GURAL Zgłoś #121 Napisano 6 Czerwca 2010 hymnnn mam u siebie wahania w zakresie -0,7 do -1,7 , wartości są w prawidłowym zakresie? Mieszczą się w granicy błędu, fabrycznie przewidziano od -3 do +3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Saddam Zgłoś #122 Napisano 6 Czerwca 2010 @GURAL, coś z tym robić żeby doprowadzić do 0? czy zostawić tak jak jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #123 Napisano 6 Czerwca 2010 @GURAL, coś z tym robić żeby doprowadzić do 0? czy zostawić tak jak jest? Możesz ustawić na "0" ale, po ustawieniu może zwiększyć się spalanie na postoju, silnik może przytracić nieco na zrywności, zacznie inaczej pracować (bardziej miękko/twardo), może też być odwrotna sytuacja, stanie się żwawszy, mniej będzie spalał na postoju. generalnie jest to indywidualna sprawa każdego silnika, jak zresztą już kilka osób na forum to zauważyło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #124 Napisano 16 Czerwca 2010 mam pytanie dotyczace rozrzadow. poniewaz passat jest po przekladce z tiptronica na manual chcialbym wiedziec czy razdzad jest jakis czyms sie rozni miedzy passatem w automacie i manualem pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #125 Napisano 16 Czerwca 2010 czy razdzad jest jakis czyms sie rozni miedzy passatem w automacie i manualem Różnica tylko na znakach na kole zamachowym, reszta bez zmian. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #126 Napisano 16 Czerwca 2010 No tak, tylko wkładając manuala, wkłada się też koło z manula, więc różnicy u kolegi żadnej nie będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #127 Napisano 16 Czerwca 2010 No tak, tylko wkładając manuala, wkłada się też koło z manula, więc różnicy u kolegi żadnej nie będzie. Ok, tutaj obaj się zgadzamy, jednak przeczytaj jeszcze raz i powoli i dokładnie pytanie kolegi: czy razdzad jest jakis czyms sie rozni miedzy passatem w automacie i manualem Widzisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #128 Napisano 17 Czerwca 2010 dobra roznic nie ma:D dzieki panowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #129 Napisano 18 Czerwca 2010 Więc z takimi mądrościami to sie bujaj. Cwaniactwo nie jest mile widziane. Brak kultury również. Wycieczki osobiste proszę na PW. A wątek czyszczę... Potem będą "punkty" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #130 Napisano 1 Sierpnia 2010 Witam! Cztery miesiące temu zmienił mi mechanik rozrząd i od tego czasu wzrosło mi spalanie na postoju z 0,7l/h na 0,9l/h, spaliny zaczęły jakoś gryźć po nosie, sprawdziłem kąt synchronizacji i jest 0,6 w przelocie do 1,1-1,7 przy wyższych obrotach. Wzrosło mi też średnie spalanie do ok 8,2-8,5 l/100km (trasa 25km do pracy). Próbowałem przestawić koło na wałku i dałem w lewo (na maxa), spalanie spadło do 0,5-0,6l/h na jałowym, ale kąt waha się w granicach 6-7! Przejechałem kawałek do próby i średnie spalanie pokazuje mi 18l/100km!!!! Więc wracałem spowrotem grzechotką w prawo, spalanie na postoju się dźwigało aż do 2,2l/h na minusowej wartości kąta synchronizacji. Czy najmniejsze spalanie przy dużej wartości kata świadczy o przesuniętym pasku rozrządu? Jak przesuwałem w lewo to najmniejsze spalanie na postoju przypadło przy max obrocie w lewo, tzn. skończył się zakres regulacji fasolek. Silnik jednak jakoś ciężej chyba chodził. Filtr oleju wymieniany razem z rozrządem, powietrza wymieniłem 2 tyg temu, czujnik temp. G62 (ten z tyłu bloku) wymieniłem sam jakiś miesiąc temu, termostat wymieniany na jesień 2009.Jedynie filtra paliwa nie wymieniałem od jakiś 60tyś km Nie wiem czy to on ma wpływ na wyższe spalanie, jak dam rady to go wymienię w tym tygodniu. Czy winny jest tu przestawiony rozrząd? Z tego co czytałem to kolega w AWX też miał taki problem, ale nie doszukałem się odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik82 Zgłoś #131 Napisano 17 Sierpnia 2010 (edytowane) Widze ze wiekszosc posiadaczy to motorki AVf wiec u mnie bylo tak silnik pracowal caly czas na ustawieniach 0-0 czyl;i tak ak by powinno byc ...i tak go ustawiali 2 x wymieniajac rozrzad w Niemczech W polsce niedawno zmieniali mi rozrzad i ustawili -1,1 -0,6 ot tak sprawdzilem sobiew vagiem po wymianie...i wnosiki z tego (a konkretnie z tej minimalnej zmiany) I nie wiem czy moze to sa moje odczucia czy wydaje mi sie ale..... Po pierwsze primo : Auto pali 0.8 na postoju palilo 0.4 ok 0,5 litra na 100 km lyka wiecej paliwka szybciej opada wskazowka paliwa :-) To Minusy tego przestawienia........... PLUS to... Miekka praca silnika odrazu zauwazalna lepsze przyspieszenie i moc zarzaem ciagnie w calym przedziale nie buczy w kabinie i jest ogolnie duzo ciszej Jazda stala sie przyjemniejsza silnik jest bardziej elastyczny Nie wiem czy jechac do mechanika zeby zrobil tak jak bylo co by na vag,u pokazalo spalanie 0.4 i zera w ustawieniach rozrzadu ...czy nie Edytowane 17 Sierpnia 2010 przez asik82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #132 Napisano 18 Sierpnia 2010 Jesli silnik chodzi "lepiej" a wartosci i tak sa w przedziale tych dopuszczalnych to ja bym zostawil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #133 Napisano 18 Sierpnia 2010 PLUS to...Miekka praca silnika odrazu zauwazalna lepsze przyspieszenie i moc zarzaem ciagnie w calym przedziale nie buczy w kabinie i jest ogolnie duzo ciszej Jazda stala sie przyjemniejsza silnik jest bardziej elastyczny Uważam że podane przez ciebie plusy powinny ci dać odpowiedz. Pamiętaj także, iż komputer pokładowy jednak przekłamuje. Ja bym osobiście zostawił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WLODAR999 Zgłoś #134 Napisano 26 Września 2010 Witam wszystkich jestem tu nowy podłącze sie pod temat.2 tygodnie temu miałem robiona uszczelke pod głowicą.Po wymianie samochod ma problemy z odpalaniem na zimnym silniku a jezeli juz odpali strasznie dymi na biało i trwa to do momentu az silnik nie złapie temperatury.Byłem u mechanika na ulicy Bulwarowej w Łodzi ale niestety po 2 wizytach i wydaniu 600 pln auto nadal ma problemy z odpalaniem na zimno.Mysle ze przyczyna tkwi w rozrzadzie poniewarz był od rozpinany w celu zdjecia głowicy.Czy jest na forum ktos z Łodzi kto mogł by mi pomoc z tym problemem? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #135 Napisano 14 Października 2010 Wiec z tematu zrozumialem ze przestawia sie delikatnie kolo, dokreca i sprawdza na wlaczonym silniku? Nastepnie gasi, przestawia i znowu sprawdza...Czy tak? Czyli mozolna praca jak sie chce 0 wylapac Pytam bo bede zmienial rozrzad wiec i ustawienie tez bedzie trzeba zrobic... Czyli potrzebny procz rozrzodu i kluczy bedzie vag-com i kabel obd 2? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #136 Napisano 14 Października 2010 Czyli potrzebny procz rozrzodu i kluczy bedzie vag-com i kabel obd 2? Bez tego nie da rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #137 Napisano 14 Października 2010 Bez tego nie da rady. Nie robilem tego w 1.9tdi-czy dam sobie rade? W 1.8t apu nie mailem vaga, jedynie zrzucilem pasek i graty(bez zadnych blokad, jedynie swiece wykrecilem zeby jakac kompresja nie ruszyla walem) i wkrecilem nowe, naciagnelem pasek, wyciagnelem zawleczke z napinacza i heja banana...smiga do dzis;). A tak przy okazju czy mi sie udalo czy w 1.8t tak to sie robi-bez vaga? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #138 Napisano 14 Października 2010 Nie robilem tego w 1.9tdi-czy dam sobie rade? Nic trudnego, odczytujesz wartości z bloku 4 pole 4 i po wymianie ustawiasz na nowo mechanicznie kółkiem od wałka rozrządu. Ma odpowiednią regulację. W 1.8t apu nie mailem vaga, jedynie zrzucilem pasek i graty(bez zadnych blokad, jedynie swiece wykrecilem zeby jakac kompresja nie ruszyla walem) i wkrecilem nowe, naciagnelem pasek, wyciagnelem zawleczke z napinacza i heja banana...smiga do dzis.A tak przy okazju czy mi sie udalo czy w 1.8t tak to sie robi-bez vaga? Oczywiście podobnie jest tutaj, tylko, że chcąc zrobić to precyzyjnie używasz właśnie kabla i softu, jeśli na tzw. "oko", to możesz robić jak w dawnym 1.8T. Wiem z doświadczenia, że pojawiające się różnice wynikają głównie z wyciągającego się na skutek używania paska. Często po wymianie rozrządu, wartości wracają "do fabrycznych", przy założeniu, że nie luzujesz koła od wałka rozrządu. Choć procedura wymiany nakazuje jego zbicie i ustawienie na nowo po napięciu paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #139 Napisano 14 Października 2010 Czyli przy odrobinie szczescia, jak trafi mi sie w 100% wymiarowy pasek i nikt po fabryce nie regolowal rozrzadu, to po podlaczeniu vag moze sie okazac iz to koniec pracy bo wszystko jest idealnie? Czesto tak jest czy przewaznie kupowane paski sa lipne i nie maja takich samych dlugosci? Mowimy o roznicach okolo 1mm dlugosci wg mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #140 Napisano 14 Października 2010 Czyli przy odrobinie szczescia, jak trafi mi sie w 100% wymiarowy pasek i nikt po fabryce nie regolowal rozrzadu, to po podlaczeniu vag moze sie okazac iz to koniec pracy bo wszystko jest idealnie? Robiłem właśnie AVFa i po wymianie paska wartości wróciły do fabrycznych. Czesto tak jest czy przewaznie kupowane paski sa lipne i nie maja takich samych dlugosci? Bierz ori rozrząd, nie będzie różnic. Mowimy o roznicach okolo 1mm dlugosci wg mnie. Pewnie tak, nie pomyślałem, żeby pomierzyć stary i nowy pasek. Przy najbliższej okazji, sprawdzę różnice w długościach pasków, tak dla własnej wiedzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach