Roddy Zgłoś #81 Napisano 5 Stycznia 2010 Według mnie z pełną homologacją nie mają nic wspólnego. Światła do jazdy dziennej muszą mieć oznaczenie RL lub DRL Muszą mieć oznaczenie RL. Na kloszu lampy DRL nie oznacza nic. Najczęściej obok "marketingowego" DRL jest prawdziwy symbol A - pozycyjne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #82 Napisano 5 Stycznia 2010 Muszą mieć oznaczenie RL. Na kloszu lampy DRL nie oznacza nic. Najczęściej obok "marketingowego" DRL jest prawdziwy symbol A - pozycyjne. No tak DRL - to tylko potoczna nazwa - skrót anglojęzycznej nazwy Daytime Running Lights, a właściwe oznaczenie na lampie do jazdy dziennej to RL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #83 Napisano 5 Stycznia 2010 Patryk_czy możesz mi powiedzieć czy wg Ciebie te Ledy:http://www.allegro.pl/item823251087_lampy_swiatla_jazdy_dziennej_dzienne_led_drl_hom.html mają wymaganą homologację (żeby nie było problemów na przeglądzie i w razie kontroli) ??? I jeszcze jedno czy można do nich dokupić sam moduł - taki jak masz u siebie żeby automatycznie się włączały/wyłączały (bo inaczej zostaje zabawa z przekaźnikami) ? pozdro Dołóż około 50-60 zeta i kup coś ze sterownikiem.Będzie lepiej i bez kombinowania i kupowania go osobno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moby Zgłoś #84 Napisano 5 Stycznia 2010 No tak Raddy mi chodziło o sytuacje obecną zakłądając, że ktoś kupuje nowe auto ze światłami dziennymi. a z tymi datami to jest ze auta po 31.12.2009 muszą mieć tylko dzienne ;]. Ustawa była klepnięta już w zeszłe lato... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
phillipowski Zgłoś #85 Napisano 6 Stycznia 2010 moim zdaniem montowanie tych świateł led jest totalną wioską .. Jak widze golfy dwójki z wmontowanymi światłami led w grilla to aż mi ciarki przechodzą .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #86 Napisano 6 Stycznia 2010 moim zdaniem montowanie tych świateł led jest totalną wioską .. Jak widze golfy dwójki z wmontowanymi światłami led w grilla to aż mi ciarki przechodzą .. może w golfie to wiocha, ale w pasku na dole w kratce wygląda to normalnie (zależy oczywiście od montażu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #87 Napisano 6 Stycznia 2010 moim zdaniem montowanie tych świateł led jest totalną wioską .. Jak widze golfy dwójki z wmontowanymi światłami led w grilla to aż mi ciarki przechodzą .. I nikt Ci nie każe montować Ja mam i jestem zadowolony,a Ty włączaj sobie dalej za każdym razem światełka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koksik997 Zgłoś #88 Napisano 26 Stycznia 2010 Koledzy, mały wykop ale mam takie pytanie szczegółowo przeglądając aukcje z diodówkami dziennymi znalazłem takie coś że: jedne światła posiadają homologacje ECE Norme oraz dopuszczenie do ruchu jako światło dzienne R87 ( uwaga inni sprzedają coś podobnego z tylko Homologacją E ), ta homologacja nie zezwala używanie tych świateł jako światło dzienne.Tylko R87 zezwala na dopuszczenie do ruchu jako światło dzienne. http://allegro.pl/item898477104_swiatla_do_jazdy_dziennej_homol_rl_48_led.html a inne jakieś RL0007 itd. Czy te z aukcji są w pełni zgodne z naszym prawem? Już raz się naciołem kupiłem niby przeciwmgłowe - kupiłem nie wnikałem w szczegóły a policjant uświadomił mnie że to drogowe o oznaczeniu HR, ta nauka prawie kosztowała mnie utratę dowodu Chodzi mi czy można śmiało licytować taki przedmiot? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #89 Napisano 26 Stycznia 2010 Koledzy, mały wykop ale mam takie pytanie szczegółowo przeglądając aukcje z diodówkami dziennymi znalazłem takie coś że:jedne światła posiadają homologacje ECE Norme oraz dopuszczenie do ruchu jako światło dzienne R87 ( uwaga inni sprzedają coś podobnego z tylko Homologacją E ), ta homologacja nie zezwala używanie tych świateł jako światło dzienne.Tylko R87 zezwala na dopuszczenie do ruchu jako światło dzienne. http://allegro.pl/item898477104_swiatla_do_jazdy_dziennej_homol_rl_48_led.html a inne jakieś RL0007 itd. Ciężko powiedzieć, za dopuszczenie do sprzedaży w Europie odpowiada literka E, za dopuszczenie do ruchu jako światła dzienne odpowiadają literki RL. Więc teoretycznie światełka które posiadają E z cyferką w kółeczku i literki RL są dopuszczone i legalne, aby mogły być używane jako światła postojowe muszą posiadać dodatkowo oznaczenie 02A. W praktyce lepiej kupić oryginał Hella/Wesem i jeździć spokojnie, niż kupować jakiś chiński wyrób i martwić się o swój dowód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tra Zgłoś #90 Napisano 1 Marca 2010 Ten sprzedawca ma takie lampy z normą A02 ! Ja sam osobiście mam dokładnie takie zamontowane http://www.allegro.pl/item932620114_swiatla_do_jazdy_dziennej_homologacja_automat_rl.html Jeżdżę na nich w Niemczech i pomimo policyjnej kontroli nie było żadnego problemu z nimi za parę dni mam przegląd techniczny TÜV ale zero stresu bo lampy są naprawdę ok. W załączniku fotka mojego paska. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #91 Napisano 1 Marca 2010 Kolego i jak to mocowałeś?Ładnie pasują do tego łuku w kratce? Można prosić więcej fotek? Jak to podłączyłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #92 Napisano 1 Marca 2010 Koledzy a co powiecie o takich ,może ktoś montował i jak pasuje ten łuk do zderzaka w 3BG może macie jakieś foty i jakieś doświadczenie w takich? http://moto.allegro.pl/item929063702...k.html#gallery http://moto.allegro.pl/item925280458...udi_s6_a6.html Pozdrawiam. Jest, VW Passat 1.8T AWT+ stag 300+EG 150 kW, 150 PS jest CZIP (pomiary nie długo ) Moja srebrna strzała http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=62687 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tra Zgłoś #93 Napisano 1 Marca 2010 Kolego i jak to mocowałeś?Ładnie pasują do tego łuku w kratce? Można prosić więcej fotek? Jak to podłączyłeś? No najpierw wyjąłem tą kratkę jak na pierwszej fotce widać, ona jest na zaczepach ( na wcisk? ) ale mniej więcej pod mocowaniem rejestracji (nie potrzebnie zdjąłem rejestracje) są dwie śruby takie i też je odkręciłem. Następnie przeciąłem sobie pierwszą z góry "kratkę" ( nie wiem jak to nazwać ale na drugiej fotce widać o co chodzi) na szerokość lampy, potem już nawierciłem dwa otwory co by mi taka wycinarka weszła i wyciąłem dziurę na tą lampę i luzik z tyłu zrobiłem z aluminium mocowanie bo te oryginalne to nie pasowało mi za bardzo a poza tym nie mógłbym tej lampy "wpuścić" w ten otwór. Do łuku pasuje bardzo dobrze bo o to właśnie mi chodziło Więcej fotek mogę zrobić jak przestanie padać deszcz Podłączenie robił mi elektryk, jeden kabel to masa, drugi podłączony do świateł postojowych a trzeci do zapłonu powinien być podłączony ale, że nie chciało mu się tak kombinować i rozbierać "pół auta" co by się dostać do tego zapłonu to zrobił to na jakimś przekaźniku (jeden kabel do alternatora, drugi z bezpiecznikiem do akumulatora) działa to tak, że jak zapalę silnik to światła działają a jak włączę pozycje to się wyłączają, czyli tak jak trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #94 Napisano 1 Marca 2010 Właśnie mi też chodzi do 3BG aby by pasowały jak najlepiej.Które byście polecali aby było jak najmniej rzeźby i efekt był ładny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tra Zgłoś #95 Napisano 1 Marca 2010 Zrobiłem parę fotek tak na szybko. Dodatkowo sfotografowałem ten przekaźnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #96 Napisano 1 Marca 2010 Dzięki kolego za foto:) Bardzo ładnie to wygląda:) Pozdrawiam serdecznie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tra Zgłoś #97 Napisano 1 Marca 2010 Nie ma za co, dodam tylko, że montaż zajął 3 godzinki ale ja to się nie znam za bardzo na autach więc uważam, że to i tak dobry czas Jak kogoś interesuje ten przekaźnik i sposób podłączenia, żeby nie bawić się w podłączanie do zapłonu to mogę zapytać elektryka co i jak zrobił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #98 Napisano 1 Marca 2010 Nie ma za co, dodam tylko, że montaż zajął 3 godzinki ale ja to się nie znam za bardzo na autach więc uważam, że to i tak dobry czas Jak kogoś interesuje ten przekaźnik i sposób podłączenia, żeby nie bawić się w podłączanie do zapłonu to mogę zapytać elektryka co i jak zrobił. Ten przekaźnik odcina zasilanie led, gdy włączymy normalne światła - niewielka filozofia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tra Zgłoś #99 Napisano 1 Marca 2010 Ten przekaźnik odcina zasilanie led, gdy włączymy normalne światła - niewielka filozofia Hmm no raczej nie, przynajmniej tak mi się wydaje, bo po co wtedy byłby ten żółty kabel podłączany do świateł pozycyjnych. Po drugie ten przekaźnik nie byłby wcale potrzebny gdyby chciało się nam trochę więcej pracować i kombinować ze znalezieniem zapłonu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #100 Napisano 1 Marca 2010 Hmm no raczej nie, przynajmniej tak mi się wydaje, bo po co wtedy byłby ten żółty kabel podłączany do świateł pozycyjnych. Po drugie ten przekaźnik nie byłby wcale potrzebny gdyby chciało się nam trochę więcej pracować i kombinować ze znalezieniem zapłonu Kabel żółty podpięty jest do elektromagnesu w przekaźniku, co po włączeniu świateł powoduje rozłączenie dopływu prądu do Led. Tak mi się wydaje, bo ja tego nie robiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach