dawi1973 Zgłoś #1241 Napisano 29 Lutego 2016 (edytowane) witam wczoraj podczas jazdy zapalily sie kontrolki pomaranczowe (kierownica, przekreslone P, abs i esp), pojechalem do kolegi i bledy skasowalem, dzis podczas jazdy po 50 km zapalily sie znowu a dodatkowo na MFA komunikat Parking brake fault - see owners manual i przestal dzialac autohold. Postawilem auto na kilka minut i bledy zniknely i jest ok. co to moze byc? Kolega mowil ze to wychodzi od ABSu bo cos komunikat na komputerze wskazywal ale nic konkretnego typu uszkodzony czujnik etc. Jakies sugestie? z gory dzieki Edytowane 29 Lutego 2016 przez dawi1973 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu15 Zgłoś #1242 Napisano 1 Marca 2016 Witam u mnie wystąpił taki błąd .pojawia on się podczas zaciągania hamulca ręcznego .po wyjęciu kluczyka jeśli ręczny nie jest zaciągnięty to błędu brak. Mam również problem taki że chyba zaciski nie odpuszczaja do konca bo pala mi klocki i nagrzewaja alufelge Address 53: Parking Brake Labels: 5N0-907-801.clb Control Module Part Number: 3C8 907 801 A HW: 3C8 907 801 A Component and/or Version: J540 EPB3 VW-10498 0003 Software Coding: 0000057 Work Shop Code: WSC 05311 000 00000 VCID: 285F1E2B9B06C05EFC3-807D 1 Fault Found: 02845 - Function Display in Instrument Cluster (!) 007 - Short to Ground - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100111 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 48 Mileage: 203383 km Time Indication: 0 Date: 2033.14.09 Time: 00:11:32 Freeze Frame: Voltage: 12.00 V Count: 78 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x1271 Hex Value: 0x0001 Hex Value: 0x1010 - - - - - aktualizacja - - - - - Ma ktoś może pomysł co to za błąd i czym jest spowodowany . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczetke Zgłoś #1243 Napisano 2 Marca 2016 Koledzy wspomoże ktoś? Czytałem we wcześniejszych postach aby zdjąć tą tulejkę (zaznaczona na czerwono) tak aby po wymianie łożysk można było ją jeszcze założyć.. Tylko jak to zrobić Może ktoś dysponuje informacjami gdzie coś takiego kupić? Z góry dzięki za pomoc:) Ja tulejke naciołem dramelem w przetloczeniu i zeszła a nową dorobił tokarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
putekemil Zgłoś #1244 Napisano 3 Marca 2016 Jeśli ktoś potrzebuje zregenerować silnik ręcznego polecam gościa który mi regenerował . Mam do niego adres e-mail: [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #1245 Napisano 5 Marca 2016 Jaka może być przyczyna, jeżeli silniczek ręcznego podczas zaciągania hamulca, jak już zaciśnie klocki, to dalej chrobocze i nie chce odciąć zasilania na silnik. Wydaje taki dźwięk, jakby tulejka na wałku została odepchnięta i zęby przeskakiwały po sobie, ale w rzeczywistości tak nie jest, gdyż tulejka jest nienaruszona. Frez w trzpieniu zacisku jest ok, więc możliwość jego wyrobienia się także odrzucam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacper106 Zgłoś #1246 Napisano 7 Marca 2016 Witam, Czy idzie dostać samą tą część? Silniczek rozwalił w środku frez i nie mógł już popuścić ręcznego. Jest to frez 12 - kątny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cypis876 Zgłoś #1247 Napisano 22 Marca 2016 Chciałem zapytać jako że jadę na pierwszy przegląd Passatem, chciałem zapytać czy normalnie podczas sprawdzania hamulców , przy wciśnięciu przycisku P normalnie załączy ręczny ?Czy jest jakaś blokada żeby nie załączyć przy kręcących się tylich kołach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #1248 Napisano 22 Marca 2016 Jeżeli się koła kręcą to będzie hamował dopóki nie puścisz hamulca ręcznego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cypis876 Zgłoś #1249 Napisano 23 Marca 2016 Czyli rozumiem że przez cały okres chodzenia rolek na diagnostyce trzeba trzymać wciśnięty przycisk od ręcznego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #1250 Napisano 23 Marca 2016 tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafl81 Zgłoś #1251 Napisano 24 Marca 2016 No i mnie też dopadła awaria. Zblokowane całkowicie tylne prawe koło. Silniczek nie reaguje na +12V, udłao się go odkręcić. Tylko nie wiem w którą stronę kręcić TORXem 40 żeby poluźnić tłoczek. Może ktoś podpowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #1252 Napisano 24 Marca 2016 z tego co pamietam przeciwnie do ruchu wskazowek zegara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atp2000 Zgłoś #1253 Napisano 24 Marca 2016 Latwo sprawdzic. Jak bedziesz mial na lewarku samochod to krec zalozmy w lewo na maxa i sprawdz czy kolo sie kreci jak tak, no to wiadomo, ze w prawo sie zaciska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kafarszczak Zgłoś #1254 Napisano 29 Marca 2016 Może ktos opisać gdzie te silniczki są dokladnie po zdjęciu kół? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #1255 Napisano 29 Marca 2016 Zdejmiesz koło i będziesz widział, gdzie idzie wiązka przewodów do silniczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kafarszczak Zgłoś #1256 Napisano 29 Marca 2016 Ok. Dzwoniłem juz do tego gościa ze Szczecina i podjade tam w tyg i zdejmie mi zrobi a na drugi dzień mam przyjechać i zamontuje mi z powrotem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atp2000 Zgłoś #1257 Napisano 29 Marca 2016 No, wlasnie to po pierwsze, a po drugie zobacz w net jak wyglada taka obudowa z silniczkiem i "wymacaj" wystajaca czesc na wysokosci mniej wiecej tarczy hamulcowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysbiker Zgłoś #1258 Napisano 6 Kwietnia 2016 witam koledzy mam pytanie odnosnie przegladu auta co roku a dokładnie hamulca postojowego czy diagnosta moze tak sobie na rolkach jezdnych sprawdzac taki hamulec przeciez to jest taki opór dla hamulca jak choler..... a przeciez nie włancza sie w czasie jazdy tylko jak nazwa wskazuje hamulec postojowy jak narazie mam dobry hamulec ale szykuje sie przeglad i zastanawiam sie czy jak go na tych rolkach uzyje moze sie cos rozsypac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafl81 Zgłoś #1259 Napisano 6 Kwietnia 2016 Nie ma takiej opcji żeby coś się rozsypało. Siła hamowania jest przenoszona na klocki, natomiast sam silniczek nie jest obciążony. Ostatnio miałem awarię tego ustrojstwa, zablokowane jedno koło. Po zdemontowaniu silniczka nie ma opcji żeby samo się coś odkręciło, poluzowało. Trzeba pomóc tłoczkowi. No i poza tym jak stoisz na ostrym wzniesieniu i masz zaciągnięty ręczny to również działa "opór" o którym wspominasz na hamulec i nic się nie dzieje. Hamulec elektromechaniczny postojowy działa przy prędkości mniejszej niż 7 km/h, więc również w sytuacji awaryjnej można go użyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #1260 Napisano 6 Kwietnia 2016 (edytowane) witam koledzy mam pytanie odnosnie przegladu auta co roku a dokładnie hamulca postojowego czy diagnosta moze tak sobie na rolkach jezdnych sprawdzac taki hamulec przeciez to jest taki opór dla hamulca jak choler..... a przeciez nie włancza sie w czasie jazdy tylko jak nazwa wskazuje hamulec postojowy jak narazie mam dobry hamulec ale szykuje sie przeglad i zastanawiam sie czy jak go na tych rolkach uzyje moze sie cos rozsypac Drobna uwaga. Przycisk hamulca postojowego ma dwa zastosowania: 1. Jak auto stoi - koła się nie kręcą - zaciąga ręczny - elektryczne silniczki. 2. Jak auto jedzie - koła się kręcą np na rolkach - zadziała pompa ABS i hamuje wszystkie kręcące się koła - hamowanie awaryjne - elektryczne silniczki ręcznego nie działają - siła hamowania będzie znacznie niższa niż przy "prawdziwym" ręcznym. Proponuję rozpędzić się na wolnej przestrzeni i nie dotykając pedału hamulca nacisnąć przycisk ręcznego - auto gwałtownie zahamuje ale wszystkimi kołami - trzeba uważać by przy takich próbach nikt za nami nie jechał. Dobrze o tym wiedzieć gdyby hamulec zasadniczy odmówił współpracy.... oby nie! Moja rada - jechać tam gdzie nie mają rolek tylko maty, jeżeli nie ma wyboru to diagnoście trzeba powiedzieć by tylną osią wjechał w rolki, wyłączył je, włączył ręczny i dopiero uruchomił rolki. W efekcie autko wyskoczy z rolek i tak ma być. Za drugim razem diagnosta przytrzymał hamulec roboczy by trzymał przód to wtedy "policzył" siłę hamowania na ręcznym. Edytowane 6 Kwietnia 2016 przez konrad.p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach