Skocz do zawartości
sojkis

Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 1,9 tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

Synchronizacja ma być na zero. Pytanie o synchronizację na zgaszonym silniku, nie kapuję, jak można synchronizować coś co się nie obraca? ;) na podstawie czego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak mam sprawdzić jak odkręcę i już przestawię na fasolkach ?? myślałem ze ma to wszystko ustawiać jak jest zgaszony silnik i na zgaszonym ma być zero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustawiasz na zgaszonym silniku a sprawdzasz na działającym :) Na działającym ma być bliski zeru :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

synchronizację ustawia się na ciepłym silniku czy zimnym? ma jakieś to znaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten wątek i nie mogę załapać. Co jest ważniejsze ustawienie kąta synchronizacji na 0 czy zjechaniem spalania do minimum na jałowym?

U mnie przy kącie od +1.7 +2.2 spalanie mam na vag'u 0.2 - 0.4 l/h

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/gmimp_12264.html

Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/gmimp_12344.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie przy kącie od +1.7 +2.2 spalanie mam na vag'u 0.2 - 0.4 l/h

I na Twoim miejscu nic bym nie zmieniał, przynajmniej do następnej wymiany rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam naglący problem.

poluzowalem śruby, środkową kręciłem zgodnie ze wskazówkami zegara, nie za bardzo chciało iść, aż ciach i skoczyło do samego końca.

kiedy próbuję w odwrotną stronę, środkowa śruba się odkręca i nie idzie tego cofnąć.

co mogę zrobić?

proszę o szybką odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to dokreć 3 małe śrubki i dokręć dużą, potem poluzuj 3 małe i innym narzędziem cofnj koło zębate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym już sobie poradziłem.

niestety u mnie też pływa ta synchronizacja i nijak nie idzie jej ustawić żeby trzymała.

Kiedy ustawiłem 0.0 - 0.6 spalanie wzrosło o około 30%., a mocy mniej niż przy tym 4.6

I to już nie mówię o tym, że trip pokazywał na postoju 0.7 - 0.8/h, ale realnie podczas jazdy.

Łukasz zwróć uwagę że ja mam awx, może gdzieś tu diabeł siedzi.

teraz ustawiłem 2.3 - 2.6 osłuchowo kulturka, niby nic, ale jakby pracuje płynniej i lepiej.

Może warto spróbować zjechać poniżej zera do minusowej wartości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety u mnie też pływa ta synchronizacja i nijak nie idzie jej ustawić żeby trzymała.

Bo działa napinacz i nigdy fazy nie będą jak w laboratorium.

Może warto spróbować zjechać poniżej zera do minusowej wartości?

A po co, skoro na tym 2.3 - 2.6 masz dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A po co, skoro na tym 2.3 - 2.6 masz dobrze.
No właśnie to trudno ocenić. Sam już nie wiem czy nie chodzi za ciężko, no i to spalanie.

Jaka jest norma?

wcześniej na trasie pokazywał średnią 5.5 teraz 6.5, w mieszanym 7.3, teraz jeszcze nie mam danych bo za krótko. Ale nawet żona :) mówi że pracuje jakby równiej, choć jakby ciut głośniej.

Ile powinien brać po mieście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wcześniej na trasie pokazywał średnią 5.5 teraz 6.5, w mieszanym 7.3,

Moim zdaniem jak na 130KM to masz spalanie wzorcowe. Myślałem, że jesteś w Szkocji, ale widzę, że nie, to po co szukasz na siłę oszczędności? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, jestem w Szkocji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm, jestem w Szkocji.

Aaaaa... To zmienia postać rzeczy... :D A tak na poważnie nie zmieniaj nic więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie po wymianie rozrządu ustawienie było wzorcowe 0.0 ale... AWX zrobił sie mułowaty, (co dziwne przed wymianą tez miał 0.0) przestawiłem na -1.6 i nie dosc ze spadło spalanie na 0.5- 0.6 (mfa) to zaczał "normalnie" przyspieszac..

 

Fabryka dopuszcza odchylenie synchronizacji -3.2 do + 3.2 i dlaczego u jednegoauto jedzie dobrze na 0.0 a inny musi miec przestawienie na + bądz - tego nie mam pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

dzisiaj zauważyłem że autko chodzi głośniej w zakresie obrotów ok. 1300-2000. wymieniany był rozrząd 2 tygodnie temu i wtedy autko chodziło dużo ciszej. VAG nie pokazuje błędów ale chciałem sprawdzić tą synchornizację. Gdzie to dokładnie się sprawdza w VAGu? może ktoś napisać w co wejść i które to dokładnie bloki?

z góry dzięki/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten wątek dotyczy PD a nie VP, szukaj w wątkach o VP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek dotyczy PD a nie VP, szukaj w wątkach o VP.

 

a możesz mi takowy wskazać:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a możesz mi takowy wskazać

 

grupa 000 -> poz 2, najlepiej jak jest w zakresie 51-54, pomiar w Basic Settings. W twoim przypadku jest to kąt wtrysku, w przypadku PD synchronizacja przyczym sprawdza się to wtedy w innym bloku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności