Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

wczoraj podczas jazdy zapalily sie kontrolki pomaranczowe (kierownica, przekreslone P, abs i esp), pojechalem do kolegi i bledy skasowalem, dzis podczas jazdy po 50 km zapalily sie znowu a dodatkowo na MFA komunikat Parking brake fault - see owners manual i przestal dzialac autohold. Postawilem auto na kilka minut i bledy zniknely i jest ok. co to moze byc? Kolega mowil ze to wychodzi od ABSu bo cos komunikat na komputerze wskazywal ale nic konkretnego typu uszkodzony czujnik etc. Jakies sugestie? z gory dzieki

Edytowane przez dawi1973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie wystąpił taki błąd .pojawia on się podczas zaciągania hamulca ręcznego .po wyjęciu kluczyka jeśli ręczny nie jest zaciągnięty to błędu brak. Mam również problem taki że chyba zaciski nie odpuszczaja do konca bo pala mi klocki i nagrzewaja alufelge

 

Address 53: Parking Brake Labels: 5N0-907-801.clb

Control Module Part Number: 3C8 907 801 A HW: 3C8 907 801 A

Component and/or Version: J540 EPB3 VW-10498 0003

Software Coding: 0000057

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

VCID: 285F1E2B9B06C05EFC3-807D

1 Fault Found:

 

02845 - Function Display in Instrument Cluster (!)

007 - Short to Ground - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100111

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 48

Mileage: 203383 km

Time Indication: 0

Date: 2033.14.09

Time: 00:11:32

 

Freeze Frame:

Voltage: 12.00 V

Count: 78

Speed: 0.0 km/h

Hex Value: 0x1271

Hex Value: 0x0001

Hex Value: 0x1010

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ma ktoś może pomysł co to za błąd i czym jest spowodowany .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy wspomoże ktoś?:)

przekl.jpg

Czytałem we wcześniejszych postach aby zdjąć tą tulejkę (zaznaczona na czerwono) tak aby po wymianie łożysk można było ją jeszcze założyć.. Tylko jak to zrobić:) Może ktoś dysponuje informacjami gdzie coś takiego kupić?:)

Z góry dzięki za pomoc:)

Ja tulejke naciołem dramelem w przetloczeniu i zeszła a nową dorobił tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś potrzebuje zregenerować silnik ręcznego polecam gościa który mi regenerował . Mam do niego adres e-mail: [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka może być przyczyna, jeżeli silniczek ręcznego podczas zaciągania hamulca, jak już zaciśnie klocki, to dalej chrobocze i nie chce odciąć zasilania na silnik. Wydaje taki dźwięk, jakby tulejka na wałku została odepchnięta i zęby przeskakiwały po sobie, ale w rzeczywistości tak nie jest, gdyż tulejka jest nienaruszona.

Frez w trzpieniu zacisku jest ok, więc możliwość jego wyrobienia się także odrzucam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy idzie dostać samą tą część? Silniczek rozwalił w środku frez i nie mógł już popuścić ręcznego. Jest to frez 12 - kątny

aaaaa.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zapytać jako że jadę na pierwszy przegląd Passatem, chciałem zapytać czy normalnie podczas sprawdzania hamulców , przy wciśnięciu przycisku P normalnie załączy ręczny ?Czy jest jakaś blokada żeby nie załączyć przy kręcących się tylich kołach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się koła kręcą to będzie hamował dopóki nie puścisz hamulca ręcznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że przez cały okres chodzenia rolek na diagnostyce trzeba trzymać wciśnięty przycisk od ręcznego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mnie też dopadła awaria. Zblokowane całkowicie tylne prawe koło. Silniczek nie reaguje na +12V, udłao się go odkręcić. Tylko nie wiem w którą stronę kręcić TORXem 40 żeby poluźnić tłoczek. Może ktoś podpowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam przeciwnie do ruchu wskazowek zegara :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Latwo sprawdzic. Jak bedziesz mial na lewarku samochod to krec zalozmy w lewo na maxa i sprawdz czy kolo sie kreci jak tak, no to wiadomo, ze w prawo sie zaciska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktos opisać gdzie te silniczki są dokladnie po zdjęciu kół?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmiesz koło i będziesz widział, gdzie idzie wiązka przewodów do silniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzwoniłem juz do tego gościa ze Szczecina i podjade tam w tyg i zdejmie mi zrobi a na drugi dzień mam przyjechać i zamontuje mi z powrotem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, wlasnie to po pierwsze, a po drugie zobacz w net jak wyglada taka obudowa z silniczkiem i "wymacaj" wystajaca czesc na wysokosci mniej wiecej tarczy hamulcowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy mam pytanie odnosnie przegladu auta co roku a dokładnie hamulca postojowego czy diagnosta moze tak sobie na rolkach jezdnych sprawdzac taki hamulec przeciez to jest taki opór dla hamulca jak choler..... a przeciez nie włancza sie w czasie jazdy tylko jak nazwa wskazuje hamulec postojowy jak narazie mam dobry hamulec ale szykuje sie przeglad i zastanawiam sie czy jak go na tych rolkach uzyje moze sie cos rozsypac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji żeby coś się rozsypało. Siła hamowania jest przenoszona na klocki, natomiast sam silniczek nie jest obciążony. Ostatnio miałem awarię tego ustrojstwa, zablokowane jedno koło. Po zdemontowaniu silniczka nie ma opcji żeby samo się coś odkręciło, poluzowało. Trzeba pomóc tłoczkowi. No i poza tym jak stoisz na ostrym wzniesieniu i masz zaciągnięty ręczny to również działa "opór" o którym wspominasz na hamulec i nic się nie dzieje. Hamulec elektromechaniczny postojowy działa przy prędkości mniejszej niż 7 km/h, więc również w sytuacji awaryjnej można go użyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam koledzy mam pytanie odnosnie przegladu auta co roku a dokładnie hamulca postojowego czy diagnosta moze tak sobie na rolkach jezdnych sprawdzac taki hamulec przeciez to jest taki opór dla hamulca jak choler..... a przeciez nie włancza sie w czasie jazdy tylko jak nazwa wskazuje hamulec postojowy jak narazie mam dobry hamulec ale szykuje sie przeglad i zastanawiam sie czy jak go na tych rolkach uzyje moze sie cos rozsypac

 

Drobna uwaga. Przycisk hamulca postojowego ma dwa zastosowania:

1. Jak auto stoi - koła się nie kręcą - zaciąga ręczny - elektryczne silniczki.

2. Jak auto jedzie - koła się kręcą np na rolkach - zadziała pompa ABS i hamuje wszystkie kręcące się koła - hamowanie awaryjne - elektryczne silniczki ręcznego nie działają - siła hamowania będzie znacznie niższa niż przy "prawdziwym" ręcznym.

 

Proponuję rozpędzić się na wolnej przestrzeni i nie dotykając pedału hamulca nacisnąć przycisk ręcznego - auto gwałtownie zahamuje ale wszystkimi kołami - trzeba uważać by przy takich próbach nikt za nami nie jechał. Dobrze o tym wiedzieć gdyby hamulec zasadniczy odmówił współpracy.... oby nie!

 

Moja rada - jechać tam gdzie nie mają rolek tylko maty, jeżeli nie ma wyboru to diagnoście trzeba powiedzieć by tylną osią wjechał w rolki, wyłączył je, włączył ręczny i dopiero uruchomił rolki. W efekcie autko wyskoczy z rolek i tak ma być. Za drugim razem diagnosta przytrzymał hamulec roboczy by trzymał przód to wtedy "policzył" siłę hamowania na ręcznym.

Edytowane przez konrad.p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności