Skocz do zawartości
pita_1971

Spirala świec żarowych

Rekomendowane odpowiedzi

tak ja miałem taki problem ;) wyczyściłem turbine i autko śmiga normalnie ;D z tym że turbina niestety do wymiany za jakiś czas bo już jest w opłakanym stanie ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzis mi wpadl w tryb awaryjny i na VAGu wyskoczylo:

1 Fault Found

000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 - 006 - Short to Plus - Intermittent

 

Czy to odrazu turbina czy moze zen zaworek sterujacy N75 tak jak w B5. Chcialbym go najpierw sprawdzic aby nie placic za turbine bo moze to on.

Czy jest taki zaworek w BKP( bo slyszalem ze nie) jak tak to gdzie go znalezc?

 

Dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nogman miałem dokładnie ten sam błąd. Jak auto nie było jeszcze rozgrzane to przy przyspieszaniu pojawiała się kontrolka świec żarowych. Działo się to sporadycznie i odpuściłem temat. Według opisu kodu jest to wina albo zaworka N75 albo któregoś z wężyków.

 

U mnie zawór N75 ma symbol 1K0 906 627 A

 

Czy przy ewentualnej wymianie tego zaworu wyciąga się stary i zakłada nowy czy trzeba jeszcze go jakoś adaptować?

Edytowane przez user78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja tak w innym temacie, chciałem sie zapytac co oznacza komunikat Service Now pojawia mi sie zawsze jak włacze zapłon, niedawno zmieniałem rozrząd w silniku, olej filtr i od tego momentu to mi sie wyswietla...

A drugie pytanko mam czy ktos z forum ma kompa żeby sprawdzic błedy...albo polecić zaufanego informatyka...dziekuje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy przy ewentualnej wymianie tego zaworu wyciąga się stary i zakłada nowy czy trzeba jeszcze go jakoś adaptować?

 

Zakłada się nowy i jeździ.

 

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzieki za pomoc. Jezeli mam blad o przeladowaniu to raczej nie mam co podejrzewac peknietych rur albo zlaczek w ukladzie dolotowym, prawda.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej pisalem ze mialem tryb awaryjny, Dzis znowu. Jest tez tak ze jak na 4ce pociagne na maxa to mi wylaczy w okolicy 3tys obrotow. Ale gdu posiagne na 5ce do 3tys obrotow i zredukuje na 4ke. MAm wtedy obroty o kolo3.5 tys(jak sie rozpredzalem na 4ce to przy 3 tys obr mnie wylaczal) i mi silnik nie przechodzi na tryb awaryjny. Normalne to? Pytam bo ze to N75 a nie turbina(mniejsze koszta).

Dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy i mnie dopadło wkładam kluczyk w spiralka się zaświeciła i zaraz zaczęła migać (jeszcze przed uruchomieniem silnika) - gong i komunikat 'engine fault workshop!'

normalnie zapalił, ma pełną moc brak objawów ubocznych.Vcds pokazuje takie błędy:

 

 

004708 - Zawór pompo-wtryskiwacza cylinder 2 (N241): przekroczono granicę regulacji

P1264 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100001

Priorytet błędu: 0

Częstość błędu: 2

Wew.licznik błędów: 1

Przebieg: 109800 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2011.04.09

Czas: 12:17:15

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 2304 /min

Moment obrotowy: 96.0 Nm

Prędkość: 126.0 km/h

82.68 %

Tekst: 4.250

Tekst: uF

Tekst:

Nieznane dane, B/D: 000 057 000

 

005488 - Sterownik silnika zablokowany

P1570 - 008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00001000

Priorytet błędu: 4

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 40

Przebieg: 111022 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2011.05.23

Czas: 18:17:23

z tym że pierwszy błąd jest od dawna. Czy sterownik zablokowany przez padający pompowtrysk??

Edytowane przez szczetke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Padł pompowtrysk do końca i zablokował sterownik .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Padł pompowtrysk do końca i zablokował sterownik .

ale autko odpaliło normalnie troche pojezdze zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się wreszcie za mojego passka.

Sytuacja wyglądała tak:

w zimie przy szybkim przyspieszaniu na zimnym silniku pojawiała się kontrolka świec żarowych i napis engine faul workshop. Po wyłączeniu i włączeniu stacyjki wszystko OK. Po odczytaniu VCDSem w komputerze był błąd:

1 Fault Found

000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 - 006 - Short to Plus - Intermittent

teraz w okresie wiosennym na 4 biegu tak około 3500 obrotów silnik zaczął jakby się dławić, przerywać.

Wymieniłem N75 (miałem 1K0 906 627 A) i od razu poprawa. Teraz spokojnie auto rozpędza się powyżej 4tys obrotów i nic już mu nie dolega. Tak więc u mnie błąd 000564 był spowodowany źle działającym zaworkiem N75 - koszt około 120 zł na allegro.

 

Po wymianie dwa dni wszystko ok i nagle... spiralka świec, ulubiony gong i napis engine fault workshop. Tym razem jednak auto stanęło na środku drogi i już nie odpala. Odczyt VCDSem i 2 błedy:

004160 - Supply Voltage A for Injectors: Circuit Malfunction

P1040 - 006 - Short to Plus - Intermittent

oraz

008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A: Open Circuit

P2146 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent

diagnoza - padnięty pompowtrysk.

Auto pojechało do serwisu i na całe szczęście załapałem się na darmową wymianę pompowtryskiwacza i wiązki. :dobrze VW

 

Po wymianie auto jak nowe, jakby mu koników przybyło.

Szkoda, że mam jeszcze 3 stare pompki i niestety nie można ich wymienić bez pojawienia się błędu :niekumam

 

@nogman w Twoim przypadku zacznij od N75. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałem identyczny problem,

wymontowałem czujnik doładowania turbiny i po prostu go wyczyściłem, wacik wódka itp :)

narazie jest ok.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jakim czujniku mówisz, gdzie on się znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaznaczyłem na czerwono,

wypinasz wtyczkę i odkręcasz (dwa imbusy)

pociągasz do góry i heja :)

daj znać jakbyś miał problemy.

images.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie mnie również dopadła migająca kontrolka świec żarowych i tradycyjnie wkładam kluczyk, spiralka się zaświeciła i zaraz zaczęła migać (jeszcze przed uruchomieniem silnika) - gong i komunikat 'engine fault workshop!'. Po podłączeniu do kompa mam błąd p1592/005522 Altitude sensor/ boost pressure sensor: implausible ratio. Jeżeli chodzi o objawy to nie działa turbina. Jak wyłącze i włącze auto podczas jazdy to błąd zostaje ale działa turbina. Z pomiarów wychodzi, że działa ona poprawnie. Coś tam już grzebałem w sieci i znalazłem że najczęściej koroduje przewód masy przy czujniku doładowania ciśnienia który jest w układzie ssącym. Mam pytanie czy kogoś to już dopadło i jak sobie poradziliście bo jestem już umówiony z mechanikiem i mam nadzieje że uda się to jakoś zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodów świecenia sie spirali jest dużo i do każdego należy podpiąć kompa i sprawdzić po kolei wtryski i turbine.

 

Błąd czujnika ciśnienia doładowania + tryb awaryjny-najczęściej przyczyna to zawór N75 lecz naocznie przed wymianą warto jeszcze sprawdzić czy wajcha od turbiny powraca do stanu sprzed odpalania.

 

Wymiana N75 pomogła połowicznie i wyskakuje przekroczona granica regulacji ciśnienia doładowania warto zdjąć dolną pokrywe silnika i posprawdzać wszystkie przewody, czy któryś nie rozwarstwił sie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś gdzie znajduje się czujnik N75 w silniku BMR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajduje się koło podszybia po stronie kierowcy, dokładnie za akumulatorem. Dochodzą do niego trzy wężyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a dostęp jest w miarę łatwy, czy dużo trzeba demontować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostęp bardzo łatwy, zdejmujesz wężki i wtyczkę, odkręcasz dwie śruby. Czujnik ten już chyba nie jest oznaczony jako n75, tylko inaczej, ale spełnia podobne zadanie, steruje ciśnieniem doładowania.

Edytowane przez sylwek1972

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności