Skocz do zawartości
sojkis

Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 1,9 tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

hymnnn mam u siebie wahania w zakresie -0,7 do -1,7 , wartości są w prawidłowym zakresie?

Mieszczą się w granicy błędu, fabrycznie przewidziano od -3 do +3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@GURAL, coś z tym robić żeby doprowadzić do 0? czy zostawić tak jak jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@GURAL, coś z tym robić żeby doprowadzić do 0? czy zostawić tak jak jest?

 

Możesz ustawić na "0" ale, po ustawieniu może zwiększyć się spalanie na postoju, silnik może przytracić nieco na zrywności, zacznie inaczej pracować (bardziej miękko/twardo), może też być odwrotna sytuacja, stanie się żwawszy, mniej będzie spalał na postoju. generalnie jest to indywidualna sprawa każdego silnika, jak zresztą już kilka osób na forum to zauważyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie dotyczace rozrzadow. poniewaz passat jest po przekladce z tiptronica na manual chcialbym wiedziec czy razdzad jest jakis czyms sie rozni miedzy passatem w automacie i manualem pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy razdzad jest jakis czyms sie rozni miedzy passatem w automacie i manualem

Różnica tylko na znakach na kole zamachowym, reszta bez zmian. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko wkładając manuala, wkłada się też koło z manula, więc różnicy u kolegi żadnej nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, tylko wkładając manuala, wkłada się też koło z manula, więc różnicy u kolegi żadnej nie będzie.

Ok, tutaj obaj się zgadzamy, jednak przeczytaj jeszcze raz i powoli i dokładnie pytanie kolegi:

czy razdzad jest jakis czyms sie rozni miedzy passatem w automacie i manualem

Widzisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra roznic nie ma:D dzieki panowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc z takimi mądrościami to sie bujaj.
Cwaniactwo nie jest mile widziane.

Brak kultury również.

Wycieczki osobiste proszę na PW.

A wątek czyszczę... Potem będą "punkty" :nono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Cztery miesiące temu zmienił mi mechanik rozrząd i od tego czasu wzrosło mi spalanie na postoju z 0,7l/h na 0,9l/h, spaliny zaczęły jakoś gryźć po nosie, sprawdziłem kąt synchronizacji i jest 0,6 w przelocie do 1,1-1,7 przy wyższych obrotach. Wzrosło mi też średnie spalanie do ok 8,2-8,5 l/100km (trasa 25km do pracy). Próbowałem przestawić koło na wałku i dałem w lewo (na maxa), spalanie spadło do 0,5-0,6l/h na jałowym, ale kąt waha się w granicach 6-7! Przejechałem kawałek do próby i średnie spalanie pokazuje mi 18l/100km!!!! Więc wracałem spowrotem grzechotką w prawo, spalanie na postoju się dźwigało aż do 2,2l/h na minusowej wartości kąta synchronizacji. Czy najmniejsze spalanie przy dużej wartości kata świadczy o przesuniętym pasku rozrządu? Jak przesuwałem w lewo to najmniejsze spalanie na postoju przypadło przy max obrocie w lewo, tzn. skończył się zakres regulacji fasolek. Silnik jednak jakoś ciężej chyba chodził. Filtr oleju wymieniany razem z rozrządem, powietrza wymieniłem 2 tyg temu, czujnik temp. G62 (ten z tyłu bloku) wymieniłem sam jakiś miesiąc temu, termostat wymieniany na jesień 2009.Jedynie filtra paliwa nie wymieniałem od jakiś 60tyś km :) Nie wiem czy to on ma wpływ na wyższe spalanie, jak dam rady to go wymienię w tym tygodniu. Czy winny jest tu przestawiony rozrząd? Z tego co czytałem to kolega w AWX też miał taki problem, ale nie doszukałem się odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze wiekszosc posiadaczy to motorki AVf wiec u mnie bylo tak silnik pracowal caly czas na ustawieniach 0-0 czyl;i tak ak by powinno byc ...i tak go ustawiali 2 x wymieniajac rozrzad w Niemczech

W polsce niedawno zmieniali mi rozrzad i ustawili -1,1 -0,6 ot tak sprawdzilem sobiew vagiem po wymianie...i wnosiki z tego (a konkretnie z tej minimalnej zmiany)

I nie wiem czy moze to sa moje odczucia czy wydaje mi sie ale.....

Po pierwsze primo :

Auto pali 0.8 na postoju palilo 0.4

ok 0,5 litra na 100 km lyka wiecej paliwka

szybciej opada wskazowka paliwa :-)

To Minusy tego przestawienia...........

PLUS to...

Miekka praca silnika odrazu zauwazalna

lepsze przyspieszenie i moc zarzaem

ciagnie w calym przedziale

nie buczy w kabinie i jest ogolnie duzo ciszej

Jazda stala sie przyjemniejsza

silnik jest bardziej elastyczny

 

Nie wiem czy jechac do mechanika zeby zrobil tak jak bylo co by na vag,u pokazalo spalanie 0.4 i zera w ustawieniach rozrzadu ...czy nie

Edytowane przez asik82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli silnik chodzi "lepiej" a wartosci i tak sa w przedziale tych dopuszczalnych to ja bym zostawil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PLUS to...

Miekka praca silnika odrazu zauwazalna

lepsze przyspieszenie i moc zarzaem

ciagnie w calym przedziale

nie buczy w kabinie i jest ogolnie duzo ciszej

Jazda stala sie przyjemniejsza

silnik jest bardziej elastyczny

 

Uważam że podane przez ciebie plusy powinny ci dać odpowiedz. Pamiętaj także, iż komputer pokładowy jednak przekłamuje. Ja bym osobiście zostawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem tu nowy podłącze sie pod temat.2 tygodnie temu miałem robiona uszczelke pod głowicą.Po wymianie samochod ma problemy z odpalaniem na zimnym silniku a jezeli juz odpali strasznie dymi na biało i trwa to do momentu az silnik nie złapie temperatury.Byłem u mechanika na ulicy Bulwarowej w Łodzi ale niestety po 2 wizytach i wydaniu 600 pln auto nadal ma problemy z odpalaniem na zimno.Mysle ze przyczyna tkwi w rozrzadzie poniewarz był od rozpinany w celu zdjecia głowicy.Czy jest na forum ktos z Łodzi kto mogł by mi pomoc z tym problemem? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec z tematu zrozumialem ze przestawia sie delikatnie kolo, dokreca i sprawdza na wlaczonym silniku? Nastepnie gasi, przestawia i znowu sprawdza...Czy tak?

Czyli mozolna praca jak sie chce 0 wylapac ;)

Pytam bo bede zmienial rozrzad wiec i ustawienie tez bedzie trzeba zrobic...

Czyli potrzebny procz rozrzodu i kluczy bedzie vag-com i kabel obd 2?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli potrzebny procz rozrzodu i kluczy bedzie vag-com i kabel obd 2?

Bez tego nie da rady. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez tego nie da rady. ;)

Nie robilem tego w 1.9tdi-czy dam sobie rade?

W 1.8t apu nie mailem vaga, jedynie zrzucilem pasek i graty(bez zadnych blokad, jedynie swiece wykrecilem zeby jakac kompresja nie ruszyla walem) i wkrecilem nowe, naciagnelem pasek, wyciagnelem zawleczke z napinacza i heja banana...smiga do dzis;).

A tak przy okazju czy mi sie udalo czy w 1.8t tak to sie robi-bez vaga?;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie robilem tego w 1.9tdi-czy dam sobie rade?

Nic trudnego, odczytujesz wartości z bloku 4 pole 4 i po wymianie ustawiasz na nowo mechanicznie kółkiem od wałka rozrządu. Ma odpowiednią regulację.

W 1.8t apu nie mailem vaga, jedynie zrzucilem pasek i graty(bez zadnych blokad, jedynie swiece wykrecilem zeby jakac kompresja nie ruszyla walem) i wkrecilem nowe, naciagnelem pasek, wyciagnelem zawleczke z napinacza i heja banana...smiga do dzis.

A tak przy okazju czy mi sie udalo czy w 1.8t tak to sie robi-bez vaga?

Oczywiście podobnie jest tutaj, tylko, że chcąc zrobić to precyzyjnie używasz właśnie kabla i softu, jeśli na tzw. "oko", to możesz robić jak w dawnym 1.8T. :) Wiem z doświadczenia, że pojawiające się różnice wynikają głównie z wyciągającego się na skutek używania paska. Często po wymianie rozrządu, wartości wracają "do fabrycznych", przy założeniu, że nie luzujesz koła od wałka rozrządu. Choć procedura wymiany nakazuje jego zbicie i ustawienie na nowo po napięciu paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli przy odrobinie szczescia, jak trafi mi sie w 100% wymiarowy pasek i nikt po fabryce nie regolowal rozrzadu, to po podlaczeniu vag moze sie okazac iz to koniec pracy bo wszystko jest idealnie?

Czesto tak jest czy przewaznie kupowane paski sa lipne i nie maja takich samych dlugosci?

 

Mowimy o roznicach okolo 1mm dlugosci wg mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli przy odrobinie szczescia, jak trafi mi sie w 100% wymiarowy pasek i nikt po fabryce nie regolowal rozrzadu, to po podlaczeniu vag moze sie okazac iz to koniec pracy bo wszystko jest idealnie?

Robiłem właśnie AVFa i po wymianie paska wartości wróciły do fabrycznych.

Czesto tak jest czy przewaznie kupowane paski sa lipne i nie maja takich samych dlugosci?

Bierz ori rozrząd, nie będzie różnic.

Mowimy o roznicach okolo 1mm dlugosci wg mnie.

Pewnie tak, nie pomyślałem, żeby pomierzyć stary i nowy pasek. Przy najbliższej okazji, sprawdzę różnice w długościach pasków, tak dla własnej wiedzy. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności