Gruby. Zgłoś #141 Napisano 4 Marca 2012 Witam u mnie podobna sytuacja w moim Passacie 1.9 105KM BlueMotion 2008r miga kontrolka świec żarowych i do tego zapaliła się kontrolka silnika, dzięki pomocy kolegi z forum (dziękówa EMATE), który podłączył auto pod VAGa ustaliłem kod błędu 19556, oprócz tego błędu nic się nie dzieje, wtryski i turbina jest ok. W momencie kiedy zapaliły się kontrolki z autem nic się nie działo, żadnego spadku mocy czy szarpania. Prosiłbym o jakieś sugestie jak sobie z tym poradzić, z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikm Zgłoś #142 Napisano 9 Marca 2012 Hej zastanawiam sie czy czyscic turbine czy moze od razu wymienic Ja zdecydowałem się od razu na wymianę na regenerowaną. Mijają 2 lata i zapomniałem o problemach z turbiną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MICHAS Zgłoś #143 Napisano 10 Marca 2012 Kontrolka-spiralka w Pas. informuje problemach natury elektronicznej (to sygnal z ECU). Komp.wylapal bledny sygnal np.z przepustnicy, tudziez innego urzadzenia/czujnika i informuja kierowce, poprzez alarm oraz zaswiecenie ikonki za desce rozdzielczej. W zaleznosci o parametrow auto wpada w tryb awaryjny (limp home) lub nie.Kod bledu bedzie zapisany na ECU. U mnie wystapil problem z przepustnica - polecam wymiane na nowa, gdyz zakupilem uzywana z tego samego modelu (CBA 2008) i nie pomoglo, tez musiala byc uszkodzona. Jest to bardzo zawodny element w tych modelach Passata - przycina sie klapka, pekaja plastikowe kola zebate sterujace katem nastawienia przepustnicy, do tego uszkodzeniu ulega czujnik nastawnika oraz spaleniu/uszk. ulega silniczek. Jednym slowem, VW ma tutaj duuuuze pole do popisu, bo cenowo juz dawno dogania drozsza konkurencje! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matias18 Zgłoś #144 Napisano 11 Kwietnia 2012 Przepraszam ze dopisuje sie do tego tematu ale jako ze jestem nowym uzytkownikiem to nie moge zakladać tematów. Zapalia mi sie dziś kontrolka, spiralka. Po zczytaniu błędów taki oto wynik: 000403 - Fuel Pressure Sensor (G247): Short to Plus P0193 - 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 148322 km Time Indication: 0 Date: 2096.14.28 Time: 14:36:11 Freeze Frame: RPM: 1311 /min Speed: 11.0 km/h Voltage: 13.98 V Inj. Quantity: 14.3 mg/str Temperature: 35.1°C Temperature: 83.7°C Temperature: 45.9°C Czy to będzie czujnik wysokiego cisnienia CR czy raczej cos innego. Po skasowaniu błedu, zaraz pojawia sie od nowa i wlacza sie tryb awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #145 Napisano 17 Kwietnia 2012 Koledzy dzisiaj i mnie dopadło. Gong i migająca spirala a do tego komunikat "engine fault workshop!" Oczywiście auto straciło moc ale jakoś dojechałem do domu. Po ponownym odpaleniu po paru godzinach komunikatu nie ma, kontrolka sie nie pali ale auto przy obrotach 1500 zaczyna się dławić i szarpać. Czasem uda sie wcisnąć na wyższe obroty ale i tak jest słaby i słychać syczenie tak od obrotów w granicach 2500, na luzie to samo. Jeździć się nie da Ponieważ teat dzisiejszy jeszcze nie sprawdzałem czy są jakieś błędy i ew. jakie. Po tym syczeniu wnioskuję że może chodzi o jakąś nieszczelność w turbinie ale może sie nie znam... Co to może być? Możecie polecić jakiegoś magika w Warszawie co będzie wiedział jak sie do tego zabrać??? Z góry dzieki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #146 Napisano 18 Kwietnia 2012 Witaj Prawdopodobnie rozpiął się wąż od IC, jest niskie ciśnienie w układzie doładowania i komputer wchodzi w tryb awaryjny, w skutek czego brak mocy. Obejrzyj wszyskie węże od IC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #147 Napisano 18 Kwietnia 2012 Dzięki za info. Jeszcze jakbyś mi łopatologicznie powiedział co i gdzie mam posprawdzać to byłbym very wdzięczny Trzeba podnosić auto i odkręcać osłonę silnika? Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #148 Napisano 18 Kwietnia 2012 Musisz sprawdzić najpierw pod maską, sprawdź na słuch , niech ktoś wsiądzie do auta i doda gazu będzie słychać świst. Będzie tez potrzebna latarka, węże od Intercoolera idą dołem, są połączone szybkozłączkami, może któraś wyskoczyła. Można też od dołu, jak masz kanał czy podnośnik. Sprawa może być banalna. Sprawdź też przy samej turbinie. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #149 Napisano 21 Kwietnia 2012 Już wszytko jasne. Intercooler jest pęknięty. W związku z tym mam wielką prośbę - potrzebuję informacji jaki numer części ma intercooler do Passata 2.0 TDI 2006r BMR Czy wiecie czy do różnych silników są różne intercoolery czy ten sam? Na allegro piszą że i do tdi i do benzyny ten sam ale z drugiej strony na zdjęciach są przy najmniej 2 różne intercoolery (wlot i wylot na dole lub jeden z nich na górze). Numery części też różne (co najmniej kilka). Gdzie kupić taki intercooler najlepiej, najtaniej, najszybciej? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy90 Zgłoś #150 Napisano 30 Kwietnia 2012 Witam wszystkich użytkowników tego forum, Zakupiłem kilka dni temu passata b6 2006 TDI 2.0 170 kucyków. Bogate wyposażenie, wszystko fajnie piękne. Silniczek ładnie chodzi, równo. Wczoraj wyjechałem z swoją familią do rodziny ok. 150km do celu. Podczas wyprzedzania uderzył mnie jakiś dźwięk, zaświeciła się kontrolka od świec żarowych. Auto straciło na mocy w tym pomencie sobie powiedziałem "co jest ku***?!". Dobrze, że nic nie jechało z nad przeciwka bo nie wiem co by się wydarzyło... Passat wszedł w tryb awaryjny tzn. nie dało się pojechać więcej jak 120km/h. Pokonałem już z pół drogi i cholera spękałem, zawróciłem. Wtedy zaświeciła mi się jeszcze kontrolka silnika, to już w ogóle byłem zdenerwowany. Dopowiem, że wóz stał przez 3-4 miesiące, łapiąc się zimy. Czyli przez 3 miesiące stał zimą, wcześniej użytkowała go jakaś babka, która oszczędzała silnik. Wiadomo, że takich silników nie można oszczędzać, czasem musi dostać kopa. To nie jest wóz na którym jeździ się 80km/h na 6 biegu... ;/ Minął dzień, wyjechałem na obwodnice i zacząłem go "katować". Tzn. dałem mu wysokie obroty, rozpędziłem się kilka razy do 150-170km/h i było ok. Jednak silnik był zimny (nie wiem czy to ma coś do rzeczy, nie jestem znawcą w tej dziedzinie). Dziś rano, wyjechałem z domu i zakupiłem filter paliwa (znajomy mechanik powiedział bym go wymienił, bo wóz stał przez zimę, teraz jest gorąco i coś tam się skrapa i może to być główna przyczyna. Jeśli to nie pomoże mam dzwonić). No cóż, zakupiłem ten filter za 110zł. Widzę, że kontrolka silnika zgasła, wyjechałem ponownie na obwodnice i rozpędziłem się do 150km/h (więcej prędkości nie mogłem rozwinąć, ruch...). 1-go maja chcę jechać do rodziny, gdzie wspomniałem wyżej. Nie wiem czy taka sytuacja może mi się powtórzyć czy jest już wszystko okey. Nie chciałbym znów tego samego przezywać, masakra. Jechałem sobie, a tu jakiś siur mnie wyprzedza. Potem zaczął mnie autobus gonic no cholera wstyd, siara - hehe. To nie na moje nerwy... I radzę się was, co to było, od czego to zależy? Czy filter paliwa rozwiąże problem? Aktualnie jest wszystko okey. Dziś spróbuję przy rozgrzanym silniku się przejechać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niki Zgłoś #151 Napisano 30 Kwietnia 2012 (edytowane) Kolego nikt kto ma pojęcie w tem. nie odpowie autorytatywnie na Twoje pytanie !!! Przyczyn zaistniałej sytuacji może być wiele. Dużo - mniej , bardziej trafnych odp. znajdziesz na tym forum. Należy podłaczyć VAG i zobaczyć co "pokaże" to jest podstawa. Reszta to ble,ble i ewentualny śmietnik. No niestety , taka jest prawda !!!! Jest kilku Kol. z twoich okolic to może pomogą ? Edytowane 30 Kwietnia 2012 przez niki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy90 Zgłoś #152 Napisano 30 Kwietnia 2012 Ależ ja rozumiem, forum to nie warsztat. Jednak czasem ktoś może doradzić coś, zasugerować itd. Chciałbym mieć bogatszą wiedzę na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #153 Napisano 1 Maja 2012 No to nie gadaj tyle, tylko czytaj co jest w tych wątkach napisane. Masz przynajmniej kilka rozwiązań na tą sytuację więc nie wiem nadal w czym masz problem! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy90 Zgłoś #154 Napisano 1 Maja 2012 Dobra, nie wykrzykuj mi tu bo nie wiem co chcesz udowodnić... Jeśli chodzi o moją sytuację to podjechałem do najbliższego warsztatu w moim mieście. Podłączyli komputer i usunęli usterkę. Niby wdał się jakiś błąd do "systemu" - usunęli go i teraz wszystko śmiga elegancko. Zapłaciłem 40zł i jestem zadowolony jak na razie. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
legwan14 Zgłoś #155 Napisano 2 Maja 2012 W moim 2.0 110km, 2009 kilka razy migała spirala i komunikat "engine fault workshop!" Migała i po kilku sekundach gasła. Co ciekawe nie zauważyłem żadnego spadku mocy. Zadzwoniłem do serwisu, gościu powiedział żeby się nie przejmować, pewnie coś z jakimś czujnikiem, ale prewencyjnie umówiłem się do serwisu na piątek. Dziś zapaliła się lampka katalizatora- według książki przestał działać Spalanie wzrosło o jakiś litr, w dodatku co pare minut włącza się migająca spirala + komunikat "engine fault workshop!" Jak myślicie powinienem się bać tej wizyty w piątek ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlikiteam Zgłoś #156 Napisano 4 Maja 2012 Witam serdecznie wszystkich nękanych przez Nasze Paski... Od dwóch dni w każdej możliwej chwili śledzę temat kontrolki świec żarowych... Niestety kilka dni temu miałem przyjemność przeżyć to niemiłe doświadczenie. Przeanalizowałem wszystkie sytuacje przez Was przedstawione i mam pewien dylemat. Wystąpiły prawie wszystkie scenariusze, czyli: 1. kontrolka pojawiła się przy wyższych obrotach - 4 bieg, wyprzedzanie, komunikat silnika, kontrolka świec, dojazd do ronda, hamowanie silnikiem, z ronda nie wyjechałem, dwójka i brak mocy, silnik zgasł. 2. po zatrzymaniu, silnik nie odpala przez około 5 min, migająca kontrolka świec. Po dłuższym postoju kontrolka przestaje migać, silnik odpala i pracuje jak zwykle, wchodzi na obroty. 3. Ruszam. Pierwszy bieg, drugi, staram się ostrożnie z obrotami, ale nie uprawiam psj. Trójka i GAŚNIE... 4. I tak za każdym razem. Później scenariusz jak na początku. Nie odpala, po jakimś czasie pali i pracuje normalnie. 5. Wróciłem do domu. Następnego dnia odpaliłem, dojechałem do mechanika (nie jechałem wyżej jak na drugim biegu). Mechanik podłączył VAGa i odczytał błąd czujnika N75. Niestety w środę nie było elektryka w serwisie, więc nie zdiagnozował wszystkiego dokładnie. Dzisiaj błędów nie było, ale pojechał paskiem na drogę i taka sama sytuacja, trójka i auto stoi. Jutro będzie diagnozować. Będę z nim jutro rozmawiać, żeby sprawdzili wszystko tak jak piszecie. Mam podejrzenia, że przyczyną może być za niskie ciśnienie doładowania, ponieważ od jakiegoś czasu dochodziło mnie świszczenie przy przyśpieszaniu, nawet przy drugim biegu, ale nie było kiedy tym się zająć. Zastanawia mnie tylko dlaczego nie jedzie powyżej trzeciego biegu. Przy 1 i 2 wszystko chodzi jak zawsze, a przy 3 d....a. Macie jakieś pomysły z tym związane... 2.0 tdi 140km BMP 2005 r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlikiteam Zgłoś #157 Napisano 9 Maja 2012 problem został rozwiązany... Nie wiem czy dobrze określę nazewnictwo. Później postaram się załączyć fotkę uszkodzonej części. Winny usterki był kawałek rury znajdującej się przy turbinie. Kształt kolanka i odchodzi bezpośrednio od turbiny. Podobno jest usztywniana i ma dawać ciśnienie/powietrze. Ze "starości" ten kawałek rury stracił swoją sztywność i zasysylo go tak, że blokował przepływ powietrza. W tym momencie czujnik doładowania odcinał wszystko i samochód gasł...Rura tylko w oryginale i trochę czekania. Przynajmniej na "prowincji" Mam nadzieję, że chociaż troche zrozumiale. Jeśli będą pytania, to postaram się wyjaśnić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #158 Napisano 10 Maja 2012 Ja , po czyszczeniu przepustnicy i EGR-a zrobiłem TO : http://forum.vw-passat.pl/threads/119235-instrukcja-Czyszczenie-turbiny i teraz mam ŚWIĘTY spokój . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beni0 Zgłoś #159 Napisano 15 Maja 2012 Mnie dziś też dopadło podczas wyprzedzania Zamrugała kontrolka świec i auto straciło moc, toczyło się aż praktycznie zgasło. Z duszą na ramieniu spróbowałem go odpalić trochę pomarudził ale dosłownie 3 sekundy zabujało i chodzi jak ta lala. Co to mogło być? Macie jakiś pomysł? Turbo i pompki ostatnio sprawdzałem i wszystko było ok. Teraz jeździ autko bardzo dobrze mimo że po tym go kilka razy przycisnąłem licząc że znów się stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #160 Napisano 17 Maja 2012 Mi się zapaliła, ustaliłem błąd (przepustnica), po 2 dniach zgasła.potem po ok.2 tyg to samo + ikonka silnika. Świecił się ten duet i po tygodniu przestał. Nastąpiło samouleczenie?? (wątpię) Kontrolki same zgasły, ponieważ gasną samoczynnie po jakimś czasie? Jak to jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach