japsion Zgłoś #101 Napisano 18 Grudnia 2009 no w miarę zrozumiałe jak zrobi się trochę cieplej to z tym powalczę narazie dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo_07 Zgłoś #102 Napisano 31 Stycznia 2010 (edytowane) Witam Mam w swoim passacie b3 też problem z elektrycznymi szybami. Ostatnio chciałem troszke oczyścic sobie przednią prawą szybe ze śniegu przez otworzenie jej i zamknięcie i tak też zrobiłem, otworzyłem kilka razy i zamknąłem ale juz jak zamykałem ostatni raz to musiałem kilka razy nacisnąć na przycisk bo cos jakby nie lączyło, i wtedy juz jak sie zamknęła to przestały działać szyby tylko było słuchać takie pykanie w module pod siedzeniem jak chciałem otworzyć albo zamknąć szybe ( dotyczy to wszystkich 4). bezpieczniki wszystkie sprawdzone i są ok, napięcie dochodziło do sterownika. Po wyjęciu i rozebraniu okazało sie że jest jedna część uszkodzona, a mianowicie styk jakiegoś przekaźnika, czy to jest powodem że żadna z 4 szyb nie działa tylko słychać pykanie ponaciśnięciu przycisku? fotki tego uszkodzenia poniżej zaznaczone na czerwono. Czy to da sie naprawić jakoś wlutować nowy czy tylko szukać drugiego mudułu. tylko w używanym też może to być juz wypalone i może pochodzic bardzo krótko( ryzyko). co radzicie koledzy? pozdr Paweł http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/514ca40879a050ec.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9e73b14cf8a7f88.html Edytowane 31 Stycznia 2010 przez pablo_07 zdjęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #103 Napisano 31 Stycznia 2010 Tak, przyczyną może być ten wypalony przekaźnik i na 99.9% to jego wina. Możesz spróbować nalutować nowy styk, albo wlutować tam podstawkę pod przekaźnik i np. na kablach wyrzucić ją poza obudowę, zamontować w nią nowy przekaźnik i po sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo_07 Zgłoś #104 Napisano 31 Stycznia 2010 A czy taki przekaźnik dostane? Jaki to ma być typ? . Najlepiej było by dostać taki sam tylko problem z wylutowaniem może być bo 6 lutów naraz tu jest . Nalutować raczej si enie da bo jak pedzie styk i iskra to może sie lut rozpuścić i skleić znowu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #105 Napisano 1 Lutego 2010 Jeśli ma 6 zacisków to ciężko, bo to będzie przekaźnik z wyłącznikiem przeciążeniowym, ciężko będzie dobrać. Jeśli 5, to zwykły przekaźnik z podstawką np http://www.allegro.pl/item901395300_przekaznik_40a_z_podstawka_super_cena_allmax.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #106 Napisano 1 Lutego 2010 Zabierz "moduł komfortu" do sklepu elektronicznego i coś Ci tam pewnie znajdą Pożniej tylko wylutować uszkodzony i wlutować nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #107 Napisano 11 Kwietnia 2010 witam Was ponownie, juz kiedys tu pisałem o moim problemie w tym wątku lecz niedowiedziałem sie co jest powodem tej usterki. a mianowiscie wczesniej było tak ze nie działała mi prawa szyba tzn otworzyłem ja np i zarza nie mogłem zamknac i po wyłaczeniu zapłonu działała spowrotem, a jak nie to domykałem ja kluczem z zewnatrz a teraz nie reaguje juz wogle na nic, ani na włacznik od kierowcy ani od pasazera ani wyłaczenie zapłonu nie pomaga i domykanie kluczem tez nie. prosze o pomoc gdzie szukac przyczyny usterki na początku. pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #108 Napisano 11 Kwietnia 2010 ostatnio miałem podobny przypadek, otworzyłem szybę i nie mogłem zamknąć a akurat padał deszcz pomogło kilkukrotne odpięcie klemy od aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #109 Napisano 11 Kwietnia 2010 Skoro do tej pory nie zwaliłeś tapicerki i nie obadałeś co w drzwiach piszczy to na dzień dzisiejszy mógł Ci sie nawet silniczek spalić...ale pewnie tylko gdzieś nie ma styku....najlepiej przy module zlokalizować które kabelki idą na prawe drzwi (na pewno ta dolna mniejsza wtyczka włącznik plus silnik). U mnie wystarczyło w ta właśnie wtyczkę psiknąć WD i przeczyścić styki. No ale musisz być pewny czy w drzwiach nic nie stawia oporu ... czy szyba chodziła tak samo szybko jak lewa.... u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #110 Napisano 11 Kwietnia 2010 szyba chodziła elegancko nawet moge powiedziec ze szybciej niż lewa. czyli mam zdjac tapicerke i popatrzec na styki przy silniku?? bo z tego co wyczytałem to tam znajduje sie tez moduł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #111 Napisano 11 Kwietnia 2010 to tam znajduje sie tez moduł? Faktycznie ,masz moduł-przekaźnik- w drzwiach... nie spojrzałem na rocznik Twojego auta....sorki. Zatem musisz tapicrę zdjąć aby sprawdzić czy napięcia dochodzą od włącznika do przekaźnika i dalej na silnik jak i z domykania szyb i czy też pojawia sie napięcie z lewego włącznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #112 Napisano 11 Kwietnia 2010 ok to jak bede miał jak bo dzisiaj wyjezdzam i wroce dopiero w nastepnym tyg ale moze gdzies na miejscu sie dobiore to napisze co wymodziłem. a jakiej wielkosci mniej wiecej powinno byc tam napiecie? i jak najlepiej je mierzyc? bo z tego jestem troszke laikiem;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #113 Napisano 11 Kwietnia 2010 Napięcie jest takie jak na aku czyli 12V a jak pomierzyć ...? Jak nie masz multimetru to najlepszym sposobem jest zwykła żarówka z kabelkiem, jak coś źle postykasz to chlaśnie Ci wtedy żarówka....ale multimetr to koszt 5 żarówek, zatem rachunek jest prosty....jeden kabelek na masę auta (jakaś śrubka czy cóś...) a drugi na każdy kabelek jaki zlokalizujesz....brązowe to w 99% też masa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #114 Napisano 11 Kwietnia 2010 ok to jak bede miał chwile to posprawdzam i odpisze co i jak;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #115 Napisano 11 Kwietnia 2010 zdjąłem kleme kilka razy tak jak napisał adams i działa normalnie;p wiec cos gdzies traci prąd;p ale to sprawdze kiedys naspokojnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #116 Napisano 11 Kwietnia 2010 zdjąłem kleme kilka razy tak jak napisał adams i działa normalnie;p wiec cos gdzies traci prąd;p ale to sprawdze kiedys naspokojnie ta daj znać jak znajdziesz przyczynę, bo mi już sił brak do tych szyb... działają kiedy chcą i jak chcą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #117 Napisano 12 Kwietnia 2010 ok, jak wroce do domu to dobiore sie do silniczka wszystko przeczyszcze i zobaczymy, bo na to wyglada wg mnie ze moze gdzies mase gubic jak odpiecie klem kilkakrotne pomaga. pozdro p.s. widziałęm Cie ostatnio na swiatłach w biłgoraju koło rynku brałem Cie zielonym puntem;d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #118 Napisano 1 Maja 2010 witam ponownie, kolego lebow, zdjąłem tapiecerke dobrałem sie do kabli i tutaj moje pytanie czy na wszystkich tych kabelkach we wtyczce tej co dochodzi do silniczka sterowania szyb i we wtyczce od włącznika/wyłacznika szyb ma byc napiecie? bo w tej kostce od silniczka napiecie jest tylko na 2 kabelkach po 12V?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #119 Napisano 1 Maja 2010 (edytowane) Na 100% nie jestem pewny ale napięcie powinno być też na włączniku, dopiero on powinien podać napięcie na silnik,na przekażnik też powinien iść stały plus, ale wszystko to bierze w łeb jak sterowanie szyb jest minusem ...sam już nie wiem...miernikiem sprawdzaj czy coś się zmienia po wciskaniu włącznika... u mnie np. domykanie szyb (B3 jednak to co innego niż B4) jest sterowane plusem a niektórzy piszą że minusem. Na którymś kablu na włączniku musi pojawić się napięcie po włączeniu postojówek-podświetlenie włącznika. Porozłączaj wszystko,łącznie z mocowaniem masy, przeczyść styki ,psiknij jakimś WD , obadaj stan kabli przy manszecie i może przestanie wariować... Dodam jeszcze ze elektryka szyb jest powiązana z włącznikiem oświetlenia wnętrza (więc jednak masa-minus- ma to cos do powiedzenia), gdy kluczyka nie ma w stacyjce, to dopiero otwarcie drzwi pozwoli otwierać szybę, coś w tym stylu jest u mnie. Edytowane 1 Maja 2010 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #120 Napisano 1 Maja 2010 wszystko poprzeczyszczałem ładnie pieknie i gówno szyba wole nie reaguje, gdybym mogł ja opuscic to bym wyjął cały silnik z modułem komfortu i go sprawdził a tak to nie wiem co mam teraz z tym zrobic;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach