Skocz do zawartości
slawekm65

Czy warto zmienić B3 na B4?

Rekomendowane odpowiedzi

na prawde osiąga oszałamiająco mało na lpg..

szwagier ma golfa 2 1,8 RP i nie może zejść z gazem poniżej 10l a jeździ ekonomicznie trasy po 50 km do pracy w jedną stronę..

ma instalację lovato, a silnik jest z tego co widzę dość podobny.. nie wiem czym dokładnie sie różnią te silniki ale to też ośmiozaworowy monowtrysk

na dodatek pasek ma 1400 kg a golf chyba koło 900kg

 

jednym z plusów TDI jest to że masz wolny bagażnik.. ja mam jeszcze astrę z LPG i choć mam toroid to i tak gdzieś trzeba zawsze zapas wrzucić- albo wala sie po bagażniku albo go ogranicza - mimo to nie powiem nic złego na auta z LPG

ogólnie dyskusja na temat: czy lepszy dobry diesel czy dobry LPG to temat na długi wieczór przy piwie bo temat jest szeroki....

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz ustawiony gaz żeby auto ważące 1200kg. paliło jak Uno 1.0 to szykuj się na remont głowicy.Mam 2 Passaty-1.8 RP 90koni,zwykła instalacja bez silniczka krokowego podciśnieniowa raz tylko zszedłem poniżej 9l ale to było latem w trasie i jechałem max 100km/h w mieście 10l LPG jak nic idzie.Nic nie da rozgrzanie silnika na benzynie wpływa to lepiej tylko na podzespoły silnika np.zawory.Drugi Pass to 2.0 ADY z sekwencją i też pali 10l. gazu(znacznie dużej jeżdżę na ben. gdyż samemu nie mogę przełączyć sam na gaz) więc nie wiem skąd macie takie wyniki.Nie jeżdżę jak emeryt ale bez przesady-remont murowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

60% miasto 40% trasa ( czyli lokalne drogi poza miastem ) 11l lpg /100 , w trasie przy prędkościach 120-130 przy 5 osobach udało mi się zejść na 9,5 . 2.0 , instalacja Lovato ( nie widzę żeby była jakoś specjalnie niska mieszanka ustawiona , po przełączeniu na benzynę różnica jest delikatnie wyczuwalna ). Musze założyć profil na motostat

 

BTW : temat jest nie o instalacji gazowej , a o tym czy zamienić b3 na b4 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem okazję przejechać się chyba każdym rocznikiem b4, i różnica powiedzmy 3 lat jest dosyć duża. Więc analogicznie różnica pomiędzy b3 powiedzmy z 91 , a b4 z 96 będzie moim zdaniem naprawdę duża.

 

O co Ci dokładnie chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szwagier ma golfa 2 1,8 RP i nie może zejść z gazem poniżej 10l a jeździ ekonomicznie trasy po 50 km do pracy w jedną stronę..

Miałem takie samo auto, z tym samym silnikiem, tylko na instalacji BRC. Też nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10, a norma to 12-13, więc przy pierwszym tankowaniu Passata byłem w lekkim szoku, bo spodziewałem się podobnego, albo i większego wyniku.

Jak masz ustawiony gaz żeby auto ważące 1200kg. paliło jak Uno 1.0 to szykuj się na remont głowicy

Właśnie, że nie mam. Auto jest regularnie serwisowane u gazownika (dobrego), regulowane na komputerze i na pewno nie jest ustawiane na jak najmniejsze spalanie, gdyż niedawno właśnie byłem na regulacji i zwróciłem uwagę, czy nie pali za mało, że może jest coś źle ustawione... Wyregulowali wszystko dokładnie, a auto pali tyle co paliło :) A o głowicę jestem spokojny - Passat jeździ na gazie od 2004 roku, spalanie się nie zmienia, a silnik jest jak dzwon i kompletnie nic z nim się nie dzieje i nie zapowiadają się w tym temacie zmiany.

Dobra, ale temat nie o tym jest. Wracając do tematu to tylko powtórzę, że ja tam bym się nie zamienił na B4, chyba że B3 byłoby w kiepskim stanie, wtedy sprawa jest zupełnie inna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że ja tam bym się nie zamienił na B4, chyba że B3 byłoby w kiepskim stanie, wtedy sprawa jest zupełnie inna.

Mam takie same zdanie, jak zmieniać - to z b3 na b5, zmiana na b4 musi być uzasadniona.

 

nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10, a norma to 12-13

Mam to samo w RP, a brat ma ABS, którego nie oszczędza, wozi nim ciężary itp. i latem spala mu ok. 8l. benzyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przerobiłem B3, B4 i teraz mam B5. I fakt..B5 jest bardzo przyjemny, wygodny i ma kupe fajnych bajerów, ale teraz mógłbym sie przerzucić na B3 w full opcji, bo B3 ma w sobie to coś. B4 też są spoko i silniki 1Z czyli 1.9 TDI 90HP jak sa dbane to sa nie do zajechania. Acha.. W B3 i w większości B4 Można dużo zrobic przy użyciu zwykłych narzędzi...a w B5 bez VAGa nie podchodź...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i ja stanąłem przed dylematem...

Mam okazję kupić za w miarę rozsądną kasę B4 1Z

no i mnie też dopadło

mam okazje za cenę silnika kupić B4 1Z. Silnik ok, i ma trochę bajerów (climatronik, poduszki, abs, el.szyby, el.lusterka, szyber, ori podłokietnik, uchwyt na napoje (rarytas :-)) tyle że blacha do grubszego remontu, amory nie trzymają, słychać któryś przegub, brak aku, gumy w belce z tylu do wymiany no i ogólnie trza by w niego włożyć serca i pracy. A z drugiej strony mam swojego zielonego B3 który ma juz prawie wszystko (przy wspomie by trza posiedzieć) wymienione i przez dłuższy czas nie powinno się nic popsuć. Wizualnie to moje B3 lepiej się prezentuje natomiast w B4 jest TDI i kusi mnie bardzo.

Mam trzy opcje:

- kupić b4, przerzucić amory, zwrotnice, heble, belkę tył z b3 do b4 a z b4 do b3 i wtedy i sprzedać po taniości b3 – tylko czy ktoś mi wtedy kupi takie b3

- kupić B4, sprzedać b3 i za kasę ze sprzedaży remontować B4 tylko w sumie nie opyla mi się sprzedawać tej B3 ponieważ wątpię że ktoś zapłaci za nią tyle ile jest warta.

-nie kupować B4 i jeździć dalej B3

Edytowane przez cysiokysio
ort

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za cenę silnika kupiś B4 1Z

Jeśli faktycznie to prawda to się nawet nie zastanawiaj. Rozbierzesz B4 na części i na pewno za graty weźmiesz dużo więcej, ot choćby sam klimatronic będzie w cenie silnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli faktycznie to prawda to się nawet nie zastanawiaj. Rozbierzesz B4 na części i na pewno za graty weźmiesz dużo więcej, ot choćby sam klimatronic będzie w cenie silnika
odpada, po pierwsze nie chce mi się bawic w rozkręcanie i wysłanie, po drugie auto takie tanie bo prawie po rodzinie i jak by to wyglądało że kupuje od niego po taniości a za chwile opierdzielam na części (auto jest tanie tylko dla mnie, a dla obcego +1000pln). Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A który rocznik tej B4 że ma tak sfatygowaną blache?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A który rocznik tej B4 że ma tak sfatygowaną blache?
Obstawiam '96 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A który rocznik tej B4 że ma tak sfatygowaną blache?

w sumie to nie sprawdzalem, ale blacha do roboty bardziej z przyczyny mechanicznych uszkodzeń

 

---------- Post added at 12:15 ---------- Previous post was at 12:14 ----------

 

Obstawiam '96
a poczym wnosisz? była jakaś wadliwa produkcja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie jest pognity to na twoim miejscu bym sie zaopiekował tym B4. Też myślałem że 96 bo one szybciej gniją. Oglądałem kilka B4 własnie z 96 wszystkie były pognite. Ostatecznie w tamtym czasie kupiłem B4 z 94 porysowanego ale bez rdzy w oryginale. Może z początku produkcji dawali lepszy ocynk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a poczym wnosisz? była jakaś wadliwa produkcja?
Po swoim poprzednim i wielu oglądanych podczas poszukiwań - pod tym względem '96 rok najgorzej wypadał. Chyba sobie olali sprawę zabezpieczeń antykorozyjnych przed wprowadzeniem B5 ;)

Teraz mam '94 i stan blacharki jest dużo lepszy (tu, gdzie nie było nic ruszane).

 

A poza tym jeszcze:

ori podłokietnik, uchwyt na napoje
;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duża role odgrywa gdzie smochód był zrobiony.. Ogłądałem niedawno Paska B5 98r zrobiony bodajże w Kanadzie... Nie miał dosłownie elementy blacharskiego na którym by nie było rdzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest bardzo pordzewiały, możliwe że był bity i poskładany z nowych blach, tych ze sklepu. Najlepsze są ze szrotu od jakiegoś passata nawet 20 lentniego niż nowe ze sklepu. Stąd wniosek że mógł wiele przejść... A tak swoją drogą, B3 , ma klasę, przerzutka z b3 na b4 jest uzasadniona jeśli chcesz mieć fabryczne TDI. Ale to tylko moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B3 a B4 może i niewielka różnica ale jednak te fabryczne TDI i tylko to mi się chyba w nim bardziej podoba, w tej chwili jeżdżę i tym i tym ale jak wsiadam do B3 to czuję to klasykę Passata jest jeszcze kanciasty i tak zwany metalowy a B4 już tego nie ma:/ i tylko ze względu na TDI mam je oba bo dla wyglądu i satysfakcji wybrał bym B3. Pozdro:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja majac do wyboru wybrał bym jednak b4 w b3 nie podoba mi sie grlil z przodu natomiast sedan b3 był bardziej okrągły z tyłu i to na jego plus:) a tak ogólnie to b4 na łądniejszy środek i widac juz troche roznicy miedzy obiema wersjami:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

b4 ma lepsze światła... H1 - na długich świecą razem krótkie i długie (jest więcej światła)- oczywiście niestety przydają sie przekaźniki :(

do tego H1 nie pali się tak szybko jak H7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności