Skocz do zawartości
byry007

Dymi na niebiesko PD

Rekomendowane odpowiedzi

Auto mam 261tys KM delikatne pocenie jest z zaworu EGR ale nie duże

Edytowane przez byry007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie mechanik poprawił synchronizacje wtrysku blok nr 4 i teraz jest ok nadto ostatnio zalałem bak płynem STP i teraz jest idealnie.Wcześniej okazało sie ,że mam na synchronizacji lekkie wyprzedzenie co poprawiało odpalanie pojazdu ale objawem ulemnym było kopcenie na czarno i niebiesko

 

---------- Post added at 22:23 ---------- Previous post was at 22:22 ----------

 

Mój obecny przebieg to 280 000km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aleksander kolego możesz dokładniej napisać co robiłaś i ile zapłaciłeś za tą robotę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie koszt całkowity to 200zł. ale fachowiec zrobił to łacznie ze sprawdzeniem prawidłowości ustawienia rozrządu.Bez tego to koszt ok 50 zł. podłączenie kompa i sprawdzenie na rozgrzanym silniku kąta wyprzedzenia w grupie 4.Jesli nie jest na zero to poluzowuje sie trzy śrubeczki na wale i pokręca w prawo lub lewo do momentu uzyskania odpowiedniej wartości,Mechanik mówił mi ,że jest tam pewna tolerancja ale ja mam ustawione na zero.Mechanikiem jest jegomośc będacy mistrzem w autoryzowanym servisie VW.Gostek dorabia sobie po godzinkach i widać ,że czuje czacze...

 

---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:37 ----------

 

Temat ustawienia tego co opisałem był już poruszany na forum więc musisz poszukać dodam jeszcze ,że po poprawieniu ustawienia przybyło mi mocy! jak w "Starr Warrs"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat ustawienia tego co opisałem był już poruszany na forum więc musisz poszukać dodam jeszcze ,że po poprawieniu ustawienia przybyło mi mocy! jak w "Starr Warrs"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wyczyścić zawór EGR okazało sie ze był zaślepiony blaszką przeczyściłem i nić nie dało kopci jak kopcił i jeszcze sobie Kwaka chce zaślepić go z powrotem. Jak sprawdzić czy to czasem nie turbo ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam odświeżam tamat odma wsadzona w butelkę ,EGR zaślepiony , przez jakiś czaś miałem dobrze auto nie kopciło na wiekszym gazie teraz znów zauważyłem ze puszcze dymek niebieski w lusterku, gdzie szukać problemu bo mi ręce opadają, auto się zbiera jakoś na przyspieszenie nie mogę narzekać tylko nie ciągnie od początku tylko jak przekroczę 2000 obr. to dopiero w siedzenia wciska .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że się nie zbiera od początku to może przepływka oszukuje -ja tak miałem. Ale co do dymienia to nie wiem. Powiem szczerze, że też mam podobnie, tylko że auto dymi na niebiesko na zimnym silniku przy przyśpieszaniu, w lusterku tego nie widzę, ale osoba jadąca za mną zauważy. Oleju nie bierze w jakiś większych ilościach, EGR kwaka i są na nim ślady oleju. Odpala idealnie, przebieg ~150tyś km. Posprawdzam połączenia turbo - intercooler i zrobię logi dynamiczne, może to coś pokaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam uporałem się z dymieniem wymieniłem rozrząd u mechanika i według Vaga jest do delikatniej synchronizacji a według mnie nie bo nie dymi na niebiesko nawet rano przy odpaleniu (tylko jak mam przyczepkę to za dymi trochę na niebiesko) tylko ze wciąga olej, rura od IC dolna sucha nawet mechanik się zdziwił , jestem 6 tys km po wymianie oleju i juz zjadł około 1,5l oleju (tylko auto jak kupiłem auto jeździło na mineralnym około 3 lat tak jak mówił sprzedawca )zmieniłem na syntetyk z normą 505.01 to pewnie tu był problem ze auto jeździło na mineralnym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz to ten syntetyk wyplukal ci wszystko i dlatego masz takie ubytki niemozna po mineralnym przechodzic na syntetyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PD ma pracować cały czas na oleju syntetyku z normą 505.01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od 2 dni mam problem polegający na tym, że podczas ruszania auto dość mocno zakopci na niebiesko, następnie jak wrzucę drugi bieg to też strzeli niebieskim dymem dość obficie przy obrotach ok 1700-2000 a 3 i 4 bieg już tego nie ma. Stad moje obawy, że to może turbina. Olej dziś sprawdzilem jest maks. Oczywiście będę teraz sprawdzał stan na bieżąco. Dodam, że nie czuje żadnego spadku mocy. Może turbina się kończy i puscza olej?? Albo macie jakies inne pomysły ? Gdyż niepokoi mnie to. Auto ma przebieg 180 tys. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trudno powiedziec, objawy takie jakby poszły uszczelniacze trzonkow zaworów ale.. przy takim przebiegu jest to mało prawdopodobne. tak samo aby puszczała olej turbina.

zwiekszona ilosc oleju w dolocie powoduje odma! i podcisnienei ktore dodatkowo zasysa niepotrzebne ilosci mgły olejowej. Jedyna rada to zastosowac oil catch tank'a.

 

sprawdz EGR'a (recyrkulacje spalin) zaciecie sie tego zaworu tez powoduje takie objawy.

W kilku przypadkach zaslepienie recyrkulacji i odciecie EGR'a eliminowało puszczanie niebieskiego dymka podczas porannego rozruchu.

 

Jedno jest pewne silnik skads bierze i spala olej, sprawdz ilosc oleju w rurach dolotowych, jesli jest go tam b.duzo trzeba wyeliminowac przyczynę.(turbo bądz odma) Jeśli ilosci sa znikome to pozostaja uszczelniacze bądz pierscienie do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawdziłem dziś przewód idący od turbiny do intercoolera i nie było tam dużej ilości oleju. Załączam zdjęcie.

http://img682.imageshack.us/img682/620/08112009031.jpg

Poza tym trochę co widać na zdjęciu to nic więcej nie wyleciało. Przy wejsciu do intercoolera była podobna ilość.

Dodam też, że na lewo od wlewu oleju też byl osyfiony takim błotem albo coś. Nie wiem czy to od korka oleju czy może od EGR.

też dodaje zdjęcie niestety kiepsko wyszło. Tam zaznaczyłem na zdjęciu gdzie było brudne bo słabo to widac.

http://img254.imageshack.us/img254/7898/08112009033.jpg

 

Dzieki i czekam na jakies info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego objawy masz takie same jak ja i Cię muszę zmartwić jeśli auto nie kopci z samego rana jak odpalasz samochód (tak jak mi) a kopci jak się rusza to pewnie masz walnięte chyba pierścienie zbierające , mam pytanie czy turbina może być też walnięta jak nie puszcza oleju do dolotu i IC tylko w drugą stronę da się to jakoś sprawdzić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak jest ponizej 10 stopni to czasami jak odpale to chwile kopci i nierowno pracuje. wystarczy ze dotkne gazu i wszystko wraca do normy. Z odpalaniem nie ma problemu pali zawsze od strzalu. A jaki orientacyjny koszt wymiany pierscieni ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam identyczny problem jak wy.Jak zapale rano auto pojawia sie niebieski dym,zostawie go za wolnych obrotach passat dymi na niebiesko natomiast po rozgrzaniu dymu juz niewidac.Jak przyspieszam nie widze w lusterku chmury dymu.Sprawdzilem stan mojej turbiny okazajo sie ze jest duzy luz na wirniku.Podczas jazdy auto mam moc.W tym tygodniu bede wymieniał turbine zobaczymy jaki bedzie efekt.Kupilem uzywke 100% sprawna dodam jescze ze nie zauwazylem duzego ubytku oleju na bagnecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to napisz po wymianie turbiny czy cos pomoglo.

 

---------- Post added at 21:24 ---------- Previous post was at 21:04 ----------

 

a orientujecie sie moze ile kosztuje wymiana uszczelniaczy zaworowych ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy tdi pd ma olej w układzie dolotowym a jak się spala w komorze spalania to efektem jest niebieski dymek. Ja u siebie w skodzie tez mam trochę oleju i pochodzi on z odmy a nie z turbiny. Kolega miał passata TDI PD, też AWX i nie wymieniany od dawna filtr powietrza co równało się kopceniem na niebiesko po odpaleniu auta większym spalaniem i większą konsumpcją oleju (po wymianie auto lekko zakopci jak zimne ale juz raczej na czarno). Jak turbina by puściła dużo oleju to byś wiedział bo za autem było by niebiesko cały czas a w skrajnym przypadku obroty poszły by Ci pod czerwone pole i nie wyłączyłbyś samochodu kluczykiem. Powodem zakopcenia i nierównej pracy silnika zaraz po uruchomieniu mogą też być nie działające wszystkie świece żarowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja olej i filtry oleju i powietrza wymieniłem 2 tys km temu. bylem na podłączeniu kompa dzisiaj i auto nie ma żadnych błędów. jedynie co to koleś mówił ze EGR mam zasyfiony prawdopodobnie i tak jak by sie trochę blokował. Zdjął mi przewód od EGR-a i mówił, że nie powinno tam być mokre co najwyżej sadza ma tam być. Różne opinie słyszałem na ten temat. CO o tym myślicie ??? w weekend jak pogoda dopisze to spróbuje rozebrać i wyczyścić ten EGR. Mam nadzieje, że to pomorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności