Skocz do zawartości
Gość sebekb3

szyby elektryczne moduł komfortu

Rekomendowane odpowiedzi

no w miarę zrozumiałe jak zrobi się trochę cieplej to z tym powalczę narazie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam w swoim passacie b3 też problem z elektrycznymi szybami. Ostatnio chciałem troszke oczyścic sobie przednią prawą szybe ze śniegu przez otworzenie jej i zamknięcie i tak też zrobiłem, otworzyłem kilka razy i zamknąłem ale juz jak zamykałem ostatni raz to musiałem kilka razy nacisnąć na przycisk bo cos jakby nie lączyło, i wtedy juz jak sie zamknęła to przestały działać szyby tylko było słuchać takie pykanie w module pod siedzeniem jak chciałem otworzyć albo zamknąć szybe ( dotyczy to wszystkich 4). bezpieczniki wszystkie sprawdzone i są ok, napięcie dochodziło do sterownika. Po wyjęciu i rozebraniu okazało sie że jest jedna część uszkodzona, a mianowicie styk jakiegoś przekaźnika, czy to jest powodem że żadna z 4 szyb nie działa tylko słychać pykanie ponaciśnięciu przycisku? fotki tego uszkodzenia poniżej zaznaczone na czerwono. Czy to da sie naprawić jakoś wlutować nowy czy tylko szukać drugiego mudułu. tylko w używanym też może to być juz wypalone i może pochodzic bardzo krótko( ryzyko). co radzicie koledzy?

pozdr

Paweł

514ca40879a050ec.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/514ca40879a050ec.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9e73b14cf8a7f88.html

Edytowane przez pablo_07
zdjęcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, przyczyną może być ten wypalony przekaźnik i na 99.9% to jego wina. Możesz spróbować nalutować nowy styk, albo wlutować tam podstawkę pod przekaźnik i np. na kablach wyrzucić ją poza obudowę, zamontować w nią nowy przekaźnik i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy taki przekaźnik dostane? Jaki to ma być typ? . Najlepiej było by dostać taki sam tylko problem z wylutowaniem może być bo 6 lutów naraz tu jest :/. Nalutować raczej si enie da bo jak pedzie styk i iskra to może sie lut rozpuścić i skleić znowu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma 6 zacisków to ciężko, bo to będzie przekaźnik z wyłącznikiem przeciążeniowym, ciężko będzie dobrać. Jeśli 5, to zwykły przekaźnik z podstawką np http://www.allegro.pl/item901395300_przekaznik_40a_z_podstawka_super_cena_allmax.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabierz "moduł komfortu" do sklepu elektronicznego i coś Ci tam pewnie znajdą;) Pożniej tylko wylutować uszkodzony i wlutować nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Was ponownie, juz kiedys tu pisałem o moim problemie w tym wątku lecz niedowiedziałem sie co jest powodem tej usterki. a mianowiscie wczesniej było tak ze nie działała mi prawa szyba tzn otworzyłem ja np i zarza nie mogłem zamknac i po wyłaczeniu zapłonu działała spowrotem, a jak nie to domykałem ja kluczem z zewnatrz a teraz nie reaguje juz wogle na nic, ani na włacznik od kierowcy ani od pasazera ani wyłaczenie zapłonu nie pomaga i domykanie kluczem tez nie. prosze o pomoc gdzie szukac przyczyny usterki na początku. pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio miałem podobny przypadek, otworzyłem szybę i nie mogłem zamknąć a akurat padał deszcz :/ pomogło kilkukrotne odpięcie klemy od aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro do tej pory nie zwaliłeś tapicerki i nie obadałeś co w drzwiach piszczy to na dzień dzisiejszy mógł Ci sie nawet silniczek spalić...ale pewnie tylko gdzieś nie ma styku....najlepiej przy module zlokalizować które kabelki idą na prawe drzwi (na pewno ta dolna mniejsza wtyczka włącznik plus silnik). U mnie wystarczyło w ta właśnie wtyczkę psiknąć WD i przeczyścić styki. No ale musisz być pewny czy w drzwiach nic nie stawia oporu ... czy szyba chodziła tak samo szybko jak lewa....

u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szyba chodziła elegancko nawet moge powiedziec ze szybciej niż lewa. czyli mam zdjac tapicerke i popatrzec na styki przy silniku?? bo z tego co wyczytałem to tam znajduje sie tez moduł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to tam znajduje sie tez moduł?

Faktycznie ,masz moduł-przekaźnik- w drzwiach... nie spojrzałem na rocznik Twojego auta....sorki.

Zatem musisz tapicrę zdjąć aby sprawdzić czy napięcia dochodzą od włącznika do przekaźnika i dalej na silnik jak i z domykania szyb i czy też pojawia sie napięcie z lewego włącznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to jak bede miał jak bo dzisiaj wyjezdzam i wroce dopiero w nastepnym tyg ale moze gdzies na miejscu sie dobiore to napisze co wymodziłem. a jakiej wielkosci mniej wiecej powinno byc tam napiecie? i jak najlepiej je mierzyc? bo z tego jestem troszke laikiem;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie jest takie jak na aku czyli 12V a jak pomierzyć ...? Jak nie masz multimetru to najlepszym sposobem jest zwykła żarówka z kabelkiem, jak coś źle postykasz to chlaśnie Ci wtedy żarówka....ale multimetr to koszt 5 żarówek, zatem rachunek jest prosty....jeden kabelek na masę auta (jakaś śrubka czy cóś...) a drugi na każdy kabelek jaki zlokalizujesz....brązowe to w 99% też masa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to jak bede miał chwile to posprawdzam i odpisze co i jak;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdjąłem kleme kilka razy tak jak napisał adams i działa normalnie;p wiec cos gdzies traci prąd;p ale to sprawdze kiedys naspokojnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdjąłem kleme kilka razy tak jak napisał adams i działa normalnie;p wiec cos gdzies traci prąd;p ale to sprawdze kiedys naspokojnie

 

ta daj znać jak znajdziesz przyczynę, bo mi już sił brak do tych szyb... działają kiedy chcą i jak chcą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, jak wroce do domu to dobiore sie do silniczka wszystko przeczyszcze i zobaczymy, bo na to wyglada wg mnie ze moze gdzies mase gubic jak odpiecie klem kilkakrotne pomaga. pozdro p.s. widziałęm Cie ostatnio na swiatłach w biłgoraju koło rynku brałem Cie zielonym puntem;d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, kolego lebow, zdjąłem tapiecerke dobrałem sie do kabli i tutaj moje pytanie czy na wszystkich tych kabelkach we wtyczce tej co dochodzi do silniczka sterowania szyb i we wtyczce od włącznika/wyłacznika szyb ma byc napiecie? bo w tej kostce od silniczka napiecie jest tylko na 2 kabelkach po 12V??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% nie jestem pewny ale napięcie powinno być też na włączniku, dopiero on powinien podać napięcie na silnik,na przekażnik też powinien iść stały plus, ale wszystko to bierze w łeb jak sterowanie szyb jest minusem ...sam już nie wiem...miernikiem sprawdzaj czy coś się zmienia po wciskaniu włącznika... u mnie np. domykanie szyb (B3 jednak to co innego niż B4) jest sterowane plusem a niektórzy piszą że minusem. Na którymś kablu na włączniku musi pojawić się napięcie po włączeniu postojówek-podświetlenie włącznika.

Porozłączaj wszystko,łącznie z mocowaniem masy, przeczyść styki ,psiknij jakimś WD , obadaj stan kabli przy manszecie i może przestanie wariować...

Dodam jeszcze ze elektryka szyb jest powiązana z włącznikiem oświetlenia wnętrza (więc jednak masa-minus- ma to cos do powiedzenia), gdy kluczyka nie ma w stacyjce, to dopiero otwarcie drzwi pozwoli otwierać szybę, coś w tym stylu jest u mnie.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko poprzeczyszczałem ładnie pieknie i gówno szyba wole nie reaguje, gdybym mogł ja opuscic to bym wyjął cały silnik z modułem komfortu i go sprawdził a tak to nie wiem co mam teraz z tym zrobic;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności