcy ---------- Dodano o 22:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:17 ---------- Dodam ze jak po stoi 2 dni i go od pale to chodzi jak 60 to pojawiło się po zimie podejrzewam ze to hydrauliczne popychacze ale to po przejechaniu 20 m znika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaciek_ptb Zgłoś #125 Napisano 25 Maja 2013 Witam. Odświeże troche temat... Panowie co może być przyczyną dymienia na niebiesko po dłuższym postoju?? Dodam, że głowice mam po kompleksowej naprawie razem z uszczelką, z odmy jak śledziłem to zdziebko wyleciało czegoś olejopodobnego do dolotu po przejechaniu 100km w komplecie i dziś patrzyłem turbo i tam też nie ma śladów oleju na wirniku dolotowym. Jest delikatny luz ale nie wzdłużny tylko poprzeczny. Już nie mam pomysłów co robić... Kto podsunie jakieś sugestie?? Zauważyłem jedną rzecz... coś jak by się pociło przy uszczelce głowicy i moje pytanie czy mnmo, że była kupiona nowa to mogła być jakaś wadliwa i np ten wyciek jest nie tylko na zewnątrz głowicy, a też i wewnątrz. Jak był zaraz po naprawie to nie kopcił na niebiesko. Po naprawie zrobiłem ok 1300km... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #126 Napisano 26 Maja 2013 dochodzę do wniosku kolego , że AVF tak już mają .... co raz więcej jest AVF z takimi objawami... Też miałem kompletny remont głowy , wymiana całej prakycznie góry (wałek szklanki , panewki) i nadal dymi .... Najprawdopodobniej przyczyna to wadlwa głowica a dokładniej gniazda pompowtrysków strasznie łatwo się wycierają w AVF ... bo już nic innego do głowy mi nie przychodzi .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #127 Napisano 26 Maja 2013 gniazda pompowtrysków strasznie łatwo się wycierają w AVF ... bo już nic innego do głowy mi nie przychodzi .. Coś w tym musi być. Mi też mechanik robił kompletny remont głowicy plus nowe części. Zakład w którym robiony był szlif głowicy powiedziano mi że gniazda są miękkie. Na dodatek na głowicy miałem wytłoczony napis MADE IN POLAND a u Was też taki jest? Znajduje się po prawej stronie w okolicy czwartego cylindra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaciek_ptb Zgłoś #128 Napisano 26 Maja 2013 tylko w moim przypadku przed wymianą uszczelki pod głowicą z powodu twardych przewodów układu chłodzenia wcześniej nie było mowy o dymieniu na niebiesko i nie było widocznego wycieku oleju z uszczelki pod głowicą od strony dolotu/wylotu czyli od strony w którą olej jest podawany do pokrywy zaworów. A jeżeli jest widoczne na zawnątrz to może być tak samo to wewnątrz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaciek_ptb Zgłoś #129 Napisano 26 Maja 2013 teściu w AWX ma napis MADE IN POLAND i u niego nie ma mowy o kopceniu wiec ten kto mówi, że ten typ tak ma jest w błędzie... do pompek miałem wymieniony cały zestaw z oringami, podkładkami miedzianymi i takimi jak by grzybkami... chyba, że gdzieś się oring podwinął lub jest uszczypnięty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #130 Napisano 26 Maja 2013 gniazda pod pompki się wybijają ze zbiegiem czasu, wyjęcie ich i wsadzenie nawet na nowych uszczelkach (oringach) nie gwarantuje szczelności.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaciek_ptb Zgłoś #131 Napisano 26 Maja 2013 to jak można zlikwidować ten problem?? czy jest jakaś rada na to?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #132 Napisano 26 Maja 2013 W czasie remontu pompki miały także wymienione uszczelki z zestawu naprawczego BOSCH i na długo to nie pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #133 Napisano 26 Maja 2013 to jak można zlikwidować ten problem?? czy jest jakaś rada na to?? ...wymiana głowicy :smutek Może ktoś to regeneruje, nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #134 Napisano 26 Maja 2013 (edytowane) Może ktoś to regeneruje, nie wiem. Teoretycznie naprawiają. Rozwiercają gniazda i wprasowują tulejki ... ale opnie różne na ten sposób są. Lepiej znaleźć głowę ze zdrowymi gniazdami ... podobno od AJM pierwszych najlepiej, niby nie mają tego problemu z wybitymi gniazdami. Co raz więcej jest postów na forum o tym kopceniu i o dziwu prawie wszystkie dotyczą AVF 2003+ . Tak zaobserwowałem .... tylko w moim przypadku przed wymianą uszczelki pod głowicą z powodu twardych przewodów układu chłodzenia wcześniej nie było mowy o dymieniu na niebiesko druga sprawa , że jak masz wyorobione gniazda a nieruszane pompki to się jakoś to trzyma. A jak już wyciągniesz pompki i nawet założysz nowy uszczelki to i tak już to się nie uszczelni najprawdopodobniej. U mnie jak wyciągali pompki , to dobrze że byłem przy tym , bo bym nie uwierzył, wyciągali z "oringami aluminiowymi" na pompkach. Tak mam gniazda wyrobione ... Edytowane 26 Maja 2013 przez Rosa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaciek_ptb Zgłoś #135 Napisano 26 Maja 2013 Rosa to przez ile czasu widzisz za sobą ten niebieski dymek powiedzmy po porannym odpaleniu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #136 Napisano 26 Maja 2013 teraz po tym co robiłem : - remont głowy z wymianą uszczelniaczy - wymiana wałka , szklanek , panewek itd - delikatnie przytarte gniazda pompek papierkiem przed włożeniem nowych uszczelek Powiem szczerze , że czasami tylko jest dymek dosyć mały a czasami około minuty na prawdę mocno na niebieski zakopci ... Wcześniej to była tragedia .... CHMURA i to duuuża niebieskiego dymu. Teraz nie ruszam tego , chyba że coś poważnego będzie się działo bo tylko wymiana głowy chyba pozostaje ... a koszta dosyć spore Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaciek_ptb Zgłoś #137 Napisano 26 Maja 2013 no ja jutro oddaje do tego co mi robił wymiane bo tą kąpleksową naprawe głowicy robiła jakaś firma i czy ona nie powinna sprawdzić jaki jest stan tych gniazd pod PD?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #138 Napisano 26 Maja 2013 oni to mają to gdzieś , mi też nic nie mówili na ten temat . Dla nich ważne jest czy głowa trzyma szczelność ... a nie jakieś gniazda pompek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik Zgłoś #139 Napisano 1 Czerwca 2014 (edytowane) witam! mam taki problem. otóż w dniu wczorajszym zakupiliśy passata b5 fl z 2002r. 130 km. W trakcie oglądania i jazdy próbnej nie wychwyciliśmy żadnych mankamentów. W drodze powrotnej (około 70 km) auto zachowywało się super. Żadnych drgań, hałasów, spadków mocy, kopcenia- dosłownie nic. Po dojechaniu do domu, kiedy auto postało około 4 godzin i zostało odpalone okazało się że bardzo kopci. W dniu dzisiejszym postanowiliśmy bliżej się temu przyjżeć i sytuacja taka sama. Auto odpala super, silnik pracuje równo, obroty stałe utrzymują się na poziomie tym samym. Ale auto obficie kopci. Dym w kolorze biało niebieskawym. W tym samym czasie przy dodawaniu gazu kopcenie się nasilało. Wraz z rozgrzewaniem auta ( podczas postoju około 20 min) kopcenie malało. Na rozgrzanym aucie (temp. ok 70-80 ) kopcenie praktycznie zniknęło ( coś tam przy przybliżeniu się było widać ale niewiele). Co może być tego przyczyną? sprzedawca mówił że do wymiany rozrząd, filtry i olej, ale obawiam się żeby nie była to turbina albo coś równie albo i bardziej kosztownego. Edytowane 1 Czerwca 2014 przez rainman777 Przeniesiony do prawidłowego działu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kw_a Zgłoś #140 Napisano 2 Czerwca 2014 (edytowane) Myślę, że może to być turbina, pierścienie, odma dopóki się nie rozgrzeje, nie uszczelni to puszcza olej. Sprawdź poziom oleju, i kąt synchronizacji rozrządu. Ja bym oddał auto do sprzedającego jeżeli możesz, bo na dzień dobry masz ładną naprawę. Wymiana rozrządu z olejem i filtrami to 1300zł turbina regenerowana z dobrej firmy 1000 + 200 robocizna lub nowa 2500 do 3000 + 200 robocizna. Edytowane 2 Czerwca 2014 przez kw_a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach