Skocz do zawartości
byry007

Dymi na niebiesko PD

Rekomendowane odpowiedzi

wlasnie chodzi o to ze nie, dobrze odpala, nie mam przy odpalaniu zadnych problemow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlasnie chodzi o to ze nie, dobrze odpala, nie mam przy odpalaniu zadnych problemow.
a nie chodzi jakoś tak głośniej lub tak jakby na 3 gary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Galaretka moze byc skutkiem pomieszania innych olejow przy wymianie.

Egr to masz tak zalany ze w zyciu nie widzialem takiego, i nie koniecznie to wina turbo ale moze byc odmy. A dymienie to uszczelniacze zaworow, bo jak zalapie 90 to ustaje. Czyli metal(zawory) puchna i sie doszczelniaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi tak jak przed, nawet nie odczulem az takiego wielkiego spadku mocy

 

---------- Post added at 18:11 ---------- Previous post was at 18:10 ----------

 

 

a jak sprawdzic czy to wina odmy czy turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi tak jak przed, nawet nie odczulem az takiego wielkiego spadku mocy

 

---------- Post added at 18:11 ---------- Previous post was at 18:10 ----------

 

 

a jak sprawdzic czy to wina odmy czy turbo?

sprawdź czy odma jest drożna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, a ta galareta? wymienialem tylko caly olej, nie wiem czy mozliwe jest zmieszanie np z plynem chlodniczym.. bo nic plynu nie ubywa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Np jak byl 5w 40 i przy zmianie zostal zmieniony na mineralny to mogla sie galaretka zrobic. Moze byl uzywany tak zwany flash do zmiany oleju i nie zostalwyplukany.

 

Jak sprawdzic odme? Tu jest troche robotu bo nalezy odlaczyc odme zaslepic otwor po niej, nastepnie wyszyscic i wysuszyc caly uklad dolotowy.

Ja rozkrecalem i czyscilem ropa a pozniej woada z plynem do naczyn, nastepnie suszylem opalarka(dmuchajac w srodek poszczegulnych rurek oraz itc.

Egr i kolektor tez doc zysta.

Po tejoperacji czeka cie pewnie ze 200km do sprawdzenia co dokladnie puszcza olej.

Mianowicie jak bedzie znowu lac sie z dolotu to masz tam tylko turbo podlaczone.

Natomiast jak pod autem bedzie plama z odlaczonej odmy to musisz przeczyscic pokrywe, zalozyc nowa odme(proponuje jak u mnie skorzystac z rury 18/22mm od pralki 1,1/2m) przeciagnac pod auto gdzies do tunelu srodkowego i zalozyc OCT z filterkiem powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok dzieki, sprobuje zrobic tak jak napisales. a z tym olejem to nie wiem. bo jak zmienialem olej to z 2 mies jezdzilem normalnie i nic sie nie dzialo. teraz tak sie stalo jakies 1/2 dni temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak że czuję jakby silnik spalał nie ropę tylko olej z frytek. Stało się to nagle. Turbinę sprawdzałem i jest ok, uszczelniacze na zaworach były wymieniane jakieś 9 miesięcy temu... Jak sprawdziłem przewody to wychodzi na to że olej zasysany jest przez turbinę przewodem który jest połączony z odmą. Egr mam w oleju. Czy to możliwe, że silnik mam skończony?? Wszystko chodziło ładnie i stało się to z dnia na dzień. Po 6tysiącach kilometrów brakowało jakiś 1l oleju. Co radzicie?

Czasem jakby mniej było tego zapachu "frytek" z rury. Najwięcej smrodzi jak jest zimny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy nie bylo tak ze jezdziles z odkreconym korkiem albo wysunietym bagnetem i sie para wodna skroplila do oleju?

Albo tak jak kolega napisal z tym paliwem.

 

Fakt jest taki ze powinienes spuscic to uzywajac flusha, zalac nowy olej na nowym filtrze.

Nastepnie (wiem ze marnotrawstwo, ale musisz wymyc te kluski z silnika)wylac po 100km i zalac kolejny nowy z nowym filtrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a no jezdzilem fakt, zapomnialem raz wlozyc bagnet, i przejechalem jakies 15 km. no racja. wiec to moze byc od pary wodnej?

 

---------- Post added at 14:11 ---------- Previous post was at 14:09 ----------

 

a mozesz mi jeszcze bardziej wyjasnic, co to jest ten flush?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sognoname, napisz post 79 normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Np jak byl 5w 40 i przy zmianie zostal zmieniony na mineralny to mogla sie galaretka zrobic. Moze byl uzywany tak zwany flash do zmiany oleju i nie zostalwyplukany.

 

Jak sprawdzic odme? Tu jest troche robotu bo nalezy odlaczyc odme zaslepic otwor po niej, nastepnie wyszyscic i wysuszyc caly uklad dolotowy.

Ja rozkrecalem i czyscilem ropa a pozniej woada z plynem do naczyn, nastepnie suszylem opalarka(dmuchajac w srodek poszczegulnych rurek oraz itc.

Egr i kolektor tez doc zysta.

Po tejoperacji czeka cie pewnie ze 200km do sprawdzenia co dokladnie puszcza olej.

Mianowicie jak bedzie znowu lac sie z dolotu to masz tam tylko turbo podlaczone.

Natomiast jak pod autem bedzie plama z odlaczonej odmy to musisz przeczyscic pokrywe, zalozyc nowa odme(proponuje jak u mnie skorzystac z rury 18/22mm od pralki 1,1/2m) przeciagnac pod auto gdzies do tunelu srodkowego i zalozyc OCT z filterkiem powietrza.

siema, dzisiaj zrobilem tak: odkrecilem to: 1, 2, 3, 4

 

0x2tbBwa2Yx

 

EGR był tak zaszmelcony w środku że masakra, sama sadza zmieszana z olejem, dość grubo tego bylo. wiec to bede czyscił, potem dalej 3,i 4 te rury tez sa w oleju, wiec je tez wyczyszcze.. co mam jeszcze zrobić? dodam tez ze jak koncza sie te rury to jest chyba Intercooler ta? to z tych rur kapal olej i pewnie jest zawalony olejem w srodku.. da sie go wyczyscic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
siema, dzisiaj zrobilem tak: odkrecilem to: 1, 2, 3, 4

 

0x2tbBwa2Yx

 

EGR był tak zaszmelcony w środku że masakra, sama sadza zmieszana z olejem, dość grubo tego bylo. wiec to bede czyscił, potem dalej 3,i 4 te rury tez sa w oleju, wiec je tez wyczyszcze.. co mam jeszcze zrobić? dodam tez ze jak koncza sie te rury to jest chyba Intercooler ta? to z tych rur kapal olej i pewnie jest zawalony olejem w srodku.. da sie go wyczyscic?

No jak juz jestes tak ''porozkrecany'' to idz za ciosem i wywal intercooler, rure laczaca go z turbo o pasowalo by tez ta metalowa pod zderzakiem.

Oczywiscie kolektor dolotowy tez, oraz ta rurke laczaca turbo i egr.

Wymyj wszystko ropa(nie zaluj) pozniej umyj wszystko ciapla woda z duza iloscia dobrego plynu do naczyn.

Wysusza dmuchajac jakas suszara, albo opalarka do srodka kazdego z nich przez minimum 15 min kazde zeby wopda odparowala na 100%.

 

Zanim zaczniesz myc to z nr 3 odkrec czujnik doladowania.

 

 

Kolektor dolotowy fajnie by bylo wypalic, mianowicie umyc ropai wyskrobac ile sie da a pozniej zalac benzyna i rozchlapac ja po sciankach, podpalic.

Niech sie kopci max z 10-15 minut zeby nie nagrzac zbyt mocno kolektora.

Nastepnie jak ostygnie(choc ja przez szmate goracy skrobalem bo szkoda czasu na czekanie) NALEZY GO OD SRODKA WYSKROBA SZCZOTKA DRUCIANA wygladajaca jak szczotka do butelek dla dzieci. Ponownie umyc ale juz woda z plynem i osuszyc.

 

Znowu musze powiedziec ze jak juz jestes tak ''porozkrecany'' to osobiscie bym szedl za ciosem i przelecial turbinke, ale to juz twoj wybor.

 

Tak wiec jak dokladnie umyjesz plynem i (tylko sie upewnij zebys nie pisal ze ja ci kazalem i jest zle!!!!!!) starannie wysusz, a jak nie masz pewnosci to wysusz dobrze, zostaw i na drugi dzien wysusz ponownie.

 

Przed skladaniem umyj tyrbine (wirnik w srodku) z oleju plynem do czyszczenia sprzegla i hamulcow(to eter odparowuje bez sladu w 30 sekund).

 

Poskladaj ladnie, odlcz odme zaslep wlot po niej np mozesz uzyc korka od szampana lub zalanej silikonem nasadki do grzechotki odpowiedniego rozmiaru. Uzyj opaski zasiskowej.

 

Zanim zalozysz egr to sprawdz czy chodzi z oporem czy nie, bo kiszka jak sam pod wplywem spalin sie zacznie rozszczelniac jak u mnie(musze go zaslepic blaszka).

 

Co do odmy to (z doswiadczenia przy 1.8T i teraz TDI) proponuje zaopatrzyc sie w 2 nowe(lub jeden wiecej niz 180cm) weze odplywowe do pralki o koncowkach 22mm(pasuje idealnie na kruciec pokrywy) i 18mm co pasuje do roznego rodzaju OCT zreszta nie musisz tego zakladac. Przeciagnij waz w dul miedzy rura od turbo a przewodami od chlodniczki paliwa. Dalej nar sprezarka klimy, nad stabilizatorem w strone kierowcy, pozniej delikatnie w gore zeby na jakies paski przyczepic to (nad oska) do weza wspomagania (bo jak zostawisz na osce to wiedomo-10km i sie przetrze). Tu czyba bedzie trzeba polaczuc 2 weze(chyba ze masz 1 okolo 180cm<...).Nastepnie robisz dziorki w wygluszeniu tunelu tak by mozna bylo przewlec kolejne paski do montarzu.

Podwieszasz. Na koniec zakladasz filterek powietrza o srednicy 21-22mm. Zebys go nie zgubil to sklej go z wezem silikonem lub tasma izolacyjna mocno naciagajac ja.

 

 

Mysle ze to na tyle z przygotowaniami.

 

Teraz zapopatrz sie w 2 filtry (jeden najtanszy a jeden lepsiejszy), olej okolo 7L i preparat do plukania/czyszczenia ukladu smarowania (enigine flush).

Do obecnego oleju(jak masz max to musisz upuscic ze szklanek lub dwie) zalej ''flush'' przejdz sie itensywnie(powyzej 3tys obrotow) po miescie zeby olej pod cisnieniem ladnie krazyl. Zlej cieply olej. Wykrec filtr i poczekaj z godzine do trzech z otfartym korkiem i wyciagnietym bagnetem az do reszty wyleci z silnika.

 

Zarzuc tani filter i wlej nadmiar oleju czyli te 2-2 i 1/2L. Bedzie gdzies na minimum. Przejedz sie normalnie tak z 10-15 minutek. Zlej go i wywal filter(ta operacja sluzy wyplukaniu ''flush'a'' ktory rozrzaddza i degraduje olej).

 

Niech obkapie. Wysusz papierem toaletowym komore filtra, i zalej ponownie razem z porzadnym filtrem.

 

Wiem ze brzmi to kapke smiesznie i kosztownie, ale masz pewnosc ze kluski wyplukane oraz ze ta chemia do plikania kluskow nie zaszkodzi na przyszlosc nowemu olejowi.

 

Teraz juz mozesz smigac i za jakies powiedzmy 200-300km zciagnij waz przy turbinie i sprawdz wylot turbo czy nie jest ufajdany olejem. Jak nie to sie poluz i sprawdz czy filterek nie kapie;)

 

---------- Post added at 20:02 ---------- Previous post was at 19:59 ----------

 

A zapomnialem ja do tej operacji tez zciagalem pokrywe i plukalem cala odme ropa a pozniej wymywalem rope plynem do czyszczenia hebelkow o sprzegla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co do tego intercoolera? co z nim zrobic skoro jest tez w oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sebastian, żeś poleciał po całości :D to "skoro tak rozkręcony" to niech i silnik rozbierze i przeczyści :D

 

a co do tego intercoolera? co z nim zrobic skoro jest tez w oleju?

 

wyczyścić z tego oleju ....

ja bym osobiście zrobił tak:

zdjął rurę z dołu i niech zleci badziew a resztę szmatko delikatnie wyczyścił przez ten otwór... Resztę i tak wydmuchasz podczas jazdy ...

 

Oczywiście jak zrobisz tak jak Stavros pisał będzie "dokładniej" ale wg mnie to trochę "Za dokładnie" jest :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastian, żeś poleciał po całości to "skoro tak rozkręcony" to niech i silnik rozbierze i przeczyści
;) bez zaglebiania sie heh...

 

---------- Post added at 20:50 ---------- Previous post was at 20:48 ----------

 

Oczywiście jak zrobisz tak jak Stavros pisał będzie "dokładniej" ale wg mnie to trochę "Za dokładnie" jest

 

 

-no tak troche zabawy z wyciagnieciem go jest, nie powiem.

 

---------- Post added at 20:54 ---------- Previous post was at 20:50 ----------

 

Jak juz sie zdecydujesz wywalic ITC na stol to podgrzej go na zewnatrz i w srodku suszarka/opalarka zeby rozrzadzic zalegajacy olej i przemyj duza iloscia ropy a pozniej woda z plynem i porzadnie wygrzej zeby doparowalo, dmuchaj 10 minut w jedna strone, to w druga, to pozniej z 10minut od zewnatrz po zeberkach.

 

Warto dokladnie osuszyc dolot w celu skutecznego zlokalizowania wyciuku, gdybys to robil tylko jako okresowe czyszczenie to tak jak kolega mowil, jak najmniej rozbierania, szmatak(najlepiej bawelniane stare przescieradlo) na drut i wycierasz.

 

Tak czy siak polecam zrobic ''za dokladnie'' w tym przypadku, bo szukasz przyczyny a nie czyscisz silnik ''sezonowo''.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok dzieki wielkie, jutro zabieram sie do roboty, jak cos dam znac co i jak. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj zeby sie zaopatrzyc w:

-duzo szmatek najlepiej tkanina z bialego bawelnianego przescieradla

-jakies 5L ropy

-maly i dyzy pendzelek

-1L benzyny

-silikon do misek olejowych(zeby ponownie zamocowac odkrecony czujnik doladowania)

-cos do zatkania dziory po odmie

-rura do przeniesienia odmy

-paski zaciskowe grube i dlugie

-ze 2 puszki po 500ml lub wiecej plynu do czyszczenia hebli

-dobry plyn do naczyn(zeby skutecznie odtluszczal)

-tyskie na po robocie

 

Narzedzia:

 

-opalarka

-dlugi plaski wkretak do dwapania sadzy

-szczotke druciana okragla

 

Powodzenia i wszystko spokojnie, nie szarp sie z ITC lepiej sie nakrecic i zdjac zderzak i belke niz ulamac zaczep;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ponownie, zrobilem tak jak mowiles, wyczyscilem all oprocz tego intercoolera, i wiecie co? Pomoglo, zapach jak ze stara i niebieski dym zniknąl. teraz to mozna normalnie po miescie jezdzic. zobaczymy czy turbo przepuszcza i czy EGR bedzie zalany. wielkie dzieki za pomoc, masz u mnie wielkie PiFFo,

 

Aaaa, i jak czyscilem EGR to wymienilem oring na nowy, koszt 2 PLN a jaka roznica, stary byl juz plaski i twardy, i nic nie uszczelnial.

Edytowane przez sognoname

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności