Skocz do zawartości
prego

Olej - wymiana na pełny syntetyk z półsyntetyka lub mineralnego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku godzin wertuje Nasze forum oraz kilka innych (między innymi - www.a4-klub.pl) w poszukiwaniu odpowiedzi na dręczące mnie pytanie:

 

Posiadam silnik 1.9 TDI , AFN (110PS) , rok 1998 , przebieg 211.000

 

Dotychczas jeździłem na oleju półsyntetycznym Shell Helix Diesel Plus 10W-40

 

 

Chciałbym teraz przejsć na olej syntetyczny Mobil Synt S 5W-40 (opis: http://www.mobil.com/Poland-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_Synt_S_5W-40.asp)

 

Chcę przejść na ten olej, gdyż już jestem w jego posiadaniu. Został przez pomyłkę zakupiony (powinien być kupiony Mobil Synt S Special V 5W-40) do samochodu z silnikiem 2.5 TDI , AYM (155PS) , rok 2002 , przebieg 199.000 , gdzie z tego co się orientuje niezbędna jest norma 505.01 dla tego motoru, natomiast olej Mobil Synt S 5W-40 posiada norme 505.00 ;/

 

Moje pytanie jest takie, czy mogę przejść z oleju półsyntetycznego na syntetyczny (w silniku AFN) bez problemów?

 

Podczas przeszukiwania informacji na ten temat spotkałem się z kilkoma oponiami w tym temacie:

 

1) Można przejść, bez problemów, gdyż TDI powinny jeździć na full syntetyku - i nawet poprawia to pracę silnika.

2) Nie można przejść z oleju półsyntetycznego na syntetyczny gdyż spowoduje to rozszczelnienie silnika poprzez wypłukanie nagaru, który się tam zgromadził poprzez gęstszy olej półsyntetyczny.

3) Spróbować zawsze można, ale nikt nie powie Ci co się stanie...

 

Mam wielki mętlik w głowie, co zrobić... ? Proszę Was koledzy o pomoc... :)

 

P.S. Pytanie troszę z innej beczki: Jaki jest okres ważności dla oleju silnikowego w bańce 4L (oryginalnie zapakowana) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość walwaw

Nie polecam tego kierunku zmiany oleju. Obowiązuje zasada zmiany oleju z rzadszego na gęstszy, czyli z syntetycznego na półsyntetyczny, z półsyntetycznego na mineralny - nie odwrotnie. W Twoim przypadku istotne jest jak długo jeździłeś na oleju półsyntetycznym, chociaż naprawdę nie polecam robić tej wymiany. Rzeczywiście istnieją różne szkoły na ten temat, ale zasada jest taka jak zaznaczyłem. A jeśli masz ochotę przeprowadzać doświadczenia - Twój wybór. Trzymaj się raczej normy producenta pojazdu, czyli 505.00, 505.01, czy innej w zależności co do Twojego silnika jest przypisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem kiedyś temat zamiany z oleju mineralnego na półsyntetyczny ; wszystko byłoby ok , gdyby silnik nie zaczął ciec jak durszlak - owszem łatwiejsze było odpalanie silnika zimą .:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przy 270kkm(licznikowe miałem 220 :) - ale niedawno wyszło, ze prawdziwy był 270 ) przeszedłem na syntetyk i sobie chwale :) Teraz mam 295 czyli to już moja 3 wymiana i nie mam rzadnych zastrzeżeń. Z całej miarki do wymiany oleju zostaje prawie że połowa, także jak na razie nie mam podstaw by przechodzić na półsyntetyk. Jak zaczną sie dolewki to bede myślał o przejściu... Choć chłopaki z forum dolewają a i tak leją syntetyka :)

Ja ogólnie polecam...

Ps. Nie daj się nabrać, ze masz przebieg 211kkm w 98r. :) Choć napewno z takim przekonaniem lżej na sercu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tom@

W trzech swoich poprzednich samochodach przechodziłem z półsyntetyku na pełny synt. i raczej nie miałem większych problemów. W bmce tylko przez pierwsze dwie wymiany musiałem stosować dolewki, z początku spore, ale po 3-ej wymianie pobór oliwy zmniejszył się do znikomych ilości.

Jeżeli producent zaleca pełny syntetyk to ja się stosuje do takich zaleceń.

Jeżeli byłoby to przejście z minerała to nie polecałbym.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kolego!Pracowałem do niedawna przez ponad 12 lat na dużej stacji paliw.Przez ten czas "przeszedłem" wiele kusów,szkolen itd. na temat olejów.Ja bym Tobie odradził wlania tego syntetyka.Mógłybś to zrobić,gdyby Twój Passat miał niewielki przebieg,a przy tym możesz go rozszczelnic i w konsekwencji zacznie brać Ci coraz więcej oleju.Mój znajomy kilka lat temu kupił w Niemczech 5-letniego Passata TDI 110KM z przebiegiem 110tys.km.Teraz ma 250tys.km.Od początku,jak go sprowadził leje Mobil 10W/40 Turbo diesel.Wymienia go co 10tys.km.i jest b.zadowolony.Ja do wszystkich moich VW/były 4/lałem ten olej.Na każdym zrobiłem 100tys.km.Zgadza się,TDI,ale z pompowtryskiwaczami potrzebują pełnego syntetyku,ale ani Ty,ani mój znajony,ani ja,nie mamy ich!Radzę zostać Ci przy półsyntetyku.Pozdrawiam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj Kolego!Pracowałem do niedawna przez ponad 12 lat na dużej stacji paliw.Przez ten czas "przeszedłem" wiele kusów,szkolen itd. na temat olejów.Ja bym Tobie odradził wlania tego syntetyka.Mógłybś to zrobić,gdyby Twój Passat miał niewielki przebieg,a przy tym możesz go rozszczelnic i w konsekwencji zacznie brać Ci coraz więcej oleju.Mój znajomy kilka lat temu kupił w Niemczech 5-letniego Passata TDI 110KM z przebiegiem 110tys.km.Teraz ma 250tys.km.Od początku,jak go sprowadził leje Mobil 10W/40 Turbo diesel.Wymienia go co 10tys.km.i jest b.zadowolony.Ja do wszystkich moich VW/były 4/lałem ten olej.Na każdym zrobiłem 100tys.km.Zgadza się,TDI,ale z pompowtryskiwaczami potrzebują pełnego syntetyku,ale ani Ty,ani mój znajony,ani ja,nie mamy ich!Radzę zostać Ci przy półsyntetyku.Pozdrawiam!!!

Kolega ma rację. Jeśli auto nie wymaga oleju do pompowtrysków zmiana może okazac się nie tyle pozytywna co zgubna dla ciebie i auta.Tylko auta z pompowtryskami wymagają oleju z normą 505.01 do końca swoich dni. W innym przypadku grozi to uszkodzeniem pompowtrysków.Koszt jednego to ok.1800 zl. :eek: (jak ostatnio wyczytałem na naszym forum).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za wszelkie porady :) Pozostane jednak przy oleju półsyntetycznym 10W40 :) z norma oleju 505.00 :)

 

 

Mam jeszcze inne pytanie, a mianowicie:

 

Czy coś się stanie jak do silnika z pompą wtryskową i normą oleju 500.00 wleje olej z normą 505.01 (przeznaczony dla silników z pompowtryskiwaczami) ? Będą jakieś konsekwencje tego dla silnika? Czy można to lać bez porblemów do silników z pompą wtryskową?

 

Czy silnik 2.5TDI AYM (155PS), 2002r. posiada pompe wtryskową, czy pompowtryskiwacze?

 

Proszę o porady io pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,5 to pompa wtryskowa a na olej 505.01 szkoda kasy bo ta norma go nie dotyczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2,5 to pompa wtryskowa a na olej 505.01 szkoda kasy bo ta norma go nie dotyczy.

 

Już zamówiłem Mobil Synt S Special V 5W-40 (http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/EUXXPLPVLMOMobilSyntSSpecialV5W40.asp) więc nie będe zmieniał :) Nie powinien zaszkodzić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ja zmieniłem po kupnie passka olej z półsyntetycznego Mobila na syntetyk Valvoline Max Life

http://www.valvoline.pl/index_maxlife_gama.html#

I nic sie nie stało i teraz dopiero nic nie dolewam. Jestem bardzo zadowolony. Olej jest nieporównywalnie lepszy. A jeśli miał bym wlać coś innego to ewentualnie Motula ale nie żadnego Mobila ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego,piszesz,że nie wlałbyś Mobila.A ja na Mobilu zrobiłem swoimi 4 VW razem ponad 400tys.km.Średnio każdym z nich po ok.100tys.km.Zawsze regularnie go wymieniałem i byłem zawsze zadowolony.Od wymiany,do wymiany spalały średnio po 0,5l. oleju.Mój znajomy Passatem TDI 110KM zrobił na tym oleju już 150tys.km.i ma takie same zdanie,jak ja.Nie uważam,że inne oleje są złe np.Motul itd.,ale na Mobila nie dam złego słowa powiedzieć.Może poprostu masz szczęście:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ech macie swoje lata, a gadacie jak dzieci. wiecie jaki olej sie najczesciej podrabia? castrol i mobil. wiecie juz dlaczego u jednego mobil sprawuje sie super, a innemu nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

macvw no i super i życzę Ci kolejnych 100 tys bezawaryjnego przebiegu.

Ja piszę co sam doświadczyłem. Zmieniłem na ful syntetyk Valvoline Max Life i jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poco ryzykować ? Wszystko zależy od tego czy masz w silniku nagar czy nie i od tego zależy czy będzie ciekło i motorek będzie dzwonił, dlatego nielicznym uchodzi to bezkarnie , wielu jednak po takij zamianie ma problemy ze szczelnością i głośnościa .i sam sobie odpowiedz czy warto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Przeszukalem forum i naczytalem sie roznych opini ale nie znalazlem konkretu.

Mam passka 1.9 TDI 101km silnik AVB z 2002r. gdy go kupilem jakies pol roku temu, mial 140kkm (sprowadzony, niepotwierdzony wiec pewnie iles krecony), zapodali mi na szybko ze zalany olejem 10w40 polsyntetyk...

W kazdym autku zmienialem olej sam ale zawsze mialem benzyniaki wiec na pierwszy strzal w dieslu wolalem zobaczyc, pojechalem do norauto i tam tez zalali mi polsyntetykiem twierdzac ze przy takim to juz tak trzeba heh, generalnie niepodobalo mi sie ze wymiana odbywala sie nie poprzez zlanie z dolu tylko wysysanie pompa z gory.

 

Wszedzie slysze ze do pompowtryskow leje sie olej 5w40 syntetyk 505.01, no i wlasnie co teraz, czy moge go zmienic na taki? przejechalem na tym semi od wymiany jakies 13kkm i wlasnie szykuje sie wymiana. Czy moge zmienic na lepszy bez zadnych plokan i obaw? Wiem ze zmiana z gesciejszego czasem skutkuje rozszczelnieniem silnika...

 

Prosze o porade, no i pytanko czy taka wymiana poprzez 'wysysanie; jest ok?

 

Pozdro

wulki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesto na stajcach diagnostycznych jak wymieniaja olej to przez wysysanie jak ty to mowisz,tak to jest dobre i nawet lepsze niz spuszczanie oleju dolem poniewaz jak sa jakies kawalki syfu to wyciagna,a co do zmiany oleju to nie jestem pewny wiec nie powiem,pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy moge zmienic na lepszy bez zadnych plokan i obaw?

nawet musisz gdyż PD do końca swych dni mają przeznaczony olej o normie 505.01

Wiem ze zmiana z gesciejszego czasem skutkuje rozszczelnieniem silnika...

...czasami tak bywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej spokojnie wymień na taki jak trzeba.

Co do odessania oleju to kiedyś sam przy tym pracowałem i co ciekawe raz udało mi się wyciągnąć z silnika więcej niż podczas zlewania przez korek :confused: Chyba nie jest to takie złe :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tylko co szybciej rozwali/rozszczelni silnik, jazda na semi czy zmiana na wlasciwy i rozszczelnienie... w kazdym badz razie dzieki za info :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności