Skocz do zawartości

PrzemeKBC

  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O PrzemeKBC

  • Urodziny 04.12.1983

Informacje osobiste

  • Imię
    Przemysław
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Bochnia

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
  • Rok produkcji
    2000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam, Dwa dni temu odebralem autko od mechanika. Troche mnie to kosztowalo ale smiga teraz ladnie. Co prawda nie mialem jeszcze mozliwosci sprawdzic go dokladnie bo silnik musi sie dotrzec ale juz widac roznice ze jest lepiej. Duzo lepiej Wszystkie bebechy nowe. Caly remont wyszedl mnie 3700 PLN z czego mechanik za robote policzyl sobie tylko 400 PLN. Szczerze mowiac mnie by sie za taka kase chyba nie chcialo. W kazdym razie szacun dla mechanika. Gdyby ktos szukal dobrego mechaniora w okolicy to polecam Marcina.
  2. Witam, Mam prosbe do zorientowanych w temacie. Moj pasek potrzebuje nowej pompy vacum. Do tej pory mialem wsadzona pompe LUKa, z literka A na koncu. Poczytalem troche i dowiedzialem sie ze BOSCH jest lepszy. Chcialbym teraz wstawic Boschowska ale nie wiem jaka dokladnie, chodzi mi o numer pompy. Moj pasek to AJM z 2000 roku, posiada rowniez 3 swieczki za pompa vacum. Z gory dziekuje za pomoc.
  3. hehe:) Ja nie robilem remontu u pana Mietka, ale wszystko wskazuje na to ze poprzedni wlasciciel wlasnie w takim warsztacie serwisowal moje auto. Niestety teraz ja ponosze tego konsekwencje, ale pretensje moge miec tylko do siebie ze wogole kupilem to auto. Co do aut z angli to pewnie masz troche racji w tym ze nie ssa tak wytluczone jak te z niemiec. Poza tym sam piszesz ze widziales kilka sztuk i byly OK. Ja jednak pozostane przy swoim bo nigdy do konca nie wiesz co siedzi w silniku do puki go nie rozbierzesz. Zwlaszcza jezeli jego przeszlosc nie jest Ci znana. Ja swojego paska kupilem od osoby prywatnej ktora byla w jego posiadaniu od 4 lat. Auto w dniu zakupu nie dymilo i jak dla mnie silnik nie wykazywal zbytniego zuzycia. Dlatego zdecydowalem sie go kupic. Dzis wiem ze to byl blad. Pozdrawiam.
  4. Nie zgodze sie z Twoja opinia. Jezeli wszystko zostanie zrobione zgodnie ze sztuka to silnik przezyje jeszcze sporo. Wiem ze czesto sie zdarza ze silniki po poskladaniu nie spelniaja oczekiwan. Z moich obserwacji wynika ze zazwyczaj sa to silniki w ktorych naprawy dokonywal "Pan Mieczyslaw" (z calym szacunkiem dla tego imienia) w stodole. Warsztat takiego Miecia zazwyczaj jest wyposazony w podstawowe klucze no i mlotek przede wszystkim O kluczu dynamometrycznym Pan Mieciu slyszal... no i tyle. Niestety pelno jest druciarstwa. Ja wyrazam przekonanie ze jezeli wszystko zostanie poskladane zgodnie ze sztuka tzn. nowe tloki, pierscionki, panewki, szlify wszytskie, pelna regeneracja glowicy, itd idt a do tego posklada to gosc ktory wie co robi to wszystko bedzie dzialalo tak jak nalezy. Niestety taki remont swoje kosztuje i nie kazdy moze sobie na niego pozwolic. Dlatego rozumiem ludzi ktorzy decyduja sie na zakup uzywanego silnika. Jednak z tymi silnikami to jest roznie... Ja sam zastanawialem sie nad taka opcjam i na 5 telefonow ktore wykonalem do ludzi ktorzy sprzedawali silniki rzaden z nich nie mial wiecej przejechane nak 170 tys. km. Naprawde wierzysz w to ze 10 letnie i starsze silniki maja tylko taki przebieg. Nie twierdze ze to wogole nie mozliwe, ale jak dla mnie raczej malo prawdopodobne. Dlatego zdecydowalem sie na remont. Chce tym autem pojezdzic. gdybym chcial go odrazu sprzedac to byc moze wzucilbym mu uzywke. Troche sie rozpisalem, ale chcialem dosc precyzyjnie wyrazic moj poglad na temat uzywanych silnikow. Oczywiscie nie musisz sie ze mna zgadzac. To wolny kraj kazdy ma swoje priorytety oraz mozliwosci finansowe. Ja uznalem ze dla mnie wlasnie taki remont bedzie najlepsza opcja. Pozdrawiam
  5. Witam Panowie, Bylem dzis u mechaniora. Ten moj silnik to jakas masakra jest: 1. Glowica ppodobno przykrecona byla zbyt lekko 2. Pompa vacum jest peknieta 3. tloki jeszcze nie wyciagniete ale juz widac ze maja luzy... narazie to by bylo na tyle. Co bedzie dalej to sie okaze. Dam info.
  6. Jesli chodzi o ryry od IC to jakies 2 mc temu sprawdzalem, byly przypocone a z IC wycieklo troche oleju. Nie duzo, do kieliszka by sie zmiescilo. Max 50ml. Fakt ze wtedy auto tak nie kopcilo. Uszczelniacze zaworowe juz wymienialem niestety. Co do przebiegu... ciezka sprawa. Wiadomo - dzis cofanie to standard. Na budziku niby 266 tys Dzis w poludnie odstawiam auto do mechanika. Mam nadzieje ze wszystko sie wyjasni. Dam znac o efektach.
  7. No to po kolei: 1. Odma - otwor rorze turbo zaslepiony a do odmy podpiety waz piezroczysty i puszczony pod auto. W wezu nie widac skroplonego oleju. 2. EGR - czyszczony czyszczony 3 miesiace temu. 3. Simering - nic nie cieknie z niego, ogolnie silnik suchy bez wyciekow. 4. Chlodniczka oleju - nie sprawdzalem 5. Silnil zalany olejem Castrol Magnatec 10W40 (wiem ze nie spelnia normy ale jak chodzil na Castrolu 5W40 to bral go jeszcze wiecej) 6. Swieczki zarowe nowe 7. Nieszczelnosci IC-TURBO - nie slychac gwizdow 8. Pompowtryski - jeden juz wymieniony (nauzywke po regeneracji na gwarancji) pozostale miescily sie w normie wiec wymienione tylko oringi
  8. tez pomyslalem ze to turbo ale zaraz po tem przyszla mi do glowy taka mysl... Teoretycznie oczywiscie... jezeli to turbo to co ma do tego temp. silnika. Na filmie widac jak auto dymi zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Kiedy sie rozgrzeje to dymienie znacznie ustepuje. Nie mozna powiedziec ze znika calkowicie ale na rozrzanym silniku z rury wydechowej unosi sie tylko delikatny dymek. Druga kwestia jest taka ze im wyzsze obroty silnika tym wyzsze cisnienie i turbo z wieksza moca laduje. Skoro tak to i oleju powinno zasysac wiecej a w konsekwencji dymu powinno byc wiecej. A jak auto jest zagrzane to 3500 rpm nie powoduje znacznego dymienia z rury. Byc moze sie myle i cos zle rozumiem. Jezeli tak to mnie poprawcie.
  9. Witam, A co powiecie no to? Taki efekt jest zaraz po odpaleniu auta, kiedy sie troche zagrzeje dymienie ustaje. Nie calkowicie ale jest wyraznie mniejsze, taki lekki dymek. Auto zuzywa okolo 3 l oleju na 5 tys km. W czasie jazdy jak dostanie kolo 3500 rpm to tez nie widze dymu w lusterku. Co to moze byc? Turbo? Pierscionki? http://www.youtube.com/watch?v=WSmIh9KwZpQ&feature=youtu.be
  10. http://www.youtube.com/watch?v=WSmIh9KwZpQ&feature=youtu.be Witam, Moj AJM tez bardzo dymi zaraz po odpaleniu. w pon jedzie do mechanika. Oleju ubywa ok 2litry na 5 tys km. Co ciekawe jak sie zagrzeje troche to dymienie jest duzo duzo mniejsze. Nie ma tez takiego efektu ze jak dostanie duze obroty to dym jest wiekszy. Jak sie zagrzeje to poprostuy z ryry delikatnie unosi sie maly dymek. Co o tym myslicie?
  11. A ja mam taka propozycje. Podjedz na myjke samoobslugowa. Nie gas samochodu. Wycieraczki wylaczone. Zacznij go myc, lej woda ile wlezie po szybie i okolicach podszybia zwlaszcza. Powiedzmy z 3 min non stop. Zobaczysz czy zgasnie czy nie. Jezeli nie to przerwij lanie woda i wlacz wycieraczki. Zobaczysz co sie wtedy stanie. Jak zgasznie przed wlaczeniem wycieraczek to juz wiadomo ze to nie one sa problemem. Jak zgasnie dopiero po wlaczeniu wycieraczek to wtedy bardzo mozliwe ze to one sa problemem.
  12. Cisnienia nie sprawdzal bo nie mial wczoraj na tyle czasu. Umowiony jestem na 12. marca i wtedy bedzie mial czas tylko dla mojego auta wiec napewno to zrobi przed rozbieraniem silnika dla pewnosci. Z reszta wszystkie znaki na niebie i ziemi przemawiaja za pierscionkami. Dymienie z bagnetu oleju i z pod odkreconego korka wlewu oleju w szczegolnosci. Co do uszczelki... Wszystko sie okarze jak zrzuci glowice. Przewody od turba sprawdzal. Samo turbo tez. Z reszta gdybym mial uwalone turbo to gdy wzrastaja obroty to i cisnienie wzrasta wiec turbo powinno wiecej dawac i dym za autem powinien byc jak cholera. Przynajmniej teoretycznie Teraz jest tak ze jak go odpale to siwiutenko na mna jest na poczatku jak jest zimny przez jakies 5 min. Im jest cieplejszy tym dymienie ustepuje. Po rozgrzaniu na wolnych obrotach tylko lekki dymek z rury a jak jade i ma z 3 do 4 tys obr to wszystko OK. Dymku nie widac. Wiem ze on jest na tyle maly ze nie widze go w lusterku ale gdyby turbo puszczato to przy takich obrotach silnika za mna powinna byc mgla. Chyba ze czegos nie rozumiem... Nie znam sie na tym az tak dobrze... Zreszta jak macie pomysly to smialo... http://www.youtube.com/watch?v=WSmIh9KwZpQ&feature=youtu.be
  13. No i wyszlo szydlo z worka. Bylem dzis u mechanika na diagnozie. Niestety nie mam dobrych wiesci... To cofanie paliwa to nieszczelnosci na vacum pompie a dokladnie to cieknie mi olej z pod niej. Wyciek jest bardzo delikatny ale jest. Po dluzszym postoju uzbiera sie doslownie kropelka oleju. Ale gdyby to bylo tylko to to bylby pikus. Dymienie z rury i ubytki oleju to efekt zuzytego silnika. mechanik sprawdzil mi turbo, jest OK. Uszczelniacze zaworowe wymienial mi 2 miesiace temu inny macher wiec zachodzi duze prawdopodobienstwo ze to nie one sa przyczyna. Oringi na pompkach rowniez wymienione. Zostaja pierscienie. Zwlaszcza ze jak wyciagne bagnet na odpalonym silniku to dmucha dym jak z komina, a to co wylatuje po odkrecniu korka przechodzi ludzkie pojecie. Zyga kropelkami oleju a do tego duzo dymu. Puki co padla decyzja ze macher sciagnie glowice, powyciaga wnetrznosci i zobaczy na gladzie cylindrow i zobaczymy czy to sie jeszcze nadaje do remontu. Jak sie nadaje to remont a jak nie to uzywke trzeba bedzie. Tak sobie myslalem i wolalbym zeby to sie jeszcze nadawalo do remontu. Nie wiadomo na jaka uzywke trafie a po remoncie bede pewien co mam zrobione. A Wy co o tym sadzicie? P.S. dzwonilem dzis za kilkoma uzywkami. Zgadnijcie co. Rzaden nie mial wiecej niz 175 tys km ale jeden gosc przeszedl samego siebie. Podobno ma silnik z 2000 roku z przebiegiem 120 tys km... hehe... :lol3
  14. Nie ubywa Ci płynu chłodniczego? U mnie np bulgotała w zbiorniku wyrównawczym woda, ale to już kwestia zniszczenia samej uszczelki (gdzie i jak padła i czy w ogóle padła...) Niestety, plyn chlodniczy w normie. ---------- Dodano o 16:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:03 ---------- Jak juz wspomnialem plynu chlodniczego nie ubywa. Tez myslalem o zmierzeniu cisnienia... Moze ktos z Was wie jakie powinno byc cisnienie dla tego konkretnego silnika? Czy cisnienie mierzy sie na zimnym czy na rozgrzanym silniku? Z tym kilkukrotnym kreceniem po dlugim postaju jest tak ze jak wczoraj postawilem auto z gorki, przodem w dol to dzis rano odpalil od strzala. Zastanawiam sie tez nad jedna rzecza. Kiedys gdzies na forum czytalem o pompie vacum. Uzytkownik latino80 pisal ze jezeli pompa jest uszkodzona to olej moze mieszac sie z paliwem. Latino 80 opisywal przypadek uszkodzenia oringu uszczelniajacego walek rozrzadu i pompe. Jezeli przyjmiemy ze Latino 80 ma racje to teoretycznie moje objawy tez by pasowaly do tej usterki. Zuzycie oleju wystepuje bo padl uszczelniacz no i zapowietrza sie bo na pompie jest nieszczelnosc. Co o tym sadzicie? Czy to mozliwy przypadek czy raczej nie? http://www.youtube.com/watch?v=WSmIh9KwZpQ&feature=youtu.be
  15. Witam, Panowie jestem tu nowy. Nie wiem czy w dobrym miejscu pisze dlatego z gory sorki jezeli w innym powinienem. Problem w silniku. Szukam silnikaw dobrym stanie, oznaczenie AJM. Idealna sytuacja dla mnie to taka w ktorej gosc od ktorego kupie silnik od razu mi go przezuci. Znacie moze kogos takiego z pewnym i sprawdzonym silnikiem? Kogos kto zna sie na robocie i nie wcisnie mi kitu pt padniety silnik bo jeden juz mam Jezeli tak to pomozcie prosze. Piszcie na prv jesli mozecie. Acha moja lokalizacja to Bochnia (40 km od Krakowa) i dobrze by bylo zeby silnik byl gdzies w okolicy. Pozdrawiam wszystkich. flinkston86, witam sasiada Oj dzieje sie, dzieje: 1. zuzywa duzo oleju okolo 2 litry na 5 tys km, dodam ze wycieki wyeliminowalem 2. kopci na siwo, turbo sprawdzone i jest OK, uszczelniacze zaworowe wymienione 2 miechy temu, 3. po odkreceniu korka oleju (na odpalonym) chlapie olejem i dymi 4. po wyciagnieciu bagnetu ( na odpalonym) dym jak z komina 5. najmocniej kopci jak jest zimny, normalnie mgla jest za mna, jak sie zagrzeje to mniej, nawet jak pod 4 tys obr dostaje to malo co dymi wtedy Bylem dzis u machera i potwierdzil mi moje przypuszczenia. 12 marca wstawiam auto mu auto na warsztat. Najpierw rozbiorka i ocena czesci a pozniej decyzja, remont - uzywka. Chociarz osobiscie wole remont chyba... Dam znac o wynikach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności