1robert Zgłoś #101 Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) na prawde osiąga oszałamiająco mało na lpg.. szwagier ma golfa 2 1,8 RP i nie może zejść z gazem poniżej 10l a jeździ ekonomicznie trasy po 50 km do pracy w jedną stronę.. ma instalację lovato, a silnik jest z tego co widzę dość podobny.. nie wiem czym dokładnie sie różnią te silniki ale to też ośmiozaworowy monowtrysk na dodatek pasek ma 1400 kg a golf chyba koło 900kg jednym z plusów TDI jest to że masz wolny bagażnik.. ja mam jeszcze astrę z LPG i choć mam toroid to i tak gdzieś trzeba zawsze zapas wrzucić- albo wala sie po bagażniku albo go ogranicza - mimo to nie powiem nic złego na auta z LPG ogólnie dyskusja na temat: czy lepszy dobry diesel czy dobry LPG to temat na długi wieczór przy piwie bo temat jest szeroki.... Edytowane 9 Marca 2010 przez 1robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #102 Napisano 9 Marca 2010 Jak masz ustawiony gaz żeby auto ważące 1200kg. paliło jak Uno 1.0 to szykuj się na remont głowicy.Mam 2 Passaty-1.8 RP 90koni,zwykła instalacja bez silniczka krokowego podciśnieniowa raz tylko zszedłem poniżej 9l ale to było latem w trasie i jechałem max 100km/h w mieście 10l LPG jak nic idzie.Nic nie da rozgrzanie silnika na benzynie wpływa to lepiej tylko na podzespoły silnika np.zawory.Drugi Pass to 2.0 ADY z sekwencją i też pali 10l. gazu(znacznie dużej jeżdżę na ben. gdyż samemu nie mogę przełączyć sam na gaz) więc nie wiem skąd macie takie wyniki.Nie jeżdżę jak emeryt ale bez przesady-remont murowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepek84 Zgłoś #103 Napisano 9 Marca 2010 60% miasto 40% trasa ( czyli lokalne drogi poza miastem ) 11l lpg /100 , w trasie przy prędkościach 120-130 przy 5 osobach udało mi się zejść na 9,5 . 2.0 , instalacja Lovato ( nie widzę żeby była jakoś specjalnie niska mieszanka ustawiona , po przełączeniu na benzynę różnica jest delikatnie wyczuwalna ). Musze założyć profil na motostat BTW : temat jest nie o instalacji gazowej , a o tym czy zamienić b3 na b4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #104 Napisano 9 Marca 2010 Miałem okazję przejechać się chyba każdym rocznikiem b4, i różnica powiedzmy 3 lat jest dosyć duża. Więc analogicznie różnica pomiędzy b3 powiedzmy z 91 , a b4 z 96 będzie moim zdaniem naprawdę duża. O co Ci dokładnie chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #105 Napisano 10 Marca 2010 szwagier ma golfa 2 1,8 RP i nie może zejść z gazem poniżej 10l a jeździ ekonomicznie trasy po 50 km do pracy w jedną stronę.. Miałem takie samo auto, z tym samym silnikiem, tylko na instalacji BRC. Też nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10, a norma to 12-13, więc przy pierwszym tankowaniu Passata byłem w lekkim szoku, bo spodziewałem się podobnego, albo i większego wyniku. Jak masz ustawiony gaz żeby auto ważące 1200kg. paliło jak Uno 1.0 to szykuj się na remont głowicy Właśnie, że nie mam. Auto jest regularnie serwisowane u gazownika (dobrego), regulowane na komputerze i na pewno nie jest ustawiane na jak najmniejsze spalanie, gdyż niedawno właśnie byłem na regulacji i zwróciłem uwagę, czy nie pali za mało, że może jest coś źle ustawione... Wyregulowali wszystko dokładnie, a auto pali tyle co paliło A o głowicę jestem spokojny - Passat jeździ na gazie od 2004 roku, spalanie się nie zmienia, a silnik jest jak dzwon i kompletnie nic z nim się nie dzieje i nie zapowiadają się w tym temacie zmiany. Dobra, ale temat nie o tym jest. Wracając do tematu to tylko powtórzę, że ja tam bym się nie zamienił na B4, chyba że B3 byłoby w kiepskim stanie, wtedy sprawa jest zupełnie inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malutki2m Zgłoś #106 Napisano 10 Marca 2010 że ja tam bym się nie zamienił na B4, chyba że B3 byłoby w kiepskim stanie, wtedy sprawa jest zupełnie inna. Mam takie same zdanie, jak zmieniać - to z b3 na b5, zmiana na b4 musi być uzasadniona. nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10, a norma to 12-13 Mam to samo w RP, a brat ma ABS, którego nie oszczędza, wozi nim ciężary itp. i latem spala mu ok. 8l. benzyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
power-gt Zgłoś #107 Napisano 10 Marca 2010 Ja przerobiłem B3, B4 i teraz mam B5. I fakt..B5 jest bardzo przyjemny, wygodny i ma kupe fajnych bajerów, ale teraz mógłbym sie przerzucić na B3 w full opcji, bo B3 ma w sobie to coś. B4 też są spoko i silniki 1Z czyli 1.9 TDI 90HP jak sa dbane to sa nie do zajechania. Acha.. W B3 i w większości B4 Można dużo zrobic przy użyciu zwykłych narzędzi...a w B5 bez VAGa nie podchodź... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #108 Napisano 11 Marca 2010 (edytowane) No i ja stanąłem przed dylematem...Mam okazję kupić za w miarę rozsądną kasę B4 1Z no i mnie też dopadło mam okazje za cenę silnika kupić B4 1Z. Silnik ok, i ma trochę bajerów (climatronik, poduszki, abs, el.szyby, el.lusterka, szyber, ori podłokietnik, uchwyt na napoje (rarytas :-)) tyle że blacha do grubszego remontu, amory nie trzymają, słychać któryś przegub, brak aku, gumy w belce z tylu do wymiany no i ogólnie trza by w niego włożyć serca i pracy. A z drugiej strony mam swojego zielonego B3 który ma juz prawie wszystko (przy wspomie by trza posiedzieć) wymienione i przez dłuższy czas nie powinno się nic popsuć. Wizualnie to moje B3 lepiej się prezentuje natomiast w B4 jest TDI i kusi mnie bardzo. Mam trzy opcje: - kupić b4, przerzucić amory, zwrotnice, heble, belkę tył z b3 do b4 a z b4 do b3 i wtedy i sprzedać po taniości b3 – tylko czy ktoś mi wtedy kupi takie b3 - kupić B4, sprzedać b3 i za kasę ze sprzedaży remontować B4 tylko w sumie nie opyla mi się sprzedawać tej B3 ponieważ wątpię że ktoś zapłaci za nią tyle ile jest warta. -nie kupować B4 i jeździć dalej B3 Edytowane 11 Marca 2010 przez cysiokysio ort Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #109 Napisano 11 Marca 2010 za cenę silnika kupiś B4 1Z Jeśli faktycznie to prawda to się nawet nie zastanawiaj. Rozbierzesz B4 na części i na pewno za graty weźmiesz dużo więcej, ot choćby sam klimatronic będzie w cenie silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #110 Napisano 11 Marca 2010 (edytowane) Jeśli faktycznie to prawda to się nawet nie zastanawiaj. Rozbierzesz B4 na części i na pewno za graty weźmiesz dużo więcej, ot choćby sam klimatronic będzie w cenie silnika odpada, po pierwsze nie chce mi się bawic w rozkręcanie i wysłanie, po drugie auto takie tanie bo prawie po rodzinie i jak by to wyglądało że kupuje od niego po taniości a za chwile opierdzielam na części (auto jest tanie tylko dla mnie, a dla obcego +1000pln). Edytowane 11 Marca 2010 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
power-gt Zgłoś #111 Napisano 11 Marca 2010 A który rocznik tej B4 że ma tak sfatygowaną blache? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #112 Napisano 11 Marca 2010 A który rocznik tej B4 że ma tak sfatygowaną blache? Obstawiam '96 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #113 Napisano 11 Marca 2010 A który rocznik tej B4 że ma tak sfatygowaną blache? w sumie to nie sprawdzalem, ale blacha do roboty bardziej z przyczyny mechanicznych uszkodzeń ---------- Post added at 12:15 ---------- Previous post was at 12:14 ---------- Obstawiam '96 a poczym wnosisz? była jakaś wadliwa produkcja? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
power-gt Zgłoś #114 Napisano 11 Marca 2010 jeśli nie jest pognity to na twoim miejscu bym sie zaopiekował tym B4. Też myślałem że 96 bo one szybciej gniją. Oglądałem kilka B4 własnie z 96 wszystkie były pognite. Ostatecznie w tamtym czasie kupiłem B4 z 94 porysowanego ale bez rdzy w oryginale. Może z początku produkcji dawali lepszy ocynk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #115 Napisano 11 Marca 2010 a poczym wnosisz? była jakaś wadliwa produkcja? Po swoim poprzednim i wielu oglądanych podczas poszukiwań - pod tym względem '96 rok najgorzej wypadał. Chyba sobie olali sprawę zabezpieczeń antykorozyjnych przed wprowadzeniem B5 Teraz mam '94 i stan blacharki jest dużo lepszy (tu, gdzie nie było nic ruszane). A poza tym jeszcze: ori podłokietnik, uchwyt na napoje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
power-gt Zgłoś #116 Napisano 11 Marca 2010 Duża role odgrywa gdzie smochód był zrobiony.. Ogłądałem niedawno Paska B5 98r zrobiony bodajże w Kanadzie... Nie miał dosłownie elementy blacharskiego na którym by nie było rdzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam Zgłoś #117 Napisano 11 Marca 2010 Jeśli jest bardzo pordzewiały, możliwe że był bity i poskładany z nowych blach, tych ze sklepu. Najlepsze są ze szrotu od jakiegoś passata nawet 20 lentniego niż nowe ze sklepu. Stąd wniosek że mógł wiele przejść... A tak swoją drogą, B3 , ma klasę, przerzutka z b3 na b4 jest uzasadniona jeśli chcesz mieć fabryczne TDI. Ale to tylko moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laskatm Zgłoś #118 Napisano 11 Marca 2010 B3 a B4 może i niewielka różnica ale jednak te fabryczne TDI i tylko to mi się chyba w nim bardziej podoba, w tej chwili jeżdżę i tym i tym ale jak wsiadam do B3 to czuję to klasykę Passata jest jeszcze kanciasty i tak zwany metalowy a B4 już tego nie ma:/ i tylko ze względu na TDI mam je oba bo dla wyglądu i satysfakcji wybrał bym B3. Pozdro:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #119 Napisano 11 Marca 2010 a ja majac do wyboru wybrał bym jednak b4 w b3 nie podoba mi sie grlil z przodu natomiast sedan b3 był bardziej okrągły z tyłu i to na jego plus:) a tak ogólnie to b4 na łądniejszy środek i widac juz troche roznicy miedzy obiema wersjami:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #120 Napisano 12 Marca 2010 b4 ma lepsze światła... H1 - na długich świecą razem krótkie i długie (jest więcej światła)- oczywiście niestety przydają sie przekaźniki do tego H1 nie pali się tak szybko jak H7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach