Skocz do zawartości
prego

Olej - wymiana na pełny syntetyk z półsyntetyka lub mineralnego

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat:Napisał wicher123

A jeśli będą wycieki,będzie palił olej to co byś zrobił w tym wypadku??

 

w takich wypadkach kupuje sie na allegro uzywke silnik i sie wymienia...bron boze remontuje !!

No wiesz co..takich bzdur to ja jeszcze nie widziałem.Pięknie radzisz hahaha.

Tak czytam Twoje rady i nóż w kieszeni mnie sie otwiera.Jeśli ktoś jezdził na mineralnym nawet krótko to ewentualnie można przejść(raczej trzeba) ale na półsyntetyk NIGDY na pełen syntetyk bo wypluczesz sobie silnik!!! A z tą wymianą silnika to mnie zabiłeś haha.Myślisz ze każdy ma tyle kasy by ot tak sobie wymieniać całe sliniki?Wiesz jakie to są koszta?To nie jest 1 tyś zł.Więc fajnie by było byś głupich rad nie dawał by z minerala spookjnie przechodzić na Pełęn Syntetyk bo ktoś w to uwierzy i będzie miał wydatek PARU tyś zł.

O matko co tutaj się wypisuje !! :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wiesz co..takich bzdur to ja jeszcze nie widziałem.Pięknie radzisz hahaha.

Tak czytam Twoje rady i nóż w kieszeni mnie sie otwiera.Jeśli ktoś jezdził na mineralnym nawet krótko to ewentualnie można przejść(raczej trzeba) ale na półsyntetyk NIGDY na pełen syntetyk bo wypluczesz sobie silnik!!! A z tą wymianą silnika to mnie zabiłeś haha.Myślisz ze każdy ma tyle kasy by ot tak sobie wymieniać całe sliniki?Wiesz jakie to są koszta?To nie jest 1 tyś zł.Więc fajnie by było byś głupich rad nie dawał by z minerala spookjnie przechodzić na Pełęn Syntetyk bo ktoś w to uwierzy i będzie miał wydatek PARU tyś zł.

O matko co tutaj się wypisuje !!

 

chlopie !! wlasnie dzieki takim ludziom jak TY, ludzie maja TAKIE problemy !! nie czytaja instrukcji obslugi wlasnego samochodu, ktora jest JASNYM WSKAZANIEM CO I JAK a sluchaja debili mechanikow po zawodowce ktorzy sie uczyli 10 lat temu. Silnik jak cieknie to nie z powodu oleju TYLKO z powody, ze ma przekrecony przebiek z 400tys na 150tys km a ludzie jak te barany wierza !! 1.9TDI urzytkowany zgodnie z instrukcja obslugi powinien wytrzymac 500tys km !! TO sami polacy i wlasciciele tepo wierza "panu Kazikowi", ze jak TAK mow to TAK faktycznie jest. A prawda jest taka, ze pozniej "pan Kazik" ma wedupie jak COS sie stanie, a to TY bedziesz placil za jego fanaberie !!

A jesli silnik cieknie to nie powod, zeby lac polsyntetyk albo co gorasza mineralny, bo tak naprawde silnik jak ciekl tak bedzie ciekl dalej (troszke mniej) aa za to wszystkie elementy "trace" dostaja TAK PO DUPIE !! ze ...i tak wymienisz silnik na nowy (inny). Wiec przestan piepszyc chlopie farmazony !! ze komus zle radze !! wlanie innego, gestrzego oleju, niz zalecany, to tylko odwlekanie aktu zgonu !!

 

 

...widzialem w swoim, krotkim zyciu, pare rozebranych silnikow i efekty "Kazikowych" rad. Powiem Ci TAK...walek rozrzadu nowy u p. Światka (azotowany) kosztuje prawie 1000PLNów do tego nowe panewki, zimering walka rozrzadu+robocizna...moze 1700PLNów. Olej kosztuje w porownaniu do tego grosze !! a najszybciej zabija silnik !!

Kolejny przyklad...silnik ciekl...wiec koles wlal olej gestrzy, silnik zaczol faktycznie troszke mniej ciec ALE padla pompa oleju, bo olej gestrzy stawia wiekszy opor a tym samym wieksze cisnienie, olej kiepski latwiej sie palil (zamiast smarowac)...efekt...podtarty silnik...efekt koncowy WYMIANA SILNIKA na inny.

PRZYKLADOW mozna mnozyc TONY !!

 

 

Kolejna spraw...banda "debili" inzynierow w biurach projektowych VW, zapewne CELOW kazala lac olej ze stosowna norma i jakoscia, do silnika 1,9 TDI...zeby zrobic naazlosc p. Kaziowi i milionom uzytkownikom...szczegolnie Polaczkom...kombinatorom !!

Olej do TDI ma spelniac przede wszystkim warunki smarowania (utrzymywania filmu olejowego) i miec bardzo wsoka temperature zaplonu !! Oleje gorsze, pol i minerale nie potrafia tego spelnic wiec automatycznie zostaje zmyty film olejowy i nastepuje gwaltowna, przyspieszona degratacja ele. tracych. Co z tego ze silnik nie bedzie ciekl...ale bedzie zarzynany od srodka !!

Wiesz jakie potezne sily wystepuja na walku rozrzadu, na krzywkach ktore naciskaja pompowtrysk ?? tam dochodzi do udarow !! jedynie wysokiej klasy oliwy to wytrzymuja a TY mi tu pierdzielisz o polsyntetykach i mineralnych olejach !!

 

 

CIEKNIE CI OLEJ Z SILNIKA ?? TO WYMIEN USZCZELKE POD MISKA OLEJOWA ALBO POKRYWA ZAWOROW...TO PRZESTANIE !! (koszt max 500zl)

 

ale jak Ci sielnik zacznie palic olej bo juz jest dorzniety przez jakiegos idiote, olejowego eksperta, koszt...http://www.allegro.pl --->szukaj--->"silnik 1.9TDI"

Edytowane przez zuse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zuse chyba szkoda Twoich nerwów, wiejske dogmaty jak widzisz niepodważalne ;)

jak olej kapie z silnika to wymienia się uszczelki, ale nie zalewa jakieś gówno. Co do oleju GM, ponoć dobry, ponoć ... olej zmienia się tak rzadko że IMO warto dorzucić te 50-100 zł i kupić valvoline albo motul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie a gdzie ja napisałem,że jak cieknie to trzeba zalać mineralnym lub gestym??Nauczcie sie czytac ze zrozumieniem>NAPISALEM ZE NIE WOLNO NA ODWRÓT Z MINERALA NA PEŁEN SYNTETYK,EWENTUALNIE NA PÓŁSYNTETYK I TYLE.Moze nie mam racji??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zuse chyba szkoda Twoich nerwów, wiejske dogmaty jak widzisz niepodważalne

jak olej kapie z silnika to wymienia się uszczelki, ale nie zalewa jakieś gówno. Co do oleju GM, ponoć dobry, ponoć ... olej zmienia się tak rzadko że IMO warto dorzucić te 50-100 zł i kupić valvoline albo motul

 

czy ja wiem, u mnie wychodzi co 3 miesiące, to wydatek na motula i wszystkie filtry nie taki mały się robi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz jakie potezne sily wystepuja na walku rozrzadu, na krzywkach ktore naciskaja pompowtrysk ?? tam dochodzi do udarow !! jedynie wysokiej klasy oliwy to wytrzymuja a TY mi tu pierdzielisz o polsyntetykach i mineralnych olejach !!

A co Ty mie pierdzielisz o pompowtryskach jak ja mam całkiem INNY silnik LOL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RANY BOSKIE !!

 

...ludzie to na sile probuja zarznac wlasne silniki...NAaaŚMIERC !!

 

no ładnie :D

 

do passata nalałem bo jak pisałem po wyjęciu bagnetu były tam jakieś cząstki stałem (smoła, smar nie wiem) i nalałem tego oleju tak na przepłukanie ale km lecą i zrobiłem tak już 4tys teraz mam zamiar zmienić na półsyntetyk albo pełny sam nie wiem

 

Autko było serwisowane co 30tys więc lany był pewnie castrol longlife (czy jak tam), ale pewności nie mam, jednak ostatni serwis 230-240(nie pamiętam dokładnie), a gdy kupiłem przebieg ok 290kkm więc może dlatego były tam te paprochy bo gość stwierdził że i tak będzie sprzedawał i nie zmieniał, ale mam przegląd dekry przy 280kkm więc nie wiem co o tym sądzić

 

Więc jak zaryzykować i np Mobilek pełny syntetyk??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc jak zaryzykować i np Mobilek pełny syntetyk??

Jedz do pierwszego lepszego mechanika,zadzwon do ASO gdziekolwiek i zobaczysz co powiedza.Na półsyntetyk mozesz przejsc ale na PEŁEN nie radzę chyba że masz kasy tyle ze mozesz sobie zafundowac nowy silnik tak jak radził ktoś na tym forum ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie kumam twojego sposobu rozumowania. Półsyntetyk ok ale syntetyk już nie ... bo? Bo jak twierdzisz syntetyk wypłukuje nagary, robi się syf kiła i mogiła :) dla Twojej wiadomości, olej półsyntetyczny to w uproszczeniu mieszanka mineralnego i syntetycznego. Czyli wlewając półsyntetyczny olej wlewasz też "płuczące" składniki oleju syntetycznego !! a płuczące w " ", bo tak po prawdzie, to olej syntetyczny nic specjalnie nie płucze ... po prostu - w przeciwieństwie do mineralnych - nie ma tendencji do powstawania nagarów i smoły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie kumam twojego sposobu rozumowania. Półsyntetyk ok ale syntetyk już nie ... bo? Bo jak twierdzisz syntetyk wypłukuje nagary, robi się syf kiła i mogiła dla Twojej wiadomości, olej półsyntetyczny to w uproszczeniu mieszanka mineralnego i syntetycznego. Czyli wlewając półsyntetyczny olej wlewasz też "płuczące" składniki oleju syntetycznego !! a płuczące w " ", bo tak po prawdzie, to olej syntetyczny nic specjalnie nie płucze ... po prostu - w przeciwieństwie do mineralnych - nie ma tendencji do powstawania nagarów i smoły

Ja w sumie też nie kumam ale wierze mechanikom,kilku się pytałem,koledzy mi to samo mówili,w ASO to samo,oznacza to że NIKT się nie zna??Właśnie nie kumam i może ktoś mi to wyjaśni ?

Pełęn syntetyk jest bardziej rzadki od półsyntetyku?Racja? Pewnie o to chodzi :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedz do pierwszego lepszego mechanika,zadzwon do ASO gdziekolwiek i zobaczysz co powiedza.Na półsyntetyk mozesz przejsc ale na PEŁEN nie radzę chyba że masz kasy tyle ze mozesz sobie zafundowac nowy silnik tak jak radził ktoś na tym forum

 

W sumie tyle sposobów i opinii ile wypowiedzi :D ale chyba przejdę na 10w40 a jak pojeżdżę to może później będę myśleć czy przejść wyżej :D i chyba kupię jakiegoś mobilka tak dla spokoju

 

Ale co do oleum to ktoś już pisał z resztą wszyscy o tym wiedzą że wiodące marki są często podrabiane, a takiego oleum do "hopla" chyba nikt nie podrobi bo za tani :D Sam jakiś czas temu byłem zdziwiony bo mój znajomy, który sprzedawał i wymieniał oleje został przyłapany na oszustwie i po tym fakcie stosowałem olej do hopla bo stwierdziłem, że nie warto bo po co kupować tani olej w lepszym opakowaniu, z tym że polo Sorry Diesel Insid i nysska to mało wysilone motory, a tego deczko mi szkoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NAPISALEM ZE NIE WOLNO NA ODWRÓT Z MINERALA NA PEŁEN SYNTETYK,EWENTUALNIE NA PÓŁSYNTETYK I TYLE.Moze nie mam racji??

 

 

no nie masz racji, wiec juz przestan dywagowac w "śliskim" temacie

 

Ale co do oleum to ktoś już pisał z resztą wszyscy o tym wiedzą że wiodące marki są często podrabiane, a takiego oleum do "hopla" chyba nikt nie podrobi bo za tani

 

jak kupujesz na gieldzie albo z beczki to sie nie dziw, ze masz podrobke. intercars albo zaufane sklepy. olej oplowski leje sie do opla. bedziesz o tym wiedzial gdy bedziesz robil dolewki.

 

Jedz do pierwszego lepszego mechanika,zadzwon do ASO gdziekolwiek i zobaczysz co powiedza.

 

kolesiu a ty myslisz, ze kiedykolwiek tym gosciom chcialo sie poczytac o normach ACEA, API i o parametrach olei, by jak najlepiej doradzic klientowi? nie sadze. zaslyszeli, tak jak ty, ze nie wolno tego i siamtego i leca po łebkach.

 

Więc jak zaryzykować i np Mobilek pełny syntetyk??

 

nie mobilek, tylko motul 5w40 xcess od elemanetura zamow.

 

czy ja wiem, u mnie wychodzi co 3 miesiące, to wydatek na motula i wszystkie filtry nie taki mały się robi

 

zapewne nie jezdzisz tym autem tylko na wycieczki krajoznawcze ale do pracy, wiec automatycznie zarabiasz nim w jakims stopniu na zycie, wiec nie ma gadki o oszczedzaniu na oleju i filtrach. poza tym motul kosztuje tyle co inne oleje.

 

jak olej kapie z silnika to wymienia się uszczelki, ale nie zalewa jakieś gówno

 

meritum sprawy

 

dla lolków przytocze historie mojego auta - porzadny diesel marki vw. moc podniesiona o ponad 30% jezdzony na 10w40 mobila. mialem fuckup silnika. szybka reanimacja i zalany 10w40 gm. z racji uszkodzen w silniku oleju ubywalo dosyc znacznie. kolejna zmiana i zalany shell 5w40. przejechane 10kkm i zuzycie oleju powoli spada. poczatkowo bral go tyle co oplowskiego szajsu. dodam tylko, ze silnik dalej nie zrobiony, ale jezdzi dzielnie juz 20kkm od fuckupu. JEZDZE NA SYNTETYKU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Souler piszesz o tym oleju? MOTUL 8100 X-CESS 5W-40?

On będzie ok do starych TDI AHU 90KM??Mimo,że jakieś pół roku jezdziłem na Mineralu,później półtora roku na Mobilu półsyntetyku?Teraz spokojnie mogę zalać ten MOTUL 8100 X-CESS 5W-40??Olej nie cieknie,mam sucho ale przebieg dość znaczny bo nie tak jak 99% 175 tyś krecone z 500 hehe ale myśle że te ok 400tys mam NA BANK mimo że licznik pokazuje 250tyś :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym olejem do silników na pompo-wstryskiwaczach jest

CASTROL EDGE 5W30, który spełnia normy:

VW VW 504.00, 507.00

BMW LL-04

MERCEDES BENZ 229.51

 

Ja leję taki olej, co prawda nie jest tani bo prawie 180 (5L), ale jestem pewien ze mój silnik długo pożyje.

Wszystko co najlepsze dla mojego PASSATa :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 ostatnie posty odbiegają od tematu.

O doborze oleju wątek już jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 ostatnie posty odbiegają od tematu.

O doborze oleju wątek już jest.

 

temat dotyczy zmianie oleju z połsyntetycznego na pelny syntetyk.

Ja tylko przy okazji radzę na jaki olej postawic, gdy sie dana osoba zdecyduje na taką wymianę.

Odchodziłbym od tematu, gdybym pisał o fitrach i innych duperelach :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mobilek, tylko motul 5w40 xcess od elemanetura zamow.

 

i zmieniłem na 10w40 mobil s weszło mi 4l

kultura pracy się poprawiła łatwiej wchodzi na obroty i chyba wolniej z nich spada

 

Pojeżdżę i zobaczę jak będzie się sprawować jak będzie ok to przy następnej zmianie zaleje pełny syntetyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako ze zaczalem ten kolejny juz temat i zalalem tym co trzeba to sie wypowiem:

 

zrobilem juz 4kkm na pelnym syntetyku 5w30 oryginal do wv longlife norma 507.00 spelniajacy zarazem ta norme co trzeba czyli 505.01 i nic sie nie dzieje i jest ok, nic nie zzera i jak narazie nie zauwazylem zadnych wyciekow... wiec dzieki wszystkim za konkretne rady. Zatem reasumujac passek avb 1,9 tdi 101 przebieg 157kkm +krecone pewnie ze 100kkm, lane kij wie co, ostatnio polsyntetyk przez 15kkm i teraz konkret oil syntetyk i jest git!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

11 maja pierwszy raz w moim Pasku zmieniłem olej.

Poprzedni właściciel lał półsyntetyk i taki mi też polecił.

Postanowiłem, ze go nie posłucham! :D

Wcześniej autko (AFN, 198k km) brał trochę oleju (~1l/10.000km)

bo odma była walnięta i z niej ciekło.

Odmę wymieniłem, silnik zalałem Mobilem1 5W50.

Od tego czasu przejechałem 2000km.

Silnik odpala po "dotknięciu" kluczyka, nawet jak jest zimny to pracuje tak, jak rozgrzany. Gładko, płynnie, bez wibracji. Przez pierwsze kilka dni nie mogłem się przyzwyczaić!

Wcześniej turbinę słyszałem tylko na jedynce, przy obrotach poniżej 1400. Teraz turbo słychać nawet przy 2000RPM! Silnik po prostu ciszej chodzi.

Nieznacznie poprawiły się osiągi, szczególnie na niższych obrotach oraz zauważalnie spadło zużycie paliwa, po mieście nawet o 0,2l!

Jak do tej pory, jestem bardzo zadowolony, bo Pasio nabrał wogoru i poprawiła się kultura pracy!

Dodatkowo powiem, że zrezygnowałem z długiego filtra oleju.

Wcześniejszy filtr był o jakieś 4 cm dłuższy, niż aktualny. Jak go rozbebeszyłem, widać było, że ostatnie kilka cm filtra praktycznie nie pracowało! Materiał filtrujący był czystszy i nie oblepiony starym olejem.

Zysk z tego jest taki, że wlałem w silnik 3,7l oleju i jest prawie max.

 

Na koniec jaszcze raz powiem, lejcie w swoje autka dobry, syntetyczny olej zgodny z norma silnika.

Jeśli silnik cieknie lub bierze olej, to nie lejemy gęstszego/mineralnego oleju, bo to silnika nie uszczelni tylko przyspieszy jego agonię!

Auto w trakcie użytkowania samo się nie naprawia, tylko jeszcze bardziej zużywa. Jeśli w porę czegoś nie naprawimy, to się w najgorszym momencie spie#$oli!!!

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam, że nie wszyscy sprzedawcy mówią głupoty. Mój Passat zakupiony w maju br. z niemieckiej firmy, ma przejechane 172 k km, i sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym nawet przez chilę nie zastanawiał się jaki olej mi sprzedać. Polecił mi Shell Helix 5W-30 VW 504 00 / 507 00 pomimo, że sam mu sugerowałem czy nie powinienem przy takim przebiegu zalać już półsyntetykiem. Poprosił żebym znalazł takie zalecenie w instrukcji pojazdu. Sprawdziłem i niczego takiego faktycznie nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności