luk_tor Zgłoś #41 Napisano 10 Listopada 2009 Brudny dolot od oleju = mokry i brudny egr od oleju (egr może również chlapać na zewnątrz). Jak czyściłem u siebie to był tam nagar coś w stylu sadzy z olejem. To samo było u ojca w octvii I tdi - najnormalniejsza rzecz w tdi. Zdejmij rurkę od odmy co idzie do rury od turbo i sprawdź czy ta rurka jest sucha czy też jest w niej olej (morze olej lecieć w dolot niesprawnym separatorem oleju który jest w pokrywie zaworów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymondeck Zgłoś #42 Napisano 10 Listopada 2009 W niedziele zdejmowałem te cienką rurkę z odmy co idzie do weża ktory prowadzi do turbo to sucha była. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #43 Napisano 10 Listopada 2009 Ja sprawdzałem rurę od IC dolną i jest sucha a odma jest w butelce czyli przez odmę olej się nie dostaje do dolotu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #44 Napisano 10 Listopada 2009 wracajac do tego co juz napisałem, turbo dobre, odma też nie wali olejem , IC suche, EGR zaślepiony, a nadal podczas zmiany biegow widac niebieski dymek to niestety w 90% są uszczelniacze trzonkow zaworowych do wymiany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #45 Napisano 11 Listopada 2009 A jak kolego bierze dużo oleju to pewnie pierścienie ??mam 8,5 tys km od wymiany i juz dolałem 2,5l oleju , jak jeżdżę sam czy we dwoje to nie widać żeby auto kopciło a jak już ciągne przyczepkę czy kamping to widać w lusterku niebieściutki dymek , z tego co wiem to jak uszczelniacze są do wymiany to rano przy zapalaniu powinna być kupa niebieskiego dymu a u mnie tego nie ma ,zastanawiam się czy turbina może wywalać olej nie do dolotu tylko od razu do rury wydechowej ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #46 Napisano 11 Listopada 2009 (edytowane) uszczelniacze charakteryzuja się puszczaniem niebieskiego bąka przy zmianie biegow. jesli masz tak duze zuzycie oleju to -turbina leje (olej w dolocie po częsci ciepłej jak i zimnej, sprawdzamy organoleptycznie...) olej dostający sie do wydechu moze z czasem zakleic katalizator i zacznie mulic silnik. musisz wykręcic gada i wejrzec do srodka powinna tam byc tylko sadza. jesli bedzie olej to juz wiesz czemu... -odma zasysa (sprawdzamy dolot, połaczenia odmy, oraz szczelnośc korek, bagnet itd.)jesli dolot jest suchy- ten punkt pomin. -zapiekły się pierscienie zgarniajace ( jedynie co mozna zrobic to zerknąc na świece zarowe czy sa zaolejone itd. pomiar kompresji, próba olejowa) -masz gdzies wycieki na zimeringach, lub na misce olejowej itd.(to widac, gołym okiem) Teraz po kolei diagnozuj i wykreślaj z listy... jedno napewno zostanie. Edytowane 11 Listopada 2009 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #47 Napisano 14 Listopada 2009 KrisT widzę kolego ze sie troche znasz na rzeczy zacznę od świeć i katalizatora sprawdzę to, to już wylkuczy większe wydatki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #48 Napisano 10 Października 2010 Mi troszke nie na niebiesko ale tak na siwo-niebiesko poddymia od czasu do czasu i smierdzi jak z jelcza i taki jak z niego ma kolor. Dzis zalalem na 15 litrow dodatek redox do czyszczenia ukladu paliwowego (niby napisali lac na 50l) mam nadzieje ze przejdzie. A jak nie to czy musze zmieniac wtryski czy jedynie koncowki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #49 Napisano 10 Października 2010 Pierwsze co zrób to przegon auto i nic nie cuduj jak auto ci pali ma kopa i nie bierze oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drPorn Zgłoś #50 Napisano 10 Października 2010 Mi walił na niebiesko mój PD. To była wina pierścieni. No i trzeba się przerzucić na półsyntetyk, chyba że wymienisz wszystkie tłoki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #51 Napisano 10 Października 2010 Mi walił na niebiesko mój PD. To była wina pierścieni. No i trzeba się przerzucić na półsyntetyk, chyba że wymienisz wszystkie tłoki. Juz gonilem nie raz ale raz na jakis czas sie to powtarza... Turbo mam zyletke-czysciotkie, suche, oska nie ma nawet 1mm luzu Odma czysta ale wczoraj mylem pokrywe i odme-tak dla zasady bo z niej dym ani para nie leci tylko powietrzem sobie puka... Egr czysty... Pierscienie zdrowe-bo z bagnetu dym nie idzie tylko jak jest zimno to delikana para Uszczelniacze zaworow rowniez ok bo nie dymi z pod korka, jedynie para jak jest zimno... Jedyne co to wtryski-tych nie ma jak sprawdzic... Za tydzien jak stp nie pomoze to zmienie filtr paliwa, olej, filtr powietrza i swieczki... Wniosek to te wtryski, i tu moje pytanie! Czy jezeli sa uszkodzone to cale czy tylko koncowki? Na jakiej zasadzie dzialaja i co w nich siada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #52 Napisano 11 Października 2010 No i trzeba się przerzucić na półsyntetyk Nie pisz głupot PD do końca swego żywotu mają chodzic na full syntetyku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #53 Napisano 11 Października 2010 dzis dymu brak, ciszej chodzi i jakos rowniej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
areczek Zgłoś #54 Napisano 11 Października 2010 dzis dymu brak, ciszej chodzi i jakos rowniej... moze napisz kolego co zrobiles,ze jest poprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #55 Napisano 11 Października 2010 Wczoraj wlalem srodek firmy Redox do czyszczenia systemy paliwowego i wtryskiwaczy. Zalalem to cudo na ilosc okolo 15 litrow on choc kaza na 50l (mialem nadzieje ze bedzie lepiej). Troszke piluje np odcinki po 1km-3km na 3.500 4.000 obrotow. Dzis jak wrocilem z pracy okazalo sie ze auto ciszej pracuje, nie dymi, i zapach spalin zmienil sie z takich jak z autobusu na cos podobnego jak w benzynie. Nie mowie ze pomoglo bo jeszcze nie wyjezdzilem tego specyfiku i nie wiem co bedzie po zalaniu czystego on. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #56 Napisano 13 Października 2010 Zalalem to cudo na ilosc okolo 15 litrow on choc kaza na 50l każą go lać na 100 litrów ON, na pojemniku jest napisane 1/2 zawartości na 50 litrów ON. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djpawcio1 Zgłoś #57 Napisano 13 Października 2010 witam panowie ja mam problem taki że już mi ręce opadają samochód dymi rano jak go odpale jasny szary cos jak para ale dymi caly czas czy zimny czy cieply caly czas leci z rury dym jak ruszam to jest podmuch jasnego dymu i delikatnie niebieskiego, turbina regenerowana byla rok temu oleje wymieniane plyn chlodniczy nie ubywa olej tez nie moze delikatnie ale mam pompowtryski przyznaje ze przewód od odmy jest mokry i z laczenia IC lekko podkapuje egr byl do cyzszczenia byl caly zarypany pomozcie auto ma buta az milo pali jak igla na mrozie bardzo bym chcial to naprawic juz nawet moge wywalic i z 1500 zl ale co to jest szkoda mi sprzedawac auto bo to jedyny problem jak dzis na postoju stalem na swiatlach i zimno jest to na tylniej szybie widzialem dym jasny bo mocno to leci z rury ---------- Post added at 22:00 ---------- Previous post was at 21:59 ---------- mama passata 2.0 tdi 136km 2004 rok B5FL 210 tys olej castrol 5w30 norma 507 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #58 Napisano 13 Października 2010 nie nie, ja mowie o innym, nie o tym w ksztalcie pistoletu, ale biala butelka cos ja 4 kieliszki 50ml ustawione jeden na drugim, podobny do dodatku oktanowego castrolu I bylo wskazane butelka na 50l do kazdego tankowania. ---------- Post added at 21:24 ---------- Previous post was at 21:18 ---------- a czy nie jest to powod np nieszczelnego egr? Zaowazylem ze gdy sie przygazuje i sluchac jak egr sie otwiera(bo to slychac na otwartej masce) kolor spalin sie zmienia;) gdyby go tak zaslepic, moze problem by ustal...Tak czy siak ja bede kombinowal metoda prob i bledow bo nie da sie tego tematu usunac ztwierdzajac przyczyne na 100% u kazdego moze byc cos innego, od odmy(zatkanej, dziorawej, mokrej)przez turbo(leje na ciplej lun zimnej stronie, lub leje plynem chlodniczyn ma cieplej) do egr lub pierscieni czy uszczelniaczy zaworow...Wiec 3eba ogarnac wszystko wokol silnika a jak to nie da to 3eba zrzucac glowice i mieniac za jednym zamachem zawory, uszczelniacze, pierscienie i slifowac gniazd:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emzol Zgłoś #59 Napisano 19 Października 2010 (edytowane) podepnę się do tematu.. Mianowicie, rano, obojętnie czy jest ciepło czy zimno, ale po dłuższym postoju, auto kopci... Nie wiem dokładnie czy to siwy czy niebieski, nijaki;/ Jeśli tylko osiągnie delikatnie większą temperature, problem ustaje.... Nic ,nawet kiedy naprawde go katuje nie puści małego dymku. Ostatnio zabrałem sie za uszczelnianie wszystkiego bo delikatnie sączył mi sie olej z pod pokrywy zaworów i EGR-u, uszczelniłem wszystko, EGR był Bardzo zalepiony...Ale jak szalec to szalec, wykręciłem kolektor ssący, podobnie czarno(wyczyściłem go) Rure która idzie od IC do EGR tak samo, Odma czysta... Niechcący natrafiłem na (3) luźne śruby od kolektora wydechowego, dokręciłem(niestety nie dałem nowej uszczelki). Poskręcałem wszystko do kupy,(sądziłęm że będzie odrazu ciszej chodził, bo chodzi troche jak na zwykłej pompie90-110 koni ale bez poprawy)i to samo, przyznam że troche lepiej idzie, ale dalej kopci.... Co mam sprawdzic jeszcze????? Czy to że troche głośniej chodzi to może byc znak iż PD siadają? Problemów z odpalaniem nie ma, mocy mu nie brakuje:D... ale.... Z góry dziękuje.. Edytowane 19 Października 2010 przez Emzol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SARNA Zgłoś #60 Napisano 23 Października 2010 (edytowane) Witam wszystkich -moj problem polega na tym ze-2 tyg temu bylem u mechanika na wymianie oleju,filtrów.Problem pojawil sie 2 dni temu -samochod zaczol mi lekko kopcic inaczej niz dotychczas.Po paru godzinach coraz mocniej az .........chmura dymu.Dym jest koloru bialo-niebieski i smierdzi.Pojechalem do mechanika co stwierdzil-uszczelka pod glowica jest ok-samochod ma stale obroty ,przyspieszenie jest ok,plyn nie ubywa itd.Turbina-sprawdzil -jest ok.Co jest dziwne bardzo duzo oleju pali.Przez 2 tyg spalil -WSZYSTKO.Co sie dzieje .A cha swiece sa ok ,zawory przyspieszacza czy cos takiego -ok.OLEJ byl wlany-SHELL HELIX HX7 10W-40 SYNTHETIC. PASSAT 1.8T AUTOMAT 2001R-170TYS KM Edytowane 23 Października 2010 przez SARNA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach